Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

pingemuundur 24v>12v

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    pingemuundur 24v>12v

    skeem ise on siin http://www.pilt.ee/view/676016/
    kasutakse bussis 12v tegemiseks.aga probleem selles et see lõpu transs(2n3055) otsustas mingil põhjusel lühisess minna ja andis 24v automakile nii et suits taga.Õnneks kärssas toite lüüt ainult makil läbi,aga see selleks.
    Küsimus selline et kuidas makki kaitsta sellise ülepinge eest äkki mingi lihtne lahendus

    #2
    Sulavkaitse+stabikas.
    Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

    Comment


      #3
      Peale eelmainitu ehk veel 7812 stabilisaatorikivi. Neid on ka 3A-seid!
      - Vend Hieronymus tunneb Motorola toodete nimekirja kõige paremini, las tema ütleb.
      - Motorola poolt loodud kiipide hulgas ei ole teda üles tähendatud. - Tähendab: ta on Intelist!

      Comment


        #4
        Originally posted by Elukaz@Dec 19 2005, 19:37
        Sulavkaitse+stabikas.
        stabikas siis 12v ahela vahele või?

        Comment


          #5
          Makiga paralleeli ja paar volti kangem.
          Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

          Comment


            #6
            Ingliskeelne nimetus on crowbar, esimene vastus googlest päringule crowbar scr andis järgmise lingi:

            http://www.radio-electronics.com/info/circ...age_crowbar.php

            Kogu asi peab käima läbi kaitsme.
            If you think education is expensive, try ignorance.

            Comment


              #7
              skeem ise on siin http://www.pilt.ee/view/676016/
              kasutakse bussis 12v tegemiseks.aga probleem selles et see lõpu transs(2n3055) otsustas mingil põhjusel lühisess minna ja andis 24v automakile nii et suits taga.Õnneks kärssas toite lüüt ainult makil läbi,aga see selleks.
              Küsimus selline et kuidas makki kaitsta sellise ülepinge eest äkki mingi lihtne lahendus
              Kas selle skeemi asemele pole mitte odavam teha hoopis kahest 1,5A 12V praleeli ühendatud pingeregulaatorist? Sellega seoses peaks olema ainult 2 kivi ja kogu lugu.
              PIC16F877A

              Comment


                #8
                Kas eelnevalt kirjeldatud regulaatorite paralleelühendusel midagi sarnast toimuma ei hakka nagu stabilitronidel, kus parameetrite paratamatu erinevuse tõttu teatud juhtudel ainult ühte neist koormatakse?

                Kui kaitsta lülitust stabilitroniga, kas siis mitte analoogse rikke ilmnemisel ei jää see püsivalt akut koormama? Antud juhul ei näe ka võimalust lihtsalt kaitsmega (stabilitroni ning aku vahelt) ahelat katkestada, sest Iz ulatus kataloogist silmadega üle käies isegi 10 W juures maksimaalselt mõnesaja milliamprini.
                Öeldakse: "Esialgsed operatsioonilised testid olid ebaveenvad..."
                Seejuures mõeldakse: "Pauk käis, kui sisse lülitasime..."

                Comment


                  #9
                  Originally posted by Pooljuht@Dec 21 2005, 11:03
                  Kas eelnevalt kirjeldatud regulaatorite paralleelühendusel midagi sarnast toimuma ei hakka nagu stabilitronidel, kus parameetrite paratamatu erinevuse tõttu teatud juhtudel ainult ühte neist koormatakse?
                  Sel juhul mitte, kui kivil ka voolupiirangu funktsioon töövõimeline on.
                  Siis see esimene jääb oma maksimumi peale ja teine hakkab edsi toimetama,
                  katsetatud LM317 -tega,
                  siin sama arutelu.
                  Head susserdamist !

                  Comment


                    #10
                    Originally posted by Pooljuht@Dec 21 2005, 11:03
                    Kui kaitsta lülitust stabilitroniga, kas siis mitte analoogse rikke ilmnemisel ei jää see püsivalt akut koormama? Antud juhul ei näe ka võimalust lihtsalt kaitsmega (stabilitroni ning aku vahelt) ahelat katkestada, sest Iz ulatus kataloogist silmadega üle käies isegi 10 W juures maksimaalselt mõnesaja milliamprini.
                    Kui paras kaitse on, siis kärssab see läbi, sest selle paarisaja mA max Iz-ga stabilitroni vool läheb ohohoo kui suureks. Tavaliselt põleb lühisesse, päästes järgneva skeemi hävingust. Või katkestusse (tükid lendavad ja rajad kärssavad), kui liiga jäme kaitse pandud või kasutaja selle käepärase metallesemega asendanud. Mina eelistan küll türistoriga varianti, millel stabilitroni asemel pnp transs ja potekas või takkidega pingejagur (töökindlus), sest see korduvalt kasutatav ja saab täpsemalt sättida rakendumispinget. "Leidliku" kasutaja eest ei kaitse muidugi miski.
                    Harjutamine teeb harjutajaks.

                    Comment


                      #11
                      ikkagi soovitaks peale muundurit kaitse-stabilitron lülitust. stabilitron tuleks suht suur valida. hetkeline koormus teda ei tapa, sest tema surma põhjustab soojuslik läbilöök ja selle tekkimine võtab hetke aega(soojuslik inerts). kaitse panna selline, millel "F" peal, sest need on kiiretoimelised.
                      Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

                      Comment

                      Working...
                      X