Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Akule laadija

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Akule laadija

    Tere,

    Oleks vaja abi akule laadija ehitamisega. Nimelt oleks vaja laadijat sellele akupakile:

    http://shop.pistik.com/product_info....529320be82791d

    Ma ise mõtlesin midagi umbes 12V trafot ja siis mingi LM317 äkki? Aga kuna pole endas 100% kindel, mõtlesin siit abi paluda. Ega kellelgi pole jagada mulle skeemi selle akupakile laadija ehitamiseks. Eesmärk oleks võimalikult lihtne ja odav lahendus.

    Ja teine probleem on selline, et oleks vaja ka abi arvutamisel, kui kaua ning mis voolutugevusel ja pingel peab laadimine toimuma. See tuleb siis vastavalt skeemilahendusele.

    Ette tänades, Silver


    #2
    Vs: Akule laadija

    Link ei avane, tahab sisse logimist.

    Comment


      #3
      Vs: Akule laadija

      KAN 250 NiMH BRICK PACK 5Cell 6V with JST Connector
      [pkn-5c250br] 215.00EEK

      Tiny KAN 250 NiMH BRICK Pack with JST Connector - The KAN 250mAh NiMh cells in 1/3AA size, like 110mA NiCd cells. They exceed those NiCd batteries in performance while delivering twice the run time. They can deliver more than 4A continuous!
      Each Cell 8.0 grams (.28oz), 16mm Length (1.14") by 14mm Diamater (.55")
      Cell Weight: 8g
      Capacity: 250mAh
      Maximum Discharge: 18A
      Internal Resistance: 20-25mOhm

      Comment


        #4
        Vs: Akule laadija

        Bloody-Orc'i antud andmed on õiged.

        Ehk siis lühidalt mahutavus 250mAh, pinge 6V.

        Comment


          #5
          Vs: Akule laadija

          Mida arvata LM317 datasheetis olevast skeemist?


          Comment


            #6
            Vs: Akule laadija

            Nii, teema taas aktiivne. Kahjuks polnud siiski võimalik neid eespool toodud akusi tellida. Selle asemel tuleb 5 x NiMH Intellect 2/3AF 1,2V/1400mAh akud.

            Mida arvate LM317 peal tegemisest ikkagi?

            Nagu ma olen uurimise pealt aru saanud, siis normaalseks laadimiseks peaks olema voolutugevus 10% mahutavusest ehk siis minu puhul 140mA. Pinge peaks olema iga 1V kohta 1,15-1,2V ehk siis minu puhul 7,2V. Kuid kuidas määrata laadimise kestust?
            viimati muutis kasutaja Silver; 08 m 2007, 22:04.

            Comment


              #7
              Vs: Akule laadija

              LM317 peal saab hästi teha, kui on vaja korralikult stabiliseeritud toidet. Trafo võib kuni 28V olla ka, soovitatakse sel juhul väikest radikat transile

              Comment


                #8
                Vs: Akule laadija

                Esmalt postitatud Silver poolt
                Nagu ma olen uurimise pealt aru saanud, siis normaalseks laadimiseks peaks olema voolutugevus 10% mahutavusest ehk siis minu puhul 140mA. ..... Kuid kuidas määrata laadimise kestust?
                1/10 vooluga tuleks ideaalse aku puhul laadida täpselt 10 tundi.
                Tegelikult läheb reaalse aku laadimisel osa energiat soojuseks ja
                seepärast on sellisel klassikalisel laadimisel aeg enamasti vahemikus
                13...16 tundi. Tüüpiliselt arvestati siis 15 tunniga.
                Üks vanem teema ka ehk abiks:
                Elektroonika töötab suitsu baasil.
                Tähendab - igasse detaili on doseeritud täpne kogus suitsu.
                Kui mõnest suits välja lasta, siis värk enam ei käi.

                Comment


                  #9
                  Vs: Akule laadija

                  Suur tänu nõuannete eest.

                  Leidsin ka enda arust vähe parema skeemi kui eespool.
                  Esimene skeem, "
                  1.2A version of the charger (upto 12V batteries)".

                  http://www.vt52.com/diy/myprojects/o...er/charger.htm

                  Ei tahaks midagi tuksi keerata nii, et parem küsin igaks petteks üle.

                  Skeemil on üks takisti, mis määrab ära voolu tugevuse, juurde kirjutatud "see text". Kuna minul on vaja 140mA, siis peab see takisti olema

                  R = 0,6V / max voolu tugevus
                  R=0,6/0,14=4,28 oomi

                  ehk siis lähim on 4,3 oomine takisti. Kas piisab kui on 1/4W takisti?

                  A, ja kas trafo ette piisab 1A kaitsmest (slow- blow loomulikult)?

                  Comment


                    #10
                    Vs: Akule laadija

                    Miks nii keeruliselt?
                    Kui oled otsustanud laadida 1/10 vooluga siis läheb vaja LM317 ja üks takisti.
                    Vaata andmelehelt konstantse vooluga lülitust.

