Kui see on Sinu esimene külastus, siis tutvu
palun korduma kippuvate küsimustega klikates selleks ülal asetseval lingil. Enne uue postituse lisamist pead Sa registreeruma.
Postituste lugemiseks vali meelepärane foorum allpool olevast nimekirjast.
Teade
Collapse
Foorumi reeglid.
Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
hiljem võik ssellise asja ka juurde panna siis kui aku saavutab teatud amprid siis hakkab n2iteks punase led-i asemel roheline led põlema takid peab selljuhul vastavad panema VB on skeemilt veel mõni asi puudu:S
thx, tegelikult zone'is olevate piltide näitamiseks võiks anda parem lingi mitte pilti otse foorumisse panna. Kui vaataja neid pilte vahetult ise vaadanud ei ole, siis näeb tema ainult "user posted image".
Asi selles, et zone viskab alati väljaspoolt linkimise puhul oma reklaami ette ja veebilehte ei saa kohe kuidagi pildina kuvada.
Seda minagi, et pilte ei tule...hakkasin juba oma netinduses kahtlema.
See valgusdioodidega asi nii lihtne ei ole. Õigem oleks kasutada led driver't (lineaarse skaalaga) või midagi seesugust. Näiteks BA6137...saad külge ühendada 5 valgusdioodi reas, iga järgnev süttib mingil pingel. Neli LED'i on siis punased ja viies roheline, mille sätid põlema pingel, mil aku täis on. Vilets see, et BA6137 toitepinge (oli vist 5V) peab tulema erinevast allikast, ehk siis teine LM317 (või sarnane regulaator) vajalik. Aga tore see, et saab ka laadimise seisu näha.
Stabilitronidega on samuti võimalik.
Originally posted by thx@Oct 4 2004, 08:32 mitu volti võib laadimisel pinge olla kas sama aku väärtusega või peab rohkem olema
Kui laadija pinge on täpselt sama, mis akul, siis laadimist ei toimu (laadimisvool on null). Seega laadija pinge peab olema aku omast alati kõrgem. Mida kõrgem on, seda suurema vooluga laeb.
KD202V võib küll kasutada, need kannatavad kuni 5A voolu ja niipalju pole sul ju vaja.
Tahad laadida 9,6V ja 1,5Ah akuplokki, nagu aru saan? Siis kasuta seda esimest skeemi, kus kirjas "12V Battery Charger", seal on takistite väärtused märgitud. Takisti Rs võib olla 1W, teised 0,25W. Takistiga R1 sead laadimisvooluks umbes 150mA, ehk paned siis selle asemele u. 470 oomise potensiomeetri.
Kui kasutad teist skeemi "50mA Constant Current....", siis saad teha ainult üsna aeglase laadija. Seal peab takisti (see, mis 24oomi) olema u. 5W.
Igal juhul peab LM350 sisendpinge umbes 2V suurem, kui täislaetud aku pinge, ehk siis 14...15V, muidu ei suuda LM350 anda akule püsivat (50mA) voolu.
Küsid mis on LM350 ülesanne: see on pingeregulaator, mille väljundpinget saab reguleerida ADJ jala kaudu. Esimesel skeemil töötab see akulaadijana, mis algselt annab suurema laadimisvoolu ja aku täitudes vool väheneb. Teine skeem laeb akut püsivalt väikese vooluga...laadimisaeg on pikem, kuid pole karta, et aku üle laetakse.
Ja veel...need takistite võimsused on väikese varuga ja ära siis unusta ka väikest jahutust LM skeemile...selline 4x4 cm alumiiniumplaadike oleks piisav, millele LM-i kruvid, muidu võib tossu tulla.
kas nendes suurustega saab "mängida"(takisti) näiteks kui ei ole sellise suurusega jne. näiteks 0,2 asemel kasutada 1 või mitte midagi ja r2 asemel 2,2k kas midagi muutub? (üks aku on 1,2 volti ja 1700mAh ja 6 tk)
To Sebastian miks sa arvad et teine laadija skeem aeglasem on. Minu teada sõltub laadimisaeg ikka laadimisvoolust ja seda saab muuta takiga. Ise panin poteka ja laeb nii nagu oled potest voolutugevuse paikka pannud
Comment