Uut arvutikasutajat lugedes tuli (roheline) mõte panna rattale külge dünamo ja laadida akusi üleliigse kiirusega. Küll aga kahtlen et akule meeldib laadimine kui ta juba täis on, seega on küsimus kuidas saada teada millal lõpetada?
Teade
Collapse
Foorumi reeglid.
Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less
Indikaator aku täis olemisest
Collapse
X
-
Re: Vs: Re: Indikaator aku täis olemisest
ja laadia teed ise eks?
Sel juhul ! võimalus oleks kasutada temperatuuri. Kui aku täis saab/saanud on, siis tõuseb tema temperatuur kiiresti kõrgemale. selle järgi lülitad laadimise välja. teine võimalus oleks pinget jälgida. Pinge enam ei kasva ette nähtud kiirusel. Võibolla saaks ka voolu jälgida, aga seda ei tea. Oma laadias plaanin kasutada temperatuuri jälgimist. kõige kindlam ja kuna temperatuuri niiehknaa jälgida vaja on, siis miks mitte ka laadimistsüklit selle järgi lõpetada.
Comment
-
Re: Vs: Re: Vs: Re: Indikaator aku täis olemisest
uhh uhh... kes sihhukest asja voltmeetriga jälgib...
Mina kasutan selleks mikrokontrolleri analoog sisendit ja sisemist 20x kordistajat (Gain). sellega saan täpsuse ja häirekindluse paika. Voltmeetrit võid ju ka kasutada, kui akudest kahju pole. Temperatuuri pead ikka jälgima. samuti pinget ja voolu.
Comment
-
Vs: Indikaator aku täis olemisest
selliseks lurtsutamiseks sobivad 2 akutüüpi: happeaku(pliiaku) ja erinevad leelisaku tüübid. leeliseid enamasti ei kasutata enam, kuna nad on suht rasked. pliiaku probleemiks on jällegi sügavtühjendamine, mille juures hakkavad tekkima pöördumatud protsessid.
hinna, saadavuse, ja kestvuse poolest soovitaks 2Ah pikka peenikest pliiakut, mida signades ja läbipääsusüsteemides kasutatakse. 12V võib muidugi problemaatiline olla, aga siis saad kasutada 6V isendit. 6V korral võiks muidugi mahutavus tiba suurem olla, et rahulikul veeremisel valgust ainult lühikeseks ajaks ei oleks.
kasuteguri poolest kasuta dioodidega rattalmpi ja alkaline elemente. mugavus ennekõike ja usu ratta dünamod ja nende ülekanded on nii masendava kasuteguriga...
Comment
-
Vs: Indikaator aku täis olemisest
pm rattaga sõites ei jää eriti energiat üle, lihtsalt siis sõidetakse kiiremini. treeningu mõttes poleks muidugi paha.
igal juhul laadimistsüklite ebaühtlust jälgides on parim lahendus pliiaku ja nt vabajooksu sisene dünamo, mis on tüki parema ülekande kasuteguriga, kui vastu rehvi serva nühkib jurakas. need sisesed olid vist 2,4W 6V. vb saab neid 12V peale kuidagi modida, sest 12V on ehk lihtsam hiljem kasutada. 2Ah 12V aku energia mahutavus on teoreetiliselt 24Wh, reaalselt ei kasuta ilmselt üle 20Wh, sest aku sügav tühjendamine rikub akut. 24Wh kogumiseks pead 2,4W genekaga väntama 10+h(15km/h), st Tallinnast Pärnusse, et akut täis saada...
sellest treeningu ideest edasi arendades peaks koduse väntamismasina kindlasti generaatorile ümber ehitama. selle asemel, et kogu väntamine lihtsalt soojuseks lasta.
Comment
Comment