Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Propeller

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Propeller

    Maa mees nagu ma olen tekkis mul üks hea või siis halb mõte.
    Kuna talv on juba ukse taga ja läheb aina külmemaks ja pimedamaks siis otsustasin,et võid midagi ehitada.
    Aga kõigepealt tahaks arutelu,kriitikat ja soovitusi

    Masin on põhimõtteliselt nagu üks suur roolikelk....ainult istmeks autoiste, suuremad suusad ja rool.Mootori paneksin selja taha.Äkki muruniiduki mootor isegi sobiks ja mootori võlli külge paneksin propelleri.
    Ühesõnaga propeller lükkab kogu seda kremplit edasi koos minuga.
    Masin on mõeldud talvesõiduks ja ühele inimesele.

    Nüüd jälle tekib 100 erinevat küsimust
    Kas propeller suudab mind edasi lükata(ka paksus lumes) ilma ,et ma peaksin sinna taha toppima mingi mega suure tiiviku...selline keskmine äkki mingi 70-80 senti (diameeter) oleks enam vähem.
    Ja vist muruniiduki mootoriga tekib raskusi..kuna pöördeid vähevõitu.

    Igatahes pange kirja mis asjast arvate.. kas on loll mõte või hakkab selline pill liikuma ka

    #2
    Vs: Propeller

    Võimalik ta ju on aga... Lumesaan, millel on laiad jalased, autoiste ja veel reisija , selle mootor peaks olema 1-liitrine ja propa labad läbi reduktori 1,5M. Libisemise takistus oleks sellisele masinale siis ületatav. Võiks ju välja arvutada, millist jõudu on vaja paarisajakilose maapinnal libiseva sõiduki liigutamiseks. Aga usu, sellega ei viitsi vist keegi tegeleda. Nii et alusta muruka mootorist ja väikesest propellerist
    päike, õhk ja ...

    Comment


      #3
      Vs: Propeller

      Muruniiduki mootori kasutamisel pead jälgima ka tema tööasendit. Suur enamus, kui mitte kõik on paiskõlitusega ja tööasendiks võll allapoole.
      Mootori võlli horisontaalasendisse pööramisest head nahka ei tule.

      Comment


        #4
        Vs: Propeller

        Mõtlesin ise ka ,et muruniidukil ju võll allapoole Head nahka sellest ei tule.
        Karpad ja paak ju lähevad ka kohe vussi kui mootorit pöörata.
        Aga lahenduseks oleks reduktor

        Comment


          #5
          Vs: Propeller

          Päris huvitav plaan. Aga siis see peaks rohkem nagu hõljuk äkki olema. Kisub Vesipruuli kanti.
          Mida punk on liitnud, ärgu Tisko lahutagu

          Comment


            #6
            Vs: Propeller

            Talvel proovin...võtan kaks lumelauda,viskan paksema lume sisse,panen 150 kilo peale..ja proovime sikutada
            Muidugi oleks vaja mingit mõõte riista ka.
            Ja hõljuki teema oleks vist juba liiga keeruline

            Comment


              #7
              Vs: Propeller

              Mõõteriistaks saab maamees kasutada kala kaalu näiteks, see konks on otsas , riputad 10kg haugi otsa ja siis teisest otsast hoiad ise kinni ja näitab pool kilo.
              Condemn the hive.

              Comment


                #8
                Vs: Propeller

                Esmalt postitatud Oliver22 poolt

                Masin on põhimõtteliselt nagu üks suur roolikelk....
                Põhimõtteliselt , selle asja nimetus oleks siis AEROSAAN. Kasuta otsingut, googles on taoliste riistapuude kohta infot nii, et tapab.


                Kes räägib siin, et sellest head nahka ei tule...see eksib siinkohal päris rängalt.

                1. Paraku on muruniiduki mootor liiga nõrgake, et head tulemust saavutada.
                2. 0,8m läbimõõduga??? propeller on paras tükk mudellennukile.
                3. Reduktorit ei ole tarvis kui kasutada mõistlikke pöördeid ja mitte väga kiiret mootorit.

