Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Vajan CO keevituse skeemi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Vs: Vajan CO keevituse skeemi

    Suurema mahtuvusega lüüt toiteahelas enamasti halba ei tee.

    http://et.wikipedia.org/wiki/Stabilitron
    Eeltakisti ja ka stabilitroni valik sõltub eelkõige koormusvoolust. Selle opaka puhul on tarbitav vool ilmselt mõni milliamper, aga kõige kindlam on see tööpingel ära mõõta.Eeltakisti arvutust on kirjeldatud L.Abo raamatus"Raadiolülitused" .Kindlasti veel paljudes kohtades, see oli esimene, mis meelde tuli. Too raamat oli siin foorumis ka saadaval.

    Mootorit ja juhtlülitust võib kohe kindlasti eri allikatest toita. Maad paned neil kokku. Ja miks peaks pidur töötamast lakkama?54V tühijooksul on ka OK, ma arvan.

    Comment


      #32
      Vs: Vajan CO keevituse skeemi

      Esmalt postitatud agent007 poolt
      ................

      Minu küsimus on aga järgmine:
      Näen, et 220Vac alandatakse kontrollplokile 18Vac peale ning seejärel alalisvooluks. Kutt kasutas oma masinas 12Vdc kojamehemootorit. Mina aga nii kindel ei ole selles kojamehemootoris ning tahaksin algselt vana mootorit kasutada mis vajas normaalseks tööks 48Vdc .
      .........................
      Mats: Usalda aga kontrolli! Pane tester vahetult mootori klemmidele ja lülita traadi vedu sisse suurimale vajalikule kiirusele. Kui traadi vedu takistada siis peaks pinge tõusma aga kahtlen,et eriti kõrgeks tõuseb. Võimalik, et ainult 6 Volti! 48 V on pinge kui see mootor kusagil mujal kiirete pööretega töötab.

      Comment


        #33
        Vs: Vajan CO keevituse skeemi

        [quote=agent007]Nii, otsustasin selle kontrollploki skeemi valmis teha.

        Kogu info ja jutu selle skeemi/keevituse kohta leiab veebilt: http://home8.inet.tele.dk/jan_p/welder/mig1.htm

        ]
        Hädasti oleks vaja uuendada oma CO keevituse automaatikat, kahjuks on antud link katki. Kindlasti on keegi antud lingi endale salvestanud, google ei aidanud. Oleksin väga tänulik kui keegi jagab uuesti infot antud lingi kohta.

        Comment


          #34
          Vs: Vajan CO keevituse skeemi

          Arhiiv on abiks:




          Veidike kannatust ja saab kõik skeemid ja pildid kätte.
          Ja soovitan need 2 lehte arvutisse salvestada.

          Comment


            #35
            Vs: Vajan CO keevituse skeemi

            Suured tänud nüüd on pühadeajal tegevust.

            Comment


              #36
              Vs: Vajan CO keevituse skeemi

              Sai nati mässatud antud skeemiga, algul tundus kõik OK kuid siis tulid tagasilöögid, mul oli sama probleem mis teema algatajalgi st. mootor 48V 120W. Võtsin arvesse kõiki soovitusi mis siiamaani antud. Kivi toiteks kasutasin 24v zenerit ja vastavat eeltakistit kivi toiteks sai kuskil 18V. BDV65 asemel kasutasin BDV67 mis peaks olemema mõni amprit võimsam kui originaal, samuti dioodid said valida 1N5404 asemel 1N5408. 2200mikroF lüüt on küll kahjuks 50V kuna muud ei õnnestunud hankida. Mootori pidurit ja kahte BC547 transistorit esialgu ei paigaldanud. Esialgseks katsetamiseks kasutasin nelja 12V 21W auto valgusallikat selle kompunniga sain valida paraja takisti pote vahele, et reguleerimine toimuks kogu pote ulatuses. Olin juba rõõmus, et kõik töötab kuid siis tuli tahtmine proovida ka mootorit, esialgu oli pote. maha keeratud, kõik töötas ootuspäraselt mootor hakkas vaikselt vedama kuid kui olin lõppu jõudnud siis mootor ei reageerinud enam potega reguleerimisele. Esimese hooga vahetasin LM358 kivi ja proovisin lampidega kuid reguleerimine puudus. Siit ka küsimus mis võis juhtuda ja mida ma valesti olen teinud. Mootor on 3,...A kas äkki said dioodid viga?kuna dioodid on 3A.
              Kui oluline on kondeka mahtuvus?, väiksema mahtuvuse kondeka leian ka 100V pingega. Kuna jupid on suhteliselt korralikult maketplaadile joodetud siis on neid suht raske välja joota juhuslikuks kontrolliks.

