Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Ehitame ise aiatraktori

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    #46
    Vs: Ehitame ise aiatraktori

    IŽ oli jah selline eriti osav pots ja tükk tühja maad.
    Põhjus oli selles, et kui pats tuli, siis löödi mootori pöörded kõrgemaks ja karpa ei toimetanud seal pöördel eriti enam. Kui pööre jälle langes, hakkas kõik otsast peale. Kuna pöörded ja karpast läbi mahtuv kogus valmis segu ei klappinud, siis ei toiminud läbipuhe õigesti. Koormuse all asi muutus, sest pöörded ei hüpanud enam igast patsust üles. Sellist trikki teevad ka tänapäevased kahesed ja põhjus on ikka sama, aga enam ei kostu see nii uhkelt välja.

    Comment


      #47
      Vs: Ehitame ise aiatraktori

      Eile vaatasin netis erinevate uute mootorrataste mootori tüüpe. Protsentuaalselt oli 2-taktilisi kõige rohkem krossikate kategoorias. Krossis on sama kubatuuri 2-taktilsed ca 30% võimsamad. Sõitjate valik oli küll erinev. Osa pooldas ergast ja võimsamat 2-taktilist, osa hindasid jälle 4-taktilise lihtsamat juhitavust. Motikad käitusid olenevalt mootorist erinevalt eri pinnastel. 2-taktline vedas paremini pehmel ja 4-taktiline oli parem kõval pinnasel (ilmselt 4- taktilise kergemini kontrollitav libisemine). Tehti ka katse rajal, kus esines mõlemat tüüpi pinnast. Vaatamata 2-taktiliste suuremale võimsusele ja erksusele olid ringiajad võrdsed. Aga eks see sõltu ka sellest, mis meestega on tegemist Teatud määral on tulemus subjektiivne. Teistes kategooriates 2-taktiliste osakaal nii suur ei olnud.

      4-taktiliste põhitrumbiks on pikem tööiga e. motoressurss. Ei saa ju võrrelda 2-taktiliste Trabantide ja Wartburgide ning sama aja väikesemahuliste 4-taktiliste automootorite eluiga. Eelise annab ikkagi kombineeritud surveõlitus võrreldes seguõlitusega. Krossis pole eluiga eriti oluline, kuid laiatarbes küll. Murutraktor on ikka kallim, kui trimmer. Ja valmistaja rõhutab just murutraktori pikemat eluiga, vähest hooldust, kütuse-õli kulu. Trimmerite puhul kasutakse mõlemat tüüpi mootoreid. Tänu suuremale motoressursile saabki tavakasutuses 4-taktilisest rohkem „välja pigistada“ ja teoreetilise koefitsiendi 1,3…1,8 vahe kaob. Vaadates trimmerite andmeid sama firma toodangu piires, on liitervõimsused praktiliselt samad.

      Ise ei kuulu kumbagi „parteisse“ ja olen kasutanud, kasutan nüüdki mõlemat tüüpi ning hindan võrdselt mõlema tüübi plusse - miinuseid. Autole ei tahaks küll 2-taktilist, aga pühapäevasõidu mootorrattale sobib väga hästi.

      10-st 9 on 4-taktilised.
      viimati muutis kasutaja Svago; 01 m 2015, 22:16.

      Comment


        #48
        Vs: Ehitame ise aiatraktori

        Nellar andestab rohkem. See on tema eelis krossirajal.
        Nellarit ei ole lihtsam juhtida. Liigapalju on kola mis ringi käib ja segab.

        Nellari ja kahese jõuvaru saab ainult siis võrrelda kui me räägime samadest pööretest. Kui võrrelda praeguseid kaheseid ja nellareid krossikaid, siis jõuvaru suhteliselt väike vahe on saadud ainult sellega, et nellari pöörded on tunduvalt suuremad. See viimane aga mõjub hävitavalt elueale. 300 kuupi kahese eluiga on 130h sõltuvalt masinast. 450kuupi nellar kestab 40h. Viimased on lihtsalt nii piiripeale aetud. Kuigi ülalpidamine on kallim, siis vigade andestamine teeb selle tasa.

        Murukatel on surveõlitus moeasi. Varem oli seal paiskõlitus.


        Viidatud lingil ei ole ühtegi kahetaktist. Põhjus ei ole selles, et mootor sitt oleks vaid lihtne probleem suure liitervõimsuse juures on jahutus mida korra juba mainiti. Isegi nende nellarite jahutusega tuleb probleemi, kui kasutata ratast ringrajal. Madala liitervõimsuse juures aga hakkaks klient tirisema, et tema beik ei jooksegi 300km/h+ välja. mõttetu pill.

        Kahetaktise eelised lõpevad kusagil 400cm3 ja edasi ära. Probleemiks saab olema suurte detailide raske jahutus. Seesama mainitud pidev tuli silindris. Väiksematel see ei ole probleemiks.

