Kui see on Sinu esimene külastus, siis tutvu
palun korduma kippuvate küsimustega klikates selleks ülal asetseval lingil. Enne uue postituse lisamist pead Sa registreeruma.
Postituste lugemiseks vali meelepärane foorum allpool olevast nimekirjast.
Teade
Collapse
Foorumi reeglid.
Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
Soojenduste aretamine on jõudnud nii kaugele, et need on pmst valmis aga siiski esineb 1 viga. kuna lüliti on 3 astmeline siis low asendi jaoks tegin nii, et vool läbiks 2,2 oomist takistit. Võimsusetaluvus takistil on 17W. Aga jama on selles, et paari minuti järel läheb see tulikuumaks. Võib olla on mingid seadused, mida ma veel ei tea aga ma annan andmed: kätesoojenduste elemendid 2 tk (1tk = 13 oomi), pöidlasoojendus 24 oomi, takisti "+" klemmi ja lüliti vahel 2,2 oomi. Peale tuleb 12V. Kõik 3 soojenduselementi on ühendatud paraleeli ning mass on viidud otse akule. Ehk leidub siin keegi, kes oskab öelda, kui võimast takistit on vaja? Samas ei tohiks soojenduselementide viga see olla, kuna kui ühendada "+" otse akule ilma takistita siis kõik töötab nii nagu vaja.
Takisti kütab lihtsalt ilma, mõtetult elektrienergiat kulutades, vahest oleks mõistlikum teha nt. väljatransistor lülituse baasil sujuv või siis astmeline pinge regulaator vooluringi vahele.
See on täitsa normaalne, et takisti läheb soojaks
taksistit läbiv vool soojendab seda smamoodi nagu soojendustki.
Valem oli midagi sellist Q=Iˇ2Rt - (ˇ2 tähendab seda, et I on ruudus)
Jah saan teie mõttekäikudest aru aga kas keeg ipakuks siis välja alternatiivi, kuidas edasi toimida. Fakt on see, et takistus peab jääma 2,2 oomi ja takistav komponent ei tohi kuumaks minna.
ja kuhu ta selle "ülejäägi" siis panema peaks
mitte soojenev võimalus oleks vaid impulss toiteblokk sellele teha. St ma just tegin sõbrale suht täpselt selle asja. tema soendas aga käte asemel suusasaapaid (mingi väismaa toodang, soojendustraat oli talda sisse ehitatud aga kontroller maksab 2k). Äkki saame kaubale? omal oleks toda takistustraati vaja.
Sellest on siin juba seoses jootekolbidega juttu olnud. Klõpsiks näiteks NE555 ja mingi väljatransiga seda takistustraati sisse - välja. Muutes sees/väljas suhet, saab tänu soojuslikule inertsile väga edukalt temperatuuri reguleerida. Pole vaja kolakat radikat või prisket takistit ja kaod on tühised. Ainuke häda võib olla see, et tulede heledus kõigub lülitamise taktis. Kui sagedust tõsta, hakkavad traadid pinisema. See pole küll mootori plärina alt kuulda. PWM on üle kõige.
Ma pole küll eriti kogenud aga proovin siin tähtsast jutust aru saada. Vajalik skeem on see, pole küll normide piires aga aru peaks saama:
miks sa ikkagi ei taha jadalülitust kasutada? low asendis oleksid soojendid jadas ja hi asendis paralleelis. mingit mõttetut ilma kütmist siis ei oleks
Comment