Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Elektrimootor auto generaatorist

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Elektrimootor auto generaatorist

    Kuna sõber tahab endale võrgul käimiseks väikest elektrilist päramootorit teha, siis sai tema jaoks ära katsetatud auto geneka mootorina tööle panemine. Vanu genekaid vedeleb tal garaasis ja ümberringi lademetes, kuid ta ei oskanud neid käitada.
    Sai siis dioodsild ja pingeregulaator välja roogitud ning geneka mähiste otsa ühendatud 60A Turnigy mudellennuki kiirusregulaator.
    Ergutuseks proovisin erinevaid vooluallikaid 9V patareist kuni toiteplokini.
    Millegipärast pöörles mootor kiiremini madalama ergutuspingega...äkki keegi siin targem seletab, miks.
    Proovisin ka ilma ergutuseta (jääkmagnetism) ning lühistatud ergutus-klemmidega. Pöörlema hakkas, aga viletsamini, jõudu väga vähe niimoodi ja ESC läks väga kergesti sünkroonist välja.
    Füüsika tunnist võib-olla meenub, et iga elektrimootorit saab käima panna generaatorina ja vastupidi. Täna proovisin tavalist sigulli genekat mootorina. Sell...
    Allkiri.

    #2
    Vs: Elektrimootor auto generaatorist

    Auto genekas on sünkroonmootor, kuid see on selline imeline mootor, millel on käivitusmoment null. Selliste mootorite käimatõmbamiseks on vaja teist mootorit. Tänapäevastel sünkroonmootoritele (kuid mitte generaatoritele) on külge ehitatud lühisrõngas, sama asi mis on asünkroonmootoril. Sel juhul läheb sünkroonmootor algul tööle asünkroonmootorina ja kui kiirus käes siis lükatakse tööle sünkroonmootoriks. Asünkroonmootor sünkroonkiirusel ei tööta. Sellist genekat mootoriks on võimalik vaid teha talle elektroonne juhtimine, st. sagedusregulaator või siis mähiste kommuteerimine asukoha järgi (elektroonne alalisvoolu mootor)
    See teine mootor on mingi kommutaatormootor? Siis ergutuse voolu suurenemisel suureneb moment, kuid väheneb pöörlemiskiirus ja vastupidi. Kuid seosed on mittelineaarsed ja on võimalik tühijooksul vale reguleeringuga mootor lõhki joosta. Kommutaatormootoreid juhitakse rohkem ankru pingega, sest pinge tõustes suureneb võrdeliselt (lineaarselt) kiirus (ja moment). Pinget on lihtne juhtida türistoridega.

    Comment

    Working...
    X