2 fööni kumbki 1800w aga toide 110v et kas ainuke viis neid kasutada on kasutades trafot 220>110 või on mõni võimalus veel?
Teade
Collapse
Foorumi reeglid.
Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less
Föön tööle 220v-ga
Collapse
X
-
Vs: Föön tööle 220v-ga
pm on tegu küttekehaga ja siis tavaliselt selle küttekeha mingi osa pealt on tekitatud pingejagur, kust läbi dioodi/dioodsilla toidetakse väikest alalisvoolu mootorit. kui on tegemist sellise lahendusega, siis pane 10A jadadiood fööni sisse ühele soonele vahele ja ongi timmis. NB: läbi 1 dioodi toidetava alalisvoolu mootori korral pead jälgima, et see 10A diood jääks sellega ahelasse ikka samasuunaliselt. silla korral võib juhtuda, et väljavõtte koht mootori jaoks tuleb ära muuta, sest mootor kaotab ühe poolperioodi tõttu pool võimsusest
-
Vs: Föön tööle 220v-ga
pärin õige siin teemas föönide "hingeelu kohta":
nn tööstusliku fööni mittetöötamise põhjus on küttekehaga (nulliahelas ehk siis kasutusel mõlema võimusastme korral) jadamisi paiknev jubin, mis paistis (minevikuvorm, kuna jubin jäi vedelema köögilauale ) termokaitse/takisti olevat. Peal oli kiri 180kraadi C. Mis otstarve asjal olla võis ning kuidas poest sarnast komponenti küsida?
tööriist töötab pärast kirjeldatud elemendi eemaldamist, aga tundub liig palju kuuma andvat. Fööni toidab 220V AC ning võimsus on mõõdetav sadade vattidega.
aitümm ette,
Teet...varsti saavad juba passiivelementide nimed selgeks
Comment
-
Vs: Föön tööle 220v-ga
No eks ta vast 180 kraadi termostaat oli. Lükkas kütte välja, kui veidi üle 180 kraadi läks ja siis uuesti sisse, kui alla 180 kraadi langes. Selle eemaldamisega kütab nüüd maksimumvõimsusega. Kui termostaati ei raatsi osta asemele, siis võid ka ju dioodi panna, nagu reuter soovitas. Peaks kuumust poole vähemaks võtma.
Comment
-
Vs: Föön tööle 220v-ga
uurisin ELFA termostaate - need on pulkadena natu keerulisemad.
aga "termokaitse" näikse sarnane kaksklemm olevat:
http://www.elfaelektroonika.ee/artnr...aitse-220v-16a-
...ja http://www.oomipood.ee/?t=k_ki&i=TZ%20D-184
ilmselt oli ikka labane kaitse ja mulle tundunud võimsuse suurenemine oli väär. Kui järele mõelda, siis küttega samas ahelas oleva mootori töö ei muutnud ilma "jubinata" => ei ole ka küttekeha suurem võimsus eriti loogiline....varsti saavad juba passiivelementide nimed selgeks
Comment
-
Vs: Föön tööle 220v-ga
Termokaitse on tavaliselt ühekordselt kasutatav julla ja rakendub (sulab) siis kui "päris" temperatuuriregulaator üles ütleb ning küttekeha õigeaegselt välja ei lülita (pole ju alati vaja ilmtingimata maja maha põletada).
Termokaitse vahetus ei pruugi enamasti soovitud efekti anda, sulab teine lihtsalt kohe jälle ära.
Comment
-
Vs: Föön tööle 220v-ga
Esmalt postitatud painkilled poolt1800w aga toide 110v
1800 W ja 110 V.
Kui nii, siis vool on I=P/U = 16,36 A.
Takistus on R=U/I = 6,7 oomi
Rakendame takistile pinge 220V. Vool on seal siis I=U/R = 220/6,7 = 32,7 A
Eralduv võimsus on P=I*U = 220 * 32,7 = 7198 Watti.
Diood lõikab ära poole võimsusest seega P eralduv = 7198 /2 = 3599 W.
Võrreldes 110 V toitega on 220 V ja dioodi puhul eralduv võimsus natuke suurem.
Kui traadil eraldub suurem võimsus, siis temperatuur tõuseb ja
tavaliselt suureneb ka takistus.
Aga kas piisavalt?
Üldvalem on:
Võimsus = P = U*U / R , seega kui pinge kasvab 2 korda,
siis võimsus kasvab 4 korda.
Diood lõikab ära kas + või - pinge.
seega peaks dioodiga vähenema võimsus 2 korda, järgi jääb 2 korda suurem võimsus.
Comment
-
Vs: Föön tööle 220v-ga
2x võimsam kindlasti ei jää. küll aga dioodi kasutamisel peaks võimsust tiba enam olema. reeglina peaks neil föönidel vist mingi termoregull kah sees olema, mis siis kiiremini natuke klõpsib. kui regulaatorit pole ,siis termokaitse peaks ikkagi rakenduma, kui asi üle käte läheb
Comment
-
Vs: Föön tööle 220v-ga
Esmalt postitatud reuter poolt2x võimsam kindlasti ei jää.
et auto energia on kiirusest lineaarses sõltuvuses.
