Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Propeller

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Vs: Propeller

    Peaks umbes täpselt selline välja nägema
    Ja ei nori mu joonistamis oskust see jummala lampi tehtud enamus asju on proportsioonist väljas ..kes oskab paremini olge lahked ja tehke.
    http://www.elfaelektroonika.ee/fooru...1&d=1255634086

    Ja leidsin vana projekti ka üless..krt võibolla hakkan sellega tegelema kuna see mul nats kaugemalhttp://www.elfaelektroonika.ee/fooru...1&d=1255634086
    Lisatud failid

    Comment


      #17
      Vs: Propeller

      joonistusoskuse kallal ei nori, küll aga niisama.
      unistada on ju tore, ja peab ka julgema nendega välja tulla, aga kui sellele ei järgne kohe pealehakkavat tegutsemist, siis jutt jutuks jääbki.
      tee kõigepealt üks vähendatud mõõdus propelleri mudel valmis ja siis hakka läikiva voolujoonelise kere peale kleepeka disaini valima.
      erinevalt laialt levinud arvamusest ei ole maailmas kõige suurem puudus ideedest, vaid nende teostamise oskusest.
      enamus lõpuleviidud projekte tuleb meestelt, kes foorumisse pilte laevad pärast asja valmimist, mitte enne.

      Comment


        #18
        Vs: Propeller

        1955 a. "Mudellend" raamat internetiseeritud!

        http://www.coptercam.ee/mudellend/eesona.html

        Seal on palju juttu nii mudellennukitest, kui ka kuidas teha propellerit. PDF failides on olemas ka valemid kuidas arvutatakse välja üks või teine asi.

        Comment


          #19
          Vs: Propeller

          Väga hea tekst, tänud ülesriputamise eest !
          Ühikud on küll mingis x-süsteemis, kuid mõte jääb arusaadavaks.

          Comment


            #20
            Vs: Propeller

            Esmalt postitatud TeeTL poolt
            erinevalt laialt levinud arvamusest ei ole maailmas kõige suurem puudus ideedest, vaid nende teostamise oskusest.
            enamus lõpuleviidud projekte tuleb meestelt, kes foorumisse pilte laevad pärast asja valmimist, mitte enne.

            Hm, kirjaoskuse kallal ei hakka norima aga asjade teostamise seisukohast vaidlen küll- usun, et teostamise oskuse taha jääb kindlasti alla 50%, enamus takistavaid tegureid on seotud materiaalse poolega.

            Täna mõtlesin, kas selle: http://www.nemesisnxt.com/kit/p3-2.php kasutegur on madal? Pole ju üldsegi paha, ligi 700 km/h propelleri jõul ja veel millise võimsuse juures... NB! saidil antud andmed pole päris õiged-huvilised leiavad neid ise.

            Eelkõige tsiteeritud härral soovitaksin lugeda selle masina "saamisloost", selle loojal rahapuudus ei ole mure nr. 1 ja ometi kulus selle loomiseks aastaid, samuti ei ole probleemiks ka teostamisoskus-vahel on vaja lihtsalt experience, aga kui seda kusagilt ei saa siis jäävad ka parimad ideed teostamata. Just selles suunas liigub ka siin teemas oleva projekti staatus sest, NIISAMA jutustajaid teemal "ei saa, ei või, ei meeldi" on siin palju, midagi asjalikku ja hädas olijat abistavat loeb välja vähestest postidest ?????

            Sina, antud ala pioneer Yllar21, vaat, mitu ma neid teinud olen, seda täpselt arvuliselt ütelda ei oska, pole nii väga arvestanud-palju neid ka kindlasti ei ole (seda pole kunagi!) aga arvan, et rohkem kui sa ise oled teinud.
            Käesolevat ei hakka kommenteerima serst tsiteeritud "isandad" arvavad, et tõestusmaterjale/pilte riputavad niisama "tühikargajad" -hoopis produktiivsemad on need vennad kes targutavad, kui keegi midagi küsib siis saadavad aga pikalt...mis ronite oma patendiideedega siis huvilisi ja isetegijaid ühendavasse foorumisse .

