Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

külmiku kompressorist garaazikompressor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    külmiku kompressorist garaazikompressor

    Kuskilt kuulsin, et see pidi võimalik olema. Praegu tekkis vajadus kompressori järgi ja garaazi koristades ilmusid välja väike propaaniballoon ja mingi türgi kirjadega külmikukompressor. Teha ma nendega midagi ei osanud, aga mõtted pani liikuma.
    Tekkis ka väike takistus, propaaniballoon gaasi täis vist, vähemalt raske tundub ja mingi surve sees, kuigi miskit sees ei loksu, vbl. on nii täis, et ei loksu ...
    Ballooni juurde kuuluv priimus või põleti, voolikuühendus, reduktor jnevmi on vist ära visatud ...
    Tegelikult mahuti polegi väga probleem kun olemas ka suur gaasiballoon, millele juba küljele torujupp keevitatud, kasutatud vist kunagi autovärvimisel veeeraldajana.
    Olemas on ka surverelee ja suht suur veeraldaja, väljuva surve regulaaror manomeetriga, vaja oleks veel õhufilter kuidagi kombineerida, kui vaja leiab ka terve külmiku sisu koos elektri osaga ... tagasivoolu klappi ka ei ole või kui on siis suurediameetriline ja madala surve jaoks.
    Probleem:
    kuidas ma külmiku kompressori tööle saan, seal käib vist mingi käiviti vahel?
    kas kompressoris peaks vist õli sees olema?
    mida peaks jälgima sellise projekti juures?
    suruõhku vaja aerograafile, kummipumpamiseks, tolmutõrjeks, motika remondi käigus detailide puhastamiseks jne

    SUUR PILT, mis see on? kummipaadi või -madratsi täispumpamiseks?
    viimati muutis kasutaja kfl; 15 m 2008, 16:56.

    #2
    Vs: külmiku kompressorist garaazikompressor

    Tehtud asi juba, kylmiku kompressori sissevõttu vana kytusefilter, völjundis 2x 1l propaani balloonid. Surverelee vajalik ja yherõhu klapp ka igaks juhuks. Need kompressorid ajavad yle 40atm-i välja. Puudus on nende väikene tootlikus. Õliks kõlbab mootoriõli ja diisli segu, diisel sest teeb asja vedelamaks. veel vaja releed mis lylitaks surve maha kompressori väljundist käivitamise ajaks sest need ei suuda käivituda kui juba 3-4 amt-i väljundis, ma panin õlikogumis paagi väikse ja suunasin sisendisse käivituse ajaks, nii ei lähe õli ka survepaaki.
    Modelleerimises ja tootmises kehtivad:
    1. Avariikindel vooluring lühistab kõik teised.
    2. Transistor, millel on kiiresti toimiv kaitse, säästab kaitset, sulades kõigepealt ise.

    Comment


      #3
      Vs: külmiku kompressorist garaazikompressor

      sellisele jullale ei tasu väga suurt paaki panna, sest siis jäädki ootama, millal surve üles tõuseb. enamast klapid ei ole mingi ülima pidavusega ka ja siis see rõhk vusiseb ajapikku ikka kuskilt välja.
      Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

      Comment


        #4
        Vs: külmiku kompressorist garaazikompressor

        Sai kunagi tehtud 50L gaasiballooni peale taoline kompressor.
        Võin öelda, et töötab küll kui sul on tarbitav õhukogus väike.
        Probleemid tekkivad õli eraldusega, kuna kompressori mootor töötab õli
        sees. Vähetähtis pole ka sisenev õhk, mis peab olema puhas tolmust ja
        kuiv. 100 w mootoriga kompr. laadis paagi 10 bar-ini u. 10-15 min.
        Sellest jätkus kummide pumpamiseks ja õhupüstolile.
        Sobilik oleks taoline aretis kunstnikele, kes teevad tööd aerograafiga.
        Müra on madal, õhukogused väikesed, ainult reduktor, õli ja vee eraldus jne.
        Üldiselt soovitan mõtte jätta kaugemasse tulevikku ja keskenduda parem
        odavale kolbkompressorile, mis oma tootlikuse ja hinna suhtega on igati õigem.
        päike, õhk ja ...

