Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Võimendi probleem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Võimendi probleem


    Panin selle skeemi kokku aga R6 ja R16 põlevad vaheldumisi maha... Vahetan R6 ära siis põleb R16 maha... ning vastupidi... Miks mina kipun arvama, et asi on T4-es ja T5-es... Aga kas see potekas saab kah kuidagi nende takistite maha põlemist soosida? Trahvo on õige...
    Lühidalt on küsimus: Miks põlevad R6 ja R16 maha? Skeem on Vellemanni projekt K6080 ja jootmine on mitu korda üle kontrollitud...

    #2
    Vs: Võimendi probleem

    Kui r16 või r6 maha põlevad, siis peab ikka viga sees olema sul tinutuses. Esimesena peaks põlema minema r19-r20, kui nood juba maha põlenud, siis hakkavad kuumenema r17-r5, ja r16-r6 ei saa kuidagi soojaks minna, kui skeem õieti koos. Anna võimule toide läbi takistite või piira kuidagi teistmoodi voolu, anna madalam pinge algul. Ja siis vaata testriga pinged üle. Kui ei tea, kust mõõta, siis õppima.
    Näiteks võta T7-T8 trantsid maha, pane käima (midagi ei tohiks soojaks minna) ja mõõda pinget t7 ja t8 baaside vahel, seal peaks olema umbes 1,4 volti. Siis mõõda t7-t8 enne tagasijootmist uuesti üle, kas ikka on elus veel. Kui sul pole testrit millega mõõta, siis poodi testri järgi, see projekt aastaks kappi ja tee trantsidega enne üks vilgutaja ja mõõda-uuri kuidas töötab. Kui ei tea, kuidas trantse mõõdetakse, siis õppima. Kui mõõtes pingeid märkad, et midagi valesti, siis anna tulemustest teada ja aitame edasi

    Comment


      #3
      Vs: Võimendi probleem

      Niih... Käisin nädalavahetusel seda skeemi näppimas ja uued tulemused: Sul oli õigus... kõigepealt põlevad läbi need 5W takistid R19 ja R20. Järgmisena R5 ja R17 aga R6 ja R16 lähvad lausa leegiga põlema. R5 ja R17 muudavad ainult takistuse väärtust ning siis lähvad r6 ja r16 leegiga põlema.
      Suured transid on töökorras (T7 ja T8).
      Milleks see RV1 kasulik on? Ta muudab küll pinget mille ma pean paika panema R19-ne peal aga mida see cold seal sulgudes tähendab? Kas külmalt mõõtma?
      Kui see RV1 on keeratud nulli (vastupäeva) siis peaks nagu voolu sisse andma tervele skeemile ning siis aeglaselt keerama seda potekat päripäeva, et tekiks 10-15mV või ma pean seda ilma vooluta tegema kuidagi?
      Ma lootsin, et see on väheke lihtsam skeem aga seda võimu on mul vaja... Iga abi on teretulnud...

      Comment


        #4
        Vs: Võimendi probleem

        Skeemiga pidi kaasas olema mõni mõistlikus keeles kirjutatud koostamise juhend, ajad sealt näpuga järge ja korras?
        If you think education is expensive, try ignorance.

        Comment


          #5
          Vs: Võimendi probleem

          Põhimõtteliselt pead voolu reguleerima kohe peale võimendi sisselülimist.Algvool enne reguleerimist peab olema 0mA(so. pingelang takistitel 0V).Peale algset reguleeringut lased võimendil soojeneda ning kontrollid iga 15...20min. järelt selle püsivust ning täpsustad kui vaja.Peale nimiväljundvõimsuse mõõtmist(kui võimendi on juba soojenenud) peab samuti mõõtma jõudevoolu.Kui vool on vähenenud, siis võib võimendit kasutada.Kui aga see on tugevasti sduurenenud, tuleb vahetada transistor V6 või parandada soojuslikku kontakti lõpptransi ja V6 vahel.
          Millegipärast arvan, et sul skeem põleb liiga tugeva jõudevoolu tõttu(regulaator vales asendis algusest peale)...
          The difference between genius and idiot?! Genius has its limits...
          Vaja võimendit? Selleks on PS nupp!
          Projektide pildid
          Lamptehnikast eesti ja vene keeles:
          http://parsek.yf.ttu.ee/~felc/index_files/Page675.htm

