Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Auto aku upsile

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Vs: Auto aku upsile

    ...kui ma nüüd õieti aru sain siis võin ma akut kasutada kui vool ära läheb.
    Aga laadima pean teise laadiaga...
    Aga seda vast ei tea ka keegi öelda palju see max koormus olla võiks mida ta ka vähe pikemal ajal välja suudaks anda...
    Kui max on 300w kas siis 200w-250w oleks ok?

    Ja oskab keegi soovitada mõnda võimsamat akut sellele UPS'ile mille laadimisega ta ka hakkama saaks?

    Comment


      #17
      Vs: Auto aku upsile

      UPSi aku mahutavust võib pea igasuguse isendi puhul tõsta 2x. APC on ka odavama otsa isendite tootmisel suht kvaliteetne ja seega pole nati suurem aku probleemiks. aku suurendamise puhul ei tohiks 200 ja 250W vahele jääv pidevkoormus probleeme tekitada. lühiajaliselt muidugi kannatab ka max koormust.
      väliseks akuks nt QTS-st 17Ah aku, mida turvaseadmetesse topitakse. alles endale otsisin selliseid ja minu leitutest oli seal parim hind. sellise akuga võid sisemiseaku mängust välja jätta, aga välise juhtmed peavad päris korralikud olema, sest voolu saab seal olema 30A ja nati ehk pealegi
      Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

      Comment


        #18
        Vs: Auto aku upsile

        Kergitaks veel seda vana teemat...

        Oman nüüd sellist UPS´i
        Odměny za každý nákup, výhodný věrnostní program, odborné rady. Vše pro domácnost, dílnu, zahradu i firmu vám dodáme rychle a spolehlivě. Záleží nám na vás.

        Millel 2X12V 9Ah akud.

        Kuidas ma ikkagi teada saan kui reaalne on suurema mahtuvusega akude järgi ühendamine?
        Räägitakse küll auto akudest aga keegi pole kunagi rääkinud mahtuvusest. Autodel on ju ka väiksema ja suurema mahtuvusega akud või ei oma see mingit tähtsust?

        Olen küll mõelnud teha sedasi ,et kui elekter kaob ja UPS ümber lülitus siis lülitan paraleelselt releede abil ka suurema aku mida saan siis pärast käsitsi laadida. Aga ideaalne oleks ikkagi kohe suurema mahtuvusega akut kasutada.

        Eile korra mõõtsin ,et orig akusi laadis ta 0.6A kui nad olid ca 75% tühjad.(kui see midagi andma peaks)

        Lisaks leidsin sellise juhendi

        Niipalju kui aru sain siis on võimalik ka piirata laadimis voolu?
        viimati muutis kasutaja Tuhkur; 07 m 2011, 17:19.

        Comment


          #19
          Vs: Auto aku upsile

          Mahtuvus on kondensaatoritel, akudel on siiski mahutavus. KUI paned suurema aku ja ups pole arvestatud siis võib maha põleda kui täiesti tühja akut hakkab laadima. Kui paned upsile mis on arvestatud suurema akuga aga say 100x suurema mahutavusega aku siis arvesta et laadimis aeg on ka 100x. Su lingil antud asjast tahtsin just soovitada et kui laadida ei suuda pane 5-10 oomi 10-30W takisti vahele. Kui tuleb katkestus lühistad selle läbi relee ära. Nii ei saa laadimis vool väga suureks minna. Samuti võid panna poe laadija mis yhendatakse NO kontakti kylge välisel akul ja NC läheb uspi. Toide kaob lykatakse automaatselt suur aku paraleeli. Aga kõige selle kompoti eeldus on et ups kannatab pikemat aega koormust.
          Modelleerimises ja tootmises kehtivad:
          1. Avariikindel vooluring lühistab kõik teised.
          2. Transistor, millel on kiiresti toimiv kaitse, säästab kaitset, sulades kõigepealt ise.

          Comment


            #20
            Vs: Auto aku upsile

            Selline vaevalt et kannatab pikalt taga olla täiskoormusel. Backup time on kirjas 10 min. Kinnine korpus, ventukat ei ole... Peab proovima ja temperatuuri jälgima. Kõige lihtsam on korpusesse lisaventukas aretada.

            Comment


              #21
              Vs: Auto aku upsile

              Ventika lisamine on vast kõige väiksem mure ja korpusel õhuavad iseenesest on olemas. Läbi arvuti on võimalik ka temperatuuri jälgida(muidugi ei tea mille temperatuuri ta näitab) aga vajadusel saan ka IR termomeetriga mõõta.
              Arvestatud ongi vähe võimsam UPS ,et seljuhul poole võimsuse peal võiks ta vast 1-2h vastu pidada.

              Aga mis nüüd seda laadimist puudutab... ei ole plaanis panna täiesti tühja akut UPS´i järgi. Ja UPS lülitab ennast ju mingi moment välja...ehk siis aku täitsa tühjaks ei saagi.
              Või mida selle täitsa tühja aku all mõtlesite?
              Kiirus pole ka väga oluline kui kaua ta laeb...kuna ega neid voolukatkestusi iga päev ka pole.
              Ja mis mõttes ,et kui laadida ei suuda...tuleks panna takisti. Kuidas ma teada saan ,et ei suuda? St kontrollida laadimisvoolu ja pinget ma võin aga ennem oleks vaja selgusele saada kui reaalne see on ,et midagi maha põleb...
              Aga eks ma kolan siis veel googles ringi ja vaatan mis leian.

