Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Autoaku laadija

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Autoaku laadija

    Sai ühte head ja rasket vene akulaadijat elektrolüüsi juures kasutatud ning sattus mingi hetk lühisesse ning kuna kaitsme pesas oli nael siis sulas seal kõik korralikult kokku.
    Asjale mõistagi asendust nüüd vaja.
    1 variant: Ostan poest, kuid palju maksab selline korralik laadija mis 30A suudaks välja anda ?

    2 variant: Võtan vene teleka 380VA trafo, mähin ümber ja teen selle baasil.
    Küsimus nüüd ainult selline, et kuidas lahendada kõige targemalt see pingeregulatsiooni osa? Üks variant on trafo'lt eraldi väljavõtted kus keerdude arvult pingega mängida annaks (seda siis primaarmähiselt). Siis on aga vaja jälle mingit ulme ümberlülitit.
    Teine idee mis peast läbi käis on teha lõppu mingi pingeregulaatori osa ja potekaga ilusti pinget sättida, kuid pingeregulaator mis 20A kannataks odav ja lihtne oleks - on ideid?

    #2
    Vs: Autoaku laadija

    Kas laaduris olev transformaator muutus kasutuskõlbmatuks st. mähised kahjustusid tugevalt ja tekkisid lühiskeerud. Mis marki seadmega tegemist, ega ometi START1 või START2(M)? Start1`l on väljundpinge reguleerimine lahendatud primaarmähise väljavõtete ümberlülitamisega tumblerlülitiga, Start2`l aga laadimisrežiimil türisor pingeregulaatoriga sekundaarahelas. Soovikorral võin anda mõlemad "Esteli" tehase akulaadurite elektriskeemid, kui vähegi oskuseid ja teadmisi elektrotehnika valdkonnas, ei tohiks nende seadmete parandamine üle jõu käia. Uut enamvähem korralikku lääne akulaadurit Sa alla 5-6K. ei saa, seega tasub korda teha olemasolev isend.

    Comment


      #3
      Vs: Autoaku laadija

      START 1 mudeliks. Asi sulas põhjalikult kokku ja päästa ei anna seal midagi. Alates trafo mähisest ja lõpetades kõikide juhtmete isolatsiooniga, asi oleks nagu lõkkest läbi käinud.

      Kuna 5k kõne alla ei tule, siis peab midagi ise nikerdama. Soovitage kuidas teha pinge reguleerimise osa.

      Comment


        #4
        Vs: Autoaku laadija

        Pinget saad regullida kõige lihtsamini trafo mähisest väljavõtetega.Teine võimalus on türistoriga.Minu autoaku laadur-täkk on tehtud alajaama pingetrafost,kuna see ikka mehine trafo.Laadimisvoolu autoaku jaoks panen türistorregulaatorist peale.Sillas kasutan keevitusaparaadi dioode(vist olid VK200).Türistor on T160.Kuna need komponendid on suure voolu jaoks ette nähtud,siis on võimalik lühistada korraks väljundit,või kasutada täkuna(trafo peab vabalt vastu ka kogu aeg täkurežiimis olemise,aga pooljuhid ei pea).
        viimati muutis kasutaja Henzzman; 28 m 2007, 20:27.

        Comment


          #5
          Vs: Autoaku laadija

          Sa türistoriga pingereguleerimis skeemile (lihtsale) oskad mind juhatada? Vaataks kas hakkab hammas peale ning kui ei hakka peab trafolt väljavõtteid tegema.

          Comment


            #6
            Vs: Autoaku laadija

            No skemaatika,mille järgi ma tegin,koosnes sillast,potest(mingi 1k ja 5W),takk 5k ja 5W ,diood 226B,või mõni muu kättesattuv,peaasi,et endale sobib(vajalik voolutugevus paarsada amprit,türistoriks soovitan võtta mõne võimsama nt. mõni T seeriast(T160,161 jne).Sillaks sobib auto gene oma.Lisasin konde ka,et muuta reguleerimist sujuvamaks.See skemaatika on minu enda leiutatud ning takistite ja pote parameetrid tuleb endal ise sobivad määrata(katsetades).Need on lihtslt algväärtused,mis ma võtsin ja täiustasin.Skeemi lisan homme.Täna ei viitsi.

            Comment


              #7
              Vs: Autoaku laadija

              START1-l olid erinevad dioodid sees. kindlasti tuleks dioodid üle mõõta. mina sain ühe leegiga põlenud isendi enda valdusesse ja seal olid 3 dioodi elus.
              pea 30 amprit laadimisvoolu saadakse ka arvuti toiteploki modimisega laadijaks, aga täkuks selline asi muidugi ei kõlba.
              kui maamees oled ja nt traatkeevitus olemas, siis täkuabi on sealt võimalik tekitada. nt minu keevitusel(kodukootud) on nt 1. astme tühijooksu pinge 16V, sellega peaks kerget abi ikka saama, arvestades, et astmeid on 8. Motorexil jms autonäitustel on tihtipeale keevitustrafod autotümmi müdistamisel akule abiks pandud
              Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

              Comment


                #8
                Vs: Autoaku laadija

                See autotümmi müdistamise värk on jah nii,et mingit abi nendele ilusate autode akudele on vaja,et võimud neid ära ei vägistaks.Ühes autopoes oli kah Start abiks autoraadiote demonstreerimisel.

                Comment


                  #9
                  Vs: Autoaku laadija





                  Ma ei tea kas see skeem funksib,aga midagi sellist ta oli.Parandage,kui kusagil midagi on viga.

                  Comment


                    #10
                    Vs: Autoaku laadija

                    Suur viga on lingis!
                    Äkki parandad?_http://www.elfaelektroonika.ee/foorum/C:/Documents%20and%20Settings/Siiri/My%20Documents/My%

                    Comment


                      #11
                      Vs: Autoaku laadija

                      Hmm,jah nii oskamatu olen,et ei oska õieti seda paintis joonistatud asja üles panna.Kui keegi valgustaks mind,siis saaks ehk üles pandud.

                      Comment


                        #12
                        Vs: Autoaku laadija

                        [ATTACH]276[/ATTACH]
                        Nii,kiiruga sai miskit paberile kritseldatud,komponentide väärtused on antud eelmises postituses.Suured tänud ka reuterile hea nõu eest.
                        viimati muutis kasutaja Henzzman; 22 m 2008, 15:11.

                        Comment


                          #13
                          Vs: Autoaku laadija

                          Unustasin mainida,et need väärtused leidsin katseliselt.Originaalskeemis oli üldse teine türistor ja teised komponendid.Kui selle skeemi järgi midagi teha,siis tuleb ise ka olenevalt türistorist leida need komponentide väärtused katseliselt.Kondensaator ei olnud originaalskeemis,aga lisasin selleks,et reguleerimine oleks sujuvam.Seade ise on tegelikult kiiruseregulaator mootorile,kuid on võimalik ka laadimisvoolu muuta selle abil.Asja headus on see,et skeem pole üldse keeruline.

                          Comment

                          Working...
                          X