Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Elektrimootoriga kart

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Elektrimootoriga kart

    Tere,
    Oleks plaan teha kart, mis töötaks elektrimootori pealt. Olemas on juba kart ning 24v alalisvoolugeneraator, mis on pärit ühelt vene linttraktorilt (još?), tulekul on ka aku. Kuna olen elektroonikas küllaltki nõrk, siis oleks mul mõned küsimused, millele saan loodetavasti vastused.
    1. Kas sellel alalisvoolugeneraatoril peab tegema ümberehitusi, et seda saaks kasutada vedava mootorina, kui peab, siis milliseid?
    2. Kuna see generaator on 24 voldine, siis tekkis mul küsimus, kas on vöimalik seda ringi ajada 12 voldise akuga.Lisaks veel sellele küsimusele- olen kuulnud, et kaks 12 voldist akut saab ühendada nii, et voldid liidetakse(?) ning saab 24 volti, kas see on võimalik ning vajalik?

    Ette tänades
    Ökopoiss

    #2
    Vs: Elektrimootoriga kart

    2 akut tuleb järjestiku ühendada, et 24V saada.

    Generaatoril tuleb ergutusmähis ja harjad paralleelselt ühendada, siis peaks see mootorina töötama.
    Targemad täpsustavad ehk.

    Comment


      #3
      Vs: Elektrimootoriga kart

      kas vene lintakad kõik 12V peal ei olnud?
      kui alalisvoolu gene on kommutaatoriga, siis ei ole selle mootoriks ühendamine eriline kunstükk, nagu eelpool mainitud. 3f gene puhul ilma spetskontrollerita välja ei mängi
      Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

      Comment


        #4
        Vs: Elektrimootoriga kart

        Mäletan kuidagi tolle ajastu GAS51 alalisvoolugenesi. Ühel mudelil oli nagu 4 ergutusmähist ja kolm harja rootorile (vist oli massihari 1tk), siis teisel mudelil, kui õieti mäletan, oli 4 ergutusmähist, millest üks oli peene traadiga keritud ja kolm jämeda traadiga, tollel oli kahel pool harjad, aga nood olid kahekordsed (duubeldatud).
        Kirjelda enda oma, saaks ehk targemaks. Kui tahad mootoriks, on ka hea teada rootori pooluste arvu ja kerimisskeemi (üle mitme rootoripooluse on üks mähis keritud-saaks teada ergutusnurga). Samuti oleks hea teada mitme amprine too on.
        Nühi põllukivi palju tahad, teemantit tast ikka ei saa

        Comment


          #5
          Vs: Elektrimootoriga kart

          Mul on ka üks tutikas alalisvoolu gene miski vana vene traktori oma, lihtsalt laos seisnud kogu aja. 12V 28A peale kirjutatud. Väga lihtne mootorina kasutada. Mass ja kaks + otsa, üks nendest ergutusmähis. Ühendad plussid kokku ja töötab. Pole mõõtnud aga arvan et annab välja 300W mootori. Et sul kart liiguks normaalselt peaks vist 2000W olema, võibolla 1000W kärab ka. Teiseks probleemiks on see et korralik happeaku kaalub kole palju. Nüüd on miskid LiPo akud ka olemas aga hirmkallid.

          Comment


            #6
            Vs: Elektrimootoriga kart

            Nagu öeldakse: üks pilt ütleb rohkem kui tuhat sõna... --> http://s816.photobucket.com/albums/zz89/6kopoiss/ <--. Nagu piltidelt näha, siis on sellel generaatoril neli mähist ja neli harja(?) ning generaator on 2 faasiga(?). Ampreid on sellel aparaadil 16.
            Küsimusi siis veel:
            1. Kuidas näeb välja see paralleelselt ühendamine?
            2. Kuidas näeb välja see akude järjestikku ühendamine? Esimese aku plussklemmi ühendan teise aku miinusega(?) ning esimese aku miinusklemmi ja teise aku plussklemmi ühendan mootoriga?
            3. Mida tähendavad need "š" ja "ja" (<-kirillitsas) generaatori klemmide juures?
            4. Kas ampritest piisab?

            Ette tänades
            Ökopoiss
            edit: vajadusel võin lisada täpsustavaid pilte.
            viimati muutis kasutaja ökopoiss:D; 19 m 2009, 18:03.

            Comment


              #7
              Vs: Elektrimootoriga kart

              pildid on kole udused, aga siiski vajaliku info sai kätte.
              2 klemmi: üks ergutus, teine väljund. kuna klemmid ühesuurused ja täjtede tähendusi ei mäleta, siis öelda ei julge, kumb on kumb
              24V 16A gene võiks mootorina kuskile 500W alla võimsust anda. muidugi selleks tahaks ta kõrgemat pinget saada. vb 36V oleks sellele isendile jõukohane.
              kõrgem peaks pinge nagunii olema, sest selline gene peaks andma 28...30V kuhu veel tuleb lisada gene kaod. kui nüüd tööring ümber pöörata, siis akudest tuleks enimalt 26V ja võtaks sellest pingest nüüd omakorda gene kaod maha, siis peakski toide kuskile teispoole 30V tulema
              Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

