Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Kuidas steppermootor panna teatud arv samme tegema ilma arvutita?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Kuidas steppermootor panna teatud arv samme tegema ilma arvutita?

    Tere.

    oleks vaja lahendust, kus ühes otsas oleks stepper mootor, ning teises otsas paar nuppu, millest näiteks üks pööraks mootorit 90 kraadi vasakule, teine 180 kraadi vasakule.

    nuppude ja mootori vahel aga peaks olema draiver mis seda kõike juhtima hakkab. kuidas seda ehitada kõige lihtsamalt ja odavamalt?

    rootori kiirus võiks olla reguleeritav, kasvõi astmeliselt, ja ideaalne oleks kui liikumist alustatakse ja lõpetatakse sujuvalt.

    see väike seade oleks värvikambris detaili pööraja. võlli külge kinnitaks lihtsalt mingi konksu, või magnetid, ja sinna riputaks värvitava detaili. mootori kiirendus ja pidurdus ei tohiks liiga järsk olla, detail ei tohi konksu otsast minema lennata

    kõige raskem detail kaalub umbes 100g, on toru kujuline ja ripub vertikaalselt, seega mootori (ja kontrolleri) võimsus ei pea üldse suur olema.


    vot sellised nõudmised siis, aga endal puuduvad teadmised kuidas seda teha... netis sobivat skeemi ei leidnud ja mittesobivat ei oska enda vajaduste järgi tuunida. mootoreid on mul terve hunnik, igasuguse juhtmete arvuga, seega pole määrav mis tüüpi mootorile mingi skeem mõeldud on.

    mulle sobiks nii täielikult ise ehitamise variant, kui ka selline et ostan ebayst kõige odavama hiina kontrolleri ja ehitan juurde vaid süsteemi mis kontrollerile ühe nupuvajutusega mingi kindla arvu samme käseb astuda. ( võimalik et viimane variant on mõtetu aja, raha ja mõistuse raiskamine, andke nõu kes asjast rohkem teab. tänan!
    www.ledlahendus.ee

    #2
    Vs: kuidas stepper mootor panna teatud arv samme tegema ilma arvutita

    PIC/AVR + 4 väljakat + mõned takistid + nupud. Kontrollerist võtad neli väljundsignaali, nendega juhid väljakaid ja väljakad otse sammuka mähiseid. Ülejäänud on koodiga.

    edit: Esimene ettejuhtuv google'i skeem, mis juba sinule 1:1 sobib: http://atmega32-avr.com/steppermotor...crocontroller/

    Comment


      #3
      Vs: kuidas stepper mootor panna teatud arv samme tegema ilma arvutita

      Sammukas sellises kohas on küll stiilne lahendus , aga see nagu kahuriga kärbse laskmine. Kõige lihtsamalt ja odavamalt saab üldse ilma elektroonikata. Võtad esimese ettejuhtuva piisavalt aeglase ülekandega reduktoriga väikse alalisvoolumootori. Sinna kaks nuppu ja kaks lõpulülitit juurde ja valmis.

      Comment


        #4
        Vs: kuidas stepper mootor panna teatud arv samme tegema ilma arvutita

        reduktoriga mootorit pole kuskilt võtta, ja poes maksab rohkem kui kodus kastis vedelevate stepperite sorteerimine. lisaks on see asi kõrguse tundlik. stepperi lapiku tagumiku külge liimiks neodüüm magneti ja see hoiaks teda värvi kambri laes. väga lihtne ja kiiresti eemaldatav, asendatav tavalise konksuga mis samuti magnetiga laes ripub. ja mis kõige tähtsam, suhteliselt madala profiiliga tuleb see asi... lõpulülitite jaoks oleks siis vaja miskist sälkudega ketast rootorile, ja mehhaanika tegemise võimekust mul praktiliselt pole, lihtsam tundub praegu elektrooniliselt see asi lahendada. lisaks jääb niimoodi see kambris asuv osa oluliselt väiksem kui reduktoriga mootori puhul.

        muidugi elektroonika mõttes on reduktor-mootori variant sada korda lihtsam, aga kõigepealt asun siiski eggy antud linki uurima.

        EDIT: jah, vot ühe tähtsa asja unustasin mainimata, nii programmi kirjutamise, kui ka valmis programmi kivile sisse söötmisega läheb raskeks. ühesõnaga vajan kedagi kes selle osa ära teeks. mis oleks sellise töö hind?

        edit2: see on ikka sama kontroller? http://www.oomipood.ee/product/attin...m-8-bit-2k&f=t
        viimati muutis kasutaja LEDmann; 25 m 2012, 23:06.
        www.ledlahendus.ee

        Comment


          #5
          Vs: kuidas stepper mootor panna teatud arv samme tegema ilma arvutita

          üks pööraks mootorit 90 kraadi vasakule, teine 180 kraadi vasakule.
          Kas siit tuleb välja et pöörlemine on ainult ühes suunas?
          Kui kaua peaks kestma veerand- ja poolpööre?
          Kui aeg on sekundites oleks mõistlik kasutada käigukastiga mootorit.
          Kui alguse ja lõpu koht pole väga tähtis võiks kasutada
          kiirenduseks - aeglustuseks RC ahelat.

