Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Elektriauto ehitus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Elektriauto ehitus

    Tere.
    See mõte on muidugi ammu kummitanud ,mõtteks ta jäänud ongi.
    Kas selle kohta mingit kirjandust liigub või see alles nii lapse kingades asi.
    Olen neid teemasi lugenud ja uurinud aga kõik nad jäävad pinna pealseks.
    Kõikidel varjantidel on käigukast,mis minu arust on ajalugu ,üks üleliigne mehhaaniline vidin juures.
    Ühes artiklis oli ilma käigukastita auto .Seal oli igale rattale mootor paigldatud neid juhtis kontroller.Mootor oli ette nähtud veoks ja pidurdamiseks.
    Hea ehitada selle baasil vejõukontrolli .
    Lugesin ,et ühed ehitasid elektri tõstuki mootori ja kontrolleri baasil.(Mis ladudes ringi sõidavad.)
    Või see asi läheb liga keeruliseks ja kalliks.
    Esialgu uuriks kirjandust ,ma usun ,et see teema on siit palju läbi käinud aga ehk saab nõu ja abi.
    Ette tänades.

    #2
    Vs: Elektriauto ehitus.

    Paar ajakirjanduse kokkuvõtlikku lugu eelistest ja puudustest:


    Ehitajad Eestis, koduleht ja sealt ka nende foorum:
    Otsite teavet elektriauto kohta? See põhjalik juhend käsitleb elektriautode tööpõhimõtteid, eeliseid, laadimisvõimalusi ja rohkem.
    Elektroonika töötab suitsu baasil.
    Tähendab - igasse detaili on doseeritud täpne kogus suitsu.
    Kui mõnest suits välja lasta, siis värk enam ei käi.

    Comment


      #3
      Vs: Elektriauto ehitus.

      Elektritõstukitel olid vanasti peavoolu mootorid, uuematel peaks juba olema ka 3f isendid peal. Linnaauto liigutamiseks peaks võimsusesest täiesti piisama. Sisepõlemismootoriiga võrreldes tasub tähele panna, et elektrimootori nimivõimsus võib vabalt olla 2x väiksem. Sisepõlemismootori võimsus on parameeter, mis saavutatakse mingis kindlas pööretevahemikus ja lisaks ei ole mõeldud mootor sellel töötama eriti pikka aega. Elektriajami nimivõimsus on saadaval laiemas pöördevahemikus ja püsivalt. Lisaks võib elektrimootorit lühiajaliselt üle koormata kuni 2...3x. Olenevalt mootorist on elektriajamitel madalal pöördel suur moment, mis teeb juba üsna tagasihoidliku mootoriga paigaltvõtu mugavaks, võimaldab probleemivabalt suuri tõuse võtta jne. Mitmetel mootoritüüpidel see vääne väheneb pöörete kasvamisel ja selle taha jääb ka võimsus. Sisepõlemismootoril on see kõver vastupidine ja seetõttu on tarvis suuri ja võimsaid mootoreid, et oleks olemas mõistlik dünaamika.
      Ma olen veendunud, et lähikümnendeil elekter maanteid ei valluta, aga (suur)linnade sisese transpordis võiks nende osakaal kasvada päris arvestatava protsendini. Tegelikult Tallinna ühistranspordist moodustabki see juba päris viisaka osa ja kasutegur on mitmel juhul tõenäoliselt parem, kui vastselt tehasest tulnud elektriautol.
      Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

      Comment


        #4
        Vs: Elektriauto ehitus.

        Mina arvan, et hübriid oleks mõttekam.

        Selle ehitad mõne 4wd auto peale näiteks mõni väiksem subarupunn.
        Esisilla jätad bensumootorile ja tagasilda hakkad vajadusel elektriga liigutama.

        Comment


          #5
          Vs: Elektriauto ehitus.

          Tere.
          Kui neid detaile peaks poest ostma njah läheb kalliks.Mõtlesingi linna sõiduks või selle ümbruses 20 km.
          Ega sinna vist suvaline 3 faasiline mootor ei sobi.
          Nii ,et Põhja naabrite juurde ehk neil vedeleb tõstukeid seal.
          Mul üks jooksu lint mootor kontroller maha ja tuld.
          Tänapäeval ehitatakse paate komposiit materjalidest ,miks ka mitte elektriautot nii teha.

          Comment


            #6
            Vs: Elektriauto ehitus.

            Kapoti, plekid ja ehk osa põhjast ning katuse võid teha plastist, kuid kandevkere peaks ikka rauast olema ja vastama nõuetele.
            Kõige reaalsem oleks teha ikkagi mõne olemasoleva auto põhjale.

