Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

bassi vaja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    bassi vaja

    Tervist. Ehitasin HiFi võimendi transistoride peal. Ainuke probleem on selles
    et asi ei võimenda bassi nii hästi.
    Olen harjunud sellise maheda bassiga
    (ntx headel sony võimudel on nn. Bass Boost nupp) - sellist nupukest
    tahaks ka oma hifi võimule külge lükata. Ehk saab enne sisendit mingi väikese
    eelvõimu teha, mis tõstab bassi. Hetkel on võimendi järgi läptopil. Proovisin
    seda nagu "tarkvaraliselt" lahendada, aga nii head bassi ikkagi ei saa
    nagu sony võimudel.

    Võimul muidu sagedus karakteristik kõik OK, aga no tänapäeva noored vajavad
    lihtsalt rohkem bassi. Ja just sellist 40-75Hz sagedust oleks vaja sisend signaalil juurde mõned detsibillid. Mingi päris filtri ehitamisest ei ole huvitatud - ehk saab
    seda asja fixida mõne kiviga?

    #2
    Ega muudmoodi ei saa kui tuleb ikka bassi tõstev filter ehitada.
    Lihtsam viis selleks on passiivne mõnest takistist ja kondest teha aga probleem on selles, et bassi tõstmine saavutatakse kogu ülejäänu allasurumisega. Vastasel juhul läheb ka aktiivelementi ja toidet vaja.

    Kas Winampi ekvalaiseriga ei saa heli "õigeks" keerata ?

    Edit: mis skeemi järgi tegid võimendi ?

    Äkki õnnestuks see väljalülitatav korrektsioonahel kuidagi võimu skeemi juurde nikerdada (tagasisidesse näiteks).
    Elu on nagu lintmakilt muusika kuulamine. Mida lõpupoole, seda kiiremini hakkab linti äraandev ketas pöörlema...

    Comment


      #3
      Väike OT!HiFi võimenditel on sagedusharakteristik kogu kuuldavas sagedusalas +-0dB lähedane(praktiliselt puuduvad langused/tõusud).
      The difference between genius and idiot?! Genius has its limits...
      Vaja võimendit? Selleks on PS nupp!
      Projektide pildid
      Lamptehnikast eesti ja vene keeles:
      http://parsek.yf.ttu.ee/~felc/index_files/Page675.htm

      Comment


        #4
        Ühesõnaga kui ma seda bassi tõstan siis seda ei saa nimetada enam HiFi'ks?

        Comment


          #5
          Originally posted by jyrts@Aug 21 2005, 20:54
          Ühesõnaga kui ma seda bassi tõstan siis seda ei saa nimetada enam HiFi'ks?
          Nii ja naa - siis saad nimetada kui skeemis on võimalused filtrite väljalükkamiseks.
          Tämbriregulaatoreid ei keela keegi juurde panna, hifiseadmetel on isegi nendele nõudmised.
          Elu on nagu lintmakilt muusika kuulamine. Mida lõpupoole, seda kiiremini hakkab linti äraandev ketas pöörlema...

          Comment


            #6
            üritan skeemi mõne tunni jooksul sisse skännida(pdf versioon on kaotsi läinud). <_<

            Comment


              #7
              IMHO: Kõige lihtsam on teha skeemile juurde pisike eelvõimendi mis võimendab miskist piirsagedusest alamat osa pisut üles. Lahendus suht odav ja lihtne, asi piirdub ühe dual opvõimendi, paari kondeka ja mõne takistiga.
              Passiivne variant minu arvates tunduvalt keerukam ja kallim.
              Skeemi mõtleb ka välja, kui soovid seda teed minna...

              Martin

              Comment


                #8
                Kust võtad, et passiivvariant keerulisem on ?
                Lihtsamal juhul läheb vaja kaht takistit ja üks konde.
                Teed takistitest pingejaguri 1:10ele ja paned siis õige mahtuvusega konde alumise takiga jadamisi, saad bassi juurde lausa 20dB :P . Puudus on see, et ülejäänud kraam jääb 20dB vaiksemaks. Kui signaali annab juurde kruttida, siis käib kah.
                Kui viitsin teen skeemi kah.
                Edit:
                see küll 15dB aga põhimõte sama

                Kui vaja saab väärtusi korrigeerida.
                20dB jaoks peab olema R1=9,1k
                Elu on nagu lintmakilt muusika kuulamine. Mida lõpupoole, seda kiiremini hakkab linti äraandev ketas pöörlema...

