Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Elektri SÕiduk

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Elektri SÕiduk

    On huvi elektri sõiduki vastu. Võimsust võiks olla 1,5-3kW, on ka kellegil häid soovitusi. et kui targemaks saan siis hakkan selle assia kallal vaikselt nokitsema.Lihtsam oleks vist Iššist teha elektri sõiduk või millegist taolisest, külgkorv ka kõrvale akude jaoks. Kuidas on elektrimootoriga kas ta peab töötama vaheltuv vooluga või alalis vooluga kuidas tasub ära, kuidas on prem? Mis annab võimsust kas amper või volt mida peab rohkem olema ja mis voltide piires oleks soovitav olla, kas 100-voldi piires või 200-voldi piires? Mootorratta mõte tuli selle pärast pähe, et see on odavam, 2-3 ratta piires, lihtsam ka on.
    Vahetada 350W lampvõimendi jääksoojust Kaja Kallase elektrimolekulide vastu.

    #2
    Vs: Elektri SÕiduk

    võimsus on minu teada oomi seaduse järgi pinge korda vool P=U*I

    Comment


      #3
      Vs: Elektri SÕiduk

      otsi elektrimootoriga ratastool.see oleks parimaks doonoriks sellise sõiduki jaoks.

      Comment


        #4
        Vs: Elektri SÕiduk

        Esmalt postitatud RaunoK poolt
        ... Mootorratta mõte tuli selle pärast pähe, et see on odavam, 2-3 ratta piires, lihtsam ka on.
        Mille poolest elektrimootorratas lihtsam on? Kui külgkorvis sadakond kilogrammi akusid ja mootori võimsus ainult mõned kilovatid (nagu võrril),
        pole eriti midagi loota. Külgkorviga mootorratastel tavaliselt ikka üle 10 kW mootorid. Parem ehita raam ja kere ise - voolujoonelise
        kattega, minimaalse mustriga (ning veeretakistusega) kummidega, klaasplastist või muust väikese erikaaluga materjalist istmega jne.
        Hoiatus - muudan oma postituse sisu kuni 30 minuti vältel pärast postitamist.

        Comment


          #5
          Vs: Elektri SÕiduk

          Hammast saab verele ajada näiteks http://www.austinev.org/evalbum/846 ja sealt edasi uurides.
          Idee iseenesest tore, veel toredam, kui oma edusammudest ka meid informeerid.
          Edu ja meelekindlust!

          Comment


            #6
            Vs: Elektri SÕiduk

            Praegu kaalun kumb tuleks odavam kas druzba mootor punnvõrri raamile või elektri mootor motika raamile. No midagi lihtsat, et saaks kas või Põlvast Tartusse ja tagasi. Varsti saan kah 16 load vaja ära teha, noh ei sa ilma hakkama, hübriid tuleb leida kas või päikese auto jala vaeva vähendamiseks aga druzba tuleb ikka reaalsem. No kumb tuleb üle ültse odavam, kuidas tuleb selle päikese autoga saab kah selega talvel sõita ot ei tea, kust saada päikesepaneele palju maksab üks ruutmeetri hind? Et to hüpriit sõiduk võtaks rohkem sisse kui 45km/h, palju võib olla elektrimootoril olla kilovatte kui ma saan 16 ja teen load ära?
            Ega kuskil neid skeeme ei leidu.
            Vahetada 350W lampvõimendi jääksoojust Kaja Kallase elektrimolekulide vastu.

            Comment


              #7
              Vs: Elektri SÕiduk

              Mis Sa leiutad jalgratast.
              Kas poleks lihtsam osta ntx: Riga, Stella, Mini või Delta.
              Ja sõita sellega.
              Družba mootor bensuga. Järelikult bena pead ikka ostma. Nu osta siis parem juba üks minu poolt eelmainitud riist.

              Load teed ära, kiiver pähe ja sõida. Selle akuga kaua ei sõida. Olgu ta milline tahes. Jääd tee peale.

              Või mõtled elektriga loodust säästa.

