Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Aidake takisti valimisel? kui üldse saab takistiga?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Aidake takisti valimisel? kui üldse saab takistiga?

    Tere,

    Jõulu kuusel läks orig. adapter läbi ja tahaks ise asendada seda.
    Vana adapter oli 12V 1000mA ja endal olemas 13,5V 1000mA. Kas sellele saab panna takisti vahele ja kui saab siis mitme oomise? ja kas ning kui palju siis voolutugevus langeb?

    Tänud!

    #2
    Vs: Aidake takisti valimisel? kui üldse saab takistiga?

    See 1,5v ei tohiks olla suur vahe, et vajaks takistit vahele, sõltub paljugi kuuse pirnidest. Muudab ainult pirnide eluiga..
    Raske õppustel, kerge lahingus...

    Comment


      #3
      Vs: Aidake takisti valimisel? kui üldse saab takistiga?

      Kuuse sees on fiibrid mis juhivad vakgust ja kuuse all on üks 12v halogeen pirn ja 12v mootor mis töötab 8 pööret minutis ja vahetab pirni ja fiibrite vahel erinevaid värve ja kujundeid.

      Ise arvasin et see 1.5v mis üle on et ei tohiks ka vist mõjutada aga tahtsin kindel olla. Et kui halogeen läbi läheb on probleem väike aga kui selline 8rpm mootor siis pole seda kuskilt võtta vist. Sest asju ju pidevalt järgi.

      Comment


        #4
        Vs: Aidake takisti valimisel? kui üldse saab takistiga?

        Esmalt postitatud sarv poolt
        endal olemas 13,5V 1000mA.
        Pane talle koormus külge ja mõõda pinge ära. Mitu volti jäi? Ehk polegi takistit vaja...
        Keegi pole targemaks muutunud sellest, et mind lolliks peab.

        Comment


          #5
          Vs: Aidake takisti valimisel? kui üldse saab takistiga?

          hämming.

          adaptril kirjas 13.5 aga voltmeeter näitab 18,8v. 12v lamp põleb väga eredalt aga mootor ringi ei vea. Võtsin lambi ära et läbi ei läheks ja jätsin ainult mootori järgi aga see ikka ei tööta. mõõtsin siis pinge ära näitas 17,3v.
          Ei tea mina.
          Ei usu ka ju et vana adapter ja mootor korraga läbi läksid.
          Pole sellel alal just kõige targem

          Comment


            #6
            Vs: Aidake takisti valimisel? kui üldse saab takistiga?

            Kui mina selle lehe päisesse ja vajutada Tehnikapood ning teha otsing "1v zener"
            siis pakutakse seal lehel 0,91 krooni eest 1V 1,3 W zenerdioodi.
            1,3 W tähendab et sealt võib läbi minna 1,3A voolu
            Kui selline diood panna sinna 13,5 V ahelasse järjest vahele siis mootorile minev pinge on 1V võrra väiksem.
            Kui panna 2 sellist dioodi, saame pingeks 11,5 V.
            Natuke võib see ka siia-sinna erineda.
            Sellise dioodi kasutamisel pinge väheneb enamvähem ühepalju sõltumata voolust.

            Selle dioodi lähemalt vaatamisega oli probleeme aga tasub ELFA-st küsida.

            Comment


              #7
              Vs: Aidake takisti valimisel? kui üldse saab takistiga?

              ikkagi mootoris mingi probleem et ei vüta ringi. ju siis sellepärast ka vana adapter läbi läinud.

              Comment


                #8
                Vs: Aidake takisti valimisel? kui üldse saab takistiga?

                Esmalt postitatud sarv poolt
                .... 12v lamp põleb väga eredalt aga mootor ringi ei vea. Võtsin lambi ära et läbi ei läheks ja jätsin ainult mootori järgi aga see ikka ei tööta. ....
                Üks mõte.
                Ehk oli vanas adapteris alaldi sees ja uus on ilma selleta...
                KUI on alalisvoolumootor, siis ta vahelduvvooluga muidugi ei tööta.
                Tegelikult, väga ei tahaks uskuda, et lisaks mootori jaoks pinge alaldamisega ka lampi (kui ta suurema võimsusega on) alalispingega toideti. Sel juhul paikneks alaldi vast mootori juures, aga mine tea...

