Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

jadamisi/r88biti lylitus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    jadamisi/r88biti lylitus

    Tere!

    Küsimus, kuidas oleks ohutu lahendada akude jadamisi/rööbiti ümberlülitus ühe lüliti abil? Järgnev skeem teeb seda kahe lülitiga.

    Hetkeolekus on 12 V akud ühendatud rööbiti (sellist asendit oleks vaja mul laadimiseks). Kui mõlemad lülitid on ümber lülitatud, siis on asend jadamisi (24 V on vaja tarbimisel). Konks on selles, et ümberlülitus rööbiti->jadamisi peab toimuma kindlasti lüliti 1 ja seejärel lüliti 2. Tagasi jälle lüliti 2 ning seejärel lüliti 1. Teistsuguse järjekorra puhul tekib alumisele akule lühis.

    Kasutada tahaks ainult üht lülitit (et oleks lollikindel ja ei peaks järjekorda meeles pidama) ning releesid (12V), samuti vajadusel dioode, kondensaatoreid vms. Kas sellise garanteeritud järjekorraga lülitamisi üldse saab releede abil teha? Ma olen mõelnud ka skeemile, kus teise relee mähis saab esimese relee ümberlülitamise järel pinge, see garanteerib järjekorra "lüliti 1, lüliti 2", aga tagasilülitamisel on siis samuti "lüliti 1, lüliti 2", mis tekitab ikkagi lühise.

    Reaalselt on mõlemal akul ka ühe klemmi juures 25A kaitse, aga kuna xCircuit seda elemendina välja ei pakkunud, siis ei hakanud joonistama. Skeemi loogika seisukohalt pole kaitsmetel ka tähtsust.

    Ette tänades,
    zolki

    #2
    Vs: jadamisi/r88biti lylitus

    releed ei saa hästi kasutada, sest see vajaks eraldi toiteallikat. vastasel juhul tekitab relee akudel ebaühtlast tarbimist.
    lihtsaim lahendus on kasutada kaheseksioonilist lülitit. lülitamine ei pea toimuma järjekorras, see võib toimuda ka korraga. lihtsalt tähtis, et lülitid ei saaks olla eriasendeis.
    Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

    Comment


      #3
      Vs: jadamisi/r88biti lylitus

      Kolme asendiga galettlüliti (2gruppi), kus keskmine asend on kasutamata. Seega ümberlülitamisel tekib olukord, kus mõlemad lülitid on lahutatud. See kestab piisava hetke, et vältida lühist.

      Comment


        #4
        Vs: jadamisi/r88biti lylitus

        vene aegsetel teravilja kombainidel oli selline relee vahel....käivituse ajaks olid akud järjestikku ja laadimise ajal paraleelis.

        Comment


          #5
          Vs: jadamisi/r88biti lylitus

          nagu ma ennist juba mainisin on suurematel releedel päris märkimisväärne tarbimine ja see lõpetab ühe aku kiiremini ära. seetõttu ei ole väga hea variant. lahenduseks oleks akude omavaheline regulaarne ümbertõstmine.
          kui relee rakendumisel lülitakse 12V peale, siis pole asi hull, sest 12V peale jõudes on akud nagunii paralleelis ja seega tarbimine toimub mõlemast akust.
          lüliti ei pea olema kolme asendiga. iga lüliti enne lahutab ühed kontaktid ja alles seejärel ühendab teised, kui just ei ole tegemist mingi erilülitiga, aga see on siis ka lüliti spetsifikatsioonis kindlasti kirjas
          Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

          Comment


            #6
            Vs: jadamisi/r88biti lylitus

            Olin hiljuti sama probleemi ees - elektri rattal kasutasin akusid jadamisi (48V), laadija on aga 24V. Lahendus osutus väga lihtsaks. Kasutasin 4 kontaktiga pistikupesa, kuhu tõin kummagi akupaari (2x12v jadamisi) juhtmed. Nii laadijal kui tarbijal on otsas samasugune pistik. Laadija pistikusse torkamisel ühendatakse akud läbi pistiku klemmide rööbiti, tarbija pistikusse ühendamisel aga jadamisi. Puudub igasugune vahepalne lühisevõimalus.
            Allkiri.

            Comment


              #7
              Vs: jadamisi/r88biti lylitus

              Esmalt postitatud kirilind poolt
              vene aegsetel teravilja kombainidel oli selline relee vahel....käivituse ajaks olid akud järjestikku ja laadimise ajal paraleelis.
              http://www.pjldiesel.com.au/docs/47.pdf

              Sellised releed olid peal ka vanal lääne tehnikal alates tööstusmootoritest lõpetades veokitega. Ma arvan, et hella ja bosch müüvad neid veel - hind on kuidugi teema omaette - üsna suur karp ja ma arvan, et aitähhi eest ei saa. Romula omaette teema.

              Millise agrebuudi peal see lahendus sul käima peaks ja mille tarvis sul 24V vaja on? Ehk leidub mõni lihtsam lahendus asjale, kus ei peaks mingit liigutust meeles pidama ega muidu punnitama.

              Vahest on ehk selline link abiks http://www.boschmotorsandcontrols.co...ais/relais.pdf
              viimati muutis kasutaja kellakägu; 26 m 2008, 14:24.

              Comment


                #8
                Vs: jadamisi/r88biti lylitus

                Esmalt postitatud kellakägu poolt
                Millise agrebuudi peal see lahendus sul käima peaks ja mille tarvis sul 24V vaja on? Ehk leidub mõni lihtsam lahendus asjale, kus ei peaks mingit liigutust meeles pidama ega muidu punnitama.
                Aitäh vastajatele! 24 V on tarvis elektrimootoriga jalgrattale ning Shele ja reuteri pakutud idee oli piisav. Paigaldasin 2 grupiga lüliti ning nüüd on kõik kombes. 12 V peal toimub laadimine, 24 V peal mootori tarbimine. Vist on sama põhimõte, nagu vax'il.

                Comment

                Working...
                X