Vs: Suvilasse vedelkütusega ahi
Vaat kui huvitav teema, pole varem tähelepanu pööranudki, sest pole huvi suvilasse vedelkütusega ahju tekitada. Esiteks: kodanikud tehnikaspetsialistid - ärge külvake asjatut paanikat! Viidatud auhind palun mulle koheselt üle anda! ![Rõõmus](https://www.elfafoorum.eu/core/images/smilies/smile.png)
Aga jah, kasutan auto ahju mark ШААЗ-015 juba mõnda aega (2 talve) tööruumi kütteks. Propaangaasiga. Seda ahju kasutati Луаз marki "maasturil" ja toodetakse Venes praegugi. Ahi ise asub töötamise ajal väljaspool hoonet, siis on sees värske soe ülerõhuga õhk, ei teki kuskilt nurgast külmaleket. Heitgaasid jäävad väljapoole. Ahi töötab propaangaasiga. Hetkel pole muud temperatuuri automaatikat kui oma tunne, kas juba soe või veel mitte (gaas kinni/gaas lahti printsiibil). Temperatuuri automaatika tuleb küll algavaks küttehooajaks. Ilma picita. Ahjule on tehtud lihtne sädesüüde, mis töötab turvalisuse mõttes pidevalt, annab u. 2 sädet sekundis.
Kasutan samal ahjul põhinevat kütet ka elektriautol. Seal on kasutusel ka temperatuuri automaatika.
Ilma järelevalveta siiski ei soovita sellist küttesüsteemi kasutada. Gaasiga on selline ahi tunduvalt töökindlam kui vedelkütusega. Muide, sellise ahju on venelased nagu ikka, maha viksinud, mitte ise leiutanud. Väga sarnase asja leiab Eberspächeri valikust, Porschele mõelduna.
Veel mõned tähelepanekud: sellist tüüpi ahjudes ei ole eriti lootust kasutada optilist leegi jälgijat. Võimalik oleks rakendada temperatuuri andurit, mis mõõdaks otse katla põlemispiirkonna seest. Anduri paigaldamiseks on ahjul olemas see kuulus kvartsklaasist pulka sisaldav toru. Kvartspulk tuleks siis eemaldada ja järeljahutuse juhtimine lahendada termomeetri baasil.
Eelpool on kommenteeritud gaasiklappi. Võtame selle klapikese asja veidi põhjalikumalt ette. Klapi andmeleht.
Klapi tihendis on tegemist NBR kummiga, tuntud ka kui nitriilkummi (Nitrile Rubber). Mis omadustega see on leiab huviline siit.
Väike tsitaat: It is used in the automotive and aeronautical industry to make fuel and oil handling hoses, seals, and grommets. It is used in the nuclear industry to make protective gloves. NBR’s ability to withstand a range of temperatures from -40 °C to +108 °C makes it an ideal material for aeronautical applications. Nitrile butadiene is also used to create moulded goods, footwear, adhesives, sealants, sponges, expanded foams, and floor mats.
... Nitrile, like natural rubber, can be attacked by ozone, aromatic hydrocarbons, ketones, esters and aldehydes.
Viimast lauset seoses propaangaasiga võiks kommenteerida keegi keemias rohkem kodus olev?
Eesti keelne tsitaat:
Nitriilkumm (NBR) -35º C +100º C
Nitriilkummi kõige märkimisväärsem omadus on õlikindlus, samuti on ta sobilik kütustele ja lahustitele. Õlikindlus paraneb küll akrüülnitriili osakaalu suurendamisel, kuid see halvendab kummi elastsust madalatel temperatuuridel. Ei ole väga vastupidav karmidele ilmastikutingimustele ja osoonile. Nitriilkumm on enamlevinud voolikumaterjal, samuti on nitriilkummist O-rõngas jm tüüpi tihendid.
+ Väga hea kütuse, õli- ja naftaproduktidekindlus
- Vähene vastupidavus karmidele ilmastikutingimustele ja osoonile.
Esmalt postitatud daddo poolt
Vaata postitust
![Rõõmus](https://www.elfafoorum.eu/core/images/smilies/smile.png)
Aga jah, kasutan auto ahju mark ШААЗ-015 juba mõnda aega (2 talve) tööruumi kütteks. Propaangaasiga. Seda ahju kasutati Луаз marki "maasturil" ja toodetakse Venes praegugi. Ahi ise asub töötamise ajal väljaspool hoonet, siis on sees värske soe ülerõhuga õhk, ei teki kuskilt nurgast külmaleket. Heitgaasid jäävad väljapoole. Ahi töötab propaangaasiga. Hetkel pole muud temperatuuri automaatikat kui oma tunne, kas juba soe või veel mitte (gaas kinni/gaas lahti printsiibil). Temperatuuri automaatika tuleb küll algavaks küttehooajaks. Ilma picita. Ahjule on tehtud lihtne sädesüüde, mis töötab turvalisuse mõttes pidevalt, annab u. 2 sädet sekundis.
Kasutan samal ahjul põhinevat kütet ka elektriautol. Seal on kasutusel ka temperatuuri automaatika.
Ilma järelevalveta siiski ei soovita sellist küttesüsteemi kasutada. Gaasiga on selline ahi tunduvalt töökindlam kui vedelkütusega. Muide, sellise ahju on venelased nagu ikka, maha viksinud, mitte ise leiutanud. Väga sarnase asja leiab Eberspächeri valikust, Porschele mõelduna.
Veel mõned tähelepanekud: sellist tüüpi ahjudes ei ole eriti lootust kasutada optilist leegi jälgijat. Võimalik oleks rakendada temperatuuri andurit, mis mõõdaks otse katla põlemispiirkonna seest. Anduri paigaldamiseks on ahjul olemas see kuulus kvartsklaasist pulka sisaldav toru. Kvartspulk tuleks siis eemaldada ja järeljahutuse juhtimine lahendada termomeetri baasil.
Eelpool on kommenteeritud gaasiklappi. Võtame selle klapikese asja veidi põhjalikumalt ette. Klapi andmeleht.
Klapi tihendis on tegemist NBR kummiga, tuntud ka kui nitriilkummi (Nitrile Rubber). Mis omadustega see on leiab huviline siit.
Väike tsitaat: It is used in the automotive and aeronautical industry to make fuel and oil handling hoses, seals, and grommets. It is used in the nuclear industry to make protective gloves. NBR’s ability to withstand a range of temperatures from -40 °C to +108 °C makes it an ideal material for aeronautical applications. Nitrile butadiene is also used to create moulded goods, footwear, adhesives, sealants, sponges, expanded foams, and floor mats.
... Nitrile, like natural rubber, can be attacked by ozone, aromatic hydrocarbons, ketones, esters and aldehydes.
Viimast lauset seoses propaangaasiga võiks kommenteerida keegi keemias rohkem kodus olev?
Eesti keelne tsitaat:
Nitriilkumm (NBR) -35º C +100º C
Nitriilkummi kõige märkimisväärsem omadus on õlikindlus, samuti on ta sobilik kütustele ja lahustitele. Õlikindlus paraneb küll akrüülnitriili osakaalu suurendamisel, kuid see halvendab kummi elastsust madalatel temperatuuridel. Ei ole väga vastupidav karmidele ilmastikutingimustele ja osoonile. Nitriilkumm on enamlevinud voolikumaterjal, samuti on nitriilkummist O-rõngas jm tüüpi tihendid.
+ Väga hea kütuse, õli- ja naftaproduktidekindlus
- Vähene vastupidavus karmidele ilmastikutingimustele ja osoonile.
Comment