Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

abi skeemiga!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    abi skeemiga!

    keegi loeb välja kui võimas peab olema skeemil termokaitse http://www.capable.on.ca/rcstuff/charger.htm



    ST. TR1, TR2 mis need on äkki üldse takistid või kaitsed???vagustega mind!
    >>>>>>>>>>>>&g t;Foorum <<<<<<<<<<<<&l t;<<<<<<<<

    #2
    Need on termotakistid, takistusega 10kOhm temperatuuril 25 kraadi. Neil pole oluline võimsus vaid just takistus antud temperatuuril. TR2 mõõdab välisõhu temperatuuri ja TR1 akuploki temperatuuri. Kaks tükki sellepärast, et on oluline temperatuuride erinevus, muidu: külmades tingimustes laetakse akusid liialt ja sooja ilmaga vastavalt liiga vähe.

    Comment


      #3
      kust neid saada TEVALOS POLE
      >>>>>>>>>>>>&g t;Foorum <<<<<<<<<<<<&l t;<<<<<<<<

      Comment


        #4
        Originally posted by thx@Nov 1 2004, 18:22
        kust neid saada TEVALOS POLE
        on ju , aga pead lugema milliseid sinna vaja on, on NEG ja POS termotakke, seda ma ise ei viici lugeda sealt v2lja. vastavalt sellele valid

        Comment


          #5
          Need on NEG termistorid: temperatuuri tõustes takistus väheneb.
          http://www.tevalo.ee/cgi-bin/web_store.cgi...-280-39&lng=est

          Comment


            #6
            niii sain asja valmis aga jama selles et kivi lm393 läheb hirmus kuumaks ST. kui voolu taha lasen sis kivi hakkab tossama :S (PS kui trükiplaat on söövitatud , kas siis peab millegagi seda töötlema enne juppide peale jootmist)
            >>>>>>>>>>>>&g t;Foorum <<<<<<<<<<<<&l t;<<<<<<<<

            Comment


              #7
              LM393 on toite +-12V jalad ka, loodetavasti sa neid ei unustanud. Kui tossama lasid, siis vast läbi ka . Trükkplaati ei pea töötlema, pesed lihtsalt korralikult puhtaks.
              Kui plastkorpuses, siis 8.pin on +12V ja 4.pin on maandus.

              Comment


                #8
                http://www.capable.on.ca/rcstuff/charger.htm kas sellel skeemil on võimalik lahti saada sellest kivist(lm393) st välja jätta need ter,o takid jne. et sellega ainult pinget muuta:S noh et ise jägida kas juures (ja kas selle leedijaga võib toite võtta auto akult
                >>>>>>>>>>>>&g t;Foorum <<<<<<<<<<<<&l t;<<<<<<<<

                Comment


                  #9
                  Kuidagi saab. Asi selles, et see mikroskeem (ehk komparaator koos termotakistitega) ongi seal ainuke asi, mis katkestab laadimise voolu, kui akud täis ja nende temperatuur 40...50 kraadi ringis. Ilma selleta on väga raske ennustada seda momenti, mil laadimine tuleks lõpetada.
                  Paelegi laeb see pidevalt üsna suure vooluga ja kui oled nõus tundide kaupa akusid peos hoidma ja siis umbes (&#33 40...50 kraadi juures laadimise lõpetama, siis jah. Pea meeles, kui akud täis, siis nende temperatuur tõuseb üsna järsku üle 40 kraadi ja piisab ainult 5...10 minutist, kui juba on hilja.

                  Võimalus on takisti R5 seada selliseks, et laadimise vool oleks alla 100mA...siis pole vaja juures seista, sest akude temperatuur niikuinii eriliselt ei tõuse. Laadimise aeg on aga 15 tunni ringis. Kui see sobib, siis palun.

                  See LM393 ei tohiks kuidagi suitsema minna. Ta on kas valetpidi (nr.1 kontakt on mikroskeemil seal, kus korpusel väike lohuke&#33 või transistori 2N3904 panid valesti või on lühises.

                  Mikroskeem ise ju suhteliselt odav, Tevalos LM393N maksab 9 krooni. Kui raatsid katseta teisega. Hoia näppu skeemi peal, kui voolu sisse lased...natukenegi soojaks läheb, kohe vool välja. Kontrolli mitu korda, kas ikka said kõik jupid õigesti pandud. Vaata ka trükkplaat üle, kas ikka korras.
                  Trükkplaadi ülemisel joonisel jääb mikroskeemi 1. jalg paremale poole. Vaata, et see nii ka oleks.

                  Autoakult võib küll toidet võtta.

                  Comment


                    #10
                    kuidas saab transsi kontrollida (testriga)


                    või seletage kuidas saaks auto aku pinge ~50A kuidagi 1-4A mis peaks vahele tegema jne.


                    PS! aku on 7,2 volti
                    >>>>>>>>>>>>&g t;Foorum <<<<<<<<<<<<&l t;<<<<<<<<

                    Comment


                      #11
                      Vaata sealt http://www.tevalo.ee/foorum/index.php?showtopic=11497

                      Ära aja segamini pinget ja voolu. Autoaku pinge on umbes 12 volti, aga vool sõltub sellest, mis talle koormuseks paned...kui see on sinu akulaadija koos akudega, siis vool üle 1...2 ampri ei tõuse.

                      Comment


                        #12
                        skeemi leiab siit küsimus selles et trans 2N3055 peab ühndama et B ja E on paigas ,aga kuhu peab maanduse ühendama(radika) transil on ju 3 "jalga"
                        >>>>>>>>>>>>&g t;Foorum <<<<<<<<<<<<&l t;<<<<<<<<

                        Comment


                          #13
                          Ei, radikat ära ühenda kuhugi. Transi kruvid radika külge ja siis on see transi kollektoriga ühenduses, kuna transistori jahutuspind on ka selle kollektor, lisaks jalale. Võid ise testriga mõõta, et veenduda. Maandusesse läheb 2N3055-l hoopis emitter. Trükkplaadi joonisel näed, et emitter läheb alla laiale rajale, kuhu suunduvad ka Q1 emitter ja -12V jne. Kollektor aga jookseb vasakule rajale, kust läheb akuploki miinusesse.

                          Comment


                            #14
                            2N3055 on see suur transs, mis on asja korpuse peal. Sellel transil on tõesti ainult 2 jalga all ja kollektor on korpus. Kollektori juhtme ühendad lihtsalt korpusega kokku. Sealjuures oleks hea vältida selle radika kokku puutumist millegi muuga, sest kollektor on ju mingi pinge all. Seepärast oleks hea mõte panna transi ja radika vahele mingi isolaator, näiteks kas vilk või midagi tänapäevasemat. Need lasevad soojuse läbi aga elektrit ei juhi. Loomulikult tuleb ka kinnituspoldid siis plastmassist seibidega isoleerida radikast ja radikasse puurida piisavalt jämedad augud, et poldid ei läheks vastu augu serva vms. Kui oma paigalduse valmis saad, siis mõõda testriga üle, et transi ja radika vahel ei oleks ühendust.

                            Comment


                              #15
                              JÄRELIKULT PEAB C JA E KOKKU ÜHENDAMA JA MASSI(-) PANEMA
                              >>>>>>>>>>>>&g t;Foorum <<<<<<<<<<<<&l t;<<<<<<<<

                              Comment

                              Working...
                              X