Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

kitarri distorsion ploki põhimõte ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    kitarri distorsion ploki põhimõte ?

    Tervist . Mure järgmine :Vaja teisele inimese selgeks teha miks ei tohi ekvalaisereid mix puldist paigast keerata. Iga kord kui ta seda teeb siis tema suur digiplokki souni kõvadused lähevad paigast ära ( neid on palju ) jama kui palju ja palju aega läheb raisku. mõtlesin et tõestan ära talle misk nii juhtub - kui tekkis tagasi löök. Ei tea ju isegi täpselt distorsioni töö põhimõttet :blink: .
    Kas keegi natuk aitaks selgust tuua, et mis selle signaaliga seal plokis tehakse, nii põhimõtte tasandil.
    Ette tänades.

    #2
    Ee, meil kogunes nüüd mitu märksõna:

    -mikser
    -ekvalaiser
    -suur digiprose
    -distortion
    -saundi "kõvadused"

    Mulle jäi igatahes selgusetuks, kuidas need asjad omavahel siis seoses ikkagi on? Kirjelda efektiahelat ja probleemi veidi täpsemini.

    Digitaalprotsessorites "segatakse" distortioni saamiseks helisignaali nelinurksignaaliga.

    Comment


      #3
      Originally posted by jan@Nov 17 2004, 20:53

      Digitaalprotsessorites "segatakse" distortioni saamiseks helisignaali nelinurksignaaliga.
      Mitte ei segata , vaid lõigatakse lihtsalt lapikuks.

      Distorsion effekt seisneb lihtsamal juhul selles, kus mõni aste tüüritakse meelega üle, et see hakkaks signaali piirama. Kusjuures mõnedel bändidel on lausa tavaks see effekt master kanalile peale lükata - Vanilla Ninja - klubikuningannad näiteks

      Samuti tehakse antud effekti ka dioodidega, mis pannakse otse signaalile teele või siis vastusideahelasse.

      Edit: ekvalaisereid ei tohi paigast ära keerata kuna neid võib olla on väga raske paika saada.
      Üldiselt on ekvalaiserid mõeldud ruumi/signaalikanali parameetrite tasakaalustamiseks ja täpne paikakeeramine käib sageli spetsgeneraatori , hea kõrva ning mikrofoniga.
      Elu on nagu lintmakilt muusika kuulamine. Mida lõpupoole, seda kiiremini hakkab linti äraandev ketas pöörlema...

      Comment


        #4
        Njah kõigelihtsam seletus mis tekib distorsionis? tõlkes summutamises ( Ise kasutaks sõna OVERDRIVE) on see, et kõige lihtsam siinussignaal kastreeritakse tema päiste lõikamisega ehk tekib ristküliksignaal. Ilmselt pole õige pillimees kui ta oskab soundi paigast ära kruvida või on tal elevant kõrva/pähe astunud. Küsige soundikeerajate käest nõu

        TO:Martinj - vanilje nina on küll suht hale võrdlus korralikule soundile Võrdleks ise Metallicat, Fear Factoryt, Sepulturat või midagi sellist. Keerake KORNI sound peale Või Slipknot
        MSN- taneltreima182@hotmail.com
        telefon katki.

        Comment


          #5
          Originally posted by ttr@Nov 17 2004, 21:30


          TO:Martinj - vanilje nina on küll suht hale võrdlus korralikule soundile Võrdleks ise Metallicat, Fear Factoryt, Sepulturat või midagi sellist. Keerake KORNI sound peale Või Slipknot
          Ma mõtlesin effekti väärkasutamist.
          Elu on nagu lintmakilt muusika kuulamine. Mida lõpupoole, seda kiiremini hakkab linti äraandev ketas pöörlema...

          Comment


            #6
            Enamus hakkajaid kasutavadki effekti vääralt. Et mida rohkem punn põhjas seda uhkem. Tekib 1 aga nimelt võim, eq jne hakkavad lõpuk ise plokist tulevat signaali piirama ja kastreerima ning tulemuseks on ülitugev moonutus mitte SOUND
            MSN- taneltreima182@hotmail.com
            telefon katki.