                1. Punkti kohta: Jutt, et mootor peaks olema liitrise mahuga-pläma, selle asemele võib panna näit. IZ-Planeta/Jupiteri mootori (neid seal ennegi kasutatud ja mitte vähe, on ka päris ISE tehtud nende mootorite baasil, kasutades silindreid jm. osi, on võimalik teha neist juppidest ka boxer-tüüpi mootorit [neid tehtud ja kasutatud ka isegi ülikerglennukeil]). Planeta silindritega saab 700-800ccm töömahu ja üle 40hj võimsuse (kahe silindri puhul). Ok, see liiga keerukas-kui on tööpingid olemas saab teha-anyway, mootori võib võtta otse rattalt ja siis seda kasutada. Kasutada võib ka muidugi automootorit, isegi olen uurinud ja suurima mootoriga on silma jäänud u. 10liitrine V8, pea 1000hj-ga. Samuti on väga sobiv näit. mootorkelgu BURAN mootorid, kui seda võimalik hankida siis tuleb see vaid korralikult käima saada (kes kokku puutunud see teab mida silmas pean ). SEEGA MOOTORI VALIK ON SEINAST SEINA.

                2. Punkti kohta: Paraku on propelleri hankimine tõsiselt raske ülesanne-tööstuslikult toodetud propellerid maksavad väga palju. Hetkel ei oska ütelda kuid näit. motoparaplaani propeller (puidust) maksis mõned aastad tagasi 18 000 eeku.
                Korralikud, lennunduse propellerid (Harzell ja Hamilton Standart näit.) maksavad MILJONEID. Võimalik on propeller ise teha, see on erinevalt arvamuslikust lähenemisest VÄGA töömahukas. Ise tegemiseks oleks soovitavaim lahendus kasutada propelleri valmistamiseks puitu, metallpropellereid ei julge soovitada-neid ise ikka väga keeruline teha ja ka suvalised, jumalteab kus vedelenud ja kaua kasutuses olnud ei ole eriti usaldusväärsed kuna labatükkidega ei taha sa ilmselt ei ise ega ka sinu sõbrad/kõrvalseisjad pihta saada.
                Ideaalne isetegemisel on kasutada liimpuitu, kasepuu on hea materjal, samuti, kui oled selle projekti jaoks ka rahalisi vahendeid kogunud siis on mõttekam ehk teha propeller vineerist (liimid kokku näit. 18mm, sobiva laiusega vineeriribadest, 4-5 kihti, saad ca. 70-90mm paksu "plangu"), sellest lõikad välja propelleri vaate ja siis asud selle klotsi kallale näit. relakaga (kasuta selle töö jaoks lamellketast, see liivapaberiribadest ketas), tulemus on üsna kena ja see on vineerist tehes vast kiireim moodus CNC kõrval.
                Isepeatükk on aga PROPELLERI profiilide leidmine-selleks on taas otsing, ise hetkel selle osaga tegelema ei hakka, materjale on, seda võin ütelda. Valminud propelleri võid katta näit. klaaskiuga või süsinikfiibriga [kallis!], lõpplik viimistlus peaks olema lakitud/poleeritud/vahatatud. Kasuta sarnast profiili nagu kasutatakse väikelennukeil, püsisammuga propellerid.
                Propelleri mõõduks võiks soovitada 1,2-1,5m. Taolise propelleri pöörlemissageduseks soovitaks 2500-3000 pööret minutis. Head materjali leiad ajakirjast "Modelist Konstruktor" ja GOOGLE otsingust.

                Siiski: näit. need siin: http://www.woodenpropeller.com/Basic...Materials.html
                http://www.vestav8.com/Propellers.htm



                Milline efekt on aga töötava propelleri purunemine väikelennukil seda näeb siit: http://www.youtube.com/watch?v=t0txE...layer_embedded
                Arvesta tekkivate vibratsioonide ja ülekoormustega! seda pead jälgima ka propellerit välja töötades ja tasakaalustades.


