Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Lampidega tegelemiseks toiteplokk

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    mulle tundub, et katsetamise ajal madalama 50V sisendpingega tuleb piirang liiga vara ette, kuna seadmise pinge pote muudab vaid TL431 reference pinget, aga tagasisidest tulev pinge ei saa kunagi minna üle 50V. ja sellega tuleb lagi ette ja potest ei saa seda kõrgemale ajada. ja sel juhul katsetamise ajal soovitaksin väljundi alumises õlas seda R26 3.3k panna umbes 7 korda suuremaks, siis peaks pote lineaarus näiliselt paranema, aga kõrgema sisendpinge puhul läheks teistpidi lappesse.
    ja see skeem ei tundu üldse lihtne ja pigem overkill ja ei ole piisavalt kaitstud võimsuse väljakate lühistumise korral jne.
    viimati muutis kasutaja dieter; 11 m 2024, 16:14.

    Comment


      #17
      Vool maksimumis seal 400mA. Selle sundiga oli pagana jama ja pidin tolle ise tegema manganiinist. sai 740millioomi, skeemis on 750 aga see 10 seal niisuurt rolli vast ka ei mängi. Seda oli paganama jebla teha ka aga kui miskit paremaks saab siis eks tuleb uus teha.

      Aga proovin kõrgema sisendpingega, mõni trafo on millega saan tekitada talle 80V või 150V vahelduvat ka prooviks enne maksimumi 270V.
      Mõtlesin ka korra, et äkki väike sisendpinge ei lase reguleerida kogu piirkonnas ühtlaselt aga pagan teab.

      Ideaalne kaitse nagunii teeks asja ülemäära keeruliseks, samas kui töötav lahendus oleks ei näe suurt probleemi valmis nokitseda.
      Mul prooviks praegult on 1 mosfet SPW47N60, kui kõik normaalselt töötab panen ülejäänud ka paika ja mõte oli, et parema soojuse hajumise puhuks panen topelt ehk siis 8 transistorit väljundile.
      Väljundit niisama lollipeaga lühistada ei saa, samasuguseid pesasid kasutan nagu testritel on.
      Pinge ikka selline, et tavalisi lahtisi banaanpesasid kasutada ei julge. Lühistamine peab seega saama toimuda ainult tahtlikult või kui katseasjas on mingi suur kala sees.

      Comment


        #18
        1 pööre 40V tundub ok, 400V 10 pööret. P2 abil saad seda maksimumi õigeks keerata et mask oleks 350V.

        Kui pingega lähed üle võimaluse, väljund ei saa nii kõrgele minna nagu nupp on keeratud sisi kustub samuti sinine led ära. Kui oled täispinge sisse andnud siis võiks p2 olla reguleeritud nii et ka maksimumis sinine led ära ei kustugi.

        Nüüd vaja kuidagi vool tekitada ja voolupiiraja ära testida. Kui ka see on korras siis täispinge sisse ja ehk on korras kõik.
        viimati muutis kasutaja urmas78; 11 m 2024, 17:51.

        Comment


          #19
          Nii ongi nagu Urmas kirjutas. Tänan abi eest juhendamisel.
          Mitu pead ikka mitu pead.

          Proovisin 150V sisendpingel ja nüüd laseb potet oma 5 tiiru keerata ja pinge sujuvalt muutub 0 kuni 188V väljundis.

          270V jaoks pean natuke ootama kuni traat kohale jõuab, et trafole mähis kerida.
          Algselt oli mõte, et teen 3 astmega mähise, igaüks 90V ja siis oleks releega lüliti mis ise lülitab umbes 120V tagant mähise järgmisele üle, et saaks maksimaalvoolul soojuskadusid minimeerida aga tundub, et see skeem igaljuhul mul seda lahendust kasutada ei lasegi, mis siis ikka, tuleb suurem radikas panna ja 8 mosfeti ikka vast jäävad jahedaks.