              Comment


                #8
                Vs: Elektrimootoriga kart

                Tegin ühe häästi lihtsa joonise, kuidas mina praegu asjast aru saan. Kas kolmas aku on vajalik ning kas seda saab siia panna? Reuteri postituse järgi sain mina asjast aru nii, et kahest akust ei piisa.
                Ette tänades
                Ökopoiss
                edit: joonisel on kolmas aku ühendatud katkendlikult kuna ei tea, kas see on vajalik.
                Lisatud failid

                Comment


                  #9
                  Vs: Elektrimootoriga kart

                  Esmalt postitatud ökopoiss:D poolt
                  ... 3. Mida tähendavad need "š" ja "ja" (<-kirillitsas) generaatori klemmide juures?....
                  Üks hiljutine teema nende klemmide kohta:
                  Elektroonika töötab suitsu baasil.
                  Tähendab - igasse detaili on doseeritud täpne kogus suitsu.
                  Kui mõnest suits välja lasta, siis värk enam ei käi.

                  Comment


                    #10
                    Vs: Elektrimootoriga kart

                    Tegin generaatori sisemusest (v.a. ankur) pinnalaotuse. Kas keegi võiks minu joonist täiendada nii, et see generaator hakkas tööle mootorina? Lisaks küsiks veel, kas mu eelmine joonis on õige?

                    Ette tänades
                    Ökopoiss
                    edit:Avastasin oma joonises vea- harjad ei ole ühendatud järjestikku vaid rööbiti.
                    Lisatud failid
                    viimati muutis kasutaja ökopoiss:D; 21 m 2009, 18:01.

                    Comment


                      #11
                      Vs: Elektrimootoriga kart

                      Kõige tähtsam on mitte segi ajada alalisvoolu generaatorit vahelduvvoolu generaatoriga (kõik kaasaegsed autod kasutavad vahelduvvoolu generaatorit, ka vene Moskvits).
                      Alalisvoolu generaatorit kasutati autodel ja traktoritel kuni 1980a kuskil.
                      Minu 12V alalisvoolu generaatori peale oli kirjutatud hoopis 18A, mälu pettis. Seal oli täpselt samuti 2 klemmi, need ühendasin omavahel kokku ja +12V. Massi ühendasin -12V. Pöörles suht madalate pööretega, vool oli 3A, väheke võlli pidurdades tõusis 5A peale. Arvan et Ökopoiss võib sama teha.
                      Tegelikult oli + ühendamise hetkel vool üle 10A aga langes hetkega 3A peale, kui nüüd ergutusmähis ( I_I_I ) lahti ja kokku kiiresti ühendada (anda impulsse) hakkas mootor kiiremini pöörlema. Tundub et saab sedasi teha hi-tech juhtimise!
                      Tundub et võin julgelt 12V genele ka 24V toidet peale anda, ehk saab võimsust juurde kui maha ei põle.
                      Alalisvoolu mootoris on 2 mähist:
                      Ergutusmähis on paigal ja tekitab püsiva magnetvälja. Töömähist kommuteeritakse kontaktidega nagu mikromootoris (ainult seal on ergutusmähise asemel püsimagnetid).
                      Nüüd on vast kõigil selgem.
                      viimati muutis kasutaja margusten; 22 m 2009, 10:37. Põhjus: trükiviga

                      Comment


                        #12
                        Vs: Elektrimootoriga kart

                        minu mäletamist mööda uuemates genedes ergutatakse rootorit, mitte staatorit. vanemate puistamisega pole kogemusi, kuigi kuuris neid 4 tk vedeleb. rootori ergutamise ide peaks parem olema, sest ergutusvool on väiksem ja seda on ka liikuvatel pindadel lihtsam kommuteerida
                        Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

                        Comment


                          #13
                          Vs: Elektrimootoriga kart

                          Suured tänud kõigile aitajatele. Sain mootori tööle. Kasutasin margusteni õpetust. Ilmnenud on ka üks probleem- juba vähese töötamise järel on mootorisse viivad juhtmed läinud üpriski kuumaks. Käega puutuda ei saa. Kas see tähendab, et olen ühendanud midagi valesti?

                          Ette tänades
                          Ökopoiss

                          Comment


                            #14
                            Vs: Elektrimootoriga kart

                            kui mootor ise kuumaks pole läinud, siis on juhtmete ristlõige lihtsalt liiga pisike.
                            0,75 ruutu lambijuhe peabki kuumaks minema
                            Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

                            Comment


                              #15
                              Vs: Elektrimootoriga kart

                              Mootor ise on lihtsalt soe. Ilmnenud on ka teine probleem- mootor ei jõua karti vedada, ise loodan, et põhjus on selles, et kasutasin ainult ühte 12v akut. Samas tekkis aga ka kahtlus, et ehk on vaja teha mingeid ümberehitusi mootori sees mitte ei piisa ainult juhtmete teistmoodi ühendamisest?

                              Ette tänades
                              Ökopoiss

                              Comment

                              Working...
                              X