          Comment


            #6
            Vs: Võimendi probleem

            kui sa ta ise kokku panid,siis on üheks võimaluseks et transistorid segi ajasid.miinus toite poole peab jääma p-n-p tüüpi transistorid,pluss toite poole n-p-n tüüpi transistorid.
            ja teiseks.seadistamiseks otsi mõni madalapingelisem trafo.näiteks selline mis +/-20V annaks.ta ei pea üldsegi võimas olema.siis ei kõrbe sul takistid nii ruttu läbi ja jääb aega mõõtmisteks ja vea otsimiseks.
            RV1 pane eelnevalt keskmisesse asendisse.

            Comment


              #7
              Vs: Võimendi probleem

              Esmalt postitatud etike89 poolt
              Milleks see RV1 kasulik on?
              Loe ka M-250 teemat, lõputransse ei panda enne külge kui eelnev osa pole kontrollitud. T6 transi K-E vaheline pinge ei tohi olla üle 2,4V ja reg. RV1-ga.
              RV1 pote kasutamine potena on ohtlik, parem ühenda keskmine ja ülemine kontakt kokku ja kasuta reostaadina, liuguri algasend üleval ja algvoolu
              suurendamiseks vähendad selle takistust.
              VÕIMENDITE REMONT ja KAASAJASTAMINE

              Comment


                #8
                Vs: Võimendi probleem

                Tänan ideede eest
                Väiksema pingega trafot võtta kahjuks pole ja takistid kärssavad noh nii 10seki jooksul maha...
                Neid ideid ma hakkan vaikselt proovima

                Comment


                  #9
                  Vs: Võimendi probleem

                  Niisiis...
                  Sain probleemile pihta. Transid olid läbi. Kõik transid, kaasaarvatud lõpud. Vahetasin ära ning ilma suurte transideta mõõtsin sõbraga ning testriga pinged üle. kõik oli korras. Pinged olid nii nagu pidid... Aga nii kui transid külge tinutasin põlesid lõpus olevad takid ja transid uuesti maha Kas need dioodid D1 ja D2 võiksid asja määrata?

                  Comment


                    #10
                    Vs: Võimendi probleem

                    Esmalt postitatud andreie poolt
                    Skeemiga pidi kaasas olema mõni mõistlikus keeles kirjutatud koostamise juhend, ajad sealt näpuga järge ja korras?
                    Ajasin ning sealt probleemid pihta hakkasidki :P

                    Comment


                      #11
                      Vs: Võimendi probleem

                      Aga kas neid T4,T5 ja D1,D2 ja neid nelja takki skeemist välja ei või jätta üldse.Mulle tundub,et nad mängivad ülekoormuskaitsme rolli... Või eksin.
                      otsija

                      Comment


                        #12
                        Vs: Võimendi probleem

                        Esmalt postitatud otsija poolt
                        Aga kas neid T4,T5 ja D1,D2 ja neid nelja takki skeemist välja ei või jätta üldse.Mulle tundub,et nad mängivad ülekoormuskaitsme rolli... Või eksin.
                        Need on tõesti kaitselülituse osad. Esialgu võid ära jätta.
                        Lõppastme vool võib olla liiga suur, seda määrab pote RV1 ja T6. Aga pigem oled eksinud transside ühendamisega (E,B,K määramisel).
                        Vool on seda väiksem, mida enam T6 juhib ehk mida rohkem on RV1 liugur keeratud R14 poole. Keera ta alguses täiesti lõppu ja uuri siis edasi.
                        - Vend Hieronymus tunneb Motorola toodete nimekirja kõige paremini, las tema ütleb.
                        - Motorola poolt loodud kiipide hulgas ei ole teda üles tähendatud. - Tähendab: ta on Intelist!

                        Comment


                          #13
                          Vs: Võimendi probleem

                          Muidu,kui võimu valmis saad millalgi,siis räägi kas asi ka normi häält teeb.Skeem muidu lihtne ja loogiline.Kui vaba raha peaks alles jääma,siis võiks isegi proovida.
                          otsija

                          Comment


                            #14
                            Vs: Võimendi probleem

                            Häält teeb väga head
                            Sõber pani enda oma kokku aga tal selliseid jamasid polnud...

                            Comment

                            Working...
                            X