Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

h-sild

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    h-sild

    hsilla eagel failid

    kas keegi oskab öelda, kas see on töövalmis plaat? et kas sellel erroreid leidub...

    tehtud selle järgi

    kui soovita ja jpg faile, siis võin ka need yles lasta


    #2
    lisasin ka jpg pildid failidest, kui kellelgi juhuslikult kotkast käepärast pole

    Comment


      #3
      Originally posted by bloody-orc@May 28 2005, 21:37
      ...et kas sellel erroreid leidub...
      Et vigu siis...
      Milleks on R2, R3, R7 ja R8 ? Niisama signaaliallikat koormata vaja?
      Kui "ülemised" transistorid peaks töötama emitterjärguritena, peaks nende baasid signaalipinget saama ka umbes 0,6V üle vajaliku emitterile tekkiva pinge, s.t. praktiliselt niipalju kui mootori toitepinge. Siis näiteks ka R4 võiks ülearuseks pidada, kuid T4 baasile ei tohi sellist pinget ilma piiramistakistita anda... Analoogselt siis ka teiste kohta...
      Arvan et õigem oleks mõnda valmisskeemi eeskujuks vaadata, H-sildade skeeme (vastavate mikroskeemide sisemused) netis küllaga (H-bridge, mitte h-bridge otsingusse) ja parem on teha sümmeetrilised pooled (ülemine-alumine) n-p-n ja p-n-p transistoridega. Veel parem (kui just tingimata katsetada huvi pole) oleks valmisdraiverid otsida, pääseb vast lihtsama vaevaga ja väiksema koolirahaga kuni transistoride põhilülitused veel selged pole...
      Mingi varasem analoogne teema arenes vist isegi juba kaugemale kui praegune.
      Mingi mõte oleks ka hoopis releedega alalisvoolumootori reverseerimine teha kui suurte vooludega tegu (?).
      Elektroonika töötab suitsu baasil.
      Tähendab - igasse detaili on doseeritud täpne kogus suitsu.
      Kui mõnest suits välja lasta, siis värk enam ei käi.

      Comment


        #4
        aga millist H'silda soovitate (kivina siis) kui tahaksin nagu juhtida kahte mootorit hea kui oleks võimeline ka PWM'iks ja mootorid on 6V 1A umbes(1A on max) peab olema edasi tagasi juhtimise võimalusega (mõned ei ole misgipärast) ja hind 100.- ringis.

        vaatasin yhte kivi nimega LA5523 leidsin data, aga see oli ainult hiina keeles ja mitte emmigi ei saanud aru... keegi oskab täpsustada mida see kivi teha suudab?

        Comment


          #5
          Kasuta väljatranse kui tahad ainult lylitada, ja kui tahad siiski pöördeid ka reguleerida kasuta impulsreguleerimist. saad väiksema soojuskao ja ei vaja suurt jahutuspinda.
          Modelleerimises ja tootmises kehtivad:
          1. Avariikindel vooluring lühistab kõik teised.
          2. Transistor, millel on kiiresti toimiv kaitse, säästab kaitset, sulades kõigepealt ise.

          Comment


            #6
            jah aga kui nendega teha, siis läheb asi ilgelt kalliks (need transid on >20.- tk ju) kas kivi ei oleks võimalik kasutada, mis yle ei kuumeneks 2 1A mootoriga?

            Comment


              #7
              Originally posted by bloody-orc@May 29 2005, 13:07
              ...aga millist H'silda soovitate (kivina siis) kui tahaksin nagu juhtida kahte mootorit hea kui oleks võimeline ka PWM'iks ja mootorid on 6V 1A umbes(1A on max) ... ja hind 100.- ringis.
              Kas on vajagi poest osta, minu arvates on Tallinnas ka printerite romulaid küllalt, kus oleks võimalik sobivaid leida. Kui mõnes tutvuseid luua...
              Konkreetseid tüüpe on raske nimetada, kuid tihti võib vanades nõelprinterites kahte tugevat bipolaarset mootorit (mootoril neli juhet) näha, üks liigutab paberit ja teine kirjutuspead, nende juhtimiseks kasutatud H-sillad võiks 1A taluda küll. Kettaseadmete omad jäävad ilmselt nõrgaks. Näiteks (mis märkmetes esimesena ette juhtus) kasvõi TEA3718S talub 1,5A voolu. Kuna selle korpuses on üksainus H-sild, siis kahe alalisvoolumootori jaoks on selliseid kaks vaja. Ehk leiab ka selliseid, milles kaks H-silda on ühes korpuses ja 1A voolu talub.
              Alalisvoolumootorile tuleks ilmselt ka raadiohäirefilter vahele ühendada, kollektoril on sädelemine ja see võib kergesti mudeli või roboti raadiojuhtimist segada.
              peab olema edasi tagasi juhtimise võimalusega (mõned ei ole misgipärast)
              Sellest ei saanud aru, H-sillad ongi ju toitepolaarsuse vahetamiseks mõeldud. Ainult mootor peab sobiv olema.
              Elektroonika töötab suitsu baasil.
              Tähendab - igasse detaili on doseeritud täpne kogus suitsu.
              Kui mõnest suits välja lasta, siis värk enam ei käi.

