Siis selline teema: sattus ette üks isend, millel akulaadimine puudu.Tekkis mõte proovida antud isendit veneaegse Start- tüüpi laadija abil. Võtaks sealt vahelduvpinge ja annaks regu sisendisse, idee järgi korrasoleva seadme puhul peaks selle väljundisse alalispinge tekkima. Start on ju reguleeritava väljundiga kuni 18 voldini ja see on ju puhas siinus, milline peaks ka rollu genekast välja tulema? On asjal iva, oskab keegi oma kogemustest rääkida? P.S. Tegu siis Stardi esimese versiooniga, millel pinge seadmine astmeliselt primaari poolel.
Teade
Collapse
Foorumi reeglid.
Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less
Rolleri või ATV pingeregulaatori kontrollimine
Collapse
X
-
Vs: Rolleri või ATV pingeregulaatori kontrollimine
Lihtsalt kiire hoiatus - ära seda küll tee!
Kui pingeregulaator Sinu kätte sattudes oli siiski korras, siis Start'iga põletad ta kindlasti maha.
Ma pole küll kümmekond pluss aastat väikesekubatuurilise mototehnikaga enam tegelenud, kuid mäletan, et need regulaatorid töötasid labaselt kirjeldades põhimõttel - ülearust pinget tootev generaator koormatakse pooljuhi kaudu lihtsalt massi lühistades nii maha, et pinge langeb aku laadimiseks ja pirnikeste toitmiseks vajalikule tasemele. Generaator ja stabilisaator olid dimensioneeritud harjukeskmiselt sedasi, et jaksaks anda väikesele akukesele vajalikku laadimisvoolu kui ka toita tulesid/vilesid ja kannatasid vajadusel (tuled välja lülitatud ja aku juba laetud, mootori pöörded kõrged) ka ülepinged maha koormata. Sinu Start'i aga ilmselt ei suuda mopi pingeregulaator iialgi niipalju koormata et pinge langeks - ennem päästab regulaator suitsu valla.
-
Vs: Rolleri või ATV pingeregulaatori kontrollimine
Halogeen ei lahenda aku laadimise või mittelaadimise probleemi (Kui selle kordasaamine on ikka eesmärgiks?). Pigem, kui paigaldatav halogeen on varasemast kasutusel olnud hõõglambist suurema voolutarbimisega, siis isegi süvendab seda. Seda just mootori keskmistel ja madalamatel pööretel. Ja koormata generaatorit mingi juba niivõrd võimsa peavalgustiga sedavõrd, et ta ka nö "põhjagaasiga" sõites ei jaksaks väljutada liiga kõrget pinget - tähendaks pidevat/kestvat liigkoormust generaatorile ja kõigi tarvitite jaoks energiapuudust mootori normaal- ja madalamatel pööretel.
Comment
Comment