Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Käesoojendused tsikklile

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Vs: Käesoojendused tsikklile

    kui kerid takistustraadist, siis lihtsalt teed just nii suured, et nt üle 45 kraadi ei lähe. kui kavatsed midagi sinna lenksu toru sisse toppida(takisti vms), siis paned lisaks bimetallrelee. loomulikult võid ka takistustraadile bimetaali ette panna, saad kiirema soojenduse. pm takistustraadi takistus peaks temperatuuri tõustes kasvama, seega selle baasil peaks saama teha iseseisva asja
    Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

    Comment


      #17
      Vs: Käesoojendused tsikklile

      Täna enam ei viitsi aga homme proovin arvutada välja, mitme oomist taksitust on vaja, et käepidemed u. 55 kraadini soojeneks. Aga vahemärkusena küsiks, kas need Tevalo lehel välja toodud takistused on 1m tak. traadi kohta?

      Comment


        #18
        Vs: Käesoojendused tsikklile

        Esmalt postitatud makuke poolt
        ... kas need Tevalo lehel välja toodud takistused on 1m tak. traadi kohta?
        ...

        Comment


          #19
          Vs: Käesoojendused tsikklile

          Ei tea täpselt, mida see bimetall enne takistustraati täpsemalt muudab?

          Comment


            #20
            Vs: Käesoojendused tsikklile

            Ma arvan, et see rohkem mugavuse värk, arvatavasti oli mõeldud bimetall regulaatorit, näiteks osadel elektriradikatel on selline elukas, kus saad vedru survet muutes(nuppu keerates) sisse ja välja lülimis temperatuuri muuta. Aga on olemas ka bimetall kaitsmeid, mis siis kuumenedes vooluahela katkestavad, osa on ise taastuvad, osadel vaja nuppu vajutada, et vool jälle läbi läheks.

            Comment


              #21
              Vs: Käesoojendused tsikklile

              siis saad teha lühemast traadist(läheb kuumemaks ja kiiremini) ja bimetall hakkab seda siis vastavalt sisse ja välja klõpsima. kiirem soojenemine, ja piisav võimsus. ebatöökindlam ja suurem tarbimine, seega ka aku aeglasem laadimine, raskem leida sobivat temperatuuri.
              konkreetsele temperatuurile kerimisega jätad traadi lihtsalt pikema ja siis saad hiljem tunde järgi seda ühenduspunkti ja sellega ka siis temperatuuri seadistada
              Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

              Comment


                #22
                Vs: Käesoojendused tsikklile

                Njah... Tõesti võiks osta need valmis käepidemete soojenduse takistuselemendid, komplektis lüliti jm. 450.- EEK eest...
                Lampelektroonika sinule ja minule - www.konka.ee | EMSpeaker valjuhääldid. | Trükkplaatide projekteerimine.

                Comment


                  #23
                  Vs: Käesoojendused tsikklile

                  On küll odavam, aga need ei maksa ise tegemisel mitte essugi. Samas õnnestus mul eile saada pakkumine samadele soojenduselementidele 100kr/tk, ostan need aga siiski, siis on uus asi vaja lahendada.

                  Selgituseks niipalju, et atkal juba ostetud käepidemesoojendused koos lülitiga.
                  Nimelt on atv-l kaasihoob, ja pöial hakkab nii külmetama, et talvel ei tunne seda juba peale 10min. sõitu. Pöidlasoojendus poes on 650eek ja seda ma ei hakka ostma. kuna mul juba käesoojendused on ning ka vastav lüliti (high-off-low) siis hetkel pean kuskilt alustama proovimist, mis võimsus ca. 6-9 cm2 osale on paras. Tahaksin ka pöidlasoojenduse samasse lülitisse ühendada, kus ma käesoojendusi reguleerida saan. Kuna käepidemed on paraleeli ühendatud siis minu loogika järgi võik väikse pöidlasoojenduse ka samasse ahelasse paraleeli panna. Samas on puhas proovimise asi, et pöidlasoojenduse enam-vähem sama võimsaks regullida. Probleem on ka sellega, et kui ma lisan pöidlasoojendi, mille takistus on väiksem käepidemete takistusest, siis langeb ka kogutakistuse väärtus, mis tõstab ju voolutugevust. Selle tagajärjel lähevad käepidemed veelgi kuumememaks..