                    Sobilik alalispingeallikas peab muidugi ka olema, ma arvan et trafost, dioodsillast ja elektrolüütkondensaatorist peaks piisama. Või mõni sobilik toiteadapter, näiteks see 12V Nokia NMT telefoni laadija, mida Sulle kunagi pakkusin

                    Comment


                      #11
                      Vs: Akule laadija

                      Esmalt postitatud @ndres poolt
                      Miks nii keeruliselt?
                      Asi on tegelikult selles, et esialgu oleks laadijat vaja vaid sellele akude pakile, aga tulevikus oleks plaanis ka muid asju sealt pealt laadida. Samuti oleks vaja võib olla ümber teha nende samade akude nö. kiirlaadimiseks (võib juhtuda ette võistlusolukord, kus oleks vaja sõitude vahepeal akusi jälle kiiresti veidi rohkem täis saada. Sel juhul piisaks vaid ühe takisti asendamisest teisega (või potekaga) ja vajaliku pinge potekast keerates).

                      Esmalt postitatud @ndres poolt
                      Sobilik alalispingeallikas peab muidugi ka olema...
                      On olemas üks 18V 0,8A trafo, eel toodud skeemis on juba dioodsild ja silukondensaator olemas. Ehk siis saaks kasvõi näiteks kuni 8Ah rolleriakut vajadusel laadida.

                      Muidugi võiks ju sellise laadija osta, aga selle ise tegemiseks on kaks põhjust, esiteks tegemise rõõm ja teiseks oleks seda vaja esialgu eespool nimetatud akude laadimiseks, mis lähevad Stokkeri mudelauto võistlusele minevale kiirendus mudelile- on ju hea kui saab näidata kohtunikele, et ka laadija on enda tehtud (muidugi Teie kõigi nõuannetele ja soovitustele toetudes).

                      Kus kohast kogemused muidu tulevad, kui mitte ise tehes! Pealegi on mul esmapilgul kõik vajalikud komponendid ka olemas.

                      Comment


                        #12
                        Vs: Akule laadija

                        Esmalt postitatud Silver poolt
                        Kas piisab kui on 1/4W takisti?
                        Kala ei raatsiks nagu hästi anda, aga õnge küll...
                        Kuidas siis arvutada takistil eralduv võimsus
                        kui on teada selle takistus ja sellele takistile
                        langev pinge (või seda läbiv vool).
                        Valemite teisendamine.
                        Teades Ohmi seaduse valemit ja seda et
                        P = U * I, saame teisendades

                        P = U² / R või

                        P = I² * R, kus

                        P - takistil eralduv võimsus vattides
                        U - pinge takisti otstel voltides
                        I - takistit läbiv vool amprites ja
                        R - takisti takistus oomides (kõik on põhiühikutes).

                        Takisti valitakse võimsuse poolest suurem kui tal
                        võimsust eraldub, seda muidugi tema tööea huvides.
                        viimati muutis kasutaja fre; 10 m 2007, 22:33.
                        Elektroonika töötab suitsu baasil.
                        Tähendab - igasse detaili on doseeritud täpne kogus suitsu.
                        Kui mõnest suits välja lasta, siis värk enam ei käi.

                        Comment


                          #13
                          Vs: Akule laadija

                          Esmalt postitatud fre poolt
                          Kala ei raatsiks nagu hästi anda, aga õnge küll...
                          P = I² * R
                          Takisti valitakse võimsuse poolest suurem kui tal
                          võimsust eraldub, seda muidugi tema tööea huvides.
                          Kalast polegi huvitatud, õng otstarbekam .

                          P=0,14² * 4,3= 0,0196 * 4,3 = 0,08428 W

                          Õigus?

                          Otsustasin siiski tuleviku huvides ka selle takisti potentsiomeetriga asendada (teen trükkplaadi).

                          Comment


                            #14
                            Vs: Akule laadija

                            Esmalt postitatud Silver poolt
                            P=0,14² * 4,3= 0,0196 * 4,3 = 0,08428 W
                            Õigus?
                            Otsustasin siiski tuleviku huvides ka selle takisti potentsiomeetriga asendada (teen trükkplaadi).
                            Kui voolutugevus sellega piirdub...
                            Siis sobib isegi pisike ⅛W takisti, aga mõte on isegi võimsam panna,
                            soojenemisest tulenev takistuse muutus on siis ka väiksem...
                            Aga nii madalaoomised potentsiomeetrid pole
                            väga levinud, see võib hinda kujundada...

                            Selline Tevalo voldik on (poodides olen ikka näinud) ka saadaval:

                            Samuti abiks kui harvast kasutusest valemid peas pole...
                            Elektroonika töötab suitsu baasil.
                            Tähendab - igasse detaili on doseeritud täpne kogus suitsu.
                            Kui mõnest suits välja lasta, siis värk enam ei käi.

                            Comment


                              #15
                              Vs: Akule laadija

                              Sai täna koolis tööle aetud. Esimesel korral tundus kõik ok, hakkasin pingeid mõõtma trafolt- 19V, siis 15V, siis 13V, siis 11V ja lõpuks käis lätakas, suss ja pool klassi oli tossu täis.

                              Muidugi sain kohe veast aru kah, lüüt oli valepidi- lugesin skeemi kokku pannes valesti.

                              Ja voolu tugevuse muutmiseks tuleb vist ikka takisteid hakata vahetama- ei anna nii täpselt paika keerata . Aga jah, lõpuks tööle sain.

                              Comment

                              Working...
                              X