Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Vajan CO keevituse skeemi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Vajan CO keevituse skeemi

    Tervist,

    Mul nimelt selline probleem ja soov endale ehitada normaalne CO keevitus. Hetkel on mul olemas venelase BDY301. Nagu isegi teate on asi päris kolakas ning hakkab siit sealt juba vananema. Igasugused releekontaktid tahavad pidevat puhastust ja nühkimist. Kõige suurem probleem on aga selles, et masin ise on ikka JÕKHRAlt suur. Alaldi ~230kg, ~CO automaatika 40kg, kutsikas koos traadirulliga ka mõned kilod. Alaldil on isegi rattad lääpa vajunud. Aga tahaks omale midagi veidi kompaktsemat. Hetkel ju nii, et voolu tugevust reguleerid alaldi pealt ning traadi kiirust reguleerid kutsika pealt.
    Just keevitasin siin ühe auto põhja ning päris jube on leida see õige seadistus masinale kui enamuse ajast jooksed edasi-tagasi. Kuigi masin vahel jukerdab (arvatavasti kontaktide ja juhtmete pärast) on ta komplektne.

    Mida ja kuidas saaksin ma sellest masinast ümber ehitada? Mida tasuks ümber ehitada? Milliseid juppe saaksin kasutada ümberejitusel ning mida oleks mul juurde vaja? Hea oleks kui keegi viskaks ka mõne lihtsama skeemi siis mille järgi saaks veidi mõelda ja vahtida.

    Tänud, Siim.

    #2
    Vs: Vajan CO keevituse skeemi

    Lihtsat ei ole siin midagi kui puuduvad kogemused , paraku on nii.
    Võtmesõna on "Fronius" , kui majanduslik olukord võimaldab ?
    -superradical-

    Comment


      #3
      Vs: Vajan CO keevituse skeemi

      Nii, leidsin "homemade" MIG keevituse skeemid.

      Toide:

      Kontrollplokk:


      Vot aga kas ma saaksin kasutada selle suure alaldi trafot selles skeemis? Või kui ei saa siis kas oleks võimalik sellest skeemist leiutada välja jupp skeemi millega saaks pidurdada etteveomootorit. Tegelikult tahaksin selle mootori üldse välja vahetada. Töötab ta 48V pealt ning on juba päris vana ja kulunud. Asenduseks mõtlesin Mazda 626 kojameeste mootorit.

      Comment


        #4
        Vs: Vajan CO keevituse skeemi

        Selles käesolevas skeemis ju kõik vajalik olemas, see kontrollplokk (traadi etteanne), krt. ei viitsi seda asja uuesti lugeda (on kunagi ette jäänud käesolev skeem), seal ju tundubki, et kasutatakse 12V mootorit. Selle skeemi järeletegemine pole ju teab mis kunst. Näpiotsaga juppe selles ainult.
        See aparaat muidu 230V pingelt töötav, 1faasiline, Sinu olemasolev ju on 3 faasiline-selle mis siin skeemina saad mõnest suurest akulaadija trafost ka teha täiesti iseseisvana-vana suure aparaadi saad pensionile saata.
        Põhimõtteliselt muidugi pole 1 ja 3 faasilisel vahet aga algaja jaoks võib segadus olla suur-soovitaks otsida inimese kes selle valmis teeks või siis osta. Elekter on niisugune, et ega ta kipu eriti vigu andestama .
        -superradical-

        Comment


          #5
          Vs: Vajan CO keevituse skeemi

          Nii, otsustasin selle kontrollploki skeemi valmis teha.

          Kogu info ja jutu selle skeemi/keevituse kohta leiab veebilt: http://home8.inet.tele.dk/jan_p/welder/mig1.htm

          Minu küsimus on aga järgmine:
          Näen, et 220Vac alandatakse kontrollplokile 18Vac peale ning seejärel alalisvooluks. Kutt kasutas oma masinas 12Vdc kojamehemootorit. Mina aga nii kindel ei ole selles kojamehemootoris ning tahaksin algselt vana mootorit kasutada mis vajas normaalseks tööks 48Vdc . Nagu ma aru saan siis on 18Vac peale tehtud selle pärast, et veidi varu oleks. Ühesõnaga, et kui koormus tuleb taha jääb 12V peale voolu pinge. Seega kui tahaksin kasutada vana mootorit siis peaks ka veidi varu jätma trafo valimisel. Noh ~55V ehk veaks välja mootori. Aga kas selles skeemis on ka spets elemente mis nii kõrget pinget ei talu? Näiteks see kiip (LM358), teisi elemente saab ju valida nii, et nad taluksid suuremat pinget.