              Comment


                #37
                Vs: Vajan CO keevituse skeemi

                Mootor käib täie vungiga?
                Ilmselt küpses sisse see BDV67 transs. Sel on nimelt CE max. lubatud pinge sellise toitepinge jaoks natuke madal, 60V.
                Peaks kasutama BDV67B (100V).
                Ja kui katsetad, jälgi transi temperatuuri, võibolla vajab jahutuseks radikat (suure tõenäosusega vajab).

                Comment


                  #38
                  Vs: Vajan CO keevituse skeemi

                  Vahetasin BDV transi, kontrollisin dioodid kuid mitte mingeid edusamme. Ainuke mida vahetanud pole on 10 mikrone lüüt ja takistid. Kui BDV transi baasis pinget mõõtsin siis see kõikus olenevalt poteka asendist 0-4V see ju tähendaks, et transi juhtimine töötab. Kas keegi viitsiks vaadata mida veel kontrollida või kust mõõta. Kas mingi komponent põhjustaks kohese transi riknemise kui vooluvõrku ühendan. Siiamaani olen komponente vahetanud ükshaaval, mitte kõiki korraga. Müstika on minujaoks see, et kõik ju toimis lampidega ideaalselt.

                  Comment


                    #39
                    Vs: Vajan CO keevituse skeemi

                    Kui paned mootori asemele lambid, mis toimub? Põleb, ei põle üldse, reguleerib?
                    Kui mootor on asendatud lampidega, võid 1N4054-ga tähistet dioodid lahti ühendada. Kas siis muutub midagi?
                    Pinge muutus transi baasil viitab jah sellele, et miskitsorti reguleerimine seal siiski toimub. Kindlam oleks küll ossiga impulssi vaadata.
                    See 10mikrone lüüt on seal opaka toite silumiseks, see otseselt töövõimele pärssivalt mõjuda ei tohiks, kui just lühises pole. Skeemi stabiilsus jah langeb, aga selle jätaks hetkel kõrvale.
                    Ikkagi üle kontrollida mootorit juhtiv transs ja need võimsamad dioodid.

                    Comment


                      #40
                      Vs: Vajan CO keevituse skeemi

                      mootori asemele panin kohe lambid kuid ei midagi, samuti proovisin ilma dioodidetta kuid lambid põlevad ikka täie heledusega, reguleerimist ei toimu. Dioode saan kontrollida testriga, dioodi asendis, kuid kuidas veenduda transi korrasolekus?

                      Comment


                        #41
                        Vs: Vajan CO keevituse skeemi

                        Samamoodi, dioodi asendis. Mõõdad siirde päri- ja vastupingelangu. Baasilt emitterile, baasilt kollektorile ning emitteri kollektori vahel. Ränitransi siirde päripingelang on ca 0,7V, paar kümmendikku siia-sinna. Kui on 0V, või selle lähedal, on siire lühises, kui näitu ei ole, katkestuses.Seda siis päripidi mõõtes. Vastu siiret mõõtes peaks korras transi puhul näit puuduma. Erandiks on uuema aja kollektori ja emitteri vahele integreeritud kaitsedioodiga transid.Need BDV-d peaks ilma selleta olema. Alati on andmeleht abiks.
                        Selle konkreetse transi puhul pead arvestama, et tegu on liittransiga, st. baasilt emitterile pingelang on n x 0,7V, sõltuvalt sellest, mitmest transistorist lülitus koostatud on (enamasti kahest, siis ca 1,4V, kolme siirde puhul ca 2V).

                        Edit: Mõõtmine on lihtsam, kui mõõdetav skeemist eemaldada, seda just väheste kogemuste korral.