          Comment


            #20
            Võid ju käsilüliti panna, mille teise konkatiga juhid pingemõõteahela takisteid.

            Mind veidi hirmutab sisendfiltri 2mF kondekas, selle laadimine teeb ikka hea pulsi.

            Comment


              #21
              See ajab asja ülemäära segaseks ja kui nüüd üks kontaktikomplekt seal takisteid vahetab siis vahepeal on ikka hetk kui midagi seal ahelas pole ja kas see liiga ei teeks?

              Kondekate maht vist ei peaks nii suur olema jah aga ma lolli peaga tellisin veel 680uF kondekad sinna ja praegust alaldab 8A dioodsild, see võibolla pikalt seda 350V üle ei ela kui peab laadima seda kondekapakki. Tuleb plaadiväliselt vedada vist suur dioodsild sinna. Võibolla tark panna 330uF või üldse 220uF konded sinna 680uF asemele, ikka on pea 1000uF või peale kokku ja 350V on sellel energiat vast ikka piisavalt.

              Comment


                #22
                Sain tööjuurest elektrikult nüüd 255V pinget andva trafo, proovisime ja esialgu lendas see 630mA kaitse vasta taevast, kodus varem proovides oli kõik OK. Selgub, et need kondekad ikka on liiga suure mahuga kui ilma varjakita testides kohe lööb kaitsme puruks. Kodus varjakiga testides kaitse niiviisi ei plahvatand. Igaljuhul sai pantud nüüd 220uF kondekad ja 3,15A kaitse siis ei plahvata ja nüüd on väljundpinge juba reguleeritav kuni 340V ilusti sujuvalt.

                See elektrik soovitas mul panna isetehtud sundi asemele ka seda siit: https://www.digikey.com/en/products/...0-50-1/1284394 ütles veel, et saan siis väljundist suuremat voolu vajadusel, ta ka hea peaga aga küsiks ikka siit ka, et mida targemad peene elektri mehed arvavad sellest soovitusest?
                Minu isetehtud sunt on keritud traat, see elektrik kõneles, et on induktiivne aga ma ühest raamatust mäletan, et alalisvooluga pole induktiivsusel vahet ja ma kerisin ta nii, et keskelt läheb üks pool mähist ühes suunas ja teine pool teises suunas. Hiina induktiivsusmõõtja ei näita mulle, et ta oleks induktiivpool, näitab ilusti takistust aga no odav mõõtja võibolla paneb sellega mööda ei mina ka tea niitäpselt. Mida siis siin targemad mehed arvavad sellest asendusest?

                Veel ta ütles, et mul on liiga head transistorid sellejaoks, et võib kasutada muid mis sellises kasutuses mõistlikumad, andis mulle suure peotäie BUX48A aga need teist sorti ja raudkorpusega ja kas neid saaks üldse kasutada selle skeemiga koos?

                Comment


                  #23
                  Induktiivsus on probleemiks kui on kasutusel võimendus !
                  Väljund FETide parasiitne mahtuvus ja traat-takisti induktiivsus võivad tekitada genereerimise.
                  Tüüpiline abinõu selle vastu on vastusides C10 / C12.

                  See raamat kirjeldas olukorda kus pinge/vool ei muutu,
                  siis on mähisel ainult tema traadi takistus ja kondensaator on täiesti mõttetu asi kui tema otstel pinge kunagi ei muutu.
                  viimati muutis kasutaja Starfish; 14 m 2024, 19:44.
                  http://hparchive.com/
                  https://worldradiohistory.com/index.htm

                  Comment


                    #24
                    Mul on ta tehtud sellise põhimõttega nagu siin pildil https://europe1.discourse-cdn.com/ar...84c72e395b.png

                    Aga mida sellest lingil olevast arvata, vahetan siis sellevastu ümber?
                    Mujal on tavalised kandilised keraamilise korpusega hiina traattakistid ainult need 15k-oomised R7 ja R11 aga seal küll mingit vahet ei tohiks neil olla.

                    Comment

                    Working...
                    X