          Kojamehe mootorit hetkel ei taha kasutada, sest see mazda oma tundus kuidagi väga aeglane. Ning kohe ei leidnud ka mingit head ideed teda ilma originaalreduktorita kasutada traadietteveo küljes. Muidugi kui ma skeemi ei saa tööle suurema pingega siis võin ka mingid vaheplaadid ja asjad teha, et see mootor istuks selle veomehanismi külge.

          Ootan informatiivseid ja asjalikke vastuseid. Ning ka muid ette panekuid! (välja arvatult a la "osta uus keevitus")
          PS! Meist pole keegi sündinud elektrikuks või astronaudiks. Mina õpin niipalju juurde kui mul vaja on, et enda asjad saaksin ära teha.

          terv, Siim.

          EDIT:
          Ma pole päris kindel kas see originaalmootor on DC või AC mootor. Uurida ka nagu ei oska kuskilt, sest plaat on viga saanud ning loetamatu!

          Comment


            #6
            Vs: Vajan CO keevituse skeemi

            Originaalne BDY301, Bдy ja вдг keevitusseadmetel on kõigil mäletmise järgi kasutusel traadi etteveomehhanismis alalisvoolu mootor (48V DC), mootorid võivad olla teinekord erinevate tehaste toodang, kuid tehnilistelt näitajatelt jäid samasse klassi. (max 5800p/min)
            Kui plaanid nn. päriselt keevitama hakata, siis auto kojamehe mootor pole traadi etteveoseadmes üldse kindel element, esiteks ei kannate see pikaajalist koormust, mootori sisemise bimetall kaitse või sular hakkab tihti peale just suvisel ajal, mil jahutus halvem end väja loopima või läbi sulama ning töösse tulevad pikad remondipausid. Teiseks on auto kojamehe mootor ülimalt kehva konstruktsiooniga (pole korralikke kuullagreid ega rammasratas ülekannet), samuti on üldine tööiga suht lühike, minul kui praktiliselt iga päev keevitaval inimesel, pole selleks jamaks aega, et mingi s...se mootoriga pidevat jännata, originaal mootor on kordades töökindlam.
            Pöörete regulaatori peab 48V jaoks ümber veidi ehitama, liitransistorid peab valima sellised, et need vähemalt 100-150V kannatavad, samuti tuleb valida suurema takisusega OP- võimendi toiteahela eeltakisti, suurema tööpingega relee või siis kasutada muid pinget alandavaid ning stabiliseerivaid komponente. Tegin nädala eest sellele ülalnäidatud juhtimisskeemile trükkplaadi valmis ja kui aega saan siis laon komponendid peale ja katsetan selle 55V toitepinge ja 48V mootori peal ära, ennem ei julge täpseid komponentide muudatusega ja skeemi muutusega seotud juhiseid anda. Iseenesest midagi keerulist pole, vaja ainult tehnilist mõtlemist ja loogikat.
            Datasheet ka LM358`le: http://www.datasheetcatalog.org/data...ents/lm358.pdf

            Comment


              #7
              Vs: Vajan CO keevituse skeemi

              venelaste kojamehe ajamitel olid küll korralikud laagrid sees ja mingeid bimetalle vanemates asjades ei olnud. kojamehe mootori ülekande võimsusvaru ületas oluliselt keevituse vajatavat, seepärast ilmselt need eriti ei kippunud lagunema. praegu on vb asjad teisiti, mingi väikeauto starter on vaevu suurem, kui mosse kojameeste ajam...
              Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

              Comment


                #8
                Vs: Vajan CO keevituse skeemi

                Minu küsimus on järgmine.

                Transistorid BDX54 ja BDV65. Kas need on seal paarikaupa või üks isend. Skeemilt nagu tundub, et seal on nad topelt pandud. Darlingtoni süsteemiks vms... kutsutakse vist olukorda kui üks võimendab omakorda teist?

                Kodulehel räägib ta BDX54 -st ainsuses!

                Võta siis kinni... kui elektroonikat ei jaga nii hästi!