                3. Kohta juba aimad ülalpool olnust-pole tarvis kui ei kasuta F-1 mootorit või Bike-mootorit. Kui siiski on reduktorit tarvis siis otsi niisugust firmat nagu VESTA, see toodab lennukite propellereid ja nende leheküljel on materjale reduktorite kohta, igaljuhul on taaskord tegu väga töömahuka ja kuluka ettevõtmisega. Arvan, et jäta see peavalu oma mõttest eemale...

                Näide siin, edasi otsi juba ise kui huvi pakub. Miks lennundusest palju seoseid??? Eks ikka seepärast, et su otsitav on sellega üsna lähedalt seotud
                http://www.epi-eng.com/propeller_red...y_contents.htm


                Huvitav teema, muudan seda veel: Küsimus selle aparaadi liikumisvõime kohta on positiivset vastust ootav. 30hj mootoriga ja õigesti valitud/tehtud propelleriga saad üle 100km/h liikuda sirgel väljal. Kui tegemiseks läheb siis ootaks pilte ja abistamiseks vajaduse korral võin sõbraga nõuga abiks olla.
                viimati muutis kasutaja radiotehnika35; 14 m 2009, 23:02.
                -superradical-

                Comment


                  #9
                  Vs: Propeller

                  Küsin teoreetiliselt:
                  Kas kaalu kergendamiseks saaks kasutada mõnda veolohet, mis ripuks pidevalt peakohal, tõstaks kogumassi üles taevasse ja seetõttu vähendaks kokkupuudet lumega?
                  Ehk siis leiaks kompromissi deltaplaani ja mootorsaani vahel.
                  Kuna suure pindalaga vanu veolohesi (pumbatavaid või madratseid) saab väga odava hinnaga, siis nende kasutamine oleks ehk hea mõte?
                  Samas, mis osas tuuletakistus ja selle poolt tekitatud kiiruse vähenemine suureneks? Ja pealegi, kui tuul on piisavalt tugev, siis polegi vaja propellerit - saab ka lohega mööda ilma udjada

                  E: kui mitte muruniiduki mootorit kasutada, siis ehk trimmeri?

                  Comment


                    #10
                    Vs: Propeller

                    Selle veolohega jäheb jamaks ma arvan.Metsa ju minna ei saa ja elektri liinidega peab ka arvestama

                    Ja kindlasti jääb muruniiduki mootor lahjaks.Nüüd soovitage mingit head mootorit.See võiks olla sama lihtne kui niiduki oma ei mingeid käike ega sidurit.Ainult kõvasti võimsam peaks olema.

                    Raami tegemisega saaksin ka ilusti hakkama.Olemas keevitus ja treipint(vene oma,aga töötab)ja muud nipet näpet.Plaanis teha ilus pill,mitte mingi suvalistest torudest kokku keevitatud käkk

                    Uurisin ka seda aerosaani asja.Enamus seal mingid vanad vene peldikud.Kobakad ja mega suured.Mina tahan pisikest, ühele inimesele ja mobiilset. Peaks mingi joonise sirgeldama siis saaksite paremini aru.

                    Ja radiotehnika35 on tublit tööd teinud.Mees teab millest räägib

                    Uurisin ka seda propelleri värki ja sain mingi programmi PropCalc.
                    Seal igast infot...praegu ei jaga ma matsu välja ...aga uurin seda proget veel

                    Ühesõnaga mootor on kõige tähtsam.Siis vaatab edasi mis saab.
                    Aga jah plaanis veel amordid panna sellele pillile.Point aga selles kas on mõtet.Jälle lisa raskus ju.4 suuska ja 4 amorti....ei tea veel mis saab.

                    Uurimist ja puurimist veel on ,ning ehitama veel ei hakka.

                    Comment


                      #11
                      Vs: Propeller

                      Soovitan tellida või raamatukogust laenata ajakirja "Modelist-konstruktor"




                      Neil need aerosaanid jms põhiteemaks pea igas numbris.
                      Soovitan vanemaid ka lugeda.

