Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Ehitame ise aiatraktori

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Vs: Ehitame ise aiatraktori

    2 taktiseid ei kasutata murukatel ja muudel väike põksidel mitte karakteri pärast, vaid õli vingu pärast. Eks võib ju ette kujutada tüüpilist olukorda, kui kakskümmend naabrit kombekohaselt üksteise järel päevotsa kusagil metsasalu suvilarajoonis põristavad. Sellises kohas hakkab isegi nellari vingust pea ringi käima.

    Karakteri poolest sobivad vanakooli mootorrataste mootorid enamus pisi põkadele peale. Kui ainult jahutus ehitada viitsida. Planeeta 3 oli pisut isegi palju. Tuulal on jahutus juba tehasepoolt olemas ja sobib kah. Õndsal ajal tehti puuetega inimestele sõiduk, kus oli kah IŽ-i mootor peal mille oli tehase õhkjahutus.
    Kahetaktise jahutamine nüüd kohe kole palju keerulisem küll ei ole. Teeb ta ju kaks korda rohkem tööd ka peaaegu. Kaks korda tihedamini veetakse õuest jahedat õhku peale koos kütusega.
    Nende mootoritega on aga see lugu, et saad pidevalt kasutada kusagil 4-5hj Muidu kuumeneb üle. UD1 püsivõimsus aga just sealkandis ongi. Maksimaalne on tal rohkem aga kui palju seda ma küll ei tea.

    Tehti ka tehaste poolt neid kaheseid just hinna ja lihtsuse tõttu. MF 70 näiteks.
    Vanakooli Lanz Bulldog ja muud sellised olid kah ainult 12hj ja 6,5l kaks takti. Tegid tööd küll.

    Comment


      #32
      Vs: Ehitame ise aiatraktori

      Jutt käis ikka konkreetsest UD-1 mootorist 2-taktilise tegemisest. Ootame veel puugaasi ja aurumootori meeste seisukohad ka ära. propaanile olen ma küll mõned 4-taktilised ringi teinud.

      Comment


        #33
        Vs: Ehitame ise aiatraktori

        Vanaisagi ehitas IZ planeta baasil kahe rattalise traktori, täpset mootori marki ei oska õelda aga üks pütt ja 350-kuupi. Õhkjahutuse ei olnudki midagi erilist, lihtsalt puhuriks oli autost pärit salolongi ventilaator ja seda õhkugi puhus vaid silindri kaane peal, mingi särki ümber ei olnud ega midagi aga kõik tööd tegi ilusti ära mis vaja, muldas ja tõi ka puid, aga seda vaid aeglaselt ja praktiliselt tühikäigul, et mootorit mitte kokku jooksutada. Ilmselt aitas ka seegi, et oli korralikult sisse töötanud ja jäi ka paisumise ruumi. Piinamist kannatas umbes traktori peal nii 15-aastat, aga väikese aia jaoks oli küll. Seniks kuniks mootor siiski peale jäi.

        Esmalt postitatud Svago poolt Vaata postitust
        Jutt käis ikka konkreetsest UD-1 mootorist 2-taktilise tegemisest. Ootame veel puugaasi ja aurumootori meeste seisukohad ka ära. propaanile olen ma küll mõned 4-taktilised ringi teinud.
        Kui surveastet tõsta ja kütuse eelsoojendi teha, võiks imelik pois ka piiritusega käima ajada, sest kui hulgi osta seda piiritust mitmeks aastaks siis tuleb ka liitrihind kordades väiksem, kui bensiini.

        Esmalt postitatud ermats poolt Vaata postitust
        Vanakooli Lanz Bulldog ja muud sellised olid kah ainult 12hj ja 6,5l kaks takti. Tegid tööd küll.
        See oli ikka väga vara, hiljem võis ikka 35hj ära tulla.
        viimati muutis kasutaja RaunoK; 29 m 2015, 23:16.
        Vahetada 350W lampvõimendi jääksoojust Kaja Kallase elektrimolekulide vastu.