            Comment


              #7
              märk sõnadega on asi nii et mure on distorsioni põhimõttes ülejäänud jutt oli et selgitada millest tekkis probleem

              ma tuntsin puudust just sellest jutust mis martinj rääkis. Kui nüüd natuke veel uurida, kas signaalil siis võimendatakse üle mingid kindlad sagedused või kogu signaal.
              Ttr mainis overdrive't , mis on ovedrive ja distorsioni vahe ... kõrvajärgi kuulates tundub et distorsion oleks nagu rohkem moonutatud. On neil ka ehituses vahe ?

              Comment


                #8
                Overdrive - eestikeelesöeldud - signaali üleajamine ehk piiramisse seadmine. DIstortion no ma ei tea maakeeli või mõtetes sama aga see juba overdrivega saavutatud effekt pilli mängimisel. Saaks siin pilli mängida siis oskaks paremini seletada mis on distorsion. Või siis nii, et dist on see nn käre sound mis tekib pilli mängides kui signaal ära kastreerida. Sumbuv mahe ja käre heli või mida iganes.(sumbuvuses ja maheduses on ka juba ekva mängus mis enam plokkidel on 2-e sagedusala ( madal , kõrge ) olemas.

                DISTORTION - kujumuutus, moonutus kui tõlget vaja. OVERDRIVE on ilusam kasutada. Siin pole otsetõlgetaga suurt pistmist ega ka ehitusele ei tasu tähelepanu pöörata.

                Võiks kogu krempli kokku võtta sõnaga FUZZ mis üldse on tõlkes ude, ebe jne

                Probleem on sul selles, et algsignaal (overdrive) mis on juba muudetud, moonutatud saab veelrohkem olema moonutatud, üleaetud tänu ekva jms jura ülekruttimisele.
                MSN- taneltreima182@hotmail.com
                telefon katki.

                Comment


                  #9
                  Originally posted by ttr@Nov 17 2004, 21:45


                  Võiks kogu krempli kokku võtta sõnaga FUZZ mis üldse on tõlkes ude, ebe jne
                  Fuzz tehakse minuarust sedasi, et lõigatakse ära signaali nõrgad väärtused ja jäätakse alles tugevad, niimoodi saadakse midagi saehambataolist. Selline terav heli. (dioodid signaalile vahele) või sarnane on ka lõppvõimus tekkiv astmemoonutus .
                  Elu on nagu lintmakilt muusika kuulamine. Mida lõpupoole, seda kiiremini hakkab linti äraandev ketas pöörlema...

                  Comment


                    #10
                    Olge te tänatud abi eest
                    nüüd jääb veel raskem osa ülessandest - teisele see selgeks teha

                    Comment


                      #11
                      Martinj teoreetiliselt tehakse jah nii aga tarbijale on kõik üks ja sama- overdrive, distortion jne. ma pidasin silmas FUZZI all effektiplokki mismoodi seda maakeeli kutsutakse. kõigelihtsamata overdrivet kus on 2 astmeline eq ja siis üleajami regullimis potekas . ja metallisoundi tuleb niimis koliseb
                      MSN- taneltreima182@hotmail.com
                      telefon katki.