                      Comment


                        #12
                        Vs: Propeller

                        Miks tahad teha propelleriga? Asi suhteliselt keeruline ja ohtlik ja piisava tõukejõuga propellerit ise ikka naljalt valmis ei ehita, mis ka pöördeid kannatab.

                        Lihtsam oleks ehitada mootorsaani põhimõttel, kui tahtmine ainult jääle minna, piisab ka vene mootorsae Družba mootorist, et kergem asi umbes 30km/h liikuma saada.

                        Comment


                          #13
                          Vs: Propeller

                          Esmalt postitatud yllar21 poolt
                          Miks tahad teha propelleriga? Asi suhteliselt keeruline ja ohtlik ja piisava tõukejõuga propellerit ise ikka naljalt valmis ei ehita, mis ka pöördeid kannatab.
                          Ma ei saa aru millest sa aru ei saanud? Miks taolist juttu rääkida?
                          Nii huvi pärast küsin, et mitu propellerit sa oled valmis teinud???
                          On sul näit. aimu sellest kuidas I Maailmasõja päevil lennukitele propellereid tehti? Vahet pole, oli siis tegu miniatuursete, puidust hävitajatega või suurimate tolleaegsete pommitajatega-propellerid tehti kõigile käsitsi, peitleid kasutades, õhtul liimiti kokku toorik (eelnevalt välja lõigatud propelleri kujuga laudadest [et oleks natukegi lihtsam töödelda]), ülejärgmiseks hommikuks oli tükk niipalju kuiv, et võis hakata "peiteldama", lõppviimistlus toimus liivapaberitega, lõpuks lakiti prop ära ja need näevad(nägid) vaatamata oma spartalikele valmistusmeetodeile välja väga ilusad ja ka töökindlad. Muide, vahemärkusena-eesti tolleaegse (1. ja 2. Maailmasõja vaheline) lennunduse ajaloost üks seik: tol ajal käivitati lennukeid propellerist, lihtsalt oli mehaanik kes enne lendu lennuki "käima tõmbas", see oli suht ohtlik amet ja on juhtunud siis lugu kus mehaanik propelleriga üle küüru sai ning prop selle tagajärel purunes-see siis õnnelik seik...mehaanik viga ei saanud. Seega juhtus ka seda, et alati ei olnud propeller väga tugev aga üldiselt see siiski alt ei vedanud ega tee seda ka nüüd kui on õigesti tehtud, pigem on süsteemi nõrk koht mootor või reduktorisüsteem.

                          Et aga propeller oleks ohtlikum kui mõni muu vahend...arusaamatu.
                          LIHTSALT: EKS SEE ASI SÕLTU IKKA TEGIJA KÄTEOSAVUSEST. Ning seepärast väita, et ei saa või ei ole võimalik-see on natuke liiast.

                          Soovitus lugeda "Modelist Konstruktorit" on siinkohal igati asjalik-kui sobivat ei leidnud siis järelikult ei vaadanud piisavalt . Ideaalvariandina oleks mõttekas asi teha ikka oma ideede järgi-vaata need suured saanid seal üle ja siis tee visand milline võiks sinu kavandatu välja näha-pole ju nii raske??? Tahad voolujoonelist ja uhket siis otsi see vana Nõukogude tiibraketi Raduga KH-22 ninakoonus (Raadil neid kunagi ikka vedeles ning teadaolevalt ka mujal aianurkades neid olemas), see pane esiosaks ja saad üsna vinge välimusega saani-kes käseb raami keevitada? Kui võimalus siis tee koorikkere, klaasplast on hea materjal (muide, sellega oleks võimalik ka suveperioodil liikuda kui teha suusad eemaldatavad ja ratastega asendatavad).

                          Mootorist oli juba juttu. Sobib näit. IZ-i mootor, Planeta/Jupiter. Need 2500-3000 rpm ei ole ka mingi oluline piir. Võid natuke rohkem ka anda propile-mida väiksem prop seda suuremaid pöördeid kannatab. Soovitav oleks muidugi mingi torulaadne gondel teha propi ümber, et propi purunedes tükid päris vabalt lahkuda ei saaks.

