Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

3-e faasilise mootori kiiruse regulaator

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    3-e faasilise mootori kiiruse regulaator

    Tahaks puurpingi mootori aeglasemalt pöörlema panna, sest 10 kuni 20 mm puuride jaoks on kiirus liiga suur. Mootor ise peaks olema 1200rpm.
    Rihmaratastega on kaa ülekanne aeglasemaks tehtud.
    Kas on olemas ka 3-e faasilise mootori jaoks kiiruse regulaatorit?
    Kui siis ehk kellelgi on head ja töökindlat skeemi.
    Googeldades ei leidnud- andis hoopis 1 to 3 faasi konvertereid jms.

    #2
    Vs: 3-e faasilise mootori kiiruse regulaator

    Valmis muundurid mis 1 faasi pealt käivad on ~2k, küsi Viru Elektrikaubandusest.
    Ise teha on liiga keeruline.

    Comment


      #3
      Vs: 3-e faasilise mootori kiiruse regulaator

      Kas 3-e faasi mootori korral selline türistoridega variant ei sobiks nagu 1 faasilistel mootoritel(igasugu ketaslõikurid,tikksaed ventilaatorid jne)?
      Igale faasile oma türistor ja ühine juhtimisskeem kas sujuv või astmeline.

      Sellist asja pole tarvis mis 1 faasilt 3 faasi teeks. Tahaks sel puurpingil kiiruse aeglasemaks saada.

      Comment


        #4
        Vs: 3-e faasilise mootori kiiruse regulaator

        Ei sobi. Ainuke variant 3faasilise asünkroonmootori juhtimiseks on sagedusregulaator.

        Comment


          #5
          Vs: 3-e faasilise mootori kiiruse regulaator

          "frequency inverter" on otsingusõna. tootjalinke tuleb robinal. isetegemiseks liiga keeruline.
          ps. ära sa jumalapärast maini, kui võimas mootor on, muidu keegi oskab veel aidata.

          Comment


            #6
            Vs: 3-e faasilise mootori kiiruse regulaator

            Kashjuks ei aita ints0000 sinu probleemi puhul sagedusregulaator.
            1):Selle sinu 3-faasilise lühisrootoriga asünkroonmootori soovitav elektrivoolu sagedus on 50Hz -5/+10% ja kui sa sagedust tõstad, siis mootori pöörded tõusevad ning kui langetad sagedusala palju alla 45Hz- põleb mootor maha.
            2): Enamik selleks otstarbeks mõeldud sagedusmuundureid ei võimaldagi alla 45Hz elektrivoolu sagedusala viia, kuna see on asünkroonmootoritele, ülekandetransformaatoritele vms. OHTLIK!
            3): Sinu väljapääs olukorrast on asendada puurpink kas aeglasema elektrimootoriga (pööreteklassid 1000p/min, 750p/min, 500p/min) või suurendada ülekandearvu rihmaseibide asendusega teiste vastu.
            4): Samas kui avasid puurida palju ei (ei kavatse suurtootmist teha) siis lase need tööd sooritada sellises töökojas, kus on käigukastiga sammaspuurpink.
            *Vajamineva väiksema pöörlemisagedusega elektrimootoreid leiad odavalt (ca 200EEK tükk) metalli kokkuostupunktidest, ostu-müügi lehest "soov" ja "Kuldne Börs" jne. Aga tõesti, sellises olukorras sagedusmuundur ei aita ning sellise seadme ise tegemisest ära üldse unista.......!

            Comment


              #7
              Vs: 3-e faasilise mootori kiiruse regulaator

              Esmalt postitatud Max27 poolt
              Kashjuks ei aita ints0000 sinu probleemi puhul sagedusregulaator.
              1):Selle sinu 3-faasilise lühisrootoriga asünkroonmootori soovitav elektrivoolu sagedus on 50Hz -5/+10% ja kui sa sagedust tõstad, siis mootori pöörded tõusevad ning kui langetad sagedusala palju alla 45Hz- põleb mootor maha.
              2): Enamik selleks otstarbeks mõeldud sagedusmuundureid ei võimaldagi alla 45Hz elektrivoolu sagedusala viia, kuna see on asünkroonmootoritele, ülekandetransformaatoritele vms. OHTLIK!....
              Aga tõesti, sellises olukorras sagedusmuundur ei aita ning sellise seadme ise tegemisest ära üldse unista.......!
              Nüüd on küll miskit viltu! Mul töö juures töötab mootor 5 hertsiga, ainuke probleem on jahutus. Peab lisaventilaatori panema. Sama võimsust, mis 50 Hz juures, küll ei saa aga et sagedusmuunduri järel mootor maha põleks......, siis on ilmselt muundur valesti valitud või programmeeritud.
              viimati muutis kasutaja jassa; 20 m 2007, 12:44.