Nüüdne politsei ikka kinnitab seda väidet paar korda aastas.
Nüüd väidad sina ka et energia ei ole pingest ruutsõltuvuses.
Miks see kindlasti nii on?
Takistuse kasv temperatuuriga on üks põhjus.
Vaevalt et küttekeha on konstantaanist.
Mis veel segab ruutsõltuvust?
32 A voolupulss viskab kaitsme välja? Ka võimalik.
Mis veel?
Comment
-
Vs: Föön tööle 220v-ga
Esmalt postitatud A.R. poolt30 aastat tagasi tuli Eestis vene miilits ka välja väitega
et auto energia on kiirusest lineaarses sõltuvuses.
Nüüdne politsei ikka kinnitab seda väidet paar korda aastas.
Nüüd väidad sina ka et energia ei ole pingest ruutsõltuvuses.
Miks see kindlasti nii on?
Takistuse kasv temperatuuriga on üks põhjus.
Vaevalt et küttekeha on konstantaanist.
Mis veel segab ruutsõltuvust?
32 A voolupulss viskab kaitsme välja? Ka võimalik.
Mis veel?
arvutuskäigus jätsid kasutamatta ajalise teguri. diood lõikab ära pool tööaega samuti ja siis tuleb ikkagi kokku umbes 1800W
lükake ümber, kui midagi päris puusse on
Comment
-
Vs: Föön tööle 220v-ga
Esmalt postitatud reuter pooltmilline on pinge effektiivväärtus pärast dioodi? effektiivväärtus on pm siinuse ja X telje vahele jääva ala pindala, kui me nüüd ühe pooleperioodi ära jätame, on pindala poole väiksem, mis ühtlasi peaks ka effektiivväärtuse poole pisemaks tegema. kui nüüd pinge effektiivväärtus on ligikaudu sama, mis 110V võrgu puhul kahe poolperioodiga, siis peaks ka võimsus ligilähedane tulema.
arvutuskäigus jätsid kasutamatta ajalise teguri. diood lõikab ära pool tööaega samuti ja siis tuleb ikkagi kokku umbes 1800W
lükake ümber, kui midagi päris puusse on
1. katse
Ühendame pirni patareiga, pirn põleb.
Vahetame iga minuti järgi patarei polaarsust.
On ju vahelduvool. Sagedus on madal, nõus, aga väga vahelduva moodi.
Pirn põleb ühe patarei pingega. Nii ühe kui teise polaarsuse puhul.
Olgu see meie 110 V pinge analoog ja võimsuse etaloon.
2. katse
Nüüd teeme nii et ühendame 2 patareid järjest.
See tahab nüüd olla 220 V analoog.
Ja paneme pirniga järjest dioodi.
Kordame sama mis 1. katses.
Kui dioodi pole, võime ka üheks minutiks ühendada ja siis minuti lihtsalt lahti hoida.
Tulemus peaks olema sama kui dioodiga.
Nüüd peaks olema nii et 2. katse ajal lambi põledes on võimsus neljakordne.
Aga kuna pool aega lamp ei põle siis ainult kahekordne.
Kui algul lugesin seda 220 ja dioodi ideed olin tõesti vaimustuses et näe kui lihtsalt saab.
Aga nii umbes tunni - pooleteise pärast tuli pähe see patareide näide, U ruut ja kõik muu.
Võimalik et ka minu arutluses on midagi mäda aga siis oleks ju tore saada aru mis mäda on.
Praegu ma seda mäda kohta ei leia.
See pindalade arutlus sobiks, kui jutt oleks energiate pindaladest.
Seal on linaarne sõltuvus ja 2 x suurem on 2x suurem.
Pinge ja võimsus on ruutsõltuvuses. Pinge puhul on tähtis amplituudväärtus.
Kui seda lambiga näidet läbi teha, siis hõõglambi takistus kasvab kuumenedes tuntavalt.
On isegi spets lambid Baretterid, mida kasutatakse voolu stabilisaatoritena. Vähemalt kunagi olid.
Takistil see nähtus nii teravalt ei väljendu.
Comment
-
Vs: Föön tööle 220v-ga
Pannes dioodi vahele, väheneb võimsus tõesti 2x (pool jääb ju ukse taha). Ei usu? Wattmeeter vahele ja mõõtma.
Aga väljamaa riista puhul jääb sellest ilmselt väheks. Pistes riista meie pistikupessa, siis pinge tõuseb 110V > 220V ja seoses sellega suureneb ju vool ka 2x ning võimsus suureneb 4x. Hästi töötab riist, lausa lõbus vaadata.
Võtame sellest dioodiga nüüd poole ära. Esimene poolperiood 4x võimsus, teine poolperiood pole midagi, aga ikkagi saab vast palju.
Comment
-
Vs: Föön tööle 220v-ga
Esmalt postitatud reuter pooltmilline on pinge effektiivväärtus pärast dioodi? effektiivväärtus on pm siinuse ja X telje vahele jääva ala pindala, kui me nüüd ühe pooleperioodi ära jätame, on pindala poole väiksem, mis ühtlasi peaks ka effektiivväärtuse poole pisemaks tegema.
Comment
Comment