          Kui kasutada mikromasinat on kogu see ülesanne piinlikult lihtne.
          Ainult algoritmi peaks kõvasti täpsustama.

          Comment


            #6
            Vs: kuidas stepper mootor panna teatud arv samme tegema ilma arvutita

            pöörlemine vaid ühes suunas ajab asja ära, lihtsuse mõttes pole vist mõtet teistpidi pöörlemist lisada. aga selline funktsioon võiks ka olla, et mingi kolmanda nipu alla vajutamisel hakkaks mootor senikaua ringi käima, kuni nupp lahti lasta. ja kui see funktsioon üldse lisada, siis peaks olema kiirus potekast reguleeritav, vahemikus umbes 3s/pööre -10s/pööre ( haha, tegelikult see nupp võiks ka teistpidi pöörlemiseks olla, aga ma rahuldun vähemaga ka igaljuhul selle funktsiooni pöörlemiskiiruse reguleerimine ei tohiks mõjutada pool ja veerandpöörde nuppude kiirust.)

            veerandpööre võiks olla umbes 0,5s-2s ja poolpööre 1s-4s ( peaks olema reguleeritav, kuna erinevatele detailidele ei saa võibolla sama kiirust kasutada.)

            ühesõnaga point värvimisel oleks see, et värvin detaili esikülje, pööran 180 kraadi, värvin tagakülje, pööran 90 kraadi, värvin külje, pööran 180 kraadi, värvin teise külje. pööran 90 kraadi ja vahetan detaili.
            praegu käib kogu pööramine käsitsi, see tähendab et käed saavad tolmuseks, liiga palju üleliigseid liigutusi, ja kui vaja kiirelt teha, siis pean vasakut kätt kogu aeg õla kõrgusel hoidma, et kohe peale ühe poole värvimist detail teistpidi keerata... ( mõne detaili puhul kulub ühe külje värvimiseks vaid umbes 4 sekundit. selle ajaga ei ole nagu mõtet teist kätt alla lasta vahepeal, samas koguaeg õla kõrgusel valmisolekus hoida on ka tüütu ja väsitav.)

            sorry et kõike sulgudes selgitan, ma juba peaaegu magan ja aju ei suuda enam normaalseid lauseid moodustada
            www.ledlahendus.ee

            Comment


              #7
              Vs: kuidas stepper mootor panna teatud arv samme tegema ilma arvutita

              Esmalt postitatud LEDmann poolt Vaata postitust
              ma juba peaaegu magan ja aju ei suuda enam normaalseid lauseid moodustada
              Huvitav, mina näen huvitavamate projektide lahendusi tavaliselt unenägudena.
              Siin maadlesin jaotuskettaga mis neid 90 ja180 nurki seaks.
              __________________
              Kui on selline kindel nurkade järjestus siis miks NIIIIIIIIIIIII palju nuppe?

              Üks, jalaga vajutatav, teeb järgmise sammu so pöörab külge.
              Keerab nii, keerab naa.
              Kui on vaja potekaga kiirust reguleerida siis on seal vaja ka AD muundajat.
              Ja pote võiks olla liug-lineaarne, lihtsam jälgida ja muuta.
              Aga mootor võiks olla värvikasti PEAL ja ainult telg läbi lae.

              Küsimus on kas mootor on ühe või kahepoolse toitega ja palju samme läheb ringile.
              Kui ikka on kindel tahe olla eriti töökas ja teha ilma mikrota siis oleks vaja:
              pulssgeneraator, loendaja kust võtta mootori taktid, sammulugeja.
              Kas siis üks sammulugeja ja kommutaator või iga tsükli jaoks oma.

              Kui kasutada arvutit siis on meil iga sellise jupi jaoks kuskil 5 rida teksti.

              Kui tegu oleks minu lemmiku booditava mikroga (PIC18F4550) siis
              esimene kord laadid programmi, kasutad, veendud et on probleem.
              Muudad natuke suures PCs, ühendad Mikro USB pordiga ja kirjutad uue lahenduse, ca 2 min.
              Proovid uuesti.

              Mõned pildid näidiseks sellest PICist:


              Töö ajal piisab ainult 5 V toitepingest.
              digiväljundist võtad signaalid ja teed täpselt sama nagu oli Eggy soovitatud skeemis

              See on selline laiskade inimeste lahendus. Et teed hästi lihtsa ja lihtsalt seatava.