        Üks asi veel. Kui jahutus on piisav, siis on kahene omalkohal. Ehk vee sõidukid ja lumesaanid. Siis ei ole probleem ka näiteks 2,3l mootor mida ajaviiteks putitanud vahest olen.
        Vaqnakooli kuumpeadel oli see liigne kuumus kasuks. Sellest ka nimetus kuumpea. Nad muidu ei töötanudki. Aeti neil ju enne käivitust pea kuumask ja edasi pidi sisepõlemine asja elus hoidma.
        viimati muutis kasutaja ermats; 05 m 2015, 22:35.

        Comment


          #49
          Vs: Ehitame ise aiatraktori

          70-ndate alguses, kui Kalevis krossi sõitsin, ei osanud 4-taktilisest ja vesijahutusega mootorist isegi unistada – siis olid nii krossis kui ringrajas põhiliselt IŽ. Mul vedas, pärast esimest aja peale 2-ringilist proovisõitu anti kohe CZ-250 Tänapäeval on enamus mootorrattaid 4-taktilised ja vesijahutusega. Näiteks jaapani omad:



          Конструкция двигателя УД2 (ka UD-1)рассчитана на продолжительную работу при номинальной выдаваемой мощности в тяжёлых условиях работы (пониженные или повышенные температуры воздуха). Ресурс двигателя до капитального ремонта — порядка 3000 моточасов.

          http://www.samtechnik.ru/interesnoe/interesnye-fakty/dvigatel-ud2.php

          Meenutasin, et kus ma olen kohanud UD-2 mootorit – see oli ju 1kW raadiojaama Р-118БМ välises toitegeneraatoris АБ-4. 40 aastat tagasi tuli nõrkemisi õiges järjekorras lüliteid lülitada ja väntasid keerutada kuni saavutati mõõteriista min või max –see pidi une pealt peas olema nagu jõulusalm



          Comment


            #50
            Vs: Ehitame ise aiatraktori

            Mida me võrdleme? Samas klassis on 2-taktine töömahu poolest väiksem. Kunagi kui Honda lobitöö tulemusena hakati 2-taktiseid välja puksima, siis sellest ajast see reegel on pärit. Põhjuseks on see, et 4-taktised sama töömahu juures poleks lihtsalt konkurentsivõimelised olnud.
            Kütusekulu ja saastamise probleemid on tänaseks minevik, otse-sissepritse tulekuga. Reaalsuses on näiteks päramootorite, samuti mootorsaanide puhul uued 2-taktised mootorid hoopis ökonoomsemad ja puhtamad.
            Võit tuleb just väiksematest hõõrdumis- ja pumpamiskadudest. 4-taktisel käib ju iga teine pööre tühja, mille käigus paraku toimub vaid hõõrdumine.
            Proovige, võtke automootoril pooled küünlajuhtmed pealt ja vaadake mis juhtub.
            Mul on praegu laual 2-taktine katsemootor 1Kw püsimagnetitega generaatoriga otse väntvõlli otsas. Plaan on proovida see tööle panna optimaalsetel pööretel (ülevoolude järgi arvutades) ning samuti optimeerida väljalaske resonaator püsipööretele.
            Teoreetiliselt peaks tulemus olema ülimalt kõrge efektiivsusega elektrigeneraator.
            Logi sisse Facebooki, et hakata jagama ja suhtlema oma sõprade, perekonna ning tuttavatega.

            Kuidas see kõik aiatraktoriga on seotud, ei tea
            Allkiri.

            Comment


              #51
              Vs: Ehitame ise aiatraktori

              Kas generaatoriga tuleb tõesti suurem kasutegur, kui mootorist otse ülekandega?

              Esmalt postitatud vax poolt Vaata postitust
              Mul on praegu laual 2-taktine katsemootor 1Kw püsimagnetitega generaatoriga otse väntvõlli otsas.


              Tean seda tunnet, minu autol lülitab keskmiselt pooled silindrid külma mootori puhul kiirendamise käigus välja
              mõtleb, jäljendab traktorit siis kiirendab.
              viimati muutis kasutaja RaunoK; 15 m 2015, 02:03.
              Vahetada 350W lampvõimendi jääksoojust Kaja Kallase elektrimolekulide vastu.

              Comment


                #52
                Vs: Ehitame ise aiatraktori

                Jah sest mootoriülekanne tähendaks seda, et mootor peab töötama laias pööretevahemikus ja on pidevalt "magusast alast" väljas.
                Allkiri.

                Comment


                  #53
                  Vs: Ehitame ise aiatraktori

                  Esmalt postitatud vax poolt Vaata postitust
                  Proovige, võtke automootoril pooled küünlajuhtmed pealt ja vaadake mis juhtub.
                  Ei saa aru mis siis juhtuma peaks? Sama asi juhtub ka kahetaktilisel. Pooled silindrid rivist väljas ja seega jõudu poole vähem. Samas on ilma küünlajuhtmeteta silindritel ikka sama kompressioon, mis omakorda takistab. Seda teavad kõik. Aga kuidas see siia teemasse peaks sobima, seda ei tea...

