Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

?: Pinge tõstja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    ?: Pinge tõstja

    Trevist!

    Tekkis siis väike mõte kiirendada natukene oma vanat puldi autot. B-)
    Plaan oleks siis järgmine: Auto on puldiga(ilma juhtmeta) ja siis seal autol olev skeem töötab 9V peal, aga tekkis mõte, et teha selle skeemi ja mikromootori vahele väike pinge tõstja (mingi lihtsam paari transi voi op võimendi peal tehtav)!

    Et soovitage mõnda skeemi? :P
    -=Just chillin´ in the underground,keepin´ low profile=-

    #2
    See skeem ei tule üldsegi väga lihtne ja paari transiga. Pinge tõstmiseks pead panema tööle generaatori. Tõstad trafoga pinge kõrgemaks (või kasutad drosselit).Saadud väljundpinge tuleb alaldada sest mikromootor töötab alalisvooluga...
    Parem otsi madalama pingega mootor või, veel parem, muuda reduktori ülekannet (kui seal on selline).
    Mootori pinge tõstmine mõjub mootorile endale ka halvasti: kuumeneb tugevasti ja puksid sulavad üles (proovitud kunagi).
    - Vend Hieronymus tunneb Motorola toodete nimekirja kõige paremini, las tema ütleb.
    - Motorola poolt loodud kiipide hulgas ei ole teda üles tähendatud. - Tähendab: ta on Intelist!

    Comment


      #3
      Originally posted by felch@Jan 9 2006, 21:44
      See skeem ei tule üldsegi väga lihtne ja paari transiga. Pinge tõstmiseks pead panema tööle generaatori. Tõstad trafoga pinge kõrgemaks (või kasutad drosselit).Saadud väljundpinge tuleb alaldada sest mikromootor töötab alalisvooluga...
      Parem otsi madalama pingega mootor või, veel parem, muuda reduktori ülekannet (kui seal on selline).
      Mootori pinge tõstmine mõjub mootorile endale ka halvasti: kuumeneb tugevasti ja puksid sulavad üles (proovitud kunagi).
      Hmm... see jutt tundus kuidagi väga keeruline
      Aga mäetan, et kunagi sai ehitatud pirnile mingi "võimendi vahele", et pirm põleks eredamalt ja seal oli kasutusel üks trans ja mõned takid.
      Et kas siis sama põhimõttega skeemiga ei saa hakkama? <_<
      -=Just chillin´ in the underground,keepin´ low profile=-

      Comment


        #4
        äkki see skeem tõstis voolu? skeemi lisamine oleks abiks tegelikult.

        Comment


          #5
          pinget saab tõsta kolmel viisil:
          * lülitava induktoriga, erinevad boost või buck-boost konverteri skeemid. Üle paari korra tõstes hakkab kasutegur kukkuma kiiresti, seega väga palju tõsta ei saa. Teoorias on tavalistel boost ja buck-boost konverteritel sisend/väljundpinge suhte sõltuv ainult signaali täitetegurist. Muidugi praktikas tuleb veel tagasisidega kadusid kompenseerida.
          * lülitava kondekaga. Tõstab kuni kaks korda, väljundpinge sõltub koormusest. Tüüpiline näiteks MAX232 kivi sees olev muundi.
          * trafoga. tõsta kuipalju tahad, sõltub keerdude arvu suhtest, tagasisidega tuleks kompenseerida kadusid.

          Comment


            #6
            Kui mootorist kahju pole, siis võid ju proovida google&#39;t märksõnaga step-up choppers, flyback converters vms. Et tegemist on DC-DC muunduriga, pole trafot vaja. Muidugi induktiivsusest ei pääse ning tüürahel tuleb kah konstrueerida, aga jõuosa on suhteliselt lihtne.
            Töökindluse kohta ei tea miskit öelda, pole veel jõudnud ise ühtegi valmis ehitada.
            Aga mäetan, et kunagi sai ehitatud pirnile mingi "võimendi vahele", et pirm põleks eredamalt ja seal oli kasutusel üks trans ja mõned takid.
            Ühe transistori ning mõnede takistitega ei oska küll praegu mingit skeemi ette kujutada ning ma usun, et asi pole mitte ainult unises peas.
            Öeldakse: "Esialgsed operatsioonilised testid olid ebaveenvad..."
            Seejuures mõeldakse: "Pauk käis, kui sisse lülitasime..."

            Comment


              #7
              kasuta 12V toidet. see auto on odavam, kui mingi pinget tõstev skeem, mis mootori koormuse välja kannatab
              Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

              Comment


                #8
                Originally posted by reuter@Jan 10 2006, 01:00
                kasuta 12V toidet. see auto on odavam, kui mingi pinget tõstev skeem, mis mootori koormuse välja kannatab
                Kasutaks, aga selline mure, et skeemil olevad kondekad kannatavad 10V. Kardan et kurivaimud viskavad mahlad välja.
                -=Just chillin´ in the underground,keepin´ low profile=-

                Comment


                  #9
                  skeemile teed alaldi. nii et sealt tuleks nii palju pinget välja kui palju ennem akudest/patakatest välja voolas. rohkem ei tohi pinget anda, sest sellistel autodel pole kaitset üllepinge vastu ja see 12V lihtsalt tapab skeemi ära (konded on need viimased asjad, mis minema lendavad).

                  Comment


                    #10
                    kui autosse mahub seel yks 9V koronts, siis tee nii: algul pane mootori asemele relee. Kui mootor peaks saama laxaka, aktiveerub hoopis relee. relee yhe oca kylge pane mootori ots, teise otsa kylge originaal-korona vastav ots. teise pataka otsaga lao järjestikku teine 9V patakas, mille vaba ots pane otse mootori teise otsa kylge.

                    muidugi peab veel nyansse kaaluma.


                    PS&#33; suure tuhinaga unustasin, et mootor käib vist mõlemat pidi...


                    aga ikkagi: yhtepidi saab 18V, see paras boost&#33;&#33;&#33;&#33;&#33;
                    Erilahendused.
                    PS või mail.

                    Comment


                      #11
                      Originally posted by reuter@Jan 9 2006, 23:00
                      kasuta 12V toidet. see auto on odavam, kui mingi pinget tõstev skeem, mis mootori koormuse välja kannatab
                      Mõistlik idee, soovitan minagi sellist varianti.
                      Lüüdid saad ju oma südamerahuks ära vahetada kõrgema pingega lüütide vastu.

                      Muunduri idee miinuseks on veel see, et hakkab patareisi isukamalt sööma.

                      Comment


                        #12
                        kui autosse mahub seel yks 9V koronts, siis tee nii: algul pane mootori asemele relee. Kui mootor peaks saama laxaka, aktiveerub hoopis relee. relee yhe oca kylge pane mootori ots, teise otsa kylge originaal-korona vastav ots. teise pataka otsaga lao järjestikku teine 9V patakas, mille vaba ots pane otse mootori teise otsa kylge.
                        krona väljundvool on olematu, sellega masinat ei toida.


                        12V kasutamisel jätad juhtahelad samale pingele(7809) ja lõpuosale lased 12V.
                        eelnevalt tasuks muidugi skeemi vaadata, äkki on see 9V juba kuskile madalamale muundatud selle juhtahela tarvis. sel juhul vajaks see toitekivi tiba suuremat radikat ja muid ümberehitusi polekski vaja
                        Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

                        Comment

                        Working...
                        X