              Aga kui võtta nt üks vana, väike PC ja COM port siis sinna
              taha mahuvad nii mootor kui ka nupp.
              Kiirust peab ekraanilt muutma.
              Päris vanal saaks ka LPTd kasutada. Veel lihtsam.
              viimati muutis kasutaja A.R.; 26 m 2012, 08:39.

              Comment


                #8
                Vs: kuidas stepper mootor panna teatud arv samme tegema ilma arvutita

                Kui ikka enne stepperitega tegelenud ei ole, siis soovitaks asja tavalise mootoriga ja releedega lahendada.
                Mootorile reduktor külge, mingi pöörete regulaator kah.
                90 kraadi pööramiseks releega klassikaline käiviti skeem : normaalselt avatud start nupp sildab relee normaalselt avatud kontakti, kettal 90 kraadi jaoks 4 mügariku mis katkestavad normaalselt suletud kontakti.
                180 kraadi jaoks teine reele ja kettal 2 mügariku.

                PS . reduktori, mootori ja korpuse saaks äkki mõnest odavate asjade poes müüdavast diskokerast.
                viimati muutis kasutaja klm; 28 m 2012, 13:58.
                MINULE EI MEELDI KUI MÕNINGAD ISIKUD MINU POSTITUSI MUUDAVAD,
                KUI POSTITUS EI SOBI SIIS PALUKS SEE KUSTUTADA !

                Comment


                  #9
                  Vs: Kuidas stepper mootor panna teatud arv samme tegema ilma arvutita?

                  Kas siis selle maa elektroonikahuviline ei või omale internetis sammmootori otsimist lubada?
                  Kristjan Jaak
                  _______________________________________
                  Vaatame veelnatuke ringi.






                  Selle skeemi ette generaator ja taktiloendaja.
                  Skeemi sappa sammmootor.
                  Pole keeruline, pole ka kallis.

                  Mis seal sahtlis oligi? Need sammmootori moodi asjad?
                  Sellele skeemile oleks vaja unipolaarne, 2 faasi.
                  Keerad nii aeglaselt kui tahad. Või kiiresti.
                  _______________________________________
                  Kui generaator ja loendaja on liiast siis
                  kõlbab vanem, odav PC jne jne ning COM port-kaabel.
                  Nii saab lugeda 3 signaali-nuppu ja viia välja 2 kanalit.
                  Päris seeria otsad jäävad veel üle.
                  Arvuti võib olla paarkümmend meetrit eemal ja kirjeldatud tööde jaoks
                  teda näha-puutuda vaja ei ole.

                  Veel lisaks.
                  Kirjutan C-s just ühte sellist COM kaablit kastutavat programmi ja
                  lisada kolm erinevat võimalust juhtida sammmootorit pole keeruline.
                  Kui oled "kirjutaja mees" saad ainult teksti, kui ei, tuleb ka õpetus.
                  viimati muutis kasutaja A.R.; 29 m 2012, 07:45. Põhjus: Väike lisakiitmine

                  Comment


                    #10
                    Vs: kuidas stepper mootor panna teatud arv samme tegema ilma arvutita

                    RC servo ja RC servotester. Servotestrilt eemaldad pote ja paned sinna sobivad takistid või 2 potet mis ymberlylitatavad.
                    Modelleerimises ja tootmises kehtivad:
                    1. Avariikindel vooluring lühistab kõik teised.
                    2. Transistor, millel on kiiresti toimiv kaitse, säästab kaitset, sulades kõigepealt ise.

                    Comment


                      #11
                      Vs: Kuidas stepper mootor panna teatud arv samme tegema ilma arvutita?

                      Esmalt postitatud A.R. poolt Vaata postitust
                      Kas siis selle maa elektroonikahuviline ei või omale internetis sammmootori otsimist lubada?
                      Kristjan Jaak
                      PIC ist soovitasin loobuda oma kogemusest:
                      Nimelt on üks projekt jäänud pooleli PIC 16c84 koodi kirjutamise pärast.

                      Asja oleks vaja fotoaparaadi liigutamiseks sama kiirusega kui liiguvad tähed, kasutades sealjuures sirget keermelatti.
                      Seega peab muutuma sammmootori pöörlemiskiirus sõltuvalt sellest kui kaugele on keermelatt keeratud (peaks olema siinus funktsioon)

                      Praegu liigutab kood mootori mõne minutiga transpordiasendist algasendisse (tahaks veel kiiremini, aga siis peaks kiirus olema kiirenev kuna sammmootor ei hakka siis üldse liikuma, kui teda kohe suure sagedusega impulssidega käivitada, st oleks vaja sujuvat starti, aga see pole nii oluline.)