            Comment


              #7
              Vs: Elektriauto ehitus.

              Esmalt postitatud fomoco poolt Vaata postitust
              Kõige reaalsem oleks teha ikkagi mõne olemasoleva auto põhjale.
              Smart fortwo.

              Comment


                #8
                Vs: Elektriauto ehitus.

                Esmalt postitatud =SAAG= poolt Vaata postitust
                Mõtlesingi linna sõiduks või selle ümbruses 20 km.
                Aga võibolla roller? http://zev.ee/foorum/viewtopic.php?f=11&t=160
                Kui kiiresti teha, siis peaks teorteetiliselt selle veel arvele saama.
                Auto konversiooniks võiks odavust silmas pidades valida mõne roolivõimendita ja elektrilise pidurivõimendiga väikesekaalulise isendi (kui on selliseid?), millele sokutaks siis mingi alalisvoolu mootori.
                Alalisvoolu mootorile "kontrolleri" ehitamisega saaks ehk lihtsamalt hakkama.
                Käigukast vähemate hammasratastega (aga see ei anna ilmselt olulist võitu) võiks jääda, võimaldaks paremini manööverdada ja puuduks vajadus toite reverseerimiseks.

                Comment


                  #9
                  Vs: Elektriauto ehitus.

                  Ilma roolivõimuta masinat pole raske leida, kuid pidurivõimuta masina leidmiseks peab kuni 1980a masinaid vaatama.
                  Pakuks Ford Escort mk1, või näiteks Zaz 965a.

                  Kui nullist alustada, siis ilma pidurivõimendita hakkama ei saa.

                  Kõige lihtsam oleks vist ATV mis on traktorina arvel.

                  Comment


                    #10
                    Vs: Elektriauto ehitus.

                    Tere.
                    Isenesest ATV hea mõte aga katust pole pekohal!
                    Küsimus ,miks elektriautodel on 3 faasiline mootor aga mitte alalisvoolu oma ?

                    Comment


                      #11
                      Vs: Elektriauto ehitus.

                      Küsi parem kust sa akud võtad ning mis need maksavad.

                      Comment


                        #12
                        Vs: Elektriauto ehitus.

                        Arvan, et legaalselt teel liiklemine on tähtsam kui katus peakohal.

                        Kui sul on tänapäevane auto, või uus ehk iseehitatud auto, siis peavad ka olema tänapäevased teh. nõuded.
                        Piduri võimule vaakumit tootes läheb palju energiat kaduma.

                        Comment


                          #13
                          Vs: Elektriauto ehitus.

                          Kerge sõiduki puhul saab lihtsalt piduri õla suurendamisega tekitada piisava pidurdusjõu. Pole mingit vaakumit tarvis.

                          3f mootorid on hooldevabamad ja annavad laias pöördevahemikus ühtlast momenti. Kontrollerid on juba üsna odavad, seega annab kokkuvõtteks kokkuhoiu nii tootjale, kui tarbijale.
                          Peavoolumootor sobib liikurmasinatele, sest madalal pöördel on üüratult palju momenti, seega saab kasutada väikest mootorit ka suurte asjade liigutamiseks. Lisaks saab peavoolumootori pisikesse kesta panna palju võimsust. Pöörete kasvades moment langeb. Nendesse kulub palju vaske, komutaator on tundlik mustuse suhtes ja harjad vajavad vahetamist. Mitmetes rakendustes väga hea ajam, aga kulukam tootjale ja ka tarbijale.
                          Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

                          Comment


                            #14
                            Vs: Elektriauto ehitus.

                            Teoreetiliselt on võimalik küll.
                            Piduri õlga saab 2 kohast suurendada - Kas suurema käiguga piduri pedaal või suuremad pidurikettad.
                            Kuid kuna mõlemad võiksid olla ikkagi tehasetoodang, mitte "teeme ise", mis tõenäoliselt arki kontrollist ja teh. ülevaatuselt läbi ei lähe, siis võiks ikkagi kasutada valmistoodangut.
                            Ehk koorub siitki välja üks põhjus, miks tehti just Bobedast elektriaute, mitte mõnest tänapäevasemast autost.

                            Comment


                              #15
                              Vs: Elektriauto ehitus.

                              Tere.
                              Aga kui panna elektriga pidurdama samas mähis toodab elektrit ,kuskilt kunagi lugesin.Kuidas see tehniliselt välja näeks ei tea veel.Poleks vaja mingeid mehhaanilisi osi , kuigi käsipidur jääks ju alles ikkagi mehhaniline. Paljudel masinatel on käsipidur nii kui nii eraldi põhi piduritest.(Käsipiduri klotsid on eraldi.)

                              Comment

                              Working...
                              X