Seni väljamõeldud skeem jääb kõik alles, reeversloendur on ka tuttav asi.
Vana teema tahhomeetrist (seal polnud küll reeversit vaja), kus terve rivi
К561ИЕ14-id:
https://www.elfafoorum.eu/forum/tehn...105#post836105
Juba olemasolev skeem annaks loendurile suuna (liita või lahutada, +1 või -1).
Loenduri väljundisse paneks takistitest väikese R-2R rivi, nagu DAC või nii,
sealt siis saab VCXO jaoks juhtpinge, 16 võimalikku väärtust kahe asemel,
et automaatikasüsteem võnkuma ei läheks. Klassikalises PLL ahelas on
kondensaator, siin täidab selle ülesannet ja "hoiab meeles" reeversloendur.
Käivitamisel annaks talle seisu "7" või "8" (VCXO annaks siis 32768Hz),
iga "seanss" parandaks selle kas +1 või -1 võrra. Muust käsitsi timmimisest
võib selle lisaskeemiga ehk isegi loobuda, mingi indikatsioon loenduri seisust
võiks ka olla, et hea oleks töötamist jälgida.
Et miks GPS välja lülitada... Öko, ütleks, voolutarve on suur et koguaeg töös
hoida (eriti siis "kui ahvid voolu ära võtavad" ja akutoitele jääb).
Pealegi piisab mõnest minutist ööpäevas ja "seansse" sagedamini kui korra
ööpäevas teha ilmselt ka vaja pole.
PS. Eelneva jutu kohta selgitav skeemiosa ka juurde:
K annab loendurile suuna - liita või lahutada, trigeri väljundilt.
DAC-i väljundist FK saab juhtpinge VCXO varikap.
Takistid R ja 2R võib vast suhteliselt kõrgeoomised panna,
sest varikap ju voolu ei tarbi.
Esialgsel käivitusel tekib seis "7" (1 + 2 + 4).
GPS mooduli väljalülitamise hetkest saab impulsi sisend C
ja loenduri seis muutub ühe võrra "õiges vajalikus suunas".
C jaoks saaks signaali RX väljundilt, siis võiks olemasoleva
DCF77 plaadi ka ümbertegemata jätta, ainult inverteerimine
tuleks loenduri ette teha (nt. lihtsalt ühe transistoriga).
Seis jääb kestma järgmise korrigeerimisseansini.
Nii võiks ta vist töötada...
Vana teema tahhomeetrist (seal polnud küll reeversit vaja), kus terve rivi
К561ИЕ14-id:
https://www.elfafoorum.eu/forum/tehn...105#post836105
Juba olemasolev skeem annaks loendurile suuna (liita või lahutada, +1 või -1).
Loenduri väljundisse paneks takistitest väikese R-2R rivi, nagu DAC või nii,
sealt siis saab VCXO jaoks juhtpinge, 16 võimalikku väärtust kahe asemel,
et automaatikasüsteem võnkuma ei läheks. Klassikalises PLL ahelas on
kondensaator, siin täidab selle ülesannet ja "hoiab meeles" reeversloendur.
Käivitamisel annaks talle seisu "7" või "8" (VCXO annaks siis 32768Hz),
iga "seanss" parandaks selle kas +1 või -1 võrra. Muust käsitsi timmimisest
võib selle lisaskeemiga ehk isegi loobuda, mingi indikatsioon loenduri seisust
võiks ka olla, et hea oleks töötamist jälgida.
Et miks GPS välja lülitada... Öko, ütleks, voolutarve on suur et koguaeg töös
hoida (eriti siis "kui ahvid voolu ära võtavad" ja akutoitele jääb).
Pealegi piisab mõnest minutist ööpäevas ja "seansse" sagedamini kui korra
ööpäevas teha ilmselt ka vaja pole.
PS. Eelneva jutu kohta selgitav skeemiosa ka juurde:
K annab loendurile suuna - liita või lahutada, trigeri väljundilt.
DAC-i väljundist FK saab juhtpinge VCXO varikap.
Takistid R ja 2R võib vast suhteliselt kõrgeoomised panna,
sest varikap ju voolu ei tarbi.
Esialgsel käivitusel tekib seis "7" (1 + 2 + 4).
GPS mooduli väljalülitamise hetkest saab impulsi sisend C
ja loenduri seis muutub ühe võrra "õiges vajalikus suunas".
C jaoks saaks signaali RX väljundilt, siis võiks olemasoleva
DCF77 plaadi ka ümbertegemata jätta, ainult inverteerimine
tuleks loenduri ette teha (nt. lihtsalt ühe transistoriga).
Seis jääb kestma järgmise korrigeerimisseansini.
Nii võiks ta vist töötada...
Comment