Tervised, foorumirahvas, üle pika aja!
Teema pealkiri ehk segane?! Seega seletame!
Nimelt sigines idee, kuskil aasta tagasi, elektri-mopeedi valmistamiseks. Kuna Eesti on iseehitaja vastu eriti julm(suisa vägivaldne), siis tuli hakata vajalikke detaile ise valmis nokitsema. Esimene vajalik seadeldis oleks siis mootor. Kahjuks inimliku hinna(ning kvaliteediga) pole kahjuks mitte kuskilt seda leida. Definitsioon "inimliku hinna" kohta oleks järgmine: omahind 1/3 kogu riistapuu hinnast. Esimese asjana võtsin sihiks luua midagi Delta taolist; 1,7hj kui õieti mäletan. Eelarveks olen endale seadnud ca 10 000.-.
Ikkagi mis asi on siis Gentor?! Gentor on harjadetta muudetava rootoriväljaga alalisvoolu mootoriks muundatud auto generaator Idee järgi töötab ta nagu iga teinegi BLDC või PMAC mootor. Prototüübiks valisin päevi näinud BOSCH 12V 90A generaatori. Sel eemaldasin staatori mähised ning asendasin Litz juhtmega(7x0,8mm), mis andis juhi tegevristlõike ca. 20% suurema(samba täituvus parem). Kuna tegu oli kasutatud ning juba osadest ilma jäänud agregaadiga, tuli ise ehitada ka uus harjade alus.
Et kõigil oleks aimu, millest jutt.
Kasutuses on BLDC MC33035 klotsil valmistatud tüüpskeemi järgi kontrolleri skeemilahendus, kus kõik 3 faasi on FETidel(v.t. datasheeti vastavat punkti). Teine versioon omab juba rpm stabilisaatorit vastavalt regulaatori asendile, 3 faasilise FET-silla driverit IR2130, lõppaste 2tk paraleelis IRF3205, tulede(k.a. suunatuled) toitemuundur ning regen(hetkel väljatöötamisel). Kogu riistapuu hakkab tööle 36V pardapingel, mille saavutamiseks olen valinud NiMH akud(60tk tegelikult). Hind jääb nende akude puhul samasse suurusjärku, mis SLA akude puhulgi. Eks esialgu tellin 10 eksemplari ning testin neid, kas sobivad.
Esialgne progressiraport olekski kõik. Kogu riistapuu valmistamise protsess saab olema pikk ning okkaline...aaga eks vaatame
Teema pealkiri ehk segane?! Seega seletame!
Nimelt sigines idee, kuskil aasta tagasi, elektri-mopeedi valmistamiseks. Kuna Eesti on iseehitaja vastu eriti julm(suisa vägivaldne), siis tuli hakata vajalikke detaile ise valmis nokitsema. Esimene vajalik seadeldis oleks siis mootor. Kahjuks inimliku hinna(ning kvaliteediga) pole kahjuks mitte kuskilt seda leida. Definitsioon "inimliku hinna" kohta oleks järgmine: omahind 1/3 kogu riistapuu hinnast. Esimese asjana võtsin sihiks luua midagi Delta taolist; 1,7hj kui õieti mäletan. Eelarveks olen endale seadnud ca 10 000.-.
Ikkagi mis asi on siis Gentor?! Gentor on harjadetta muudetava rootoriväljaga alalisvoolu mootoriks muundatud auto generaator Idee järgi töötab ta nagu iga teinegi BLDC või PMAC mootor. Prototüübiks valisin päevi näinud BOSCH 12V 90A generaatori. Sel eemaldasin staatori mähised ning asendasin Litz juhtmega(7x0,8mm), mis andis juhi tegevristlõike ca. 20% suurema(samba täituvus parem). Kuna tegu oli kasutatud ning juba osadest ilma jäänud agregaadiga, tuli ise ehitada ka uus harjade alus.
Et kõigil oleks aimu, millest jutt.
Kasutuses on BLDC MC33035 klotsil valmistatud tüüpskeemi järgi kontrolleri skeemilahendus, kus kõik 3 faasi on FETidel(v.t. datasheeti vastavat punkti). Teine versioon omab juba rpm stabilisaatorit vastavalt regulaatori asendile, 3 faasilise FET-silla driverit IR2130, lõppaste 2tk paraleelis IRF3205, tulede(k.a. suunatuled) toitemuundur ning regen(hetkel väljatöötamisel). Kogu riistapuu hakkab tööle 36V pardapingel, mille saavutamiseks olen valinud NiMH akud(60tk tegelikult). Hind jääb nende akude puhul samasse suurusjärku, mis SLA akude puhulgi. Eks esialgu tellin 10 eksemplari ning testin neid, kas sobivad.
Esialgne progressiraport olekski kõik. Kogu riistapuu valmistamise protsess saab olema pikk ning okkaline...aaga eks vaatame
Comment