Vs: Ehitame ise aiatraktori
Mootori mass küll tugevusvaru ei määra – ikka konstruktsioon, kasutatud materjalid, tehnoloogia ja projekteerimisel arvutatud suurused korda varukoefitsient. Antud mootoril on tööiga 3000 tundi.
Ja siin kehtib vana tuntud ütlus, et õli viga ei saanud olla, kuna seda mootoris enam polnudki
Õli peab vastama antud mootorile, liiga kaasaegne nn. sünteetiline ei püsi sees, ei pehmenda tolleaegseid kolvigrupi lokse külmast peast.
Kõigepealt tõstaks mootori termilist kasutegurit – selleks viiks surveastme tänaste bensiinidega vastavusse. Muidugi mõjub surveastme tõstmine kõige rohkem vändagrupile ja tõstmisega ei maksaks liialdada. Samuti nihkub max pöördemoment surveastme tõstmisel kõrgematele pööretele.
Teiseks paigaldaks korraliku süüte – kuna traktoril on suhteliselt madalad pöörded (3000 max), siis piisab lihtsamast variandist. Muutuva süütenurgaga tagaks parema pöördemomendi, võimsuse ja kütusekulu. Tööiga oleks ka pikem, kuna püsiv süütenurk ei ole madalamatel pööretel optimaalne.
Piisaks mehhaanilisest süütenurga seadmise võimalusest, nagu kasutati mõningatel mootorratastel.
Parema täiteastme saavutamiseks vajaks mootor paremat ja veidi suurema difuusoriga karburaatorit (mõnelt mootorrattalt). Vajadusel tuleks suurendada sisselakeklappi, pesa ja kanalit. Liiale ei maksa minna, kuna liiga suur difuusor viib õhuvoolu kiiruse alla. Lisaks on oluline ka sisselasketrakti pikkus.
Mootori mass küll tugevusvaru ei määra – ikka konstruktsioon, kasutatud materjalid, tehnoloogia ja projekteerimisel arvutatud suurused korda varukoefitsient. Antud mootoril on tööiga 3000 tundi.
Ja siin kehtib vana tuntud ütlus, et õli viga ei saanud olla, kuna seda mootoris enam polnudki
Õli peab vastama antud mootorile, liiga kaasaegne nn. sünteetiline ei püsi sees, ei pehmenda tolleaegseid kolvigrupi lokse külmast peast.
Kõigepealt tõstaks mootori termilist kasutegurit – selleks viiks surveastme tänaste bensiinidega vastavusse. Muidugi mõjub surveastme tõstmine kõige rohkem vändagrupile ja tõstmisega ei maksaks liialdada. Samuti nihkub max pöördemoment surveastme tõstmisel kõrgematele pööretele.
Teiseks paigaldaks korraliku süüte – kuna traktoril on suhteliselt madalad pöörded (3000 max), siis piisab lihtsamast variandist. Muutuva süütenurgaga tagaks parema pöördemomendi, võimsuse ja kütusekulu. Tööiga oleks ka pikem, kuna püsiv süütenurk ei ole madalamatel pööretel optimaalne.
Piisaks mehhaanilisest süütenurga seadmise võimalusest, nagu kasutati mõningatel mootorratastel.
Parema täiteastme saavutamiseks vajaks mootor paremat ja veidi suurema difuusoriga karburaatorit (mõnelt mootorrattalt). Vajadusel tuleks suurendada sisselakeklappi, pesa ja kanalit. Liiale ei maksa minna, kuna liiga suur difuusor viib õhuvoolu kiiruse alla. Lisaks on oluline ka sisselasketrakti pikkus.
Comment