                  Kel head soovitust selle soojendi suhtes siis lasku tulla. Mis te arvate sellest ideest, et ma mõõdan nende käepidemete kogutakistuse (2 tükki kokku) ja siis pöidlasoojenduse takistuse saamiseks korrutaks nende käepidemeta takistuse 2-ga siis peaks pöidlasoojendi võimsus olema pool käepidemete kogutakistusest. Aga siis jälle käepidemete+pöidlasoojenduse kogutakistus on suurem esialgsest (praegu ju ainult 2 käepidet ühendatud) ja seega koguahela (2 pidet+pöial) võimsus kahaneks... Kahe otsaga asi.. olen segaduses.

                  Comment


                    #24
                    Vs: Käesoojendused tsikklile

                    kui sa lisasoojendi ühendad paralleelselt olemasolevate ahelatega, siis mitte mingi valemi järgi ei lange nende küttevõimsus(va juhul, kui pardapinge kukub). elektriseadmete paralleeli ühendamisel jäävad nende seadmete omavõimsused samaks ja kogu tarbitav võimsus on eraldi seadmete võimsuste summa. seda muidugi eeldusel, et toitepinge jääb samaks.
                    kui pöidlasoojendi takistus on väiksem käesoojendite kogutakistusest, siis see jublakas saab sul olema 2x võimsam, kui 1 käesoojendi ja ilmselt põleb sellise võimsuse juurs maha. pöidlasoojendi võimsus võiks olla umbes samas suurusjärgus või natuke väiksem 1 käesoojendi võimsusega
                    Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

                    Comment


                      #25
                      Vs: Käesoojendused tsikklile

                      Aga ma pigem mõtlesin seda ,et paraleelühenduse korral on ju kogutakistuse valem 1/R= 1/R(ühe juhi tak.)+ 1/R (teise juhi takistus) jne.. ja paraleellühenduse korral on mul ka füüsika vihikus kirjas, et juhtide kogutakistus on ka kõige väiksema juhi takistusest väiksem. See fakt pani mõtlema.

                      Comment


                        #26
                        Vs: Käesoojendused tsikklile

                        mis siin mõelda 5W+5W=10W; 5W+5W+3W=13W. loomulikult kogutakistus väheneb, sest vool kasvab I=U/R ja võimsus kasvab P=U*U/R
                        Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

                        Comment


                          #27
                          Vs: Käesoojendused tsikklile

                          jaa ja, see on loogiline. aga eks ma püüan sel juhul käepideme takistuse ära mõõta ning vaatan sinna pöidlale midagi sarnast. Muidugi arvan, et pean selle pöidla oma 2 korda madalama võimsusega tegema, kui üks käepide, sest ei tea ühtki sellist tak. traati, mille umbes 10-15 cm jupp annaks sama takistuse kui käepidemes olev lai tak. traat. Kogu "süsteemi" tahaks katta termokahaneva rüüsiga, jällegi tahaks loota, et soojendi liiga võimas ei tuleks, mis kõik kokku sulataks.

                          Comment


                            #28
                            Vs: Käesoojendused tsikklile

                            Sain teada, et ühe käepideme takistus on 13 oomi. see tähendab, et ühe käepideme nimivõimsus oleks 11,08W Kui teha pöidlasoojendus, siis ehk mingi 6W element veel näppu ära ei kärsata.

                            Comment


                              #29
                              Vs: Käesoojendused tsikklile

                              Olen juba oma projektiga nii kaugel, et ainuke puuduv asi on tak.traat(juhe). Kuna minimummkogus, mis tellitakse on 200m rull, siis ehk keegi müüks mulle 2 meetrit "kanthal 0,3mm" traati mõistliku hinnaga. Või äkki keegi saaks kuskilt hankida nii palju?

                              http://www.elfaelektroonika.ee/cgi-b...-03#!60-803-03

                              Comment


                                #30
                                Vs: Käesoojendused tsikklile

                                Tõmba mõnest vanast keeduspiraalist või boileri tennist traat välja.
                                Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

                                Comment

                                Working...
                                X