Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

kõrgete voltide alaldamine(320v-32v DC)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    kõrgete voltide alaldamine(320v-32v DC)

    Tere, mure selline, et oleks vaja saada 320'st voldist 32 volti alalisvoolu, olen otsinud natuke ringi, ning leidsin elfa kataloogist(kui ma õigesti aru sain), et suurim alaldi talub 125 voldist voolu. kuna ehitan elektromobiili, siis oleks vaja võimalikult suurt arvu volte, sest mida kõrgemad voldid, seda efektiivsem on mootor(P= I*U). eniveis, kui leiate mingise võimaluse kuidas mind aidata või muud sellist, siis andke julgelt teada. suurimad tänud.
    tanel

    #2
    alustuseks tee endale selgeks, mis on pinge ja vool. Praegu on kõik nii segamini, et siin ei ole midagi arutada.

    Comment


      #3
      vabandan ning korrastan.
      Mu akupaki pinge on 320 volti (alalisvoolu). oleks vaja saada 32 voldi suurust pinget. see ongi põhiline mure. kuidas saada 320st voldist 32 v?
      kas tuleb kasutada dioodi?

      Comment


        #4
        Kui suur võiks olla maksimaalne tarbitav vool. Ma arvan et sul läheb vaja dioodi ja veel päris palju teisi detaile, DC/DC muundur on see asi mida sa vajad .

        Comment


          #5
          Originally posted by ross@Jan 1 2006, 18:41

          Mu akupaki pinge on 320 volti (alalisvoolu). oleks vaja saada 32 voldi suurust pinget.

          Ei kujuta su akupakki ette, kui juba küsid, siis arvatavasti osadeks jagada ei
          õnnestu ja 10 osa paralleeli panna.
          Tarbimisvõimsusest pole ka juttu, näiteks telekas alaldatakse võrgupinge ja
          saadakse 320V, siis hakitakse impulssideks vastava skeemi abil, trafo abil alandatakse hakitud pinge vajalikuks suuruseks ja alaldatakse uuesti.
          Midagi sarnast pakkus Rip, akupaki jagamine ehk lihtsam.

          Ps. pealkiri ka eksitav, tahad ikkagi pinget ALANDADA.
          VÕIMENDITE REMONT ja KAASAJASTAMINE

          Comment


            #6
            palju vigu jah tehtud selles teemas. eniveis, seletan probleemi lähemalt:
            kuna elektrimootori võimsus on amprid korda pinge, siis saan ma 320 voldi ja 50 ampri juures võimsuseks u 16000W e 16 KW. kui ma jaotan akupaki sajaks tükiks, ning saan pingeks 32v, siis läheb mul vaja 500 amprit, et saada sama kilovattide arv. mida kõrgem pinge, seda vähem läheb vaja ampreid et mootorit käitada, kui mu akupaki mahutavuseks on umbes 500 ampertundi, siis ma sõidan selle täiskiirusel umbes 1,5 tunniga tühjaks(kui pinge on 32v). kui pinge on 320v, siis on suht suur võimalus, et ma sõidan selle tühjaks umbes 2-3x pikema ajaga. sellepärast ma palungi abi, sest 32v pingega PWM(pulsilaius modulatsioon) skeeme leiab nagu murdu.
            niiet küsimus jääb: kuidas ma saan 320v-32v DC?

            Comment


              #7
              Soovitan tutvuda elektrotehnika alustega. Muud ei oska öelda.

              Comment


                #8
                Mõned akud kasutavad vatt-tund mahutavust, see vast aitab selgust tuua.
                Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

                Comment


                  #9
                  arvesta sellega, et akusid jadamisi pannes nende mahutavused (ampertunnid) EI LIITU, st kogu paki mahutavuseks jääb kõige väiksema aku mahutavus (kui sa ei taha teda veel tühjemaks kui täitsa tühi laadida ehk siis teise polaarsusega laadima hakata. see rikuks aku).

                  Seega võtaks näite:
                  12V 6Ah akust saaks 72Wh energiat. Kui neid akusid kaks jadamisi panna, siis saame 24V 6Ah akupatarei, kust saame 144Wh energiat. Kui me paneme neid akusid kaks paralleeli, siis saame 12V 12Ah akupatarei, millest saaks ka 144Wh energiat.

                  Energiat mõõdame Džaulides (J), 1 J = 1A *1V * 1sek. Siit siis teine ühik 1Wh [vatt-tund] = 3600 J.

                  Lisaks veel niipalju, et kõrgema pinge eelis on tõesti väiksemad voolud. Kuid tavaliselt on seda vaja siis, kui on vaja vähendada kadusid juhtmetes, näiteks elektrijaamadest tarbijateni liinides. Seetõttu ongi kõrgepineliinides kuni 300kV eriti kõrged pinged. Kuna juhtmel eralduv soojus on pöördvõrdeliselt sõltuv juhtme mõõtmetest ja võrdeliselt juhtme voolust, siis tasub voolu vähendada, et ei peaks nii jämedaid traate vedama.

                  Comment


                    #10
                    Originally posted by ross@Jan 1 2006, 16:20
                    kuna ehitan elektromobiili, siis oleks vaja võimalikult suurt arvu volte, sest mida kõrgemad voldid, seda efektiivsem on mootor(P= I*U)
                    Kas mootor on juba olemas, mis pingel töötab ja kui suure võimsusega

                    Comment

                    Working...
                    X