Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Akulaadijale pingestabikas

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Akulaadijale pingestabikas

    oleks vaja ehitada akulaadijale stabikas 14volti

    hetkel tuleb välja u 16v

    tarbija võtab kuni 50A

    igasugused ettepanekud teretulnud, ka kontaktid kes oleks nõus ette võtma

    #2
    Vs: Akulaadijale pingestabikas

    Vanast laeti autoakusid vooluga, voolu tuli piirata aga pinget stabiliseerida polnud vaja.
    Piisas kui max oli 14,7 V.
    Kui on mingid teis tüüpi akud siis ei tea.

    Kõige lihtsam on panna järjest suurem diood aga seal eraldub siis 100 W.
    Teine võimalus on sellele trafole lisada 1-2 keerdu traati.
    Kui "EI" tüüpi südamik siis kasvõi väikestele sammastele.
    Ja panna põhimähisele vastassuunas vahele.

    Comment


      #3
      Vs: Akulaadijale pingestabikas

      põhimõtteliselt olen mõelnud kasutada pwm lahendust kuid ise kindlasti hakkama ei saa.
      trafo on kolmefaasiline ja käivituseks sobib selline väljund väga hästi- pinge langeb sinna 12v kanti
      kuid kui vaja programmeerida siis tõuseb pinge liiga kõrgele. põhimõtteliselt saaks pulsisagedusega hoida pinge selline kui vaja?

      Comment


        #4
        Vs: Akulaadijale pingestabikas

        Kindlasi saab ka nii.
        Kõige parem oleks muidugi ehitada selle aku laadimiseks termotuumajaam.

        Aga kas ikka on mõtet?

        Comment


          #5
          Vs: Akulaadijale pingestabikas

          termotuumajaama pole mõtet ehitada kuna see läheks kindlasti väga kalliks. siiski on vaja toiteallikat mis suudaks kuni 50A 14V hoida. kel oskusi ja viitsimist aidata võiks siia oma ettepanekud teha

          Comment


            #6
            Vs: Akulaadijale pingestabikas

            Et tuumajaam on natuke kallivõitu saigi soovitatud paari keerdu 5 mm traati.
            OK, ise tead.

            Comment


              #7
              Vs: Akulaadijale pingestabikas

              kuna auto poolt tarbitav vool kõigub suurtes piirides järsult ja nõutud on 14V siis traat ei sobi.

              Comment


                #8
                Vs: Akulaadijale pingestabikas

                Nonii, nüüd läks PS enne, kui seda juttu lugeda sain. Kahjuks siit suurt targemaks ei saanud.
                Eeldades, et tegu on pliiakudeaga (happeaku/acid cell,...), siis pead jälgima laadimisvoolu ja pinget akul.
                Parim odav voolustabilisaator on hõõglamp. Lisada tuleb Hüstereesiga triggerlülitus, mis aku täissaamisel lõpetab laadimise ja (kui on hea lülitus!) siis lülitab aku uuesti laadimisele.
                Kui Sul on 16V, siis on probleem: vooluregulaatorile/piirajale ei jätku pinget.
                Anna teada, kus asud, võib ehk üritada midagi leiutada.
                Moded&admin: koha määrang peaks olema kohustuslik, palju tühje päringuid jääks ära.

                Comment


                  #9
                  Vs: Akulaadijale pingestabikas

                  Esmalt postitatud hobujõud poolt Vaata postitust
                  kuna auto poolt tarbitav vool kõigub suurtes piirides järsult ja nõutud on 14V siis traat ei sobi.
                  Kui kasutad seda traati trafo südamikust läbitorkamiseks ja siis lisapinget vanast mahalahutamiseks siis on tavaliselt sobinud küll.
                  Aga ega ei pea lihtsalt tegema.

                  Kui paned keerud LISAMA, saad 18 V, kahe keeruga veel enam ja saad Shele vooluregulaatorile/piirajale vajaliku pinge kätte.

                  Comment


                    #10
                    Vs: Akulaadijale pingestabikas

                    Käisin mõõtsin korra ilma koormuseta. väljundpinge 18V

                    Comment


                      #11
                      Vs: Akulaadijale pingestabikas

                      Võid ju auto mootori käima panna selleks ajaks kui see voolutarve suur on genekas annab õige pinge ja voolu. Sel juhul peab garaasis olema väljatõmme sest need tänapäeva diislid ajavad ikka väga rõvedat haisu (sealhulgas tahma) välja.
                      Aga kui peab laadijaga just tegema siis kas on ikka päris 50A vaja ? Tehas tahab ,et oleks 50A kui aku on täis siis katab see ka ära need suuremad voolu piigid. Muidugi 6A laadija jääb nõrgaks aga vähe toekam ajab asja ära küll.
                      viimati muutis kasutaja ruudi; 14 m 2010, 11:22.

                      Comment


                        #12
                        Vs: Akulaadijale pingestabikas

                        Auto pingeregulaatorist saaks selle järelvaataja teha. D+ ots aku + le, mass laadija ja aku miinusega kokku ning ergutus mähisesse käivad otsad releed juhtima, mis sisselülitatuna ühendab laadija + aku + ga. Tuleb enne kontrollida kas relee ikka lülitub välja üle 14V puhul (liiga väike koormus ergutusmähisega võrreldes ntks). Laadimis voolu see ei piiraks, küll aga ei laseks 18 V ga akut keeta.
                        Maailm oleks puhas ja süüta
                        kui poleks õllejogurtit
                        - Õ.Õ.

                        Comment


                          #13
                          Vs: Akulaadijale pingestabikas

                          olen ise läbi mõelnud mitu lahendust
                          1. geneka pingeregulaator- kuid kui hakkab releed liiga tihedalt lülitama? samuti peaks leidma kolme kontaktipaariga kvaliteetse relee mis kannataks vähemalt 3x15A ja 380 V
                          2. keerdusid maha keerata- kuid kaotan hea võimsusega käiviti
                          3. teha väljavõte sekundaarist- jube ebamugav kuna keritud 5x12 mm alumiinium latist, probleemid lülitamisega ( 3 faasi kolmnurk )
                          4. kerida primaari juurde kogu kupatuse peale ja kasutada laadimisel juurdekeritud primaari ja käivitamisel nii nagu praegu.
                          paigaldada tuleb vaid ümberlüliti. töö suht odav.
                          4. variant on kasutusel ka START akulaadijal

                          Comment


                            #14
                            Vs: Akulaadijale pingestabikas

                            Esmalt postitatud hobujõud poolt Vaata postitust
                            3. teha väljavõte sekundaarist- jube ebamugav kuna keritud 5x12 mm alumiinium latist, probleemid lülitamisega ( 3 faasi kolmnurk )
                            5. Ära tee väljavõtet, keri sinna keerde juurde. Sellisest laadimiseks vajaliku jämedusega traadist.
                            Kõigule kolmele mähisele, igale oma lisa.

                            Ühendad selle lisa sekundaarmähisega järjest, aga suund olgu vastupidine.
                            Siis lahutub see lisa pinge algpingest maha.

                            Traat küll jämedam aga seeeest keerde jälle vähem.

                            Laisk inimene teeks küll nii, aga töökus olevat ahvst inimese teinud.

                            Comment


                              #15
                              Vs: Akulaadijale pingestabikas

                              selle miinus on ümberlülituse raskus. mismoodi sa lahendaksid selle?

                              Comment

                              Working...
                              X