        Comment


          #5
          Vs: külmiku kompressorist garaazikompressor

          Omal ka vedeleb üks külmikust üle jäänud kompressor, kuidas selle õliga lood on: kas sisenev õhk peab ka õline olema? siis vaja õlieraldajat?
          Või piisab kompressori enda sees olevast määrdest? Lahti teda ei saa vist muidu kui konserviavajaga?
          Head susserdamist !

          Comment


            #6
            Vs: külmiku kompressorist garaazikompressor

            Ise kasutan "Oka" kompressorit aeg-ajalt kummide pumpamiseks ja teinud ei ole sellega midagi. Elektriskeem on muutmata. Värvimiseks jääb ta tootlikusest väheks aga kummide pumpamiseks kõlbab küll. Mingeid lisareservuaare ei kasuta ja väljuvas õhus õli küll ei ole täheldanud.

            Comment


              #7
              Vs: külmiku kompressorist garaazikompressor

              Esmalt postitatud velts poolt
              ... Elektriskeem on muutmata. ...
              millepeale need külmikumootorid käivituvad? mul on seal 3 klemmi ... kas konde peab vahele panema ühele vabale otsale?

              Comment


                #8
                Vs: külmiku kompressorist garaazikompressor

                Vene kompressoritel oli relee selleks, uuematel konde aga selle peab yhendama õieti muidu põletad maha asja. konde kuskil 40uF ja mittepolaarne seega elekrolyydid jäta mängust välja. Ma otsisin enda omale välja kõigepealt yldotsa, selleks vaatad multimeetriga kus otsade vahel on suurim takistus , vbaks jäänud ots on üldots, käivitusmähisele läheb toide läbi konde ja töömähisele otse. Kumb seda leiad katsetamise teel, ampermeeter vahele ja vaatad millise ühenduse korral on vähim vool.
                Modelleerimises ja tootmises kehtivad:
                1. Avariikindel vooluring lühistab kõik teised.
                2. Transistor, millel on kiiresti toimiv kaitse, säästab kaitset, sulades kõigepealt ise.

                Comment


                  #9
                  Vs: külmiku kompressorist garaazikompressor

                  Ära näe vaeva nende kondedga. 40 uF tõmbab käima 1,5-2 kW mootori.
                  Sul on aga 100 W-se mootoriga kompressor. Otsi parem originaal käiviti.
                  Seal sees on üks küllaltki jämeda mähisega käivitusrelee, mis rakendub
                  ainullt käivitushetkel. Edasi töötab ainult töömähis. Ilma käivitusmähiseta.
                  Arvesta veel seda, et see kompressor töötab kolme vedrutõmmitsa
                  otsas ja on õli sees kinnises anumas. Kolb on sinu väikese sõrme jämedune. Iga survetakti ajal surutakse välja õhk ja väike kogus pihus-
                  tunud õli, mis tuleks kokku koguda ja õhusisendi kaudu tagasi tünni sisse
                  suunata. Kui sa seda ei tee, siis on sinu kompressori eluiga 2-3 tundi.
                  Võibolla kauem. Veel üks asi. Sisenev õhk peab olema piinlikult puhas,
                  kuna kompressori kolb on ilma rõngasteta ja iga väiksemgi mustus nt.liiva-
                  päike, õhk ja ...

                  Comment


                    #10
                    Vs: külmiku kompressorist garaazikompressor

                    Kus sa tead et sellel releega mudel?? PS mäivitamisel võtavadgi need kompressorid 1-2KW. Oled sa üldse peale vene kompressorite millegi muuga kokku puutunud? Uuematel kõigil konded käivitamiseks, lihtsalt töökindlam on.
                    Vahetada ei anna, paned kondekaga mootorile relee küpseb maha vastupidi ei kypse aga käima ka korralikult ei lähe. Piisavalt nendega experimenteerinud ja neid ka teise ilma saatnud nende releedega.
                    Lisaks veel et õli ei tohi palju panna, vastasel korral käib mingi hetk plaks ja saad ainult pöörleva mootori purgis.
                    Modelleerimises ja tootmises kehtivad:
                    1. Avariikindel vooluring lühistab kõik teised.
                    2. Transistor, millel on kiiresti toimiv kaitse, säästab kaitset, sulades kõigepealt ise.