              Comment


                #8
                Vs: Elektri SÕiduk

                Elektrimootoriga sõiduk on igati ökonoomsem ja lihtsamini juhitav (s.t. kiirus jne, mitte teel püsimise mõttes).
                Akud aga on seni veel probleemiks, seda kahjuks küll.
                - Vend Hieronymus tunneb Motorola toodete nimekirja kõige paremini, las tema ütleb.
                - Motorola poolt loodud kiipide hulgas ei ole teda üles tähendatud. - Tähendab: ta on Intelist!

                Comment


                  #9
                  Vs: Elektri SÕiduk

                  Kõige lihtsam: muretse üks auto startermootor, monteeri bensumootori asemele, kuidagi enne käigukasti, topi autoaku külgkorvi ja...natuke saad ehk sõita küll. Starter ongi 1...2kW.

                  Aga tõsisemalt rääkides. Päikesepatareid unusta ära. Need on liiga kallid ja väikese kasuteguriga. Kuhu nad paneksid?
                  Vaata: http://www.tevalo.ee/cgi-bin/web_sto...?artnr=615-315 , mis maksab 5W (!) päikesepaneel ja ei tasu loota, et see 5W sealt pilves ilmaga kätte tuleb.
                  Kilovatte peaks olema vähemalt 5..10, et motikas enda kaalu (pluss akud ja juht) ära veaks. Mingist kihutamisest ei saa juttugi olla...
                  Kiiruse kasvades tuleb ka õhutakistus mängu ja seda ei tohi alahinnata.

                  Selleks kasutataksegi hulga kergemaid NiCd (või NiMH) akusid. Akude hinna võid ise arvutada, kui tahad 10kW mootorit ringi ajada ja ühe laadimisega Põlvast Tartusse sõita

                  Nii et, idee ilus, aga oi-kui kulukas.

                  Ahsoo, ruutmeetri hind tuleks 5800 krooni ja saad sellest 45 vatti.
                  Või selline variant: http://www.tevalo.ee/cgi-bin/web_sto...rtnr=69-432-03
                  sellelt tuleb juba 130W ruutmeetri kohta.
                  viimati muutis kasutaja sebastian; 18 m 2007, 22:06.

                  Comment


                    #10
                    Vs: Elektri SÕiduk

                    kui on druzba mootor,siis tee "lendav taldrik".kunagi ajakirjas "modelist konstruktor" oli.nägi välja nagu madal taburet mis õhkpadja peal sõitis.juhtimine toimus keha kallutamisega
                    talvisel ajal sobiks "karlssoni" variant.ikka seesama druzba mootor.võetakse nagu ranits selga,liikuvaks jõuks on propeller.paned suusad alla ja järgmise tartu maratoni võit on garanteeritud.

                    Comment


                      #11
                      Vs: Elektri SÕiduk

                      On ju olemas Segway Human Transport Vehicle mis vist ikkagi liigub. Elektriga!
                      - Vend Hieronymus tunneb Motorola toodete nimekirja kõige paremini, las tema ütleb.
                      - Motorola poolt loodud kiipide hulgas ei ole teda üles tähendatud. - Tähendab: ta on Intelist!

                      Comment


                        #12
                        Vs: Elektri SÕiduk

                        Kui oleks aega ning kümmekond tuhat üleliigset raha, võiks katsetada.

                        Inimene suudab püsivalt ligikaudu 70W võimsust (ilmselt siis mehhaanilise liikumise kujul) arendada - raamatu ,,Huvitav raadiotehnika" andmetel.
                        Hariliku maastikujalgrattaga liigun mina keskmiselt 20..23 km/h, kuni paarkümmend kilomeetrit korraga. Tavaline autoaku kannatab püsivalt 0.1C-amprist koormusvoolu (C- mahtuvus ampertundides), arvestades 50% kaoga elektrimootoris, ajamis ja juhtlülituses, oleks tarvis vähemalt 150Ah akut. Kuna maastikuratas on mitmes mõttes ebaökonoomne, õnnestuks ehk veere- ja tuuletakistust vähendades akude ning mootori massist tekkiv täiendav energiakulu kompenseerida. Ideaaljuhul õnnestuks sellisel juhul sõita kuni 150..200 km järjest.