              Comment


                #22
                Vs: Auto aku upsile

                Tyhi aku on kui aku plemmidel on pinge 10V kanti. Ja nii tyhjaks teeb ups selle. Pane 2-3x suurem aku, lase ups kuivaks ja las hakkab laadima, vaata kas vool erineb ja palju kuumeneb. Kui vool ei erine, ei kuumene ja mingeid veateateid ei anna kuni laeb siis pane otse järgi. Muide Kui sa mõlesid tyhja akut mille pinge 0V siis see on surnud aku. Täiesti tühjendatud aku sureb üsna kiirelt. Või väheneb mahtuvus. Küsimus on tundides ja surma küsimus päevades kaua seisab nii.
                Modelleerimises ja tootmises kehtivad:
                1. Avariikindel vooluring lühistab kõik teised.
                2. Transistor, millel on kiiresti toimiv kaitse, säästab kaitset, sulades kõigepealt ise.

                Comment


                  #23
                  Vs: Auto aku upsile

                  Nagu eelpool juba mainiti, siis peamine probleem on laadimine. Koormamisel on nii, et täiskoormusel lisaakusid ei pruugi UPS ka kannatada, sest lihtsalt saab kuumarabanduse. 50...60% koormusel võib akupakki tuima näoga suurendada 2...3x. Kui sellest allapoole, siis peaaegu piirangut ei ole.
                  Kui laadida ei suuda, siis seda saad teada: UPS surnud - ei suutnud.
                  Laadimiseks ei ole mõtet kasutada väga kõrgeoolilist takistit. Pigem ikka arvutuslikult 1...2 oomi. 10 oomise takisti puhul 100Ah akut sa pm täis ei saagi, sest klemmipinge tõusmisel jääb vool liiga väikseks. Kuna aku pinge tõuseb laadimisel väga kiirelt 11V ja kõrgemale, siis ei ole ka tekkiv koormus väga suur.
                  Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

                  Comment


                    #24
                    Vs: Auto aku upsile

                    Natuke vale vaatevinkel, aga auto akule lisaks tuleb osta vastav UPS:
                    Oomipoe eesmärgiks on pakkuda kõike seda, mida vajab elektroonikahuviline, elektroonikat tootev või parandav ettevõtja või tavakasutaja oma igapäevaelus.
                    Head susserdamist !

                    Comment


                      #25
                      Vs: Auto aku upsile

                      Eks see ole vaese inimese värk ,et tuleb kasutada seda mida on mitte osta seda mida vajad...kuigi antud lingil on täpselt selline asi mida vaja.
                      Aga palju peaks suutma UPS´i laadija välja anda ,et 100Ah akut täis laadida? Ehk mis on minimaalne voolutugevus? On üldse selline asi olemas?

                      Comment


                        #26
                        Vs: Auto aku upsile

                        UPSi laadija peab suutma taluda kestvat püsiva vooluga laadimist. See on ainus eeldus. Kui selline taluvus on olemas, siis jaksab ka 300VA isend mõnisada ampertundi täis laadida. Aega muidugi kulub üsna palju.
                        Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

                        Comment


                          #27
                          Vs: Auto aku upsile

                          Aga väiksemat akut laeb ta ju samamoodi kestva püsiva vooluga?

                          Comment


                            #28
                            Vs: Auto aku upsile

                            Alguses laetakse püsiva vooluga, aga pisikesel akul tõuseb see pinge üsna kiiresti maksimumväärtuseni ja siis läheb laadija elu juba kergemaks.
                            Odavamal otsal on kõikidel laadimine püsiva pingega. Lihtsalt täiesti tühja aku puhul ei suuda see laadimislülitus oma nimipingeni jõuda ja jääb piirajasse püsima, kui aku pinge järgi kasvab. Selle sama piiramisreziimi mitmetunnisel kasutamisel kipuvad ka proffessionaalsed eraldiseisvad laadijad maha põlema
                            Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

                            Comment


                              #29
                              Vs: Auto aku upsile

                              Ma ei tea kuidas teised UPS´id laevad aga minul ta mingi 10sek laeb ja siis äkki kontrollib vms väikese vooluga... ehk siis kui ampertangidega vaatan siis iga mingi aja tagant viskab hetkeks miinusesse.
                              Aga eks ma teen siis täna katse ja vaatan mis saab...IR termomeetriga tuleks siis mõõta kogu süsteemi või on midagi kindlat vaja mõõta?

                              Siiani olen vaadanud ,et pinge tõuseb ikka aegamööda ja voolutugevus muutub lõpus väiksemaks...või see ei näita midagi?

                              Comment


                                #30
                                Vs: Auto aku upsile

                                Esmalt postitatud Tuhkur poolt Vaata postitust
                                Siiani olen vaadanud ,et pinge tõuseb ikka aegamööda ja voolutugevus muutub lõpus väiksemaks...või see ei näita midagi?
                                Just nii ongi. Aga kui see voolutugevus mingi aja jooksul väiksemaks ei muutu, siis võib mõnel komponendil palav hakata ja ka suitsu tulla
                                Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

                                Comment

                                Working...
                                X