                Comment


                  #9
                  No aktiivvariandiga ei jää midagi vaiksemaks. Kõik peale bassi jääb samaks, bassi tuleb juurde.
                  Passiivfiltri ühendad võimendi väljundisse? Seega sõltub filter konkreetse süsteemi reaktiivtakistustest, kõlaritest jne...aktiivfilter mitte, sest see läheb enne lõppvõimendit.
                  L-C filtri induktiivsuslik element tuleb halvemal juhul ise kerida, mis pole kiire tegevus, selle ajaga on aktiivfilter ammu valmis. R-C filtri puhul on kaod märgatavad ja ikkagi tuleb skeemi aktiivses osas võimendust juurde kruttida, kuidas siis iganes.
                  Ei tahaks passiivfiltreid maha teha, olen proovinud nii ja teisiti, kokkuvõtteks isiklikult eelistan aktiivvarianti.

                  Martin

                  Comment


                    #10
                    Eelmises postituses olnud skeem on mõeldud eel ja lõppvõimu vahele kui jätkub helitugevust juurde keerata. Mis kõlari reaktiivtakistusest Sa räägid.
                    Kui vaja , et ülejäänud heid säiliksid samatugevatena, tuleks umbes 10x võimendusaste otsa panna. Siis aga tekib oht, et bass võibolla võimendatakse liiga üle.
                    Edit: ootaks teemaalgataja skeemi ära.
                    Muide, valaliku võimendusekompensatsiooni võib saada võibolla ka võimu tagasisidet modides.
                    Elu on nagu lintmakilt muusika kuulamine. Mida lõpupoole, seda kiiremini hakkab linti äraandev ketas pöörlema...

                    Comment


                      #11
                      Sry, kui skeemi nägin, panin ka tähele, et see polnud päris minu mõeldud passiivfiltri variant.
                      Siiski, tekitada kuskil võimendis -10dB, selleks, et seda uuesti 10dB võrra üles võimendada pole see, mida mina nimetaks HiFi-ks.
                      Kas poleks veidi parem jätta kõik peale valitud sagedusvahemiku 0dB tasemele ja toda miski xdB üles võimendada?

                      EDIT:
                      Impedantsi all mõtlesin seda, et kui teha filter, mis käib võimu väljundisse, siis sõltub selle sageduskarakteristik ka koormuse impedantsist st. kõlarist.

                      Comment


                        #12
                        Tämbriregull iseenesest ei ole enam hifi. Ja lisaopakas ahelas on veelgi vähem. Seega passiivne on "mõistlikum" kui seda üleüldse mõistlikuks pidada.

                        Hi fi on HIGH FIDELITY ehk siis võimalikult sarnane sellele, mis plaadile salvestati.
                        Tämber keerab faasid ja amplituudid p**** ja enam pole hifi. Mina ei ole kuldkõrv, kuid kui bassi/kõrgeid on 1dB juurde keeratud, kuulen kohe ära.

                        Comment


                          #13
                          Tegin selle filtri valmis... Filter töötab nii nagu peab B-)
                          Kala ikka võimus, skeem olemas aga autor ei luba seda avaldada... <_<
                          Viga võib olla täitsa tagasisides, üks pro ütles et tagasisides tuleb
                          kondede mahtuvusi suurendada, aga see ei andnud mingeid tulemusi
                          Üritan "autorit" veel veenda, või avaldan ainult osa skeemist?

                          Comment


                            #14
                            Mis imeline skeem see siis on, et seda avaldada ei või ? Helivõimudes ju tüüplahendused, mis kõigile ammu teada.
                            Või on mingi veel avalikkusele tundmatu lahendus, mis näiteks peotäie juppide abil 1kW välja annab.
                            Elu on nagu lintmakilt muusika kuulamine. Mida lõpupoole, seda kiiremini hakkab linti äraandev ketas pöörlema...

                            Comment


                              #15
                              OT:Kle täitsa olemas peotäie juppidest koosnev helisagedusvõimendi :lol: Nimelt töötab kahe GU-81M lambiga ning on 1kW nimivõimsusega :lol: ....
                              The difference between genius and idiot?! Genius has its limits...
                              Vaja võimendit? Selleks on PS nupp!
                              Projektide pildid
                              Lamptehnikast eesti ja vene keeles:
                              http://parsek.yf.ttu.ee/~felc/index_files/Page675.htm

                              Comment

                              Working...
                              X