                        Paraku on tegelikkus oluliselt karmim - mootorite võimsus on vähemalt 1kW (vaata A1 antud lingist nupuga ,,previous" mitmeid rolleri- ja mootorrattaprojekte), läbisõit ühe laadimisega mõnikümmend kilomeetrit.
                        Arvatavasti elavad akud ligikaudu 1000 laadimis-tühjendamistsüklit ning maksavad vähemalt töökorras Delta hinna (3...4 tuhat). Lisaks akudele tuleb osta kilovatine mootor (vaevalt, et kodus midagi sobivat leidub),
                        mootori juhtlülitus, raami ning veermiku osad jne.

                        Puuduste kõrval on elektriajamil muidugi mitmeid eeliseid sisepõlemismootori ees - laiem kasutatav pöörlemissageduse diapasoon, rekuperatiivse pidurdamise võimalus, ühtlasem pöördemoment, madalam müratase, võib olla isegi pikem tööiga jne.
                        Hoiatus - muudan oma postituse sisu kuni 30 minuti vältel pärast postitamist.

                        Comment


                          #13
                          Vs: Elektri SÕiduk

                          Paljud asjad on alguses olnud kallid, eksootilised ja natuke imelikud. Kui Stevenson ehitas oma auruvedureid, arvati ka, et selline asi ei saa olla: kiirel sõidul imetakse vagunitest õhk välja ja sõitjad lämbuvad (raamatust "Elektrimootorist kosmoseraketini"). Lennukid, kui õhust raskemad kehad, ei saa kuidagi olemas olla. Ja kui saavadki siis meeletu energiakulu arvelt. Noh, energiat tarbivad nad tõesti palju aga...asi on vist ikka alternatiivide hinnas. Kui tavaline bensumootoriga plekkpruut muutub liiga kalliks, saavad seni "imelikud" elektrisõidukid eluõiguse ja hulka paremad parameetrid.

                          Ah jaa, raudlaevu peeti mingil ajal samuti idiootide mõtteviljaks...raud ei saa ju kuidagi ujuda, nael upub kohe....
                          - Vend Hieronymus tunneb Motorola toodete nimekirja kõige paremini, las tema ütleb.
                          - Motorola poolt loodud kiipide hulgas ei ole teda üles tähendatud. - Tähendab: ta on Intelist!

                          Comment


                            #14
                            Vs: Elektri SÕiduk

                            Paar vanemat teemat ka lugemiseks:

                            http://www.tevalo.ee/foorum/showthread.php?t=6317 -
                            - neid toredaid pilte enam kahjuks ei näe.

                            Nikola Tesla'l olevat olnud omaleiutatud kingakarbi suurune
                            aku või patarei, millega terve päeva elektriauto näituseplatsil
                            sõita saanud. Kas see päris tõsi on, ei tea. Osa oma leiutiste
                            saladusi on ta nagunii hauda kaasa viinud ja täitsa võimalik et
                            mõnigi neist on omaduste poolest tänaseni ületamata...
                            Elektriauto vist esialgu veel ülikallis lõbu...
                            Elektroonika töötab suitsu baasil.
                            Tähendab - igasse detaili on doseeritud täpne kogus suitsu.
                            Kui mõnest suits välja lasta, siis värk enam ei käi.

                            Comment


                              #15
                              Vs: Elektri SÕiduk

                              Esmalt postitatud felch poolt
                              Ah jaa, raudlaevu peeti mingil ajal samuti idiootide mõtteviljaks...raud ei saa ju kuidagi ujuda, nael upub kohe....
                              OT:
                              Kui raudlaev upub kindlalt, sest nael ju upub, siis miks puitlaevad uppumiskindlad ei ole? puit ju ujub...

                              Comment

                              Working...
                              X