                Comment


                  #9
                  Vs: Vajan CO keevituse skeemi

                  Esmalt postitatud agent007 poolt
                  ... Darlingtoni süsteemiks vms... kutsutakse vist olukorda kui üks võimendab omakorda teist?

                  Kodulehel räägib ta BDX54 -st ainsuses...
                  Darlington-transistoris on jah ühes-samas kestas sisuliselt kaks transistori, tihti näidataksegi skeemil mõlemat, vahel ka ühise ringi (nagu ühise kesta) sees.
                  Elektroonika töötab suitsu baasil.
                  Tähendab - igasse detaili on doseeritud täpne kogus suitsu.
                  Kui mõnest suits välja lasta, siis värk enam ei käi.

                  Comment


                    #10
                    Vs: Vajan CO keevituse skeemi

                    Siis on hea, sest ühe ma kumbagi ainult ostsingi.

                    Kas LM358 on millegagi vahetatav? Vb LM158, LM258, LM2904?

                    Kui suured peaksid olema radikad transistoritele?
                    viimati muutis kasutaja agent007; 18 m 2009, 08:03.

                    Comment


                      #11
                      Vs: Vajan CO keevituse skeemi

                      LM2904-ga sai kord sama skeem tehtud. Toimib.
                      LM258 peaks ka sobima. LM158 kohta ei tea.

                      Comment


                        #12
                        Vs: Vajan CO keevituse skeemi

                        Ladusin jubinad kokku. Aga ei tööta nii nagu tarvis.
                        Nimelt selline lugu, et kui ühendan ära nn. põleti pistiku siis tõmbab selle relle ilusti sisse ning mootori ka. Kuid mootor käib väga ebaühtlaselt ning mõne aja pärast jääb hoopis seisma.
                        Kogu skeem saab 17.9Vac ning mootori otsele jõuab miskipärast ~20Vdc. Mai saa aru kuidas see võimalik on? Milles võib asi olla, ehk oskavad targemad nõu anda...

                        Ahjaa, mingit mootori pidurdamist ka pole aru saada!
                        viimati muutis kasutaja agent007; 22 m 2009, 03:07.

                        Comment


                          #13
                          Vs: Vajan CO keevituse skeemi

                          Seal on impulsspinge, seepärast tavaline voltmeeter valetab. Hea oleks ossiga signaali vaadata.
                          Seal op-võimu kivis on tegelikult kaks võimendit, teist ei kasutata.Et see teine genereerima ei läheks ja toites läbu ei korraldaks, ühenda kokku väljund ja "-" sisend ning "+" ots ühenda skeemi "maaga". Siis peaks ta vakka püsima.
                          Igaks petteks pane 100nF keraamiline konde ka kivi toiteotstele.
                          Ja kas mõni asi seal kuumaks ei lähe?

                          Comment


                            #14
                            Vs: Vajan CO keevituse skeemi

                            Esmalt postitatud tcumen poolt
                            Seal on impulsspinge, seepärast tavaline voltmeeter valetab. Hea oleks ossiga signaali vaadata.
                            Seal op-võimu kivis on tegelikult kaks võimendit, teist ei kasutata.Et see teine genereerima ei läheks ja toites läbu ei korraldaks, ühenda kokku väljund ja "-" sisend ning "+" ots ühenda skeemi "maaga". Siis peaks ta vakka püsima.
                            Igaks petteks pane 100nF keraamiline konde ka kivi toiteotstele.
                            Ja kas mõni asi seal kuumaks ei lähe?
                            Ainuke asi mis soojeneb on BDV65 mis istub mul radika all. Eks ma proovin seda sinu varianti. Loiodan, et hakkab tööle.

                            Comment


                              #15
                              Vs: Vajan CO keevituse skeemi

                              Kui asi ikkagi ei tööta, proovi mootori asemele ühendada hõõglamp (24V autolamp nt.). Kui lambiga toimib,võib probleem olla lõppastme tekitatud häiretes. Tasub kontrollida summutusdioodide ühendamise õigsust ja korrasolekut.

                              See seade, mille ma mõni aeg tagasi ühele teisele sellile tegin, hakkas küll ilma jamata tööle.Ainuke erinevus, et toide oli vist 36V ja IC toiteks sai tekitatud stabi ja takiga 15V.Juhttransid sai ka vist millegiga asendatud.
                              Katsu kõigepealt mootori kiiruse reguleerimine korda saada. Ühenda kasvõi piduritrans küljest ära.

                              Comment

                              Working...
                              X