Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Ventilaator

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Ventilaator

    Tere. On olemas mootor 230v. 50hz, 120w. Kangesti tahaks teha sellele sujuva pööreteregulaatori, mitte nii, nagu üks soovitas, et pane ümberlülitiga nahatäis takisteid vahele???

    #2
    Kas tegu on lühisrootoriga asünkroonmootoriga?
    ...

    Comment


      #3
      Võtame mõned tavatarbes levinuimad mootoritüübid.

      Võttes aluseks et tegemist on väiksemat sorti vahelduvvoolu pealt töötava ventikaga, oletan et õige mootoritüüp oleks variant e).

      a) Lühisrootoriga kolmefaasiline asünkroonmootor (nii väikese võimsusega kolmefaasilised asünkroonid on suht haruldased).

      Kiirust saab reguleerida sageduse muutumisega.
      Pinge reguleerimisega muutub vaid arendatav moment, teoreetiliselt saaks konstantse koormuse juures momendi reguleerimisega kah kiirust reguleerida ent see on liiga ebakindel tee (ps. moment ei ole enamasti konstantne).
      Kiiruse reguleerimiseks vaja sagedusmuundurit maksavad 1500 ja sellest ülespoole. Kasutatakse tööstusseadmetes, tööpingid, mitmesugused masinad, konveierid jne.

      b) Lühisrootoriga kolmefaasiline asünkroonmootor (kondensaatoriga kohaldatud töötama ühefaasilisena).
      Kehtib sama mis eelmisegi kohta ent arendatav maksimaalne moment on palju väiksem kui kolmefaasilisena töödates.
      Kasutatakse tööstusseadmetes, majapidamisseadmetes, tööpinkidel. Pesumasinad, käiad, puurpingid, väiksemad treipingid jne.

      c)Ühefaasiline asünkroonmootor (shaded pole)
      Kiiruse juhtimine sagedusega. Kasutatakse majapidamismasinates, kus pole vaja suuri pöörlemiskiiruseid ega võimsuseid (pesumasinad, nõudepesumasinad jne).

      d)Käivitusmähisega ühefaasiline asünkroonmootor (split pole)
      Kiiruse juhtimine sagedusega. Kasutusala sama mis eelmisel.

      e) Harjadega vaheluvoolumootor e. universalmootor.
      Rootori ja staatorimähised läbi harjade järjestikühenduses. Võimeline töötama nii alalis kui ka vahelduvvooluga. Kompaktsed, võimsad ent lühikese elueaga, mürarikkad ja suure soojaeraldusega. Kasutatakse drellides, käsisaagides, ketaslõikurites, tolmuimejates, ventilaatorites jne. Kiiruse reguleerimine käib pinge reguleerimisega. Mootori kiirust saaks reguleerida ka valgustugevuse reguleerimiseks mõeldud piisava võimsusega dimmeriga või siis näiteks autotrafoga.

      Comment


        #4
        Dimmeri suhtes ma oleks kahtlustav, kui vool on katkendlik siis harjade eluiga jääb väga lühikeseks. Kuid mootori induktiivsus võib asja parandada, täpselt ei tea.

        Comment


          #5
          Ühes kohas reguleerib juba üle kahe aasta dimmer suitsuruumi ventilatsiooni ja mootor on vaatamata üpris tihedale kasutusele siiski vastu pidanud.

          Comment


            #6
            Arvatavasti on siis vendil piisav induktiivsus ja pinget ei dimmerdata liiga madalaks.

            Comment


              #7
              Originally posted by KaruTEC@Nov 28 2005, 11:54
              Dimmeri suhtes ma oleks kahtlustav, kui vool on katkendlik siis harjade eluiga jääb väga lühikeseks.
              Aga elektritööriistad???

              Comment


                #8
                Ma pean täpsustama. Ventilaator on köögi äratõmbekapi oma. Ma vabandan, et pean selliste labaste asjadega siia foorumisse tulema, aga tahaks tõesti teha talle regulaatori teha nende nõmedate lülitie asemele. Aitäh kõigile, kes viitsivad mulle vastata.

                Comment


                  #9
                  Äkki on sellest abi? Juhib mu vannitoa venti juba mõnda aega. Maha ei ole põlenud...
                  - Vend Hieronymus tunneb Motorola toodete nimekirja kõige paremini, las tema ütleb.
                  - Motorola poolt loodud kiipide hulgas ei ole teda üles tähendatud. - Tähendab: ta on Intelist!

                  Comment


                    #10
                    Sama mure siin. Tavaline ~220 vent mühiseb liialt, teeks kasvõi astmelise lülituse.
                    Dimmeriga proovisin, ei midagi head, 4yF kondega proovisin, läks hoopis kiiremaks.
                    Kas tõesti peab sagedust muundama?
                    Vaatasin sisse kah, paistis 2 staatormähist ja tühi rootor.
                    Eriti ehitada ei viitsi.
                    Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

                    Comment


                      #11
                      Tööstuslikud ventiregulaatorid on kaa astmelised. Sees midagi autotrafotaolist, mille mähiseid siis lülitiga ümber lülitatakse.

                      Comment


                        #12
                        Ma tiba vaatasin kah ringi ja tundub et tõesti pingega reguleeritakse, aga mis krdi pärast siis dimmeriga ei saanud?
                        Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

                        Comment


                          #13
                          Kas mootoril harjad olid? Kui ei olnud, siis on tegemist arvatavasti mingit liiki asünkroonmootoriga (vaata mu üleelmist postitust selles teemas), mida juhitakse sagedusega.

                          Comment


                            #14
                            Sihuke mootor, harju siinpool ei ole. Teist poolt ei tea, miskipärast arvan et pole ka seal.
                            Rootor on väga sarnane 3f mootori omaga, alu pulk ilma mähisteta.
                            Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

                            Comment


                              #15
                              1 faasiline asünkroon, juhtimine sagedusega (siin on vaja sagedusmuundurit). Pinge muutmisega saab muuta vaid maksimaalset momenti. Konstantsel koormusel momendi muutmisega saab kah mingil määral kiirust muuta ent üpriski vähesel, pealegi ei pruugi olla kiirus sellel juhul püsiv.

                              Comment

                              Working...
                              X