                PS. Pinget mõõdame voltides, aga mõõtühiku lühendi kirjutame suurtähega V (kõik teadlaste nimedest tuletatud mõõtühikute lühendid kirjutatakse suurtähega, see on rahvusvaheline kokkulepe, austamaks teenekaid inimesi).
                Elektroonika töötab suitsu baasil.
                Tähendab - igasse detaili on doseeritud täpne kogus suitsu.
                Kui mõnest suits välja lasta, siis värk enam ei käi.

                Comment


                  #9
                  Vs: Aidake takisti valimisel? kui üldse saab takistiga?

                  Nüüd avastasin, et see hoopis vahelduvvoolu mootor ja minu pea enam ei võta kuidas seda tööle saada. Adapter on alalisvoolu oma.
                  viimati muutis kasutaja sarv; 04 m 2009, 13:39.

                  Comment


                    #10
                    Vs: Aidake takisti valimisel? kui üldse saab takistiga?

                    Teist adapterit vaja. AC/AC.
                    Nt. selline: http://opood.ee/?a_k=UNIVTOIDE&t=k_ak&i=UNIVTOIDE

                    Comment


                      #11
                      Vs: Aidake takisti valimisel? kui üldse saab takistiga?

                      Mõte oligi selles et ise see asi tööle saada ja ennast natuke selles valdkonas arendada. elan maal ja selliseid poode pole ka lähedal kust saada vajalikku adaptrit ja kui nüüd hakata adaptri hinda ja kuuse hinda võrdlema siis ei raatsiks ka ekstra sellepärast linna minna ja 180 eeku adaptri alla panna.

                      Aga kas ei saa alalivooluadaptrit kuidagi lihtsalt vahelduvvoolule ümber teha?
                      Kui ei siis lükkan lihtsalt ühe ledi sinna alla ja ei panegi mootorit. Jääb lihtsalt kuusk ühevärviliselt põlema.

                      Comment


                        #12
                        Vs: Aidake takisti valimisel? kui üldse saab takistiga?

                        Sõltub. Kui on klassikaline trafoga adapter, viskad aladi/stabilisaatori välja.Ainult trafo jääb.
                        Pinget tuleks muidugi sobitada.
                        Impulssmuundiga adapteri puhul aga sedasi ei saa. Alaldi võib ju elimineerida, kuid saadav sagedus ikka mootorile ei sobi.

                        Comment


                          #13
                          Vs: Aidake takisti valimisel? kui üldse saab takistiga?

                          Esmalt postitatud tcumen poolt
                          Sõltub. Kui on klassikaline trafoga adapter, viskad aladi/stabilisaatori välja.Ainult trafo jääb.
                          Pinget tuleks muidugi sobitada.
                          Impulssmuundiga adapteri puhul aga sedasi ei saa. Alaldi võib ju elimineerida, kuid saadav sagedus ikka mootorile ei sobi.
                          See jutt läheb minujaoks juba liiga keeruliseks. Aga jah panen siis ühe ledi.
                          Tänud vastajatele.

                          Comment


                            #14
                            Vs: Aidake takisti valimisel? kui üldse saab takistiga?

                            Esmalt postitatud sarv poolt
                            Adapter on alalisvoolu oma.
                            Kas ta kuidagi lahti käib? Sees on trafo + dioodid + konde? Või midagi muud?
                            Keegi pole targemaks muutunud sellest, et mind lolliks peab.

                            Comment


                              #15
                              Vs: Aidake takisti valimisel? kui üldse saab takistiga?

                              kas need adapterid on kaalult sarnased ? (impulss toitekad on enamasti enamasti tuntavalt kergemad, kui trafoga variant) ja kas uus adapter on lahtivõetav ?
                              trafoga variandi puhul on üpris lihtne see alaldi sealt vahelt välja korjata ja tundub, et ka trafost tulev pinge võiks sobida (arvatavasti mingi 10-12V vahelduvat sealt tulebki, et sellest 13.5V alalist saada)

                              Comment

                              Working...
                              X