Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Kuule, Sa unustasid!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Kuule, Sa unustasid!

    Sõidad tööle. Poolel teel avastad, et rahakott jäi koju. Load ka. Teeb täitsa tigedaks.

    Aga kui rahakotis oleks selline kaartike, mis ajaks juttu auto käivitusega või ukse lukustamisega,
    ning teeks lärmi, kui kaarti ei leia, siis jääks selline unustamine ära.

    Kas on kuskilt midagi sellist silma hakanud?
    Ma ei oska isegi sõnastada mida just peaks googlist otsima.

    #2
    Vs: Kuule, Sa unustasid!

    noh ma ei tea küll kas enam moes..aga olid ju need Ketiga rahakotid..kett käis pükstekülge
    mida sa lohh vahid

    Comment


      #3
      Vs: Kuule, Sa unustasid!

      Esmalt postitatud rainx666 poolt
      noh ma ei tea küll kas enam moes..aga olid ju need Ketiga rahakotid..kett käis pükstekülge
      Mood moeks aga kui oled rikas inimene ja sul on kaks paari pükse.
      Auguga paremas taskus ja kahe auguga vasakus taskus. Kuhu siis kett panna.

      Raske on see elu.

      Comment


        #4
        Vs: Kuule, Sa unustasid!

        Meil korteril on snepperlukk ja korterikaaslane unustab pidevalt võtme kaasa võtta. Lihtne (loe: kole) lahendus on a4 paber ukse peal kuhu joonistasime võtme ja küsimärgi - see lahendas probleemi.
        Pole küll elektrooniline lahendus, aga toimib.
        Kui miski on mõeldud kõigeks, ei kõlba see tegelikult millekski.

        Comment


          #5
          Vs: Kuule, Sa unustasid!

          RFID oskusega rahakott, võtmed. Ning autole õpetad RFID lugemise selgeks

          Comment


            #6
            Vs: Kuule, Sa unustasid!

            Esmalt postitatud A.R. poolt
            Sõidad tööle. Poolel teel avastad, et rahakott jäi koju. Load ka. Teeb täitsa tigedaks.

            Aga kui rahakotis oleks selline kaartike, mis ajaks juttu auto käivitusega või ukse lukustamisega,
            ning teeks lärmi, kui kaarti ei leia, siis jääks selline unustamine ära.

            Kas on kuskilt midagi sellist silma hakanud?
            Ma ei oska isegi sõnastada mida just peaks googlist otsima.
            Mul on rahakotis selline kaardike, mis ajab juttu auto käivitusega ja uste lukustamisega. Võtit kui sellist ei ole. Kui kaart on taskus siis saad ukse avada. Autosse istudes võid kaardikese rahulikult taskusse jätta, käivitamiseks piisab "Start/stop" nupu vajutusest.
            Autoks on eelmise aasta Renault Laguna ja süsteem oli standardvarustuses.

            Detailsemalt siis:
            * Kaart on krediitkaardi mõõtudega, paari millimeetri paksune ja kontaktivaba.
            * Kui kaart on autost umbes paari meetri kaugusel JA katsud ukselinki (lingi all on IR andurid), siis klõpsab kesklukk lahti, signalisatsioon läheb maha ja ust on võimalik avada. Ukselingi katsumine on vajalik selleks, et lihtsalt auto ligidal liikudes kesklukk ei hakkaks kinni-lahti klõpsima.
            * Kui kaart on autos, siis "Start/stop" nupule vajutades läheb immobilaiser maha, auto käivitub ja selle järel lülituvad päevatuled sisse. Teine vajutus paneb mootori seisma ja seisupidur (nagu elektriline käsipidur) läheb automaatselt peale ja tuled kustutatakse. Mootorit saab seisma panna ainult siis, kui auto täielikult seisab, liikuva auto korral ei ole võimalik kogemata mootorit välja lülitada.
            * Kui eemaldud kaardiga seisva mootoriga autost ja uksed on kinni, siis läheb umbes viie sekundiga lukku ja valve alla.
            * Kui uks või kapott jääb lahti ja eemaldud kaardiga autost, siis annab sulle vaikse piiksumisega märku.
            * Kui tagaluuk jääb lahti ja eemaldud kaardiga autost, siis ei lähe lukku ega valve alla (saab aru, et tõenäoliselt toimub kauba laadimine). Kohe kui tagaluuk kinni lüüa läheb lukku ja valve alla.
            * Kui eemaldud kaardiga töötava mootoriga autost, siis ukse avamisel hakkab piiksuma ja näitab armatuuril vastavat teadet. Samas saad minna kaart taskus nt. väravat lahti tegema, mootor jääb käima ja uksed lahti. Kui mootori nupust seisma paned, siis ilma kaardita uuesti käima ei saa.
            * Kaardil on paar nuppu, millest saad käsitsi kesklukku/signalisatsiooni juhtida (näiteks siis, kui auto on vaja kusagile lahtiste ustega jätta) ning saad nupust ka elektriaknaid eemalt sulgeda.
            * Kui kaardi patarei ressurss hakkab otsakorrale jõudma, peaks vastav teade armatuurile tulema. Siiski on ka tühja patareiga võimalik masinat käivitada. Selleks on vaja kaart pista armatuuri allosas olevasse pilusse, kus siis ilmselt induktsiooniga temaga suheldakse ja auto saab nupust käima.

