Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

pic'ist välja 9V

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    pic'ist välja 9V

    Tervist

    vaja oleks kuidasgi piciga lülitada 9 V andurile. andur tahab saada 10ms 9V ja siis tuleks seda veel lugeda ka analoog sisendiga. ma kasutan selleks 2 pici jalga. 1 out ja 1 analoog input. praegu on mul nii: pici jalast läheb diood analoog sisendisse ja siis yritan nii hakkama saada, aga andur on tuim (kuigi töötab). mul oleks vaja sinna vähemalt 5V sisse saata.

    Anduriks on LEGO light sensor. seal sees on konde, mida ma laen ja siis saadab mulle infot tagasi.


    #2
    Tundub üsna jama asi olevat, 15$ eest. 15 minutit googeldades sain asjast aimu.
    http://www.plazaearth.com/usr/gasperi/light.htm
    http://www.barello.net/ARC/projects/LEGO/
    http://www.badlink.com/lego_mindstorms/sensors.htm
    Saada impulss üle optroni.

    Comment


      #3
      kõige lihtlabasem konversioon võiks olla väljundi suunal uln2003, mis tõmbab maha. Takiga toitesse. Muidugi võid ka kaaluda pnp transiga toitesse tõmbamist, siis pead aga panema transi baasile stabilitroni jadamisi (et siis stabilitroni lang on täpselt nii suur, et kontrollerist tuleva 5V puhul on (stabilitroni pinge+5V) natuke üle selle toitepinge-0,7V (9V-0,7V näiteks; 0,7V on siis baas-emittersiirde pingelang), kontrollerist tuleva 0V puhul on siis paar volti alla toitepinge-0,7V ja see avab transi ja tõmbab maha. Vajadusel lisad inverteri.
      Analoogsisendiga kõrgema pinge lugemiseks tee lihtsalt takistuslik pingejagur. Kena oleks panna mingi stabilitron ka peale, et kontrollerit maha ei saaks küpsetada kui midagi veel kõrgemat tahab tulla.

      Stabilitron+transs lahendust kasutasin näiteks siin: http://emperor.dyn.ee/elektroonika/pll/t101_fm_pll.jpg

      Comment


        #4
        kas ma sain õieti aru?
        kõik väärtused ja pic on suvalised

        zener peab olema 5.1V jah?

        Comment


          #5
          stabilitron on valet pidi!
          analoogsisendile pane pingejagur ka, muidu küpsetad sisendi maha selle 9V-ga.
          Mõtle välja oma mõõteskeemi täishälbepinge, võta pici datasheedist tema täishälbepinge ja vastavalt sellele konstrueeri jagur.

          Comment


            #6
            kas nt 10k +5V'sse sobiks?

            Comment


              #7
              uuri enne mida tähendab (takistuslik) pingejagur.

              Comment


                #8
                oih vabandust, läks vähe segamini. h34r:

                aga leidsin sellised arvud nagu et paneks 1k +9V'i ja 1k gnd'i. siis saab minu arvutuste kohaselt 4.5V sealt. on mul õigus? või äkki oskate öelda, mitme V peale, tuleb see pinge "jaotada"?

                Comment


                  #9
                  Originally posted by digital@Oct 8 2005, 21:22
                  võta pici datasheedist tema täishälbepinge
                  Sai juba nagu korra kirjutatud... aga no eks kordame siis.

                  Comment


                    #10
                    ma ei suutnud midagi sellist leida (otsisin devationit, mis minu teada, peaks olema hälve) tervet nime ei suutnud ma välja mõelda...