            TEEMASSEPUUTUVAST:

            Igaljuhul minu arvamus selle sõiduki kohta on endiselt positiivselt meelestatud, lihtsalt on tarvis jälgida, et teed kõik korralikult ja kriitilised momendid viid võimalikult miinimumi siis ei pea selle propelleri asja pärast üldse muretsema.
            Ka viimane viide "MUDELLEND" kohta on täitsa teemasse-pole suurt vahet kuhu see prop. läheb: saan, mudellennuk, (päris)lennuk- idee on üks. Ka selles raamatus olevad propelleri kirjeldused ja arvutused on reaalses elus kasutatavad-täiuslikuma saab vaid aja käigus, katsetades. Soovitaks siis ka omaltpoolt, et kui prop-ide vastu suurem huvi siis hankigu teemaalgataja just seesama raamat- võib tunduda lapselik kuid tegelikkuses ei ole see nii.

            Ka oli hea see mõttekäik mis soovitas algatuseks teha üks väiksem prop, selles osas ka sama meelt-töömahukuses veendumiseks tee esialgu üks 50-80cm "kruvi" valmis, siis saad ettekujutuse ja juba on mingi nägemus ka.
            -superradical-

            Comment


              #21
              Vs: Propeller

              Pole kahjuks küll minu poolt üles riputatud küll, aga on vahepeal see tekst oma asukohta muutnud( ja isegi ära kadunud) ning alati kaotan ära selle lingi ja leidime on raske.
              Tekst on küll jah 50 aastat vana kuid põhimõtte ja materjalide valik on palju suurem tänapäeval.

              Ma ise arvan, et peab ikka väga suur tahtmine sellist projekti teha, sest usu mind pool aega selle projekti jaoks läheb propellerite katsetamiste jaoks.
              Ning ma ei lugenud välja kuidas plaanis sellist aparaati juhtida? Suusad keeratavad või mingit muudmoodi? Kuid kindlasti edu ehitamisel
              viimati muutis kasutaja matukaz; 17 m 2009, 19:24.

              Comment


                #22
                Vs: Propeller

                Esmalt postitatud matukaz poolt
                Ning ma ei lugenud välja kuidas plaanis sellist aparaati juhtida? Suusad keeratavad või mingit muudmoodi? Kuid kindlasti edu ehitamisel
                Parim viis juhtimiseks on propelleri taha paigutatavad "tüürid", propelleri suunatud õhuvoolu erinevates suundades juhtides saad siis pöörata vasakule-paremale ja taoline juhtimisviis on ka väga lihtne-juhtimine on kerge, pöörderaadius on taoliselt juhtides väike, pm. võid koha-peal ringi pöörata. Niisugune härra nagu ÜLO KEEDUS on oma teostes avaldanud väga palju materjale, pm. lendamisega seonduvat kuid palju sellest on kasutatav ka muude aerodünaamikaga seotud projektide juures. Näit. kuulub siia ka nendesamade tüüride arvutamine jne.

                Ka on võimalik siis teine juhtimisviis aga masina "liigilist kuuluvust" arvestades võiks olla tegu esimese variandiga, muidugi on see tegija oma teha.

                Igaljuhul see "MUDELLENd" kohta käiv, aerodünaamika on ka 50 aastaga sama, tänapäeval lihtsalt on palju täpsustusi ja uusi võimalusi, hea teos on see igaljuhul.
                -superradical-

                Comment


                  #23
                  Vs: Propeller

                  Algul mõtlesin isegi tüüride lahenduse peale. Aga jah edu projekti tegemisel.

                  Väikene inspiratsioon. http://www.purilend.ee/node/3430 Eestlase poolt valmistatud tiibplaaner! (vaidtiib).



                  Viimane asi, propelleri tegemine on tõesti lõppude lõpuks inimese enda käsitöö oskustes kinni. Kuid kui kunagi peaks sinnamaani jõudma et propeller tehtud, siis arvesta vibratsiooni mis tekkib siis kui on propeller natukenegi tasakaalust ja mõõtudest väljas on meeletu.Näide: 0.46 cu in (7.5 cc) mudellennuki mootor suudab ka kruvid lahti loksutada ilma probleemideta.