            Taolisi "hands-free keycard-e on tänapäeval ka teistel masinatel - vähemalt BMW, Mersu, Audi kallimad mudelid peaksid neid omama. Ei mäleta, kas Toyota Priusel oli ukselukk ka automaatne või mitte, aga "Start" nupust ta igatahes käima läks.


            Mitte küll otseselt kaardiga seonduv:
            * Kui auto kiirus tõuseb üle 7km/h, siis lukustatakse automaatselt uksed. Samas seestpoolt on endiselt võimalik igal hetkel esimesi uksi lingist avada. Tagumisi uksi (ja aknaid) saab seestpoolt avada siis, kui lapseluku lüliti on välja lülitatud.
            * Kui sõidu ajal uks avada, hakkab hoiatussignaal piiksuma ja armatuuril näidatakse, milline uks on lahti.
            * Kui mootor käima panna ja raadio jäi enne sisselülitatud asendisse, hakkab see automaatselt mängima ning jääb mängima ka siis, kui mootor välja lülitada. Kui nüüd peale mootori seiskamist järgmisena juhiuks lahti teha, siis lülitub raadio välja. (tõenäoliselt järgmiseks lahkud autost) Teiste uste avamine (ehk reisijate sisenemine-väljumine) raadio tööd ei mõjuta.
            * Uste avamisel süttib 30-ks sekundiks salongivalgus ja siis kustub sujuvalt. Kui mootor käivitada, kustub salongivalgus koheselt. Mootori seiskamisel pannakse samuti salongivalgus 30-ks sekundiks põlema.
            * Autost lahkudes jäävad suunatuled kümnekonnaks sekundiks põlema, et pimedas oleks teed näha.
            * Kui salongivalgus on käsitsi lülitist põlema pandud, siis poole tunni pärast lülitatakse see automaatselt aku säästmiseks välja.
            * Kui mingi muu tarbija on seisva mootoriga sisse ununenud ja aku pinge langeb teatud tasemeni, lülitatakse see konkreetne tarbija tagant ära, et akut säästa.

            Kõike kindlasti meelde ei tulnud, aga üldjoontes sai ära kirjeldatud. Tähelepanuväärne on see, et nimetatud automaatika käitumine on niivõrd hästi läbi mõeldud, et ei ole pooleteise aasta jooksul veel kordagi mulle närvidele käinud.

            Üks miinus on ka asjal. Teise autoga unustan pidevalt uksed lukustamata.
            viimati muutis kasutaja vtl; 09 m 2008, 23:36.
            GSM: 5039624

            Comment


              #7
              Vs: Kuule, Sa unustasid!

              Esmalt postitatud vtl poolt
              * Kaart on krediitkaardi mõõtudega, paari millimeetri paksune ja kontaktivaba.
              Üks miinus on ka asjal. Teise autoga unustan pidevalt uksed lukustamata.
              Aga kas ta Su rahakoti olukorda ka kontrollib?
              Mul nagu sellega probleem.

              Mõtlesin, et siin kunagi, kui Rüütel veel lehmi pidas, siis oli tal igal lehmal kaart kaelas ja söötjamasin tundis ära kes on kes ja andis vastavalt head-paremat. Et kui ka hakkaks lehma kaarti rahakotis kandma.
              Ainult minul ta peaks lärmama kui kaarti pole.
              ***
              Ja patarei on seal kaarti sees?

