Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Elektrimootor kaatrile

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Elektrimootor kaatrile

    Tekkis selline mõte et panna kaatrile elektrimootori peale. Kipperist uurisin ja seal oli selline teema arutusel 2005a aga peale seda on asjad edasi arenenud ja elektriautod sõidavad ringi. Kaater oleks siis midagi sarnast nagu sellel lingil
    http://boat.motors24.ee/Default.aspx...nt_ad&id=86640 .
    Kuna merel pidi töötama jõumoment siis jõumoment peaks olema 400Nm juureas ja samas pöörded 2000-3000 siis ma kujutan ette peaks liikuma.
    Väiksemaid elektrimootoreid kasutatakse juba paatidel aga kas on olemas selliste omadustega mootorit üldse? Kuna kahe mootoriga oleks lihtsam manööverdada siis ma kujutan ette et jõumomenti võiks vähem ka olla ja jaksaks ikka.

    #2
    Vs: Elektrimootor kaatrile

    Teeme paar arvutust:
    2500 RPM x 400 Nm = 16,7 kW, kui kasutegur 0,5, siis tuleks veel korrutada kahega ehk tarbitav võimsus on 33,4 kW
    33,4 kW/ 300 V = 112 A, (300 V on umbes 24 pliiakut),
    4 h sõitu ~400 Ah laengut akudest. Erinevalt autost, kus linnatsükli korral kulub energiat peamiselt sõiduki kiirendamiseks, on kaatril mootori koormus ilmselt suhteliselt ühtlane (oletan, kui väga mööda, siis parandage). Seega peaks pardal olema umbes 24 deep-cycle-akut pingega 12 V ja mahutavusega 400 Ah.
    Hoiatus - muudan oma postituse sisu kuni 30 minuti vältel pärast postitamist.

    Comment


      #3
      Vs: Elektrimootor kaatrile

      Ega mul polnudki plaanis neid mootoreid puhtalt akude pealt tööle panna. Paneks näiteks mingi auto mootori ka sisse mis veaks ühte või mitut generaatorit ringi ja teeks voolu. Äkki võtab mootor nii vaikselt tuksudes vähem kütust kui 20L tunnis.

      Comment


        #4
        Vs: Elektrimootor kaatrile

        Ja jälle leidub mõni leidur, kes loodab et energia vahepealne täiendav muundamine ühest liigist teise seda energiat ka juurde toodab. Äkki võtab... vahepeal mõne füüsikaõpiku pihku.

        Comment


          #5
          Vs: Elektrimootor kaatrile

          Eelmisele vastajale tuginedes et peaks vaja olema 33kw siis ma leidsin ühe generaatori mis jääb küll natuke alla kuid siiski vaadates kütusekulu siis maksimumi peal töödates jääb kütusekulu ikkagi alla 10L tunnis. Mõõtmetelt ja kaalult seda paati ei paneks aga teoreetiliselt peaks võimalik olema säästa nii???

          PRP 30 kVA (24 kW)
          ESP 33 kVA (26 kW)
          müratase 64 dB(A) @7m
          alternaator Leroy Somer LSA422L9
          vesijahutusega diiselmootor Mitsubishi S4S-Z263SD
          kütusepaak 100 l
          tööaeg paagitäiega 11,4/15,2/20,8 h (100%/75%/50% koormatavusel)
          mõõtmed 2080x960x1415 mm
          kaal 910 kg
          Standardvarustus: NEXYS kontrollpaneel, M127 konteiner, tsentraalne tõstekonks.

          Comment


            #6
            Vs: Elektrimootor kaatrile

            Mõttejärg läks sassi - milleks ligi 700 000 kr kaatrile kütuse kokkuhoidmiseks (mille lisanduvate agregaatide mass ja kasutegur paratamatult ära nullib) mingisugust mootorist-generaatorist ja elektrimootoritest jura on vaja juurde ehitada?

            33 kW on lihtsalt lähteandmetest arvutatud, tegeliku propelleri (või siis reduktori sisendvõlli) 2500 RPM keerutamiseks võib ka rohkem momenti vaja olla. Iga muundamine on kasuteguriga 0,5..0,7 ehk kui propellerile (või reduktorile) peab jõudma 16 kW, on generaatorit vedava mootori minimaalne võimsus 30...70 kW.
            viimati muutis kasutaja 6p45s; 04 m 2011, 18:33.
            Hoiatus - muudan oma postituse sisu kuni 30 minuti vältel pärast postitamist.

            Comment


              #7
              Vs: Elektrimootor kaatrile

              Olemasolev kaater ei ole see mis seal lingil vaid lihtsalt sarnaste mõõtmete ja kujuga täiesti plank plastik kere kuhu on vaja sisse panna mootor ja muu vajalik et sõita saaks. Kuna see ei lähe maksma rohkem kui oma töö ja jupid siis ma kaalusin eksperimentaal korras midagi muud sinna panna kui tavaline merediisel.