                  Comment


                    #24
                    Vs: Propeller

                    Tasakaalustamine ongi asja juures kõige keerulisem ja vastutusrikkam. Mingi ettekujutuse saab kui lugeda Hartzelli kodukal olevat teemakohast juttu, jõud mis mõjuvad ei ole mitte suured vaid KOHUTAVALT suured , eriti aktuaalseks muutub asi siis kui propelleriga peaks midagi juhtuma töötades, näit. kaotab see ühe labadest-seetõttu ongi amatöörkonstruktsioonides mõistlik kasutada ühes tükis valmistatud puitpropellerit.
                    Kui siiski midagi juhtub propiga on väga tõenäoline, et ka mootor muutub kasutuskõlbmatuks. Antud saani puhul see veel letaalne ei ole aga õhusõiduki puhul on risk just sellel juhul väga suur.
                    Propelleri kohta on ka Wikis head materjali
                    http://en.wikipedia.org/wiki/Propeller

                    Samuti täitsa ühel meelel selle propelleri/mootori töö tasakaalus: Omal näide u. 13ccm mootori ja erinevate propelleritega, mingi suvaline, odav vene plastkäkk raputas testil nii kõvasti konstruktsiooni, et ükski kruvi ei jäänud kinni, paar minutit käinuna oleks mootor ilmselt varsti lahti pääsenud, ideaalsed väikepropellerid on MASTER AIRSCREW toodetud. Muide, võimalus oleks ka aerosaani projektis kasutada suuremõõdulisi mudellennukite propellereid, neid on saadaval isegi meetrise ja natuke suuremagi läbimõõduga, kasutatakse neid siis ka sihipäraselt näit. MOKI suurtel tähtmootoreil, mõned neist on ligi liitrise töömahuga ja tehtud neist pommitajate replicasid-muid sõnu raske kasutada 10m tiivaulatusega lennumasina kohta. Antud mootor "oleks"!!! ideaalne ka saanile kuid ilmselt seab siin omad korrektiivid selle hind.

                    Siin siis üks näide ka suuremast mootorist, pöörata tähelepanu käivitamise hetkele. http://www.youtube.com/watch?v=XaQbbf1BNAA

                    Nende suurte mudellennuki propellerite hankimisel võin aidata vajaduse korral, need ei ole hullupööra kallid ja liigutavad nad masinaid päris edukalt.
                    Kahtluste korral on taas parimaks lahenduseks väheke netis surfata.
                    viimati muutis kasutaja radiotehnika35; 17 m 2009, 20:04.
                    -superradical-

                    Comment


                      #25
                      Vs: Propeller

                      See mudellennuki mootori kasutamine on juba parem mõte.Vene masinate,eriti sapaka mootor ei talu kõrgetel pööretel kauast töötamist ning ei ole ka väga hea mootor.On olnud isegi juhus ZAZ-965-ga,kus väntvõll läks pooleks looga kohapealt ja mootor hirmsat põrgumüra tekitas.Vene automootoritest soovitaks vb ainult "Volga" oma,kuna see on üks venelaste kõige õnnestunumaid mootoreid,kuigi 2,0L R4 on juba vist liiga ülepunnitatud.IŽ-i mootor on ka tore asi,kuigi eelistaks Jawa oma sellele,nt 634 oma on päris hea.Viimase kasuks langeks nagu töökindlus ja olen ka rohkem varuosasi sellele näinud.

                      Comment


                        #26
                        Vs: Propeller

                        Pole eriline rattur, peale IZ-i ja Dnepr-i ei ole muid omanud aga tuttav kes nendega ikka väga pikad aastad tegelenud, tema seda Jawa-t küll eriti töökindlaks ei pea-ainus mis sealt kasutada annab on karburaator, muud selles rattas erilist ei ole-mäletan ka ise neid aastatetaguseid käekõrval tulemisi (koos tuttavaga)... ükski muu ratas meid tee äärde kunagi ei jätnud, IZ-id, Dnepr-id, K-d, Ural-id...neid tal olnud kokku üle 10 (paar M-ilist ja Yamu R1 on praegugi).
                        Sapika mootor pole ka suurem hiilgeasi, tegelikult kui see töötab siis maapeal võib seda kasutada küll aga praegusel ajal töötavat sapikat enam 500.- eest ei saa. Mul vedeleb üks Subaru EJ22 (täiesti töökorras), taoline on ideaalne-neid väga palju ka isegi lennukeil kasutatud, nad väga kallid ka ei ole ja võimsust on piisavalt.