              Comment


                #8
                Vs: Kuule, Sa unustasid!

                Esmalt postitatud A.R. poolt
                Aga kas ta Su rahakoti olukorda ka kontrollib?
                Mul nagu sellega probleem.
                Mina olen nii vaene mees, et mul on ainult üks rahakott. Auto dokumendid ja ülalkirjeldatud kaart on alati seal vahel. Dokumentide olemasolu kontroll toimib nii, et kui kangutad autoust ja see lahti ei tule, siis oled järelikult rahakoti tuppa peeglilauale või teise jaki taskusse unustanud ja tuleb jalgadele tagurpidikäik anda.

                Esmalt postitatud A.R. poolt
                Mõtlesin, et siin kunagi, kui Rüütel veel lehmi pidas, siis oli tal igal lehmal kaart kaelas ja söötjamasin tundis ära kes on kes ja andis vastavalt head-paremat. Et kui ka hakkaks lehma kaarti rahakotis kandma.
                Ainult minul ta peaks lärmama kui kaarti pole.
                Äratundmisest niipalju, et kui Sul on juhtumisi mitme asendi mäluga istmed-peeglid-rool (minul ei ole), siis tunneb auto kaardi järgi aru, kes parasjagu masinat kasutab ning seadistab istmed jms. asendid automaatselt kasutaja eelistuste järgi ümber. Sealhulgas on igal kasutajal ka oma personaalne raadiojaamade häälestus.
                Kui mitu kaarti on korraga autos, siis tuleb profiili määramiseks õige kaart lugeja pilusse torgata.

                Esmalt postitatud A.R. poolt
                Ja patarei on seal kaarti sees?
                Patarei on seal kaardi sees (ja vahetatav). Pooleteise aastaga tühjenemise märki veel ei ole. Kuskilt on nagu meeles, et miski 5a vist oli patarei eluiga.
                GSM: 5039624

                Comment


                  #9
                  Vs: Kuule, Sa unustasid!

                  Esmalt postitatud vtl poolt
                  Mina olen nii vaene mees, et mul on ainult üks rahakott. Auto dokumendid ja ülalkirjeldatud kaart on alati seal vahel. Dokumentide olemasolu kontroll toimib nii, et kui kangutad autoust ja see lahti ei tule, siis oled järelikult rahakoti tuppa peeglilauale või teise jaki taskusse unustanud ja tuleb jalgadele tagurpidikäik anda.

                  Patarei on seal kaardi sees (ja vahetatav). Pooleteise aastaga tühjenemise märki veel ei ole. Kuskilt on nagu meeles, et miski 5a vist oli patarei eluiga.
                  Kena. Sellist asja oma lõbuks saaks teha sellest valgest kaardist, mis sati kasti kunagi juhtis. Seal oli täitsa võimas arvuti sees ja 2 mm peale laob toite ja saatja ära.

                  Aga ma siin öösel mõtisklesin.
                  Kui Sa nüüd lähed oma auto ja kaardiga teatrisse. Auto on ukse ees, kaart taskus. Nüüd hea seltsimees jalutab su lähedalt mööda ja tema taskus on selline teine kaart mis sinu kaartiga juttu ajab, autot mängib ja turvakoodi küsib. Kui kood käes, siis jalutab mees enne viimast vaatust välja ja tema kaart mängib nüüd sinu oma. Ja auto seab tal istme Sinu jaoks sobivaks.

                  On olemas turvakoodid, juhuslikud arvud jne. Füüsiliselt juhuslik on juhuslik aga seal on vaja kahte sarnast jada. Kunagi sai arvutil kontrollitud see "juhuslik" oli väga rangelt arvutatav.

                  Ja on ju võimalik auto külge panna magnetiga väike karp, mis neid koode meelde jätab. Ja pärast ennustab mis tulema peab. Nagu panka sissemurdmine käib. Sama meetod.

                  Kuidas see asi on lahendatud? Mina ei saaks "Romeod" vaadata, ma mõtleks kuidas seda ikka õigemini tööle saada. See oleks asjal natuke paha külg.

                  Comment


                    #10
                    Vs: Kuule, Sa unustasid!

                    lihne lahendus oleks panna mingi immo rahakoti külge.

