Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Akulaadija voolupiiraja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Akulaadija voolupiiraja

    Tervist!

    On plaanis teha ühest trafost (raudtee trafo) vähe parem auto akulaadija.
    Olen uurinud laadijate skeeme jne aga pole ikka otsusele saanud veel, mis moodi teha voolupiiraja? Mis oleks hea aga ka lihtne.
    Mis targemad soovitavad?
    Ise kaldun sinna türistori poole aga...
    Neid on endal tasuta käes.
    Midagi sellist: http://www.rlocman.ru/shem/shem-cache.html?di=11127
    Aga seal on voolud väiksed. Võiks mingi 15A ära kannatada siis peaks korraliku varuga olema.
    Kiiret pole, kuskil jõuluteaegu on aega sellega pusima hakata. Aga idee võiks ikka ennem valmis olla

    Tänud!
    viimati muutis kasutaja HighPower; 17 m 2009, 08:38.

    #2
    Vs: Akulaadija voolupiiraja

    Tere.
    Huvitusin ka auto akulaadija ehitusest, mille väljundvool võiks olla ~10 A . Kas kellelgi on soovitusi konkreetsete skeemide kohta, mida keegi on teostanud ? Ainult üldteoreetiline jutt ei paku huvi.
    Tänan.

    Comment


      #3
      Vs: Akulaadija voolupiiraja

      Minul on kasutusel laadija, milles pinget hoiavad LM317; neid ladusin paralleeli 5 tk (oli tasuta käes). Sellest saab teoreetiliselt 5 x 1,5A aga trafo ei vea välja.
      Kui on soov saada 10A, siis peaks kasutama 7tk. mis ilmselt on ostmiseks liiga kulukas.
      Head susserdamist !

      Comment


        #4
        Vs: Akulaadija voolupiiraja

        Esmalt postitatud urmo poolt Vaata postitust
        Minul on kasutusel laadija, milles pinget hoiavad LM317; neid ladusin paralleeli 5 tk (oli tasuta käes). Sellest saab teoreetiliselt 5 x 1,5A aga trafo ei vea välja.
        Kui on soov saada 10A, siis peaks kasutama 7tk. mis ilmselt on ostmiseks liiga kulukas.
        Pliiakude laadimisel tuleks pigem hoida voolu. Kõige lihtsam on hõõglamp (autopirn), mille võimsus tuleb valida vastavalt voolule. Pirn peaks kergelt hõõguma: siis on kõige parem voolustabilisaatori reziim.
        Automaatikaks on hüstereesiga Smitti trigger, mis lükkab türistori kinni, kui pinge tõuseb üle14,5V
        ja lülitab tagasi, kui pinge on alla 13,8V. olen neid teinud paar tükki, töötavad hästi ja neid võib jätta aku külge ilma järelevalveta. Skannerit ei ole ja skeemi joonistada ei viitsi.

        Comment


          #5
          Vs: Akulaadija voolupiiraja

          Ei pea ennast küll klassikuks, kuid kordan iseennast:
          Kas kellelgi on soovitusi konkreetsete skeemide kohta, mida keegi on teostanud ? Ainult üldteoreetiline jutt ei paku huvi.

          Comment


            #6
            Vs: Akulaadija voolupiiraja

            Esmalt postitatud gadag poolt Vaata postitust
            konkreetsete skeemide kohta, mida keegi on teostanud ?
            Ainult üldteoreetiline jutt ei paku huvi.
            Praktikat nii et tapab
            Полезные схемы для автолюбителей. Бортовые компьютеры, спидометры, тахометры, пробники, ДХО.

            Comment


              #7
              Vs: Akulaadija voolupiiraja

              Tänan soovituste eest. Neid linke olen vaadanud. Põhimõtteliselt otsin sarnast lahendust, mida kirjeldab Shele. Ilukirjanduslikult on see mulle mõistetav, kuid selle põhjal ma ise skeemi ei suuda koostada. Kui ma oskaks, siis ma ju ei oleks küsinud. Sellepärast ma konkreetsest skeemist huvitusingi.
              Eesmärgiks oleks siis 12 V akulaadija, millel, olenevalt aku mahutavusest (10 Ah - 100 Ah) oleks seadistatav max laadimisvool (1 A- 10 A) ja mis peale aku täitumist piirab laadimisvoolu või lülitub välja.

              Comment


                #8
                Vs: Akulaadija voolupiiraja

                Laadisin aastaid autoakut omatehtud seadmega
                mis ajas 14,5 V välja ja piiras voolu suure reguleeritava takistiga.
                Nüüd paneks sinna silla ja vast lülitaks natuke ka keerde.
                Ühe mähise puhul on see lihtsam. 150 W trafo pole ju ka eriti suur.
                Välja peaks vist aku pinge järgi lülitama.

                Aga alati võib asja keerulisemaks ajada.

                Comment


                  #9
                  Vs: Akulaadija voolupiiraja

                  Ma akulaadijale just selliseid funktsioone soovingi, et ei peaks ise laadimise käigus voolu reguleerima ja õigel ajal lahti ühendama. Sellised laadimisvõimalused on mul olemas tänu labori toiteplokile (automaatset max voolupiiramist ei saa seadistada) ja tehase akulaadijale (rumal ja ~5 A). Soov tekitada universaalsem ja arukam.