                        Comment


                          #42
                          Vs: Vajan CO keevituse skeemi

                          vahetasin vahepeal transi ja tegin skeemi 12v ringi eemaldasin 1n5404 dioodid kuid reguleerimist ei toimu ikka. Homme vaatan skeemi veelkord läbi ja kontrollin transid. Kas 555 kiviga oleks lihtsam olnud teha, vaatasin, et mu 220v keevitus oli just selle kiviga tehtud ja ka selle kiviga mootori reguleerimis skeeme on google täis. Tänaseks aitab kuna Põgenemine ootab.

                          Comment


                            #43
                            Vs: Vajan CO keevituse skeemi

                            Tundub, et seegi kord oli hommik õhtust targem. Nimelt uued transid olid BDV66C PNP mis ei ole küll vist päris õiged selle skeemi jaoks esialgu kasutasin BDV67D NPN. Kuid sellegi poolest häirib üks asi, nimelt kivist välja tulev signaal mis läheb transi baasi on 0-12v (mõõdetud ilma transita). kas see on ikka õige, kas baasi minev pinge ei tohiks ületada 5V? Peale pühi muretsen uue transi siis saab uuesti ära proovida, kuid miski pidi ju mäda olema, et esialgse transi läbi kärssas. Transi kontrollimise tulemused:tester dioodi asendis, pluss baasi miinus kollektorisse ja emitterisse näit mõlemal korral 0,59V vastupidi mõõtes näit puudus,
                            kollektori ja emitteri vahel näit 0V, kas see näitab, et trans. on omadega õhtul?

                            Comment


                              #44
                              Vs: Vajan CO keevituse skeemi

                              Esmalt postitatud uzi poolt Vaata postitust
                              Tundub, et seegi kord oli hommik õhtust targem. Nimelt uued transid olid BDV66C PNP mis ei ole küll vist päris õiged selle skeemi jaoks esialgu kasutasin BDV67D NPN. Kuid sellegi poolest häirib üks asi, nimelt kivist välja tulev signaal mis läheb transi baasi on 0-12v (mõõdetud ilma transita). kas see on ikka õige, kas baasi minev pinge ei tohiks ületada 5V? Peale pühi muretsen uue transi siis saab uuesti ära proovida, kuid miski pidi ju mäda olema, et esialgse transi läbi kärssas. Transi kontrollimise tulemused:tester dioodi asendis, pluss baasi miinus kollektorisse ja emitterisse näit mõlemal korral 0,59V vastupidi mõõtes näit puudus,
                              kollektori ja emitteri vahel näit 0V, kas see näitab, et trans. on omadega õhtul?
                              Jah, see 0V näitab, et transs on küpse. Põhjuse tõin juba enne ära: CE-pinge liiga madal. Mootoril tekkivad pingepiigid tapsivad transi maha.
                              Tegelikult saad ka seda olemasolevat BDV66C-d kasutada (parameetrid sobivad) kui skeemi veidi ringi teha. Vaja on lisaks ühte väiksevõimsuselist N-P-N transsi (BC546, või parem) ja paari takistit.
                              Tegin skeemikese ka:

                              Juppide tüüpe ära vaata ja "VCC" kirju noolte juures, need on täiesti lambist, esimesed ettejuhtuvad.
                              Takisti R1 võiks olla ca 22 kilooomi, R2 51-100 kilooomi.
                              Mootor/lambid tuleb siis ühendada transi kollektori ja skeemi miinuse vahele.

                              Edit:
                              See pinge: bipolaartransistori avanemiseks on vajalik teatavatesse piiridesse jääv baasivool.Leitav andmelehelt. Selle piiramiseks kasutatakse takistit, pinge nö. muutub ise parajaks. Liigne baasivool põletab siirde maha, liiga väike aga ei suuda transsi piisavalt avada.
                              viimati muutis kasutaja tcumen; 31 m 2009, 15:47.

                              Comment


                                #45
                                Vs: Vajan CO keevituse skeemi

                                Aga esialgu kasutasingi BDV67B transsi, kuid ikkagi põles maha. Kas on mingeid täiendavaid võimalusi transi kaitsmiseks, kas dioddid võivad olla võimsamad kui skeemil näidatud?

                                Comment

                                Working...
                                X