                        Varuosade jutt aga mootorrataste seisukohast taas natuke vale-kui soovi on siis Tallinnast on näit. võimalus osta tuttuusi M-iliste juppe (K, UMZ, M...), ise olen oma silmaga näinud, alates mootori plokist, lõpetades pisipudinateni-paksu määrdekihiga kaetud plokid olid kenad vaadata-neid leiab, varuosad ei ole suur probleem-tarvis vaid üles leida.


                        Miks mul oli see MOKI jutt "" märkides? Sa tead palju selle mootori hind on? Kui 100K pole palju siis miks mitte. Mina ostaks siis juba mõne kasutatud Vedeneyev M14, oleks vähemasti mõnus hääl ka kauba peale . Ja saanile minekut peaks ka jätkuma . Aga tulgem siiski maapeale...
                        -superradical-

                        Comment


                          #27
                          Vs: Propeller

                          Inspiratsiooniks: http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=7981

                          Maapealne hõõrdetegur, ka lumel, on ikkagi suurem, kui õhu hõõrdetegur, seega ei saa läheneda ju propellersõidukile sama nurga all, kui seda tehakse õhusõiduki puhul. Seega paluks teemast lennukid veidi kaugemale jätta.

                          Siin mõned stiilinäited:http://www.dself.dsl.pipex.com/museu...propsleigh.htm

                          Comment


                            #28
                            Vs: Propeller

                            Esmalt postitatud rixvill poolt
                            Maapealne hõõrdetegur, ka lumel, on ikkagi suurem, kui õhu hõõrdetegur, seega ei saa läheneda ju propellersõidukile sama nurga all, kui seda tehakse õhusõiduki puhul. Seega paluks teemast lennukid veidi kaugemale jätta.
                            Kui minu näiteid silmas pidasid siis saa aru-propellerist oli jutt, teema pealkirjas selgelt loetav. PROPELLER MAAL VÕI ÕHUS LIIKUMISEKS EI PEA KUIDAGIGI ERINEMA, MÕLEMAL JUHUL ON TAOTLUSLIK VÕIMALIKULT EFEKTIIVNE TÕUKEJÕUD. Seega, ei saa aru-lennukid olid näiteks mõnele eelpoolkõlanud arvamusele, et propellerile ei ole tänapäeval liikuritel enam oma kohta. Huvitav, kas ikka mõni arvab veel seda?

                            Võiks ka paluda aga vai ta mu asi paluda on...ka muud asjad erinevalt pealkirjas märgitust välja jätta.

                            Põhimõtteliselt on ju jumala savi millist süsteemi kasutada-võib ju reaktiiviga ka liikuda, juba on saadaval ka PDE andmeid mille alusel töötav isend luua-eks ta ole maitse asi, pealkiri aga on ju pühendatud propile ja ise ootaks ka kuidas selle liikuri valmimise käik kujuneb. Keerulist selles midagi ei ole-ehk ükskord sõidavad kõik kokkutulekule taolistega .
                            -superradical-

                            Comment


                              #29
                              Vs: Propeller

                              Esmalt postitatud radiotehnika35 poolt
                              ise ootaks ka kuidas selle liikuri valmimise käik kujuneb. Keerulist selles midagi ei ole-ehk ükskord sõidavad kõik kokkutulekule taolistega .
                              Herr, propellerite grand-old-man, aga palun, tee teemaalgatajale korralikku tõukejõudu omav propeller valmis, siis ilmselt hakkaks ka teemaalgatajal asjad veerema, hetkel jääb mulje, et sa neid üksjagu valmis kah teinud. seega "How hard it can be?".

                              Comment


                                #30
                                Vs: Propeller

                                Propelleriga maasõidukil on TÕSISED puudused:

                                1) manööverdus. Jõuvektorid on ebasoodsatest suundades ja väike kiirus ei lase ka "tüüre" kasutada
                                2) müra
                                3) ebaeefektiivsus tänu ebasümmeetrilistele tingimustele - maa/õhk piiril liikumine

                                Seetõttu ongi propeller rohkem lennuki jaoks.

                                Comment

                                Working...
                                X