Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Elektriauto 3f asünkroonmootor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Elektriauto 3f asünkroonmootor

    Tere!

    Olen siin foorumis uus ning ei tea kas see küsimus siia just sobib aga teen proovi ikkagi.
    Küsimus ise lihtne. 3f tavaline tööstuslik asünkroonmootor oleks vaja autos tööle saada. Uurisin siin soomlaste tehtud kuulsat volvot, aga välja ei lugenud mismoodi see ootor ikkagi tööle saadi. Kas tõesti sagedusmuunduriga on võimalik alalisvoolust vahelduvat teha? Muid seadmeid ma nende nimistust ei leidnud. Ise mõtlen et kas on ehk mingi vaheldi e. inverter olemas kust võimalik kolm faasi välja saada?

    #2
    Vs: Elektriauto 3f asünkroonmootor

    Invertereid on maailmas igasuguseid, kasuta sõbralikku Googlet. Põhimõtteliselt 1 faas->3 faasi tüüpi inverteris tehakse sisenevast vahelduvvoolust esmalt alalisvool, siis alles hakatakse seda muundama 3-faasiliseks vahelduvvooluks. Mõningaid invertereid annaks kindlasti toita otse alalisvooluga.
    Võiks arvata, et tööstuslik asünkroonmootor on massi/võimsuse suhtelt paras kobakas. Kui suure võimsusega mootorist jutt käib? Mis selle kaal on?
    Lampelektroonika sinule ja minule - www.konka.ee | EMSpeaker valjuhääldid. | Trükkplaatide projekteerimine.

    Comment


      #3
      Vs: Elektriauto 3f asünkroonmootor

      Pole need nii hirmus suured midagi. 20kW ehk siis autosse sobiv mootor võib olla mõõtmetega kuskil 40x50cm ja kaalub vist umbes 100kg.

      Comment


        #4
        Vs: Elektriauto 3f asünkroonmootor

        Analoogiline alalisvoolu mootor on massiga ca 40kg.
        Omasin kunagi 10kW asünkroon mootorit. See oli märkimisväärse suuruse ja massiga, kindlasti üle 100kg.
        viimati muutis kasutaja GU50; 24 m 2011, 12:27.
        Lampelektroonika sinule ja minule - www.konka.ee | EMSpeaker valjuhääldid. | Trükkplaatide projekteerimine.

        Comment


          #5
          Vs: Elektriauto 3f asünkroonmootor

          Sagedusmuundur nime järgi muundab küll sagedust, aga nii mõnigi seade töötab ka alalisvoolu pealt.

          Asünkroonmootori jõukarakteristika on selline, et tõenäoliselt see auto ülesmäge kohaltvõttu ära ei tee, üle 50 km/h tunnis ei sõida ja akusid sööb looma moodi. Käigukastiga saab muidugi viga parandada.
          If you think education is expensive, try ignorance.

          Comment


            #6
            Vs: Elektriauto 3f asünkroonmootor

            Esmalt postitatud andreie poolt Vaata postitust
            Sagedusmuundur nime järgi muundab küll sagedust, aga nii mõnigi seade töötab ka alalisvoolu pealt.

            Asünkroonmootori jõukarakteristika on selline, et tõenäoliselt see auto ülesmäge kohaltvõttu ära ei tee, üle 50 km/h tunnis ei sõida ja akusid sööb looma moodi. Käigukastiga saab muidugi viga parandada.
            Huvitav kuidas siis kõik liftid täiskoormusel üles lähevad?
            Enamus sag.muundureid saab vabalt toita DC otstelt, et ei pahandaks tuleb sisenfaaside kontroll välja lülitada.

            Comment


              #7
              Vs: Elektriauto 3f asünkroonmootor

              Esmalt postitatud blanic poolt Vaata postitust
              Huvitav kuidas siis kõik liftid täiskoormusel üles lähevad?
              Liftidel on vastukaalud. Nii et mootor midagi ülesmäge ei vea, ainult liigutab. Vastukaalud on arvutatud nii enamvähem keskmise koormuse jaoks, nii et tühjalt allatulles on mootori koormus sama suur (vastukaalu üles vedades) kui täislastiga üles minnes, siis kuluvad reduktorid ühtlaselt mõlema liikumissuuna korral. Vabandust OT pärast.

              Comment


                #8
                Vs: Elektriauto 3f asünkroonmootor

                Mis mootorid need elektriautode kolmefaasilised on, kas nende kontrollerid asünkroonmootorile ei sobi?