              Comment


                #8
                vaatasin et oomiks on selline hea kivi olemas, mis mulle sobiks, aga seda 3-6 nädalat (kui tuleb selle ajagas [kogemusi et ei tule]) on minu jaoks kyll tappev...

                kiviks siis TA7291S kas kellelgi on neid 2 tk kusagil olemas? järgmine nädal hakkan printerites surfama ja äkki leiab sealt midagi. viimase, mislle sain oli kusagilt VHS'ist aga neid enam ple.

                Comment


                  #9
                  Loodan et konkreetsel mootoril on ka see vool ära mõõdetud, mis tekib siis kui võll päris kinni jääb ja see ei ületa draiverile max. lubatut. Mingi "lollikindluse koeffitsient" ikka vajalik...
                  Olen päris kindel et nii suures linnas nagu Tallinn, leiab minu poolt mainitud moel vajaliku palju kiiremini (arvan isegi et ühe päevaga) kui tellides, valik peaks üsna suur olema. Suure tõenäosusega on nad ka töökorras ja korduskasutuse jaoks ennast varem heast küljest näidanud... Arvatavasti on lihtsam sedapidi, et enne oletatavalt sobiv (juhtis tugevamat neljajuhtmelist mootorit) või mitu sellist ära tuua (vast ei küsitagi mingit raha) ja siis kodus uurida andmeid sobivuse mõttes.
                  Elektroonika töötab suitsu baasil.
                  Tähendab - igasse detaili on doseeritud täpne kogus suitsu.
                  Kui mõnest suits välja lasta, siis värk enam ei käi.

                  Comment


                    #10
                    aga jah raske on liikuda ringi nii suures linnas nagu seda on tallinn ilma mootorsõidukita ja eriti ei usu, et mingist parandusest antakse mulle(16 aastasele "nolgile) selliseid asju... eriti veel tasuta... yleyldse ei tea ma kust otsida ja mida kysida ja kellelt

                    Comment


                      #11
                      Originally posted by bloody-orc@May 29 2005, 21:16
                      ...ja eriti ei usu, et mingist parandusest antakse mulle(16 aastasele "nolgile) selliseid asju... eriti veel tasuta...
                      Vanu nõelprintereid ei paranda (kui üldsegi rikkis on) vist enam keegi, lihtsalt niisama seisma jäänud siin-seal, ega see koht ei tarvitse üldse remonditöökoda olla... Ainult otsimise-küsimise vaev, arvan. Mõnel võib veel heameel olla kui ise ei pea utiili toimetama. Ja see "16" pole üldsegi mingi halvakspandav number, enamik selle edukalt läbinud...

                      P.S. Otsing andis näiteks ka sellise koha, ehk tasub külastada:
                      http://www.taaskasutus.ee/jaam.html
                      Elektroonika töötab suitsu baasil.
                      Tähendab - igasse detaili on doseeritud täpne kogus suitsu.
                      Kui mõnest suits välja lasta, siis värk enam ei käi.

                      Comment


                        #12
                        vaaatan. käin peale eksameid koha läbi. aga oskab keegi öelda, kuida sinna saada? õismäelt

                        Comment


                          #13
                          L298n 2 h-silda ühes korpuses, saadaval Serigos 79 eek. Suure tõenäosusega kohapeal olemas. Kannatab kuni 4a. Välised detailid miinimum (8dioodi ja 2 mõnevatist takistit).

                          Datasheet

                          http://www.serigo.ee

                          Comment


                            #14
                            tellisin ära. tänan.
                            aga kas oskad öelda, mis asi on nagu... mix cargo 0.- on?a sellega tuuakse uksetaha? kuhu\kellele ma sulas maksan?

                            Comment


                              #15
                              (ok Tevalos on asi nii) kui cargo=0 ja maksmine sularahas, siis tavaliselt tähendab see seda, et lähed ise jubinale poodi järgi kui see kohal on ja maksad kättesaamisel (sulas v6i kaardiga) teisel juhul maksad nende arvele ettemaksuna. Arvatavasti keegi helistab või saadab meili, kui jupp saabub. (kui tellisid Serigost, siis ei oska öelda, olen neilt ainult otse ostnud).

                              Comment

                              Working...
                              X