              Comment


                #8
                Vs: 3-e faasilise mootori kiiruse regulaator

                Mootori võimsust kahjuks tema sildilt enam välja ei loe kusagil 1,xx kW peaks olema.
                Tavaliste takistitega variant(nagu sildkraanal) ei sobi kaa vist kuna see tuleks liiga suur ja eraldaks palju soojust.

                Samas ka kondensaator on vahelduvvoolu jaoks takistus, kui iga faas läbi konde panna, kas siis ei saaks kiirust vähemaks? Või siis ei hakkaks mootor üldse pöörlema?
                Kuna konde pöörab faasi, siis kui kõik 3 tk ühepalju pööravad, siis peaks ju mootor pöörlema hakkama.

                Comment


                  #9
                  Vs: 3-e faasilise mootori kiiruse regulaator

                  Soovitan tutvuda asünkroonmootori tööpõhimõttega. Google leiab selliseid kohti küll.

                  Comment


                    #10
                    Vs: 3-e faasilise mootori kiiruse regulaator

                    3f mootoreid ei kannata eriti pinge muutmisega tüürida. sujuva käivitamise jaoks pm käib, aga pikalt ei kannata sedasi käitada, sest tekib liiga suur läbilibisemine ja mootor kuumeneb liialt üle ning põleb maha.
                    aeglasem mootor oleks lahenduseks. kui juba vahetad, siis võimalusel pane 2 kiirusega mootor. sedasi saad peenete puuride jaoks rohkem pöördeid ja vähem rihmadega mässamist. rihmarataste vahetus on ka variant, aga keerulisem teostada, sest tavaliselt suurte puuride jaoks ei kannata mootorile oluliselt väiksemat ratast panna, sest pidamismaa jääb lühikeseks ja võib libisema hakata, seega peaks peamiselt kaema suure võlliratta poole.
                    metalli kokkuostudest on nüüdseks paraku juba keerulisem erinevaid asju saada. nt kuusakoski enam ei müü välja...
                    väikese augukoguste puhul on võlusõnaks akudrell: momenti on piisavalt ja pöördeid vähe. 300...400 pöördega kannatab ca 20mm puurini lasta ja tingimatta ei pea ju päästikut põhja vajutama. mul endal oli ka sama lugu selle puurimisega: puurisin siis pingis 12mm auguni ette ja siis ketrasin akudrelliga I käiguga 18mm peale. aku lõppeb sedasi kiiresti, aga selle vältimiseks on mul drellile tehtud toitepistik ja toide tuleb vanalt autoakult ja drelli enda aku on küljest ära... drell ise on 14,4V ja 12V otsas pika juhtmega sai ka pöördeid vähemaks. ega see ole just kõige õigem lahendus, aga profi tööriist peaks ikka mõned augud 6mm plaati ära kannatama.
                    Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

                    Comment


                      #11
                      Vs: 3-e faasilise mootori kiiruse regulaator

                      Rihmaratas on uus treitud, et aeglasemaks saada. Rihmaga siis 3 pöörete vahemikku. Väikeste puuride ja sulatus puuride jaoks on kiirused OK.

                      2-e kiiruseline mootor oleks kaa hea lahendus, kuid kust seda mõistliku hinnaga saada oleks? Tallaga mootorid sobivad ainult, mitte äärikuga.

                      Praegu kasutan kaa Metabo elektridrelli suuremate aukude puurimiseks.
                      Aukude puurimist küll palju ei ole, kuid mõtetu on joosta mingi detailiga kuhugi firmasse ja lasta seal puurida.