              Ma lootsin generaatoril on väiksem takistus kui veel, see tähendab et mootoril on kergem madalatel pööretel generaatorit ringi vedada kui sõukruviga vees otse paati edasi lükata. Ma tänan 6p45s-i kes viitsis mulle neid arvutusi teha ja ma jõudsin selleni et kui suureks ja raskeks selline asi kujuneb.

              Comment


                #8
                Vs: Elektrimootor kaatrile

                Käigukastiga saaks nö madalalt momenti juurde.
                Maailm oleks puhas ja süüta
                kui poleks õllejogurtit
                - Õ.Õ.

                Comment


                  #9
                  Vs: Elektrimootor kaatrile

                  Kuhu sa mõtled seda käigukasti? Kas sellisel juhul kui otse mootoriga sõita et hoiaks pöördeid ühtlaselt madalamad seal vahemikus kus ka max moment on ja sõidaks nii.

                  Comment


                    #10
                    Vs: Elektrimootor kaatrile

                    Esmalt postitatud leidur poolt Vaata postitust
                    Olemasolev kaater ei ole see mis seal lingil vaid lihtsalt sarnaste mõõtmete ja kujuga täiesti plank plastik kere kuhu on vaja sisse panna mootor ja muu vajalik et sõita saaks. Kuna see ei lähe maksma rohkem kui oma töö ja jupid siis ma kaalusin eksperimentaal korras midagi muud sinna panna kui tavaline merediisel.

                    Ma lootsin generaatoril on väiksem takistus kui veel, see tähendab et mootoril on kergem madalatel pööretel generaatorit ringi vedada kui sõukruviga vees otse paati edasi lükata. Ma tänan 6p45s-i kes viitsis mulle neid arvutusi teha ja ma jõudsin selleni et kui suureks ja raskeks selline asi kujuneb.
                    Mootorimähised ülijuhist ja saaksimegi peaaegu igavese jõumasina! See oleks juba Maailmatase! Kaod, mis juhslikult tekivad, lubab leidur oma füüsisega korvata!

                    Comment


                      #11
                      Vs: Elektrimootor kaatrile

                      Mul on siin laua peal 6kw Turnigy mootor koos Niva uuema tüübi (Bosch) starterist pärit planetaar-ülekandega (ülekandesuhe u. 1:4), kogu kompotile on kavas treida POM plastikust korpus. Ja riiulis vedeleb Veteroki sõukruvi, mida kunagi sai siledamaks lihvitud.
                      Allkiri.

                      Comment


                        #12
                        Vs: Elektrimootor kaatrile

                        Ma ei soovigi igiliikurit teha aga vaata kui ebapraktiline on diisel mootor suurtel pööretel, pööremoment kaob mis pidi oluline olema aga samas kütuse kulu ikka suureneb. 20L/h oli veel hästi aga sellise mootoriga kang põhja vajutada ja 45L/h paneb midagi muud välja mõtlema.

                        Kindlasti on võimalik mootorit kuidagi mõistlikumalt kasutada.

                        Comment


                          #13
                          Vs: Elektrimootor kaatrile

                          Ma pakuks välja sellise lähenemise - otsid soome romulast mingi sobiva päramootori, mootor ise võib küpse olla, sind huvitab pigem jalg koos kõige kaasnevaga. Jala reduktorist tuleb vertikaalne võll üles. Sinna otsa sobiva elektrimootori aretamine ei ole väga keeruline - vaheplaat mootori ja jala vahele ning ühendusmuhv mootori ja jala võllide vahele.
                          Mootoreid võiks vaadata elektriautodele pakutava hulgast, kindlasti leiad sobivate võimsusnäitajatega isendi.
                          Lisaks läheb sul vaja loomulikult ka kontrollerit. Soovitan Kelly toodangut, neil on olemas spetsiaalselt paatidele mõeldud softiga kontroller, kus gaasi-potekaga saab edasi-tagasikäiku anda - neutraal on keskel.
                          Akudega läheb ilmselt kõige keerulisemaks. Kui vähegi rahakott võimaldab, soovitan LiFePo4 akusid. Näiteks küsi Zev Motorsi meestelt, nad panid just oma Elcatile uue 200Ah akupaki.
                          Allkiri.

                          Comment


                            #14
                            Vs: Elektrimootor kaatrile

                            Tanud edasi aitava info eest. Sai netist vaadatud ka juba videosid kuidas päramootori jala otsa muruniiduki mootoreid pandud. Võikalik et vana veterok vedeleb omalgi kuskil kodus aga ma kardan et see ei pea sellisele suurele väändele vastu. Eks ma vaatan kas leiab kuskilt mõne suurema mootori jala või siis kasutada sisemootori seda osa mis kerest välja läheb ja sinna otsa elekrimootor aretada.

                            Comment


                              #15
                              Vs: Elektrimootor kaatrile

                              Soovitan enne juppide varumisega alustamist teha ära veel mõned arvutused.

                              Akude, kontrollerite, mootori ja muu mudru hind.
                              Ja kindlasti ka kui palju see värk kaaluma hakkab.

                              Comment

                              Working...
                              X