Proovin UPSi mõnekümne Khz peale käima saada. Sain uurides ja katsetades (muutes SG3524 perifeeria parameetreid)1Khz, siis veel ilusad kandilised impulsid. Sealt sagedusest edasi lähevad aga impulside nurgad ümmarguseks :'(
Teade
Collapse
Foorumi reeglid.
Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less
Tarkade meeste nõu hädasti vaja seoses UPS iga
Collapse
X
-
ei saanud sellest UPS-isT eriti sotti, skeemi pole ja ise joonistama ei hakanud. Jootsin UPSi plaadilt maha 4 väljatransistori , hankisin SG3525 kivi, kondekad ja takistid ning võtsin selle http://sound.westhost.com/project89.htm lehe viimase, lihtsama, skeemi ette. Nüüd olen niikaugel, et kui koormuseks kasutan kahte 12 oomist takistit, tuleb väljatranssidest ilus korrektne kandiline signaal. Kui aga panen trafo järgi (kerisin seal lehel oleva õpetuse järgi ühe arvutitoite trafo südamikule), siis läheb too ilma koormuseta (ka koormusega)kuumaks ja väljundsignaalis on piigid sees.
I-I I-I
I I I I
I I------I I I------I
I I I I
I I I I
I I I I
I I I I
-I I I-------I I I--------
I I I I
I-I I-I
R1 ja R2 lähevad väga tuliseks. Miks see nii on ??? Toroidi kerisin seal lehel oleva õpetuse järgi ühe arvutitoite trafo südamiku peale.
Comment
-
Update: see project89 nüüd trükiplaadil, SG3525 juhib otse väljatransistore FRP50N06(2x4 tk), sageduseks ~30Khz. Toide autoakult, koormuseks 2x50W 12V pirni otse transistoridel. Signaalikuju lampidel selline: http://www.hot.ee/dot4/frp.JPG Kuidas nendest lühiajalistest kõrgema pinge impulssidest lahti saab? Kusagilt lugesin, et peale trafot tuleb mingi julla selleks panna. Muidu laevad need impulsid järgneva koormusahela toitekondekad liiga täis kui koormust taga ei ole?
Comment
-
Jääb mulje et induktiivsus vale - siis tekivad ka piigid. Lisaks kasutatakse vahest suntivaid ahelaid: konde, tak järjest.- Vend Hieronymus tunneb Motorola toodete nimekirja kõige paremini, las tema ütleb.
- Motorola poolt loodud kiipide hulgas ei ole teda üles tähendatud. - Tähendab: ta on Intelist!
Comment
-
Üritan kerida muunduri jaoks toroidtrafot ühe ATX impulsstoiteka trafo alusele, aga ei saa kohe kuidagi nii väheste keerdude arvuga hakkama kui "project89"-s näidatud (primaar 2*4 keerdu). 4 keeru puhul kaob toitekast kuhugi >15A voolu ja trafo läheb hetkega maru-tuliseks (koormuseta). Alates 2*35 keeru puhul jääb trafo temperatuur mõistuse piiridesse (~40c), voolu tarbib ilma koormuseta siiski ligi 0,5A. Sedasi ei jää aga sekundaari jaoks üldse ruumi. Mis temperatuuril peaks koormuse all olev impulssmuunduri trafo töötama umbes?
Comment
-
Üsna jahedad tavaliselt. Nii 40 kraaadi max.
Ilmselt on sul trafosüdamik vale (läbitavusega). Muidex, kuidas saab atx'i südamikule toroidi kerida ?
Ja veel: atx käib kuskil 30kHz peal, sageduse muutudes kaod suurenevad jäärsult. Mis sinu toiteka sagedus on?- Vend Hieronymus tunneb Motorola toodete nimekirja kõige paremini, las tema ütleb.
- Motorola poolt loodud kiipide hulgas ei ole teda üles tähendatud. - Tähendab: ta on Intelist!
Comment
-
Proovisin trafot kerida vist induktiivpooli toroid alusele :-X Nüüd katsetan selle E kujulise trafoga (ATX toitekast, ise keritud keskväljavõttega 2x10 keerdu primaar, 2x10 keerdu sekundaar - proovimiseks) aga ikka läheb tuliseks. Kui 200W autopirne trafole järgi anda siis 3 min pärast ei kannata sõrme trafo vastu panna enam, nii tuliseks läheb. Transid lähevad ka, aga mitte nii kuumaks. Samas, kui ilma trafota lambid külge panna siis töötavad transid vaevu leigelt. Signaali kuju ilus, ainult need teravad kitsad piigid on sees, see ei tohiks vist trafot kuumaks ajada. Sagedus on 30Khz. Mida ma veel proovida võiks et asi jahedamalt töötaks?
Comment
-
Põhjusi kuumaksminekuks võib olla palju
Alustuseks kas takisti R8 on paigas?
Dioodsild koormusahelas on kõrgsageduslik?
Kas trafo mähised on ikka õiges faasis ühendatud?
peale selle ilmselt probleem südamiku magneetilise läbitavusega (liiga väike). Otsi uus südamik või pane 2 südamikku kõrvuti ja keri mähis üle mõlema korraga. Nii saad ristlõike 2x suuremaks.
Kui südamik õige siis on ka 4 keeruga mähisel induktiivsus piisavalt suur et südamik ei lähe küllastusse ja vool ei hakka ekponentsiaalselt kasvama. Praeguse 35 keeru puhul on sinu mähisel ka liiga suur aktiivtakistus. Sellepärast lähebgi koormuse all kuumaks.
Pane trafo toiteahelasse väike takisti ~0,5 oomi ja vaata selle pealt voolu kuju. Ideaalis peaks see olema saehammas. Kui on midagi muud siis otsi viga.
Jõudu katsetamisel!
Comment
-
R8 on 100 oomi nagu skeemil antud, R6 asemel on 50k potensiomeeter, sellest siis annab kruttida sagedust. Dioodsillani ei ole veel jõudnud, trafo koormamiseks kasutan auto 100W pirne. Milliste näitajatega trafot ma otsima peaksin, kas tevalost saab sellise osta (toroidi tahaks), äkki keegi teadja ja targem paneb sobiva südamiku lingina siia, palun.
Comment
-
Update: Sain oma 2xTDA7293 võimu tööle (millele ka see UPS-pingemuunduri värk mõeldud). +-17V peal müristab 8 oomist 12" 200W kasti vägagi ägedalt, homme kerin trafo +-25V peale, siis proovib max võimsuse ka ära. Algul plaanisin võimu autosse, aga nüüd näib et need 150W on rohkem kui ette kujutasin ning autosse piisaks vabalt ka ühest TDA7293 kivist. Probleeme tekitasid skeem ja trükiplaat mis datasheedil kokku ei langenud ning mõnede detailide nominaalid tuli välja lugeda ka ridade vahelt (skeemil ei olnud antud).
Kuid seda pingemuunduri trafo probleemi ei ole siia maani lahendanud (et millist trafosüdamiku poest osta selle project89 jaoks). Kõik soovitused selles osas väga oodatud.
Comment
Comment