        Comment


          #34
          Vs: Ehitame ise aiatraktori

          Esmalt postitatud RaunoK poolt Vaata postitust
          Eeldame, et teema algatajal on kõrralik tööriistapark, võiks selle nelja taktilise kahetaktiliseks ümber ehitada. Aga kas siin ei saa loobuda kompressorist, mis tegelikult siin asendaks karterit, kui kolbkompressorit. Silindri alumisse ossa kus kolb on alumises surnud seisus tuleb teha sisselaske avad, sisse ja väljalaske klappidest tuleb üks väljalase. Aga sisselaske avasid ei saa suvaliselt puurida, ka ei saa suvaliselt väljalaske klappide avamise asjastus suvaliselt, kõik peab täpselt ajastatud olema. Pärast seda kui kõik on õnnestunud, tuksuks mootoris kui poolteist kuni kaks korda rohkem hobujõude
          .
          Jutt on päris teemast mööda.

          Comment


            #35
            Vs: Ehitame ise aiatraktori

            Esmalt postitatud RaunoK poolt Vaata postitust
            üks teine mees esitles oma videos ka treitud vahe juppi millega tahab tsikli karburaatorit druzbale aretada
            Minul oli olude sunnil K-125 peal druzba karbuss ja täitsa ilma mingi vahejupita - kinnitused olid samad.


            Aga muidu, kahe- ja neljataktilist võrrelda on sama hea kui diisel- ja bensiinimootorit võrrelda.
            Neljataktilisel on madalatel põõretel rohkem väänet aga kahetaktiline läheb paremini pöördesse.

            Comment


              #36
              Vs: Ehitame ise aiatraktori

              Esmalt postitatud Kkert poolt Vaata postitust
              Neljataktilisel on madalatel põõretel rohkem väänet aga kahetaktiline läheb paremini pöördesse.
              See on müüt mis rajaneb kohandamise ja harjumute paasil. Kui kahene on kohandatud käima madalalt, siis on ta endiselt neljasest üle tänu oma tihedama töö taktide arvule. Trimmerid küll ei käi väga madalalt, aga nad käivad nii nellarid kui ka kahesed enamvähem sama pöördega. Kahesed on ikka paremad, sest on kergemad, lihtsamad ja võimsamad.
              Arvamus, et nellari vääne parem, tuleb enamasti sellest, et tänapäevased kahesed on mõeldud töötama kõrge pöördega, et saada palju jõudu kätte ja kõik see vähendab alumise otsa väänet.
              See sama IŽ-i lugu mis kirjutasin.
              Paadid, Jetid, lumesaanid näiteks kasutavad endiselt kahest mootorist just väände pärast. Madalamatel pööretel on rohkem saada ja jälle kergem oma võimu kohta.
              Nellari silindris ei ole aknaid, mis annab pisut pikema kütuse põlemise ära kasutamise aja, aga mitte oluliselt, sest klapp avaneb enne ass-i.
              Osa sellest aga on vaja ära kasutada hoo andmiseks, et läbipuhke takt üle elada.

              Karpaga kahese bensuka miinuseks on õli lisamise vajadus kütusesse ja kütuse suurem otse väljalaskesse jõudev kogus.


              Aga laseks nüüd teemaalgatajal põkat edasi ehitada. Edu!
              viimati muutis kasutaja ermats; 30 m 2015, 00:24.

              Comment


                #37
                Vs: Ehitame ise aiatraktori

                No ei olnud ikka nii väike karbuss, see seal ikka overkill: https://www.youtube.com/watch?v=prdh...TUT2oStobQMAkw
                Vahetada 350W lampvõimendi jääksoojust Kaja Kallase elektrimolekulide vastu.

                Comment


                  #38
                  Vs: Ehitame ise aiatraktori

                  Esmalt postitatud ermats poolt Vaata postitust
                  See on müüt mis rajaneb kohandamise ja harjumute paasil.
                  Sa ilmselt ei ole sõitnud kahe sama kubatuuriga krossikaga, kus ühel oleks kahe - ja teisel neljataktiline.
                  Kahetaktiline on kaalult palju kergem ja äkilisem, samas kui neljataktiline on raske aga väänab peaaegu tyhikäigul juba.
                  Mõlemad on samal eesmärgil ehitatud, nii et ei saa õelda et ei ole kohandatud selleks.

                  Või kas traktoritele pannakse lihtsalt kiusu pärast neljataktilisi, kui kahene oleks nii palju parem?
                  Mõlemal on ikka omad eelised teatud olukordades.