                    Renault kohta natuke. ma pidin selle elektrilise käsipiduri pärast end roheliseks vihastama, kui püüdsin toppava liiklusega parkimismaja tõusust üles saada. jõuetu mootor ja piduri aju ei tahtnud kuidagi üksteist mõisa ja nii ma suutsin paar korda mootori välja suretada. muidu suht läbi mõeldud masin, aga lapsehaigusi kipub olema ja paari asjaga on minu meelest üle arenetud. mudeliks polnud Laguna, aga tänapäaval on sama margi piires nagunii pea kõik lahendused sama hinnaklassi puhul samad.
                    vb olen vanamoodne, aga mulle meeldib oma pisimersu(ei ole A ega B) võtmega lahendus
                    Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

                    Comment


                      #11
                      Vs: Kuule, Sa unustasid!

                      Esmalt postitatud A.R. poolt
                      Kena. Sellist asja oma lõbuks saaks teha sellest valgest kaardist, mis sati kasti kunagi juhtis. Seal oli täitsa võimas arvuti sees ja 2 mm peale laob toite ja saatja ära.

                      Aga ma siin öösel mõtisklesin.
                      Kui Sa nüüd lähed oma auto ja kaardiga teatrisse. Auto on ukse ees, kaart taskus. Nüüd hea seltsimees jalutab su lähedalt mööda ja tema taskus on selline teine kaart mis sinu kaartiga juttu ajab, autot mängib ja turvakoodi küsib. Kui kood käes, siis jalutab mees enne viimast vaatust välja ja tema kaart mängib nüüd sinu oma. Ja auto seab tal istme Sinu jaoks sobivaks.

                      On olemas turvakoodid, juhuslikud arvud jne. Füüsiliselt juhuslik on juhuslik aga seal on vaja kahte sarnast jada. Kunagi sai arvutil kontrollitud see "juhuslik" oli väga rangelt arvutatav.

                      Ja on ju võimalik auto külge panna magnetiga väike karp, mis neid koode meelde jätab. Ja pärast ennustab mis tulema peab. Nagu panka sissemurdmine käib. Sama meetod.

                      Kuidas see asi on lahendatud? Mina ei saaks "Romeod" vaadata, ma mõtleks kuidas seda ikka õigemini tööle saada. See oleks asjal natuke paha külg.
                      Juhuslikusega on sedasi, et on olemas mängu juhuslikus ja päris juhuslikus. Mõned krüptosoftid tahavad, et sa arvutisse installimisel võtme genereerimise ajaö hiirt liigutaksid, miks ? Sest hiire liigutamine on juhuslik, päris juhuslik. Odavamad lahendused genereerivad juhuslikust kella järgi, see ei ole päris juhuslik.

                      Näiteks Mercedese SmartKEy'd surevad teatud kasutusaja lõppedes ära, olen kuulnud arvamust, et seal sees saavad koodid lihtsalt otsa. kas tegelikult ka nii on, seda ei tea. Igaljuhul tehnilisi lahendusi selle kaardi edukaks kodeerimiseks on küll ja rohkem. Võta kasvõi panga PIN kalkulaarot, iga kord saad uue juhusliku koodi ja seda kuni kalkulaatori eluea lõpuni, mis paberite järgi on vist kuskil 5 aasta tuuris.

                      Comment


                        #12
                        Vs: Kuule, Sa unustasid!

                        Esmalt postitatud reuter poolt
                        lihne lahendus oleks panna mingi immo rahakoti külge.
                        end roheliseks vihastama
                        Mul on seal immo küljes juba võtmekimp. Rahakott ja laptop veel lisaks on vast natuke kogukas.

                        Aga roheline on seepärast hea et sealt ei paista punane välja.
                        Et kui käsipidur peal ja kiirendad ja siis punastad.
                        Mina küll punastasin kui see juhtus.

                        Kirurgidel on ka rohelised riided ja veri paistab mustana.

                        Comment


                          #13
                          Vs: Kuule, Sa unustasid!

                          Esmalt postitatud A.R. poolt
                          Kena. Sellist asja oma lõbuks saaks teha sellest valgest kaardist, mis sati kasti kunagi juhtis. Seal oli täitsa võimas arvuti sees ja 2 mm peale laob toite ja saatja ära.