                  Kui kahetaktiline oleks nii kõige-kõige ja igast küljest parem, siis miks autotootjad endiselt neljataktilisi kasutavad? Tänapäeval, kus tootmiskuludes üritatakse säästa, samas konkurente võimsamate ja ökonoomsemate mootoritega üle trumbates. Loogika puudub, või mis?
                  Või arvab mõni mees siin et saksa autoinsenerid ei ole võrrelnud kahetaktilist ja neljataktilist? Või äkki on nad hoopis valesti arvutanud?

                  Fakt on see et mõlemal mootoril on oma head ja vead ja oma kasutusvaldkond.

                  Comment


                    #54
                    Vs: Ehitame ise aiatraktori

                    Sellepärast, et autotootjatel on väljatöötatud tehnoloogiad ning nad teatavasti ei võta eriti riske. Suuri autotehaseid juhivad valdavalt müügiinimesed, kel on lihtsam müüa innovatsiooni pähe porikoopa või esitulede veidi uuenenud kuju. Isegi Tesla puhul ei saa rääkida mingitest põhimõttelistest muutustest auto konstruktsioonis. Teiseks - ka ostjate maitse piirdub enamasti juba tuttava disainiga ning igasugune kõrvalekalle sellest on tootjale riskantne. Näiteks, miks peaks olema elektriautol kapott või siis esivõre? Tesla tegi lausa esivõre imitatsiooni, mis tegelikult on umbne plastitükk
                    Allkiri.

                    Comment


                      #55
                      Vs: Ehitame ise aiatraktori

                      Tesla tegi lausa esivõre imitatsiooni, mis tegelikult on umbne plastitükk
                      Ja kas oma (esimest) pagasnikut on niiväga vaja tuulutada?

                      Comment


                        #56
                        Vs: Ehitame ise aiatraktori

                        Esmalt postitatud vax poolt Vaata postitust
                        Sellepärast, et autotootjatel on väljatöötatud tehnoloogiad ning nad teatavasti ei võta eriti riske. Suuri autotehaseid juhivad valdavalt müügiinimesed, kel on lihtsam müüa innovatsiooni pähe porikoopa või esitulede veidi uuenenud kuju. Isegi Tesla puhul ei saa rääkida mingitest põhimõttelistest muutustest auto konstruktsioonis. Teiseks - ka ostjate maitse piirdub enamasti juba tuttava disainiga ning igasugune kõrvalekalle sellest on tootjale riskantne. Näiteks, miks peaks olema elektriautol kapott või siis esivõre? Tesla tegi lausa esivõre imitatsiooni, mis tegelikult on umbne plastitükk
                        Hm, see meenutab juba vastandumist vastandumise pärast.
                        Autole on vaja nina selleks, et sõitjateruumist ettepoole on vaja midagi, mis suudab deformeerides löögienergiat neelata. Ja kui sul on mingi koht, kus on midagi mida on vahest vaja hooldada või kuhu saab midagi panna, siis on see mõistlik ka luugiga varustada. Ma ei tea, kuidas tesla seda teeb, aga võimsa elektrimootori kontroller vajab jahutamist. Samuti vajavad jahutamist nii võimsa auto esipidurid. Kusagilt peab see õhk sinna pääsema. Jne. Lisaks- iga põhimõtteline muutus suurendab suurusjärkudes arenduskulusid.
                        Toidan trolle!

                        Comment


                          #57
                          Vs: Ehitame ise aiatraktori

                          Aegajalt tulevad autotootjad uute mootorimudelitega lagedale.
                          Jupid ei sobi vana mootoriga kokku, seega on nad pidanud kõik algusest peale joonistama ja katsetama.
                          Kui juba nullist uus mootor konstrueerida, siis võiks nad vabalt ka kahetaktilise teha. Seļlel oleks vähem juppe ja lihtsama ehitusega. Aga näe, ikka punnitavad oma neljataktilistega.
                          Ja müügi taha nüüd küll asi seisma ei jää. Kui kahetaktiline on nii hea ja palju ökonoomsem, küll siis sellele ka löövad reklaamlaused välja mõeldakse.

                          Aga noh, mida nemad ka teavad... Siin on palju targemad mehed, kes ütlevad et kahetaktiline on igas olukorras parem.

                          Comment


                            #58
                            Vs: Ehitame ise aiatraktori

                            Aga palun, reklaamimeeste jutt ka
                            Allkiri.

                            Comment


                              #59
                              Vs: Ehitame ise aiatraktori

                              Aiatraktori teema on läinud väga laiaks. Lisaks siis veel aurumootori kasutuse.

                              Kodudesse on ilmunud elektri tootmiseks päikesepatareid ja tuulegeneraatorid. Mul tekkis veel üks idee – õhtuti kütad puupliiti (ahju) - saad toa soojaks ja kuuma vett tee valmistamiseks. Veest saab ju auru, aurumootor + generaator ja võiks lisaks elektrit toota. Sobiks eriti talvel, kui päikest vähe ja nagunii vaja kütta.
                              Kui juba leiutada, siis

                              viimati muutis kasutaja Svago; 17 m 2015, 22:47.

                              Comment

                              Working...
                              X