                    piciks on 16F88

                    Comment


                      #11
                      Originally posted by bloody-orc@Oct 9 2005, 12:51
                      (otsisin devationit, mis minu teada, peaks olema hälve)
                      Pigem deviation - kõrvalekalle. Siin on sõna: full scale vms.
                      Iga PICi ja ka muu vidina puhl kehtib reegel - sisendpinge ei tohi ületada toitepinget (kui just pole konkreetselt öeldud et tohib aga seda juhtub küll harva). A/D muundi puhul pole mõtet anda sisendisse kõrgemat pinget kui seda on muundi tugipinge ehk see millega sisendit võrreldakse. 16f88 ja paljude teiste puhul on tugipinge valitav - kas toitepinge (vähendatav sisemise tugipinge allika kaudu) või väline, mille annad pinnidele Vref + ja -.
                      Eriti lihtsa koodi saad siis kui valid tugipinge 4,096V. Selliseid stabilitrone müüakse. Annad tugipinge otsale Vref+, Vref- ühendad maaga. Sisendpinge sel juhul max 4,096V.
                      Odavam on võtta Vref sisemise allika pealt, siis jällegi sisendpinge <= Vref.
                      Selle LEGO anduri võiksid parem lahti lammutada, annad talle pideva toite peale ja fotodioodi võimendi väljundi ühendad pingejaguri kaudu analoogsisendiga.
                      - Vend Hieronymus tunneb Motorola toodete nimekirja kõige paremini, las tema ütleb.
                      - Motorola poolt loodud kiipide hulgas ei ole teda üles tähendatud. - Tähendab: ta on Intelist!

                      Comment


                        #12
                        ok. kuna ma mingeid Vref&#39;e kasutada ei saa, sest ei ole vabu pine, siis tuleb see 9V langetada 5V peale. siis ei tohiks ju midagi hullu toimuda? ja kas ja kuhu need takid tuleks siis panna. lego sensorit ei saa lammutada, sest see pole päris minu oma ja seda tahetakse ka pärast kasutada ja ma peaksin korpuse ära lammutama, et seda avada...

                        Comment


                          #13

                          100K pote reguleerida nii, et sisendis GP5 oleks 5V, juhul kui GP0 = 1
                          Kuna ma sain su esimesest postitusest aru nii, et sensoris on kondekas, mis laetakse täis ning mõõdetakse seejärel selle tühjenemist, siis võtsin pingejagurina toimiva pote väärtuseks 100K, et võimalikult väikeseks saada kondeka tühjenemine läbi pingejaguri. Võimalik et pead pärast skeemi kasutuselevõttu sensori uuesti kalibreerima ja lugemid ei vasta enam andmelehele. Samal põhjusel on ka GP5 kaitseks mõeldud zener 5,6V mitte 5,1V kuna zeneri lülituspunkt ei ole päris täpne ja nimipingele lähenev pinge puhul tekib läbi zeneri väike vool, mis põhjustab pingejaguril ja 1k takistil pingelangu, mis omakorda viib ebatäpsuseni mõõtetulemustes (5,6 V pic-i sisendis ei ole veel satikale tappev). 1K takisti ei ole GP5 ahelas tingimata vajalik, kui 100k potet kunagi äärmistesse asenditesse ei keerata (võiks igaks juhuks olla). Transistorideks võivad olla suvalised väikesevõimsuselised sobiva juhtivustüübiga.
                          Samas võib selle 2 transiga skeemiosa asendada ka optroniga nagu eelpool ühes teises postituses öeldi. Optroni LED-ile 1k takisti ette ja kõik.

                          Comment


                            #14
                            Kui väga oluline ei ole analoogi kalibreerimine (st sa võid ka kalibreerida pärast digis), siis pane takkidega pingejagur. Potekas läheb paigast ära ja pärast jube jama. Kui sobib, siis võid panna 1/2 pingejaguri, st siis täishälve oleks 10V. Selleks siis üks takk sisendisse ja teine takk maha,keskelt viid pic&#39;i jalale. Selle 1k taki võid nüüd ka ära jätta, sest potet, mida saaks serva keerata, ei ole. Stabiltron võiks sinna ikka jääda.


                            Väljundi võib ka stabilitroni ja ühe transiga teha, see on natuke lihtsam. Kui voolud on väikesed, siis vahet pole.

                            Comment


                              #15
                              aga kas neid optroneid on ka npn ja pnp tüüpi? kui ei, siis kuidas ma selle transi poole ühendama peaksin?

                              Comment

                              Working...
                              X