Tegemist on ühe faasilise vahelduvvoolu mootoriga, millel on kolm kiirust (high, med, low). Mootorist tuleb välja iga kiiruse jaoks oma toite juhe, ja kui ükskõik millisele nendest toide peale panna, töötab mootor ikka maksimaalsetel pööretel. Milles võiks probleem olla? Ja selliselt on ta töötanud uuest peale.
Teade
Collapse
Foorumi reeglid.
Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less
Kolme astmeline vahelduvvoolu mootor
Collapse
X
-
Vs: Kolme astmeline vahelduvvoolu mootor
Kas sellel mootoril klemmkarpi küljes pole, muidu olek üks võimalus, et seal sildadega(jumperitega) erinevaid ühendusviise võimalik valida oleks ja sellest sõltuks siis vastav pööreteklass ka. (nt. 3000/1500/1000 RPM.) Tsirkulatsioonipumpadel sageli juhtme sisestuskarbil positsioonlüliti, millel mootori astmelise pöörlemissageduse muutmise funktsioon. Kui antud mootorist lihtsalt tulevad juhtmeviigud välja, siis pead kirjeldama, et mitu neid kokku on ja mis värvi/numbri kood nendel seisab. Vahest on sellel mootoril ka mingi valmistaja tehase silt küljes, mille põhjal saaks rohkem infi konkreetse seadme kohta. Võimaluse korral täpsusta selle mootoriga seotud üksikasju.
-
Vs: Kolme astmeline vahelduvvoolu mootor
Täpsustan andmeid
Tegemist on ventilaatori mootoriga , panen seadme skeemi siia. Mootorist tulevad välja ainult juhtme viigud. Mootori enda peal on selline skeem ja sellised andmed: 4P 6.25 AMP, CAP 7.5 MFD.
Esimesel joonisel, juhtmed mis mootorist tulevad on: C- neutraal, L- low, M-med, H-high.
Mina kontrollisin nii, et panin toite näiteks ainult C ja L peale, hakkas mootor ikka tööle täis pööretel. Esialgu rohkem ei oska midagi ütelda. Ideid?
Comment
-
Vs: Kolme astmeline vahelduvvoolu mootor
Võib-olla tühikäigul need erinevad kiirused ei avaldugi,
vaid alles koormusega tekib erinevus (erinev jõudlus).
Kas katsetamisel oli mootor koormatud mingil määral?Elektroonika töötab suitsu baasil.
Tähendab - igasse detaili on doseeritud täpne kogus suitsu.
Kui mõnest suits välja lasta, siis värk enam ei käi.
Comment
-
Vs: Kolme astmeline vahelduvvoolu mootor
Kuna ikka tegemist on 1-faasilise asünkroonmootoriga, siis nende pöörlemissagedus praktiliselt ei muutu(on konstantne) kuni mootori nimivõimsuse ületamiseni. Kui sellist tüüpi mootorit tööga ülekoormata, siis tekib lubatust suurem libistus, mille tagajärjel mootor ülekuumeneb ja võib rikkneda. Libistus tavaliselt üle 2-3% olla ei tohiks. Kas sa omad momendil ainult seda jutuks olnud ventika mootorit või on sul see skeemil olev juhtimisplokk ka olemas. Ilmselt tuleb hakata nende mootorijuhtmete vahel erinevaid ühendus kombinatsioone looma, et staatoris olevad mähised moodustaksid pööretega vastavuses olevad paarid. Põhimõte selline, et 1 mähise pooluspaarile vastab pööreteklass 3000RPM, 2 pp 1500RPM, 3 pp 1000RPM, 4 pp 750 RPM jne. Mul rohkem momendil seda teemat edasi mõelda aega pole, tegelen õhtul edasi, eks siis näha mis asjast sai.viimati muutis kasutaja Max27; 27 m 2007, 16:58.
Comment
-
Vs: Kolme astmeline vahelduvvoolu mootor
Esmalt postitatud Max27 pooltKuna ikka tegemist on 1-faasilise asünkroonmootoriga, siis nende pöörlemissagedus praktiliselt ei muutu(on konstantne) kuni mootori nimivõimsuse ületamiseni. Kui sellist tüüpi mootorit tööga ülekoormata, siis tekib lubatust suurem libistus, mille tagajärjel mootor ülekuumeneb ja võib rikkneda. Libistus tavaliselt üle 2-3% olla ei tohiks. Kas sa omad momendil ainult seda jutuks olnud ventika mootorit või on sul see skeemil olev juhtimisplokk ka olemas. Ilmselt tuleb hakata nende mootorijuhtmete vahel erinevaid ühendus kombinatsioone looma, et staatoris olevad mähised moodustaksid pööretega vastavuses olevad paarid. Põhimõte selline, et 1 mähise pooluspaarile vastab pööreteklass 3000RPM, 2 pp 1500RPM, 3 pp 1000RPM, 4 pp 750 RPM jne. Mul rohkem momendil seda teemat edasi mõelda aega pole, tegelen õhtul edasi, eks siis näha mis asjast sai.
Mida ma saan teisiti ühendada kui mootorist tuleb välja 5 juhet:
1. maandus
2. neutraal
3. high juhe
4. med juhe
5. low juhe
Kui lülitan puldist kiirusele med, läheb pinge med juhtmele. Sama moodi toimib ka teiste kiirustega, aga mis ei muutu, on mootori pöörded; vähemalt kõrvaga kuuldes aru ei saa.
Comment
-
Vs: Kolme astmeline vahelduvvoolu mootor
Enda köögi ventikas käis ka liiga kiiresti ehk siis liiga palju lärmi. Kõige aeglasem kiirus oli ikkagi liiga kiire- lahenduseks panin kogu süsteemile toite üle 220/110 v trafo-nüüd on kiiruste vahemikud enam vähem. Ainult valgustuseks aretasin toru säästupirni süütajaga, kuna nüüd valgustus sai kah 110 V. Tuli säästuka aladi panna pinget kõrgendama.Maailm oleks puhas ja süüta
kui poleks õllejogurtit
- Õ.Õ.
Comment
-
Vs: Kolme astmeline vahelduvvoolu mootor
Kõik tundub siis nagu korras olevat, ometigi mootori pöördeid maha ei saa. Tõesti huvitav situatsioon, töötan el. skeemi läbi ja annan siis foorumisse teada oma seisukoha asjast. Ma vähemalt loodan et tegu pole petekas el. mootoriga, kus kõik erikiiruste väljaviigud saavad alguse ühest ja sellest samast punktist. Kui antud mootor oleks siiski kolme kiirusega, poleks tarvidust seda 110V AC käitama hakata, aga eks homme kaine peaga mõtleb edasi.
Comment
-
Vs: Kolme astmeline vahelduvvoolu mootor
3f mootoritel kasutatakse erinevate kiiruste jaoks erinevaid mähiseid ja mähkimisviisi. ühekordse mähisega saadakse 3000 pööret, st mootor teeb täisringi ühe täisperioodi jooksul. topelt mähiste puhul 1500 pööret minutis 2 täisperioodi ühe ringi kohte jne
vb on 1f mootoritel mingi sarnane süsteem
Comment
Comment