                  Comment


                    #10
                    Vs: Akulaadija voolupiiraja

                    Sel juhul on vaja teha reguleeritav püsipingega voolupiiramisega akulaadija. Voolupiiramine võib isegi ära jääda, kuid see aste ei ole eriti raske. Vahet pole, kas kasutad türistore, transistore või mis iganes (kommutatsioonielement), kuid põhimõtteliselt peab olema juhtplokis väljundis tagasisidestatud juhtahel mis juhib siis võtme kommutatsioonielemente. Ja keerad juhtpinge siis vastavalt akutüübile õige, tavaliselt on see 2,23-2,27 V akupurgi kohta. Peale kommutatsioonielementi paned voolupiiramiseks hea jämeda drosseli ning mõni hea lüüt pole ka paha.
                    Sellise akulaadija taha pandud aku võid sinna unustadagi, igatahes laadimine on akule parim võimalikest ja teeb rohkem head, kui ilma laadijata nurgas seismine.
                    Ma täiustasin algset akulaadija skeemi, nii et mul oli universaalne labori toiteplokk koos sätestatava voolu ja pinge reguleerimisega ning see andis head siledat, stabiliseeritud pinget vahemikus 5-15 V (akulaadija trafo ei andnud rohkem kui 15 V välja, suurema trafo korral oleks saanud ka 5-40 V) ja maksimaalne vool oli 15 A. Piiravaks sai siiski trafo, see ei jäksanud üle 10 A välja anda ning probleemiks hakkas olema primaarmähise ülekuumenemine.

                    Comment


                      #11
                      Vs: Akulaadija voolupiiraja

                      Ei pea ennast küll klassikuks, kuid kordan iseennast:
                      Kas kellelgi on soovitusi konkreetsete skeemide kohta, mida keegi on teostanud ? Ainult üldteoreetiline jutt ei paku huvi.

                      Comment


                        #12
                        Vs: Akulaadija voolupiiraja

                        Ei pea ennast ka klassikuks, aga kui tahad konkreetset skeemi, siis otsimootorid pritsivad piisavalt sodi, et päevadeks ennast vahtima unustada.
                        Siin saab ikka asjalikku nõu kuidas keegi on midagi teinud, aga ega sulle puust ja punaseks tehta, endal peab ikka mõte liikuma.
                        Kui eelnevatest postidest ja linkidest midagi kasu polnud, ei ole mõtet oodata et keegi sulle kõik ära teeb.
                        Head susserdamist !

                        Comment


                          #13
                          Vs: Akulaadija voolupiiraja

                          Urmo.
                          Otsingumootoreid ma oskan kasutada. Elektroonika alal olen lihtsalt huviline. Sooviks oli saada asjatundjatelt pädevaid soovitusi, millist lahendust (skeemi) kasutada ja võib olla tegevuse käigus midagi veel täpsustada. Sellepärast ma oma esimeses ja ka vahepealsetes postitustes rõhutasingi, et otsin konkreetset skeemi. Ilma skeemita loen ma vastuseid kui ilukirjandust, kus ma saan aru, et erinevad vastajad on erineva tasemega akulaadijatega kursis. Eeldasin, et küsimus on mõistetav. Vastustest on asjaarmastajal kasu siis, kui ta neid mõistab ja rakendada saab. Nende vastuste põhjal, mis siiani on, ma ei suuda projekteerida arukat akulaadijat (optimaalset skeemi):
                          1. max laadimisvoolu reguleerimine 1A - 10A
                          2. aku täitudes automaatne laadimisvoolu piiramine või väljalülimine
                          LM317, ampermeetrit ja kella kasutades ma oskan akut laadida. Nii nagu suusatamise eesmärgiks on tavaliselt meelelahutus, soovin ma lihtsalt midagi nikerdada.

                          Comment


                            #14
                            Vs: Akulaadija voolupiiraja

                            Lisan siis omalt-poolt kah veidi "ilukirjandust" :
                            Äkki kasutaksid lõpp pinge saavutamise korral väljalülitamiseks hoopis releeloogikat?
                            Vanasti olid autodel relee regulaatorid ja pinge muutmine käis vedru venitamisega.
                            Saaks tõeliselt ilusa ja retro asja.
                            Läbi hõõglambi laadimist olen ühes miilitsa (siis olid veel miilitsad) raadiojaama akulaadijas näinud.

                            24 V relee peaks rakenduma ca 14 V ... 15 V juures katkestades sellega laadimise.
                            Hõõglambiga toimub voolu piiramine.

                            PS. kui kasutada 12 V releed, siis tuleb sellega järjestiku lülitada muuttakisti, millega saab siis väljalülitus pinget muuta.
                            viimati muutis kasutaja klm; 02 m 2010, 12:51. Põhjus: ps.-i segane lause
                            MINULE EI MEELDI KUI MÕNINGAD ISIKUD MINU POSTITUSI MUUDAVAD,
                            KUI POSTITUS EI SOBI SIIS PALUKS SEE KUSTUTADA !

                            Comment


                              #15
                              Vs: Akulaadija voolupiiraja

                              Tere!Ehita Abo "Raadiolülitustes" olev akulaadija.Mul on ja töötab juba üle kümne aasta.

                              Comment

                              Working...
                              X