                  Comment


                    #39
                    Vs: Ehitame ise aiatraktori

                    Aga traktor peabki raske olema
                    Vahetada 350W lampvõimendi jääksoojust Kaja Kallase elektrimolekulide vastu.

                    Comment


                      #40
                      Vs: Ehitame ise aiatraktori

                      Kui mõtled sama kubatuuri all kuni 125kuubikut, siis nellar situb ennast täis sellel hetkel kui kahene käima panna.
                      Kuni 250kuubikut krossimasinad on arendatud kõik suunas palju jõudu suurel pöördel, siis sealt edasi tulevad masinad mille väändekõver on laiemaks aetud. Kuna krossirajal suure kiirusega suurt midagi peale pole hakata, siis võimsust ühel hetkel enam juurde ei ole vaja. Küll aga väänet, sest see annab kiirenduse. Võim tuleb koos väändega paratamatult kuna pöörded hoitakse kõrgel.
                      Kui panna kõrvuti 250cm3 masinad, üks nellar ja teine kahene, siis kahene on üsna tõsine asi juba. Sellise nellariga sõidad gaas põhjas või üldse mite, sest muidu ei ole tal õiget pauku, no ei ole lihtsalt ja kõik! See, et 125cm3 kahesed ei jõua alt vedada on kompromiss mitte mootori tüübi häda. Neil on vaja võimu. Pööret peab üleval hoidma, et võim taga oleks. Seega ei ole mõtet teha aretusi mootori alumis otsa väände hoidmiseks. Sama asi on nellaritega.
                      125cm3 suuruses nellarid ja kahesed on madalas otsas erinevad selle põhjusel, et kahesel madala pöörde juures väljalase ei tööta, sest ta ei ole mõeldud selleks. Tegelikult ei tööta ka nellari oma, aga ta ei pööra sellele niipalju täehepanu.
                      Hea näide nellarist on näiteks 450cm3 suurusega masinad. Tühikäik on 2500p/min. Kui see on madal siis ma ei oska enam kaasa rääkida. Paned jaheda mootoriga käigu sisse ja mootor sureb välja sest sidur ei lahuta külmaõliga piisavalt ja võimu ei ole piisavalt, et üks vahele jäänud takt ja siduri kehva libisemine ära kompenseerida. Madala pöörde juures nellar teeb ühel hetkel pöpp ja siis proovi teda käima togida uuesti kui käed/jalad pehmemad kui keede makaronid. Kahese välja suretamine ei ole sugugi nii lihtne kui nellari.
                      Krossi rattad ei ole mõeldud madalalt vedama!

                      Ma ei taha öelda selle kõigega, et kahesed on maailma naba ja nellarid ei kõlba kuhugi, vaid seda, et mootori tüüp ei mõjuta alumise otsa võimu. Kohandamine mõjutab.
                      Mõlemad on head mootorid.
                      Ise sõidaks pigem nellariga, sest see tee parmat häält.

                      Kui tuua siia jurde Off-Road rattad, siis on seal hoopis teise karakteriga mootorid. On ju seal aegajalt vaja pugeda läbi kohtadest, kus kiirust ei saa kasutada. Krossi rattad sellisesse olukorda ei ole mõeldud.


                      Kaheseid mootoreid kasutati kümneid aastaid traktorite peal. Miinus on määrimine ja ving. Parimad palad käisid selle sama rooliga käima, millest traktorit juhid. Mõned käivitati üldse jahipüssi padruniga. igasuguseid põnevaid asju on olemas olnud.

                      Comment


                        #41
                        Vs: Ehitame ise aiatraktori

                        Esmalt postitatud ermats poolt Vaata postitust
                        2 taktiseid ei kasutata murukatel ja muudel väike põksidel mitte karakteri pärast, vaid õli vingu pärast. .
                        Kui 2-taktilised tossavad, siis ju loogika ütleb, et tulevikku ei saa neil olla. Keskkonnanõuded muutuvad järjest karmimateks.
                        Tegelikult on tänapäeval tossamise olukord veidi teine. Ei ole enam kahetaktiliste papist Trabide aeg, kus ainsaks laagrimäärdeks NL oli konn või solidool e. rahvakeeli tavott. Ja mootorratta paaki valati tanklas mõõdunõuga avtooli.
                        Kahetaktilised ise pole selles suhtes eriti muutunud, kuid see-eest on naftakeemikud teinud head tööd. On juba isegi õlisid, mida segatakse kütusega 1:100 ja saastavad vähe keskkonda. (Antud suhet ei kommenteeri).
                        http://www.syntheticwarehouse.com/amsoil_saber.htm