                    Comment


                      #11
                      Vs: külmiku kompressorist garaazikompressor

                      Esmalt postitatud murphy poolt
                      ... konde kuskil 40uF ja mittepolaarne ...
                      proovisin 4uF kondega, surises aga käima ei läinud, multimeetri ampermeetrit ei raatsinud katsetada (ühel 2-st oli amprite mõõtmine maha kõrvetatud)
                      proovisin lihtsalt eri varjandid läbi, ühes asendis surises valjemini, käima ei läinud, otsin suurema konde siis proovin uuesti ...

                      usun, et õlitaja ja õlieraldaja saan kuidagi aretatud, midagi ka olemas:
                      väike pilt
                      suur pilt

                      Comment


                        #12
                        Vs: külmiku kompressorist garaazikompressor

                        To: murphy

                        Vene kompressoritega ongi kõige parem katsetusi teha. Lollilt töökindlad ja
                        see väike releega käivitusplokk toimib väga hästi. Uuemate agregaatidega
                        pole tõesti kokku puutunud, kuna kõik on millegipärast töökorras olnud.
                        Vahet pole, kas käivitab konde või relee, jääb ikkagi küsimuseks õli sees
                        hulpiv kompressorimootor. Õigem oleks vist asetada õlikoguja kompressori
                        kohale, teha esimesele pütile tühjenduskraan alla ja mingi aja tagant lasta
                        õli tagasi äbi õhuvõtuava. Arvestama peaks vast sellega, et survepoolelt
                        lendab kindlasti pihustunud õli koos õhuga välja. Kuidas hinnata kinnise
                        kompressori õlitaset on kasutaja tundeküsimus .
                        päike, õhk ja ...

                        Comment


                          #13
                          Vs: külmiku kompressorist garaazikompressor

                          Nagu ma ülal kirjeldasin panna pneumorelee sest kompressor nagunii rõhu all käivituda ei suuda, suunaks väljundi sisendisse ja sellega tyhjendatakse ka kogunenud õli tagasi sisendisse.
                          Modelleerimises ja tootmises kehtivad:
                          1. Avariikindel vooluring lühistab kõik teised.
                          2. Transistor, millel on kiiresti toimiv kaitse, säästab kaitset, sulades kõigepealt ise.

                          Comment


                            #14
                            Vs: külmiku kompressorist garaazikompressor

                            Selles ongi külmiku kompressorite eripära, et nad suudavad ennast käima
                            tõmmata 6-8 atm. vasturõhuga. Kolvi maht u. 2cm3. Igasugused ühesuu-
                            nalised ventiilid on vajalikud suuremate kolbkompressorite jaoks. Nende käivituse ajaks peab igasugune vasturõhk silindrist kadunud olema.
                            päike, õhk ja ...

                            Comment


                              #15
                              Vs: külmiku kompressorist garaazikompressor

                              Esmalt postitatud joobel poolt
                              ... Vene kompressoritega ongi kõige parem katsetusi teha...
                              sattus üks venelane kätte, paberkleepsul olid GOSTid ja muud girillitsad, korpusesse pressitud made in germany ...
                              toitejuhe läheb saladusliku plastkorpusega karbikusse ja kõik töötab probleemideta,
                              ainuke jama oli, et 4atm juures hakkas mu kiiruga kokkuklopsitud vooliku-värgeldus lekkima, ja nii väikse tootlikuse juures enam survet kõrgemale ei saanud ...
                              plaan on teha vasktorudega ühendus, manomeeter on 25atm, vaatab palju välja pigistab ...

                              Comment

                              Working...
                              X