                          Aga ma siin öösel mõtisklesin.
                          Kui Sa nüüd lähed oma auto ja kaardiga teatrisse. Auto on ukse ees, kaart taskus. Nüüd hea seltsimees jalutab su lähedalt mööda ja tema taskus on selline teine kaart mis sinu kaartiga juttu ajab, autot mängib ja turvakoodi küsib. Kui kood käes, siis jalutab mees enne viimast vaatust välja ja tema kaart mängib nüüd sinu oma. Ja auto seab tal istme Sinu jaoks sobivaks.
                          Konkreetset protokolli uurinud ei ole, aga teoreetiliselt peaks see asi tänapäeval käima nii:

                          * Auto saadab (näiteks ukselingi katsumise peale) välja tervituse - hei, kas mõni tuttav kaart on ligiduses.
                          * Kaart taskus kuuleb seda ja kobiseb vastu - olen küll jah siin, aga kas Sa oled ikka õige auto, mul ju silmi pole ja taskus on pime ka.
                          * Auto selle peale saadab oma "salajase" võtmega signeeritud infopaketi, milles kinnitab, et jah, olen küll mina ja paneb jutule n.ö. digiallkirja alla.
                          * Kaart dekodeerib oma mälus oleva teise võtmepoolega auto poolt saadetud jutu lahti ja vaatab, kas too räägib õigust või mitte.
                          * Kui tundub, et auto poolt saadetud "dokumendid" on korras, saadab kaart omalt poolt "allkirjastatud" palve sooviga, et auto uksed lahti teeks ja signa maha võtaks.
                          * Auto teab jällegi kaardi võtme teist poolt ja vaatab, kas kaart on see, kes ta väidab ennast olevat.

                          Sellised krüptokaardid (nagu nt. ka ID-kaart) on ehitatud nõnda, et tema mälus olevat ja krüpteerimiseks-allkirjastamiseks kasutatavat "salajast" võtmepoolt ei ole võimalik ei välja lugeda ega ka tagurpidi välja arvutada. Teise, väljaspool oleva "avaliku" võtmepoolega saad aga asja naksti lahti.

                          Esmalt postitatud A.R. poolt
                          Ja on ju võimalik auto külge panna magnetiga väike karp, mis neid koode meelde jätab. Ja pärast ennustab mis tulema peab. Nagu panka sissemurdmine käib. Sama meetod.
                          Isegi kui keegi auto ja kaardi vahelist juttu pealt kuulab ja salvestab, ei ole teist korda sama paketiga midagi peale hakata. Teine pool vaatab, et pakett on aegunud ja allkiri ei ole kehtiva sessiooni oma ning ei aktsepteeri seda.
                          GSM: 5039624

                          Comment


                            #14
                            Vs: Kuule, Sa unustasid!

                            Esmalt postitatud reuter poolt
                            Renault kohta natuke. ma pidin selle elektrilise käsipiduri pärast end roheliseks vihastama, kui püüdsin toppava liiklusega parkimismaja tõusust üles saada. jõuetu mootor ja piduri aju ei tahtnud kuidagi üksteist mõisa ja nii ma suutsin paar korda mootori välja suretada.
                            Kuidas see võimalik on?
                            Esiteks annab seda pidurit käsitsi nupust maha võtta ja siis lähed tõusu pealt kohalt nagu tavaliselt, kas sidurit libistades autot kohapeal hoides või kand piduril-varvas gaasil.
                            Teiseks, see elektriline seisupidur läheb automaatselt peale ainult siis, kui mootor nupust seisma pannakse. Mootori väljasure(ta)mise korral ta ise peale ei lähe (küll aga siis piiksub ja vilgutab armatuuril kirja, et pane nüüd pidur ka peale)
                            Kolmandaks, 100 kW / 134 hobujõudu pole küll mingi eriline püss, aga nii "jõuetuks" ma seda mootorit nüüd küll kutsuda ei saa, et kohapealt minema ei saaks.
                            GSM: 5039624

                            Comment


                              #15
                              Vs: Kuule, Sa unustasid!

                              Esmalt postitatud vtl poolt
                              Teise, väljaspool oleva "avaliku" võtmepoolega saad aga asja naksti lahti.
                              Teine pool vaatab, et pakett on aegunud ja allkiri ei ole kehtiva sessiooni oma ning ei aktsepteeri seda.
                              Kuskil 90. keskel ma natuke uurisin seda sala-avalikku võtit.

                              Huvitav, palju selline programm, mis "õigesti valetab", ka maksta võiks?
                              Kas rohkem kui üks auto või vähem?
                              ***
                              Kas ID kaart on dünaamiline, protsessoriga, või staatiline? Ma ei teagi.

                              Comment

                              Working...
                              X