                Comment


                  #9
                  Vs: Elektriauto 3f asünkroonmootor

                  Sünkroonmootor ja kaalult massilt võrdeline vb isegi väiksem DC mootorist. Osa lifte on ka sünkroonmootoriga.
                  Andrei jõumoment sõltub mootori ehitusest ja ühendusviisist. Arvan et asynciga hakkab liikuma küll. Sagedusmuunduriga eriti veel. Kuigi käigukast on kindlasti vajalik. Ilma selleta on tuleks tõesti panna VÄGA võimas mootor mis poleks eriti hea kasuteguriga. Synkroonmootoriga on asi muidugi parem, üldjuhul saab nendega ka käigukastist lahti aga ülekannet on ikka vaja et pöördeid maha võtta sest ega neilgi madalatel pööretel palju jõudu pole. Küll aga võimaldavad suuri pöördeid. Jutt käib siis püsimagnetitel sünkroonmootorist.
                  Ja veel:http://www.youtube.com/watch?v=EAELukfr2oY
                  viimati muutis kasutaja murphy; 24 m 2011, 23:24.
                  Modelleerimises ja tootmises kehtivad:
                  1. Avariikindel vooluring lühistab kõik teised.
                  2. Transistor, millel on kiiresti toimiv kaitse, säästab kaitset, sulades kõigepealt ise.

                  Comment


                    #10
                    Vs: Elektriauto 3f asünkroonmootor

                    On olemas lausa otseveoga sünkroonmootor. Mul on el.-rolleril selline peal, kohaltvõtt on igati asjalik - korra juhtus, et vestlesime rolleri juures tuttavaga ja justkui muuseas näppis ta vestluse käigus "gaasirutskat"
                    Aparaat hüppas selle tulemusel tagarattal (!) nagu konn edasi ja maandus mõned meetrid eemal, lõhkudes osa plastidest.
                    Allkiri.

                    Comment


                      #11
                      Vs: Elektriauto 3f asünkroonmootor

                      Tähendab mootor ise olen mõelnud võiks ikka 30 kw olla. Suur kobakas küll aga saab ehk isegi maantteele minna. Tähendab nagu ma aru saan siis selline inverter on ikkagi olemas jh? Tuleks kasutada u. 32 akut ja siis selline inverter. Algul teeb kolmeks faasiks ja siis alles vahelduvaks?

                      Comment


                        #12
                        Vs: Elektriauto 3f asünkroonmootor

                        Esmalt postitatud engineer poolt Vaata postitust
                        Algul teeb kolmeks faasiks ja siis alles vahelduvaks?
                        Tundub, et huvilisel tuleks hakata asja uurima juurtest peale. Üks ütlemata tore raamat: Build Your Own Electric Vehicle (15,7MB). Kui alguses asjast mitte midagi ei tea, siis peale selle läbimist tead peaaegu kõike, mis vaja elektriauto tegemiseks.
                        Lampelektroonika sinule ja minule - www.konka.ee | EMSpeaker valjuhääldid. | Trükkplaatide projekteerimine.

                        Comment


                          #13
                          Vs: Elektriauto 3f asünkroonmootor

                          misasja teeb 3-ks faasiks, alalispinge? Tee endale selgeks mõiste faas, siis saad aru mis lollust kokku kirjutad.


                          Modelleerimises ja tootmises kehtivad:
                          1. Avariikindel vooluring lühistab kõik teised.
                          2. Transistor, millel on kiiresti toimiv kaitse, säästab kaitset, sulades kõigepealt ise.

                          Comment


                            #14
                            Vs: Elektriauto 3f asünkroonmootor

                            ...
                            viimati muutis kasutaja engineer; 28 m 2011, 14:47.

                            Comment


                              #15
                              Vs: Elektriauto 3f asünkroonmootor

                              Esmalt postitatud engineer poolt Vaata postitust
                              Mina ei saa aru millejaoks on vaja kohe targutama hakata??
                              Mul pole kavas endale seda autot ehitada. Ühe projekti jaoks oli lihtsalt asja põhimõttest tarvis aru saada.
                              Loe oma algatatud teema pealkirja. Seal ei ole kirjas "vaja aru saada 3-faasilise asünkroonmootori tööpõhimõttest ühe suvalise projekti jaoks", või kuidas? Keegi ei suuda teisele kulbiga teadmisi kolpa sisse kallata, nagu mõnel tundub soov olevat. Teadmised tuleb soetada ise, tihti on selleks vaja isegi tublisti tööd teha. Ja oma teadmatuse demomise eest reeglina pead ei silitata, ei päriselus ega netis. Jõudu tööle!
                              Lampelektroonika sinule ja minule - www.konka.ee | EMSpeaker valjuhääldid. | Trükkplaatide projekteerimine.

                              Comment

                              Working...
                              X