                          Head mootorid oleks näit. pisikesed lennukimootorid-neid sul aga vaevalt, et seismas on? Automootoritest oleks sobiv veel näit. VW Transporteri ja põrnika õhkjahutusega boxermootor, seda ka isegi lennukeil kasutatud ja neid leiab päris soodsa hinnaga. Samuti, vana LADA mootor sobib ka, neid saab mõnesaja krooni eest, ka varuosad ei maksa suurt midagi-seega ka remontimine töökindlaks ei ole kulukas...

                          Suured propellerid, töötavad ca. 2000rpm ja ei lagune nad kuhugi, veel enam-nad pole isegi ühes tükis valmistatud vaid on lennul seatava sammuga-s.t. seda, et laba kaldenurk on sõltumata pööretest võimeline tekitama erinevat tõmmet-gaasiga jukerdamine ei ole vajalik. Kodus muidugi seda süsteemi keeruline ja tõesti ehk väheke ohtlik teha/katsetada aga lisan selle vahemärkusena.

                          Nagu juba eelpool märgitud: Mootori valik on selle aparaadi puhul vaba, pole erilisi mittesobivusi-praktiliselt iga liikuri mootor sobib.
                          viimati muutis kasutaja radiotehnika35; 15 m 2009, 17:58.
                          -superradical-

                          Comment


                            #14
                            Vs: Propeller

                            raadiotehnika on õigel teel ja propeller on keeruline riist ja vajab iga üksikjuhu kohta täpset arvutamist. Jutt kahjulikkusest on narrus: me kõik oleme mingis mõttes kahjurid.
                            Meenutan aega u. 1980. , kui töötasin koos ühe väga erudeeritud elektriinseneriga, kes rääkis, et jahimehed hakkasid ehitama just sellist saani ja küsisid temw käest laenuks kalkulaatorit, mis kuupjuuri võttis (haruldus sel ajal!) . Ei tea, kas asi tehtud sai, aga arvestades, et internet oli veel olematu, oli üritus tõsijulge. Nüüd on kökimöki: internet näiteid täis ja kalkulaatorid võtavad mittetäisarvuliste astendajatega juuri.
                            Igal juhul edu, sest Elu lõpeb alati surmaga (ehk mitte veel).

                            Comment


                              #15
                              Vs: Propeller

                              Muidugi kasutaja radiotehnika, võib siin vaielda igat pidi. Võid kõva teoreetikut mängida küll, aga propelleriga aparaat tuleb loomulikult ohtlikum, kui tuleb näiteks lintidele või kasvõi kettidega ratastele. Ja ka ehituselt oleks teine variant lihtsam, kui leida doonoraparaat. Kui teha ratastele, saab ära kasutada (vene) mootorratta tagakiige, millele saab mõnede modifikatsioonidega kinnitada ka rohkem rattaid. Arusaadavalt peaks tagakiige kinnitama amortidega raamile nii, et õõtsuks/liiguks saani suhtes tervikuna.

                              Propellereid võib muidugi ka ise valmistada, aga mitu reaalselt kasutatavat oled Sina radiotehnika valmis teinud? Propelleri puhul näeksin küll pigem võimalust osta valmis asi, mille hinnale siis lisandub ka reduktor. Ise saab ka muidugi väga lihtsalt teha kuivlaagritega võllile kinnituse propelleri puhul, aga ennemainitud pöörete juures kaua need laagrid seal vastu ei pea.

                              Mootorite poole pealt peaks vaatama siiski ainult õhkjahutusega mootorite poole, kui teha ratastele võiks käiku minna ka idapoolsed mootorrataste boxermootorid või sapika mootorid. Lada jahutussüsteemi paigaldamine on lisavaev ja -raskus.

                              Iseenesest ei ole teemaalgataja mõttele vastu, aga tõin välja alternatiivvõimaluse, mis võib lihtsam, töökindlam ja paremini juhitav olla, samas ka müravabam. Muidugi on ka propellerile ehitamine huvitav mõte.
                              viimati muutis kasutaja yllar21; 15 m 2009, 21:47.

                              Comment

                              Working...
                              X