                      Comment


                        #12
                        @digimon
                        Ma loen su esialgsest postist välja umbes midagi sellist:
                        Tuleb su sõber, pistab oma kidra plokki, ploki mikserisse ja kukub mikseri kanali eq-t keerama, et kõrgeid/keskmisi/madalaid melepäraseks saada. Selle peale hakkab kõlaritest tulev heli koledasti kärisema, ka see heli mis peaks tegelikult puhas olema. On nii?
                        Asi siis selles, et: keerates mikseri kanali eq-t (eriti madalaid) juurde, läheb mikseri eelvõimu läbiv signaal tugevamaks. Igal eelvõimul on nn. "headroom" (st. mingi mängumaa, tavaliselt suurusjärgus 15-20dB üle 0dB "leveli") peale mille ületamist hakkab signaal "klippima" e. siis moonutama e. kärisema.
                        On 2 eri "kärinat" - üks see tore erinevaid harmoonilisi täis ja "musikaalne" kitarrikärin (nimetatagu teda siis overdriveks või distortioniks), teine asi on võimu "klippimine" (ületüürimine). Esimene on üldjuhul soovitud efekt, teine mittesoovitud.
                        Vaata, mikserpult on niimoodi ehitatud, et kõigepealt võimendatakse sissetulev signaal (mikrofonist, kitarriefektist jne.) optimaalsele tasemele, et siis seda võimalikult puhtalt ja müradeta edasi töödelda/jagada. Selleks on igal kanalil nupp nimega "gain". Keerad gaini liiga palju, ajadki oma signaali klippima. Ja sellesse 2. varianti. Ja see ei kao enam kuhugi, kogu su musa käriseb/pragiseb kuni kuulaja kõrvadeni välja. Kuna eq on sinna ahelasse niimoodi kenasti sisse sätitud, et mõjutab otseselt gaini, siis iga kord kui eq-t krutid, tuleks ka "gaini" nupu asend uuesti üle vaadata. Selleks on igal vähegi mõistlikul puldil igal kanalil väike nupp nimega PFL (pre fader listening) mida vajutades hakkavad helitugevuse indikaatorid (need rohelised / (kollased) / punased led'id) rõõmsalt antud kanali signaali tugevust näitama - keera nüüd "gain" nuppu täpselt nii palju, et punased ainult aeg-ajalt (kõvema röökimise või hasartse kidrarihvi ajal) põlema läheksid.

                        Muidugi, ma võisin su postist ka valesti aru saada, aga vast on ülaltoodu abiks ikka.

                        Comment


                          #13
                          tähendab , tegelikult asi oli selles ,et ma eeldasin et distorionis teatud sagedused ainult võimendatakse üle.
                          ma saan aru sellest probleemist ja kuidas seda lahendada aga ma ei suuda teisele inimesele lihtsalt seda ära tõestada. probleem on selles et tal on suur digi plokk ( boss 6..mingi ) ja ta kasutab paljusid sounde, aga ta kui talle miskit ei meeldi siis läheb ta kohe mixpuldi kallale equsi paigast nihutama sellega kaaseneb see et tema ülejäänud sounid kõik lähevad paigast ära, kuigi tegelikult tuleks ainult kitarri plokist just seda soundi natuke muuta ja siis jääkisd ülejäänud settingud paika. Lihtsalt tema IQ jaoks on see liiga suur plokk ainult ta ise sellest aru ei saa ja nüüd on vaja talle see selgeks teha .

                          Comment


                            #14
                            Näita seda meest mulle ja ma määran ta IQ ära läbi õige pillimehe kuigi ütle talle, et sa di..khead ära näpi mikserit--- reaalelus on selleks soundcheki vennad.
                            MSN- taneltreima182@hotmail.com
                            telefon katki.

                            Comment


                              #15
                              Overdrive ja Distortion vahe on suht kujuteldav. Overdrive on lihtsalt pehme ja ümar moonutus, mis signaali ossist vaadates on nähtav lihtsalt siisnussignaali amplituudi kahanemise ja tippude mõningase lamendumisega. Distortion on reeglina juba selline moonutus, kus signaali tipud murduvad suhteliselt järsku ära ning jäävad pealt praktiliselt siledaks. Kõrvale on märksa meeldivam minu arust overdrive tüüpi moonutus, mis saadakse võimu lõpulambi kergel ületüürimisel (ja rõhk on siin sõnal "kerge"). Kõige rõvedamat heli on aga võimalik esile kutsuda näiteks kasvõi selle sama paljukiidetud "Hi Octane"-ga, kuna selline võim vajab juba puht konstruktiivsetel põhjustel väga tundlikku kätt välja keeramisel. Muidu võib juhtuda nii, nagu mingis näidissaundis siin foorumis, kus on juba kõrvaga kuulda, et võimu esimene aste on juba praktilisel kinni aetud. Aga eks maitseid on erinevaid, võib-olla mõnele meeldib ka selline sound, pole midagi teha :S
                              Varsti hakkab Narva elektrit edastama ka hõbekaablit mööda... audiofiilidel jällegi pidu

                              Comment

                              Working...
                              X