Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Vooluringi katkestamine ning uuesti ennistamine

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Vooluringi katkestamine ning uuesti ennistamine

    Pealkiri sai küll segane, kuid küsimus on selline:
    On 12v DC vooluring, kus on tarbija ning vooluallikas.
    Oleks vaja elektroonika konponenti või lahendust, mis katkestaks vooluringi ettenähtud voolutugevuse ületamisel, kuid taastaks selle koheselt.
    Idee on selles, et vooluringis on relee ja elektrimootor, elektrimootorile langeb liialt suur koormus, siis relee katkestatakse, kuid peale katkestust saaks uuesti seda kasuatada.

    Vabandan, kui segane, küsige, kui miskit arusaamatu.

    #2
    Vs: Vooluringi katkestamine ning uuesti ennistamine

    asi sõltub koormusvoolust.mida väiksem vool,seda lihtsam teha

    Comment


      #3
      Vs: Vooluringi katkestamine ning uuesti ennistamine

      Koormusvool on 10A.

      Comment


        #4
        Vs: Vooluringi katkestamine ning uuesti ennistamine

        see on juba tõsine asi.releega tuleb suur ja keeruline,õigem oleks väljatransistoreid kasutada.ainult et siin peab sind aitama keegi teoreetilisema elektroonikaga tegeleja kes suudab asja 10A peale arvutada

        Comment


          #5
          Vs: Vooluringi katkestamine ning uuesti ennistamine

          bimetall jääb aeglaseks?
          Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

          Comment


            #6
            Vs: Vooluringi katkestamine ning uuesti ennistamine

            Bimetall jääb aegalsesks, kuid asja võib lahendada relee baasil. Ütleme nii, et suurus ei ole nii määrav.
            Rakenduskohas ruumi jagub.

            Comment


              #7
              Vs: Vooluringi katkestamine ning uuesti ennistamine

              ja mis see relee jääb nii pinisema sinna, mitme sekundiga kontaktid ära helendavad???? Ka trans läheb lineaareziimi ja "hõõgub ära" ilma piisava radikata. Lolli idee kohe, kohe tähendab lineaaregulaatorit. Sul on vaja hoopis voolupiirajat hoopis. PWM regulaatorit mille tagasisidestus on vool mitte pinge. Kui vool ei ytleta 10A siis hoiab duty 100% 10A juures reguleerib tsükli nii et oleks pidevalt 10A. Võid kasutada mõnd standartset Hi side driveriga PWM kivi. Transid nii 100-150A lülitus vooluga. Töökojas olen siis saan vaadata kontrolleri transi tyybi. Kui meeles on muidugi.
              Modelleerimises ja tootmises kehtivad:
              1. Avariikindel vooluring lühistab kõik teised.
              2. Transistor, millel on kiiresti toimiv kaitse, säästab kaitset, sulades kõigepealt ise.

              Comment


                #8
                Vs: Vooluringi katkestamine ning uuesti ennistamine

                Kui peale katkestust mootorilt nagu imeväel koormus kaob, siis ei jää see relee sinna mitte pinisema. Kuhu see mootori koormus aga paukselt kaob, ilma, et mootori töölepanemisel (relee tagastumisel) jälle kohe tagasi ei tuleks, sellest ei saa jah aru.

                Comment


                  #9
                  Vs: Vooluringi katkestamine ning uuesti ennistamine

                  Üldiselt jah igasugused ülekoormuse kaitsed tehakse ikka selle loogikaga et inimene peab seda rakendumisel käsitsi taastama, olles kindlaks teinud ja eemaldanud rakendumise põhjuse. Igasugune automaatne taastumine toob enamasti kaasa sisse-välja plõksimise, sest rike tavaliselt ise ei kõrvaldu. Teemaalgataja ehk avaldab täpsemalt, millega tegu, ehk saab masinat õpetada kuidagi riket kõrvaldama ja selle õnnestumisel juba ennast uuesti sisse lülitama.

                  Comment


                    #10
                    Vs: Vooluringi katkestamine ning uuesti ennistamine

                    Asja ajab vast ära võimas potekas.
                    Pakun 2.2 oomi, ППБ-50E.

                    Comment


                      #11
                      Vs: Vooluringi katkestamine ning uuesti ennistamine

                      Samad teemad mul läbi käinud..
                      Komponent mõõtma, näiteks "PI"; olen kasutanud lõpurõngas-ferriiti PC toiteplokist, traadiga 1,1mm andis ca 60 pöörde juures ja 6A läbiva voolu korral poolil pingelangu 0,3xxxV, millest piisas loogika trigerisse ümberlülituse tegemiseks; Selline, kahepoolne filter, on ka täpselt asjaette, kui kavatsed sedasama mootorit tüürima/lülitama hakata väljatranssidega; see leevendab tunduvalt seda stardi-lühisvoolu-valu ja väljakad jäävad nii ellu.
                      Nühi põllukivi palju tahad, teemantit tast ikka ei saa

                      Comment


                        #12
                        Vs: Vooluringi katkestamine ning uuesti ennistamine

                        Esmalt postitatud erku poolt Vaata postitust
                        Samad teemad mul läbi käinud..
                        Komponent mõõtma, näiteks "PI"; olen kasutanud lõpurõngas-ferriiti PC toiteplokist, traadiga 1,1mm andis ca 60 pöörde juures ja 6A läbiva voolu korral poolil pingelangu 0,3xxxV, millest piisas loogika trigerisse ümberlülituse tegemiseks; Selline, kahepoolne filter, on ka täpselt asjaette, kui kavatsed sedasama mootorit tüürima/lülitama hakata väljatranssidega; see leevendab tunduvalt seda stardi-lühisvoolu-valu ja väljakad jäävad nii ellu.
                        On miskit skeemi põhimõtet kribada ja mõni komponent?

                        Comment


                          #13
                          Vs: Vooluringi katkestamine ning uuesti ennistamine

                          seda kõik tehakse väljatransistoril.lihtsam variant on ainult transistoriga.natuke keerukam skeem tuleb kui ehitada ta sobivate amprite peale .eeskujuks võtke arvuti emaplaat.seal on rakendatud just seda süsteemi.

                          Comment


                            #14
                            Vs: Vooluringi katkestamine ning uuesti ennistamine

                            Mul oli mootor vedamas rullikuid, töötsükli püsivool ca 5A; ehk käis läbi reduktori enam-vähem vaikselt.
                            Kui tekkis ummistus ja vool tõusis üle 6A püsivalt, siis lülitati ahel välja, mida suurem vool seda kiiremini.

                            Ehk, filtril pinge tõuseb lühisel, see võimendatakse läbi transi üles, hexa (+5V toitel) sisendis tõuseb pinge üle 2,51V ja see lülitab hetkega väljundi ringi ning väljundist lülitatakse läbi Darlington transi tööle plokeeringu relee.
                            Üks asi on; sisend transi väljundi ja hexa pingejaguri sisendi vahel peab olema vähemalt takisti ja sobiv lüüt, sest muidu ei saa mootorit käima pannagi, liig suure käivitusvoolu tõttu. Ehk on vaja väikest viidet hexa sisendi pingetõusus.
                            Nühi põllukivi palju tahad, teemantit tast ikka ei saa

                            Comment


                              #15
                              Vs: Vooluringi katkestamine ning uuesti ennistamine

                              Suured tänud vastajatele.
                              Nädalavahetusel proovin ehitada asja kokku ning annan tulemustest teada.

                              Comment

                              Working...
                              X