                        Mul on olemas 2-taktiline Stiga murutrimmer. Selle saastenorm on Euro 3. Mitte mingit tossu ei tule käivitamisel, tühikäigul ega max pööretel. Kuna Euro 3 ei olnud võimalik töötada, reguleerisin segu veidi rikkamaks ja töö paranes tundmatuseni. Sellele vaatamata ei tossa.
                        Mul on kokkuhoidlik naaber ja heina laseb niita kord aastas augusti lõpus. Mul on noor kuusehekk ja et suure traktoriga neid maha ei niidetaks, teen ca 1m laiuse sihi vahele. 2-taktiline murutrimmer töötab sellises vööni rohus kettaga 5000..10 000 pöördega. Kui pöörded alla selle langevad, kaob jõud ära, pöörded langevad veelgi ja keerutab heina ümber võlli.
                        Samas olen laenanud selleks tööks 4-taktilist kettaga trimmerit. See on mõeldud võsa lõikamiseks.
                        Võimsus sama, pöörded madalamad ja pöördemoment vastavalt suurem. Tema pöördemomendi karakteristik on nii hea, et juba 1000 pöördega võib lõigata sõrmejämedust võsa, rääkimata seda kõrget rohtu.
                        Küsimus pole mitte selles, kas 2-taktiline on parem kui 4-taktiline. Muidugi saab ka suurepöördelise 2-taktilise pöördemomendi karakteristikut parandada, muutes näiteks väljalaset, lisades väljundisse reguleeritava klapi, sisselaske tagasilöögiklapi jne. Küsimus on mitmeresonantsilise summuti suuruses –sellest tulenevalt põletusohust ja trimmeri massist. Ei ole ka aega väljundklappi reguleerida.
                        Nii ongi otstarbekam reguleerida 4-taktuilise pöördemomendi karakteristikut sobivaks mootori konstruktsiooniga - gaasijaotusfaasid, kolvikäik /silindri läbimõõt jne. Igaks juhtumiks mõistlik lahendus.

                        UD-1 valmistati perioodil 1952, kui tegeleti kogu maa elektrifitseerimisega. Antud mootor valmistati püsitööks- elektrigeneraatorid, pumbad, segumasinad jne. kus puudus esialgu elekter. Mootorite tüüpe oli mitu. Leidsin 2200; 2830; 3000 ja 3600 p/min tegevad. Hiljem võis veel rohkem erinevaid olla? Kõigi võimsus oli eelpool toodud pööretel 4hj, gaasijaotuse parameetrid erinevad. Surveaste kõigil 5,5.
                        Ei saa võrrelda 1952.a. Gost võimsust tänapäeva DIN või SAE võimsusega. Tollal oli rohi rohelisem ja hobused priskemad
                        Tehnika areneb ikka tegelikult ja standardite muutumisega. Näiteks aku vool Din 255A ja EN 420A. Mahutavus 55Ah muutus üleöö 60-ks. Ka ei saa ju võrrelda auto kütusekulu vana meetodiga ja rullikutel. Ei asenda ju auto ees olevate ventilaatorite jahutuse õhuvool maantee kiirusest sõltuvat aerodünaamilist takistust.


                        Olen näinud mootorrataste võrdlusandmeid. Eraldi klasside tüüpi ja 2- ja 4 taktilised.
                        Öeldi, et 2-taktiline 250 cm3 on sama võimas kui 500 cm3 4-taktiline. Vaatan siis silindriläbimõõte ja kolvikäike. Kuidagi kahtlane. Arvutan ja mõlema geomeetriline töömaht on 400cm3.
                        Selgub, et 2-tatilisel loeti töömahuks vaid efektiivne töömaht – s.t. väljalaskeava ülaservast ÜSS-ni.
                        4-taktiline jälle ümmardati ülespoole 500-ks. On ka autofirmasid, kes ütlevad, et mootor on 1,6l, kuid arvutades saan 1,8l. 1,8 asemel on 2,0 jne. Nii et usalda, aga kontrolli, nagu nüüd juhtus miljonite VW diiselautoga. Soft parandas vajalikus suunas kuni 35 korda NOX väärtusi mõõtmisel.


