Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

auto sisevalguse sujuvalt kustutamine

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    auto sisevalguse sujuvalt kustutamine

    Plaanis tinutada siis järgmine skeem:

    see peaks ukse sulgemisel auto sisemised tuled sujuvalt kustutama (car light dimmer).

    Kui kellelgi on paremat/lihtsamat/odavamat skeemi, siis võib kohe julgelt teada anda

    Niisiis, asume teema juurde - küsimuseks on (jõu)transistor - kas ta peab olema just see tüüp? Äkki on mõni odavam alternatiiv? Tevalo otsingut kasutades jäi silma see, et see on ikkagi suhteliselt kallis ja sellise pisiasja võiks palju odavamalt kätte saada?! :huh:
    Ideid, soovitusi, ettepanekuid?

    #2
    kt827 ja mingit opakat pole vaja sellele lisaks tuleb veel panna takk ja kondekas
    Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

    Comment


      #3
      Originally posted by reuter@Jan 10 2006, 00:56
      kt827 ja mingit opakat pole vaja sellele lisaks tuleb veel panna takk ja kondekas
      kt827 2n3055 asemele, kuid kuhu/kuidas kondekas ja takisti ühendada?
      Kuid miks on talle üldse nii võimast transi vaja? Autoaku pärast?

      Comment


        #4
        ikka lambi pärast, see valgustus võtab ikka ka natuke voolu. Kui opakas ära jätta, siis võib vaja minna veel ühte transistori darlingtoni lülituses, muidu vast läheb kondekas jõle suureks.

        Comment


          #5
          827 on darlington(liitranss), kondekas tuleb siis väiksem.

          + läheb kollektorile, emitter lampi ja lambi teine ots maha(massi). baasi ja maa vahele paned kondeka ja sellega rööpi veel taki. baasi peale tuleb lülitist + pinge. takk oane reguleeritav, sellest sõltub aeg. kondekas leia katseliselt
          Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

          Comment


            #6
            KT827V Si-N-DARL 60V 20A 125W 4MHz ß=750...18000 15.-
            Loodetavasti see sobib, kuid kui suur tuleks takisti/potekas valida?
            Kondeka vahemikku oleks samuti hea teada..

            Skeem näeks nüüd välja siis selline?

            Comment


              #7
              Originally posted by h2k@Jan 10 2006, 00:52
              Skeem näeks nüüd välja siis selline?
              Baasile 12 volti peale? Sinna ette tuleks nüüd küll mingi takisti panna, samas see takisti ei tohiks segada kondensaatori laadimist. Ise teeks nii, et paneks kondeka otse sisendisse, siis baasitakisti. Skeem töötab ka ilma poteka ja takistita, kuna kondensaator tühjeneb ka läbi baasitakistuse. Aga siis kaob reguleerimisvõimalus. Kui potekat kasutada, siis paneks algul julgelt 200k+47k (potekas, takisti) ja kondeka vähemalt kuskil 500mF-1000mF. Õiged suurused selgitaks välja katseeksitus meetodil. Muidugi on seda võimalik ka arvutada.
              ...

              Comment


                #8
                Veelkord uuenenud skeem:


                Midagi veel muuta? Aja kontrollimist ei tahaks ka kaotada... Samas mida muudab kondeka suurus? samuti aja pikkust? Kui kuidagi lihtsalt/odavalt saaks veel mõnesekundilise viivituse panna enne tühjenemist, oleks ka super

                Comment


                  #9
                  see konde annabki selle sujuva kustumise, suurem konde ka viite, sest natuke kulub aega, enne, kui kondekal pinge langema hakkab.
                  Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

                  Comment


                    #10
                    Niipalju kui on inimesi, niipalju ka erinevaid arvamusi. Ma paneks 100 oomise takisti lüliti kontakti peale mineva juhtme vahele, sest muidu põlevad kontaktid kondeka laadimisvoolu tõttu ruttu maha.
                    Ja R3 võiks väiksem olla, 1k juba päris palju, muidu algheledus hakkab kannatama.

                    Samas autol vist tulede lülit annab maandust, see skeem tahab plussi, ja lamp on autodel harilikult plussi ühendatud, siin siis maa. Seetõttu tuleb palju juhtmeid ümber tõsta. Kui trants tagurpidi ühendada, siis saaks ka toited teistpidi tõsta, kui vaja.

                    Ja veel suletud kontaktid peaks tule läbi kontakti otse põlema manema, siis ei pea trants kuumenema, kui lülit sisse lülitatud, hakkab tööle ainult sujuval kustumisel. See nõuab tiba ümberjoonistamist.

                    Suurem konde annab alati lisaaega.

                    Comment


                      #11
                      kui miinust lülitad, siis kasuta kt825 transsi. terve skeem siis peegelpildis. 825-l peaks vist olema kollektor kestas. kinita transs kuskile auto kere külge, siis pääsed ka ilmselt radiaatorist
                      Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

                      Comment


                        #12
                        Jumal tänatud, et asjatundjaid siin ka liigub seletuse järgi oleks siis järgmine skeem sedakorda selline, parandage kui mõne lollusega hakkama sain:

                        Kui ma nüüd kõigest õigesti aru sain, siis töötab see nii:
                        auto uks lahti > pirn saab lülitist otse maa ja hakkab põlema transi koormamata
                        auto uks kinni > peale pirni oleva lüliti maa kaob ja pirn hakkab tasakesi tänu kondekale kustuma

                        edit2: skeemi muudetud, et ta koguaeg ei põleks
                        edit3: kas võib nii lüliti poolt tulevat maandust ühendada? vist siiski mitte, ülemine osa tuleb ära jätta ja seega käib ikka kõik läbi transi ...

                        Comment


                          #13
                          kt825 joonista ikka nool baasi poole. ma ei saa aru, miks sa sellel viimasel skeemil tahad kollektorit ja emitterit kokku ühendada. lüliti signaal peab ikka baasi peale minema

                          skeem peegelpildis tähendab, et vaheta maa ja + ots omavahel ära ning pööra tranistori nool ringi. lüliti lülitab siis loomulikult miinust
                          Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

                          Comment


                            #14


                            Midagi sellist pakuks

                            Comment


                              #15
                              Selline nagu Urmas välja pakkus töötab mul juba 4 aastat. Ainuke viga selles et talvel külmaga kustub kiiremini kui suvel. Seda 100 oomist takki mul ei olnud, poteka asemel oli 10k ja konde oli 470,0 Trantsile radikat ei olnud ka vaja sest sai keerata auto kere külge.

                              Comment

                              Working...
                              X