                      Comment


                        #12
                        Vs: 3-e faasilise mootori kiiruse regulaator

                        Kindlasti võib jassa jutu järgi 5Hz sagedusega asünkroonmootori töötamine võimalik olla aga seda ainult spetsiaalselt selleks mõeldud ja konstueeritud mootori puhul. Loomulikult on siis sagedusregulaator samuti vastavalt sellele kohandatud ning selliste tööstuslike varjantide hinnad on tavaliselt vähemalti 6-kohalised. Laiatarbe seadmed selliseid trikke ei võimalda. Omal ka kodus kaks veneaegset tööstuslikku sagedusmuundurit olemas ja nondega kahjuks/õnneks alla 42Hz voolusagedust ei saa.
                        ints0000 võin sulle pakkuda omast laost kahekiiruselist asünkroonmootorit, mis on jalgadega/tallaga varjant. Võimsus 1.1kw 1440p/min ja 0.79kw 740p/min. Mootor on tugevdatud pöördemomendiga ja võlli läbimõõt peaks samuti tolle veneaegse 5-kiiruselise lauapuurpingi mootori võlli läbimõõduga klappima. On pakkuda ka igatsugu teisi mootoreid. Huvi korral PS. ja hind kokkuleppel.

                        Comment


                          #13
                          Vs: 3-e faasilise mootori kiiruse regulaator

                          Esmalt postitatud Max27 poolt
                          Kindlasti võib jassa jutu järgi 5Hz sagedusega asünkroonmootori töötamine võimalik olla aga seda ainult spetsiaalselt selleks mõeldud ja konstueeritud mootori puhul. Loomulikult on siis sagedusregulaator samuti vastavalt sellele kohandatud ning selliste tööstuslike varjantide hinnad on tavaliselt vähemalti 6-kohalised. Laiatarbe seadmed selliseid trikke ei võimalda. Omal ka kodus kaks veneaegset tööstuslikku sagedusmuundurit olemas ja nondega kahjuks/õnneks alla 42Hz voolusagedust ei saa.
                          Tegemist on täiesti tavalise mootoriga.
                          1 kW mootori muunduri letihind on 4000 - 4500 krooni.
                          Arvan, et see on laiatarbeseade.
                          Mootori- ja sagedusmuundi tootjate suund ongi sinnapoole, et lõpetada ära spetsmootorite tootmine ning ajada asjad ära tavalise mootori ja muundi abil.

                          Comment


                            #14
                            Vs: 3-e faasilise mootori kiiruse regulaator

                            Max27, su info ei vasta absoluutselt tõele. Suisa jabur jutt kui aus olla.

                            Üldist: sagedusmuundur peab puurpingil olema kindlasti vektorjuhtimisega, vastasel juhul langeb moment madalatel pööretel väga kiiresti. Jahutusega probleeme ei teki, kuna puurpink töötab reeglina impulsskoormusega - heal juhul on duty 10%.
                            Mootor ei pea olema spetsiaalselt konstruitud. Soovitan sagedusmuunduri ja mootori vahelise kaabli panna võimalikult lühikese, siis on ülepingeimpulsid madalad.
                            Sagedusmuundur maksab 1-3 krooni per vatt, suhe on suurem väikestel võimsustel. Kilovatine muundur, nt VAT2000 seeria oma, maksab mingi 2-3k ja sellega saab reguleerida kiirust kasvõi 100 korda alla nominaali. Puurpingil polegi nii palju vaja. Otse muunduri külge saab panna poteka ning start-stopp nupud. Ja kui vaja siis revers. Suur pluss on veel see et muundur võib mootorit ka pidurdada - vajutad STOP ja naksti padrun seisab. Väga mugav, ei pea ootama.
                            Ise sellist asja ei ehita, see on jõuelektroonika+aparaadiehitus+progemine+kõrgem matemaatika.

                            Comment


                              #15
                              Vs: 3-e faasilise mootori kiiruse regulaator

                              Jah tõesti KaruTEC minu teadmised ja enamik koduseid seadmed on pärit veel eelmisest sajandist, siis selliseid agregaate veel polnud ning samuti polnud juttu nendest tolleaegsesetes kooli õppekavades.
                              Vahest äkki keegi paneb siis siia rubriigi alla kiirlingi ka, et kus kohast Eestis saab selliseid ultramoodsaid sagedusmuundureid tellida/osta. Oleks ülimalt sellisest kaasaegsest seadmest huvitatud. Telliks kohe kaks tükki ja ühe võtaks eksperimendi käigus pulgiks ning tutvuks tööpõhimõttega, muidugi eeldusel, et see kogu p...k pole reaktiivplastmassi sisse valatud.

                              Comment

                              Working...
                              X