                        Comment


                          #42
                          Vs: Ehitame ise aiatraktori

                          Antud UD-1 peale on kirjutatud 3000 pööret minutis, oli kasutusel puidutööstuses ja saeti palke/prusse. Selline väike saekaater 400mm kettaga ja rihmülekanne 1:1le . Rohkemat ma tema kohta ei tea. See nädalavahetus kakun lahti. Vaatab mis tast saab. Kui on kõik ilus ja kena. Ehitab korraliku väljalaske ja vahest kui leiab paneb mõne korralikuma karburaatori ja karterisse uue õli. Päris suvalist sinna kallata ei julge enam

                          Olemas veel tz 4k 14.. aga seal rohkem nokitsemist. Praegu on kûll mõistus otsas.. 3kW traktor. Sellega ei oskagi nagu midagi peale hakata enam.

                          Comment


                            #43
                            Vs: Ehitame ise aiatraktori

                            3kW traktor on ju omal kohal kui sa tead mida kogu selle võimuga peale hakata.
                            Eks see sõltub kõik soovidest. Kui vaja pisuke ajamaal koormaid siia sinna vedada või paari kasti haaval kartul põllupaelt ära vedada, siis käib. Kui tahta karjääri tegema minna, siis ilmselt jääb väheks.
                            Kui karjääri tegema ei hakka sellega, aga vaja asjalikumat asja, siis lihtsam võtta juba mõni vanakooli vabalthingav auto diisel.

                            Trimmeritest aga niipalju, et nii nellari kui ka kahese tühikäik on ümmarguselt 3000p/min, seega välistaks selliste pööretega töö tegemise. Ja kui see kahene niipalju hea on, et 5000p/min jõudsalt veab, siis on ta ju hästi tehtud mootor.
                            Aga tossust niipalju, et ega mul saag ka ei tossa ja on ta sellisest ajast kui ei teatud jevro normidest Jaanigi. Ving jääb ikka. Ja kahetaktiste edasiarendamisest ei ole loobutud. Mis peaks olema ju piisav märk sellest, et asi on seda väärt. Või tahate öelda, et Honda, KTM-i Renault-i, Yamaha jne. insenerid on lollakad, kui sellise pasaga jandivad mis kuhugi ei kõlba?
                            Kahese võimsus on mootori sisekadude tõttu olnud juba aegade hämarusest mitte kaks korda suurem nellarist vaid ainult kusagil 80%.

                            Tänapäevased krossi nellarid käivad muide kõrgema pöördega, kui kahesed. Neil on vaja kaheste võimsusele sama kaalu juures järele jõuda.

                            Comment


                              #44
                              Vs: Ehitame ise aiatraktori

                              Esmalt postitatud RaunoK poolt Vaata postitust
                              Vaadake YouTube'is huvitavaid videoid, nautige head muusikat, laadige üles originaalsisu ning jagage seda kõike oma sõprade, perekonna ja kogu maailmaga

                              Aga seoses mootori tuunimisega jäi silma see video kus Izhile paigaldas tuletõrjepumba 500cm3 silindri Näeb ikka päris jõhekr küll välja.
                              Häält teeb see sama mis originaal silindriga aga vedelikjahutus on hea mõte.

                              Muidu IZ-i jutt täiesti õige, jõuavad need madalatel pööretel vedada, ei kipu kergesti seiskuma, pole probleemiks tiksuda tühikäigul 2 pööret sekundis.
                              http://hparchive.com/
                              https://worldradiohistory.com/index.htm

                              Comment


                                #45
                                Vs: Ehitame ise aiatraktori

                                Ega Izhevsk Lanz ei ole. Neil kahetaktilistel bensukatel on kombeks koormuseta või tühikäigul tiksudes enamus pöördeid ilma töötaktita läbida, ei tea miks ilmselt karburaatori valest ehitusest/reguleerimisest.
                                Vahetada 350W lampvõimendi jääksoojust Kaja Kallase elektrimolekulide vastu.

                                Comment

                                Working...
                                X