                      Kui on jõutud algaasendisse reverseeritakse mootor ja liigutakse aeglaselt seni kuni alguspunkti lüliti uuesti avaneb (inertsiga sõidetakse sellest enne üle)

                      Nüüd algab siis põhiline töö:
                      Mootor peab tegema sõltuvalt asendist täispöörde täpselt õige ajaga, aja leian taeva täispöörde tegemise ajast.
                      veidi arvutuskäiku kah:
                      aastas on 365,24219 päeva - 1 päev kuna maa teeb ühe tiiru ümber päikese, seega peaks seade keerama ennast 0,2506845 kraadi minutis
                      Keermelatti otste kaugus pöörde teljest (õla pikkus) on 345 mm keerme samm on 1 mm sammmootor teeb ühe täispöörde tegemiseks 160 sammu ja mootori ning keermelatti vahel on ülekanne 1/37.
                      Kokku peaks seade pöörama kuni 120 kraadi , st ca tööaeg 8 tundi.
                      (Ilma ülekandeta lähem töövool väga suureks ja mootori urisemine madalatel pööretel tekitab vibratsiooni.)
                      Proovisin assembleris siinuse funktsiooni välmis kirjutada, aga jäin hätta.
                      Peaks vist iga keermelatti 1/10 mm jaoks kuskilt tabelist mootori pöörlemiskiiruse leidma, siis tuleb kood lihtsam.
                      Samuti oleks vaja vähendada mootori voolutarvet ja töötamisel tekkivat müra - lahendus PWM ja microstep.

                      Et siis selline mure.

                      PS. minu seniseid astropilte näeb siin : http://lennuki.planet.ee/?search=t%E4hed aga tahaks säriaega veel pikemaks saada - praegu keeravad tähed lainurgaga pildistades juba üle 20 sekundilise säriaajaga liiga palju ja teleobjektiivi ei kannata üldse kasutada.
                      viimati muutis kasutaja klm; 29 m 2012, 12:26.
                      MINULE EI MEELDI KUI MÕNINGAD ISIKUD MINU POSTITUSI MUUDAVAD,
                      KUI POSTITUS EI SOBI SIIS PALUKS SEE KUSTUTADA !

                      Comment


                        #12
                        Vs: Kuidas stepper mootor panna teatud arv samme tegema ilma arvutita?

                        Esmalt postitatud klm poolt Vaata postitust
                        Et siis selline mure.
                        Ma pakuks prooviks mehaanilist programmkella, mille ketas tegi 1 tiiru 24h jooksul.
                        Selle külge saaks midagi kinnitada.
                        Ja kella pöörlemise saab täpsemaks ajada, nagu kell ikka.
                        Iseasi on muidugi tiksumine ...
                        Head susserdamist !

                        Comment


                          #13
                          Esmalt postitatud urmo poolt Vaata postitust
                          Ma pakuks prooviks mehaanilist programmkella, mille ketas tegi 1 tiiru 24h jooksul.
                          Selle külge saaks midagi kinnitada.
                          Ja kella pöörlemise saab täpsemaks ajada, nagu kell ikka.
                          Iseasi on muidugi tiksumine ...
                          mille poolest see mehaaniline programmkell parem oleks?
                          Kuidas panna selle kiirus vastavalt nurgale muutuma?
                          Lihtsalt sinna külge kinnitades saaks liigutada päikesepaneeli, isegi VGA kvaliteediga veebikaamera jaoks oleks loksud liiga suured, samuti pole mehaanilist tugevust ollagi.
                          Samuti tahavad need mehaanilised kellad saada 50 Hz sagedust, mille tekitamiseks oleks ikkagi mingit skeemi vaja.
                          PIC iga muidu asi töötab, aga kiiruse muutumist pole käima saanud.

                          Praegu asja pilti otsides leidsin, et keegi on selle juba 68hc705 protsessorit kasutades ära teinud: http://www.cloudbait.com/projects/barndoor.html

                          Esmalt postitatud klm poolt Vaata postitust

                          Praegu asja pilti otsides leidsin, et keegi on selle juba 68hc705 protsessorit kasutades ära teinud: http://www.cloudbait.com/projects/barndoor.html
                          Nüüd on kaks varianti, kas teen sealse koodi PIC ile ümber, või hangin 68hc705 protsessori ja sobiliku programmmaatori.

                          Microchip'i app annab igatahes ümbertegemiseks lootust: http://ww1.microchip.com/downloads/e...tes/91071a.pdf
                          viimati muutis kasutaja Scott; 01 m 2012, 04:57. Põhjus: oli topelt
                          MINULE EI MEELDI KUI MÕNINGAD ISIKUD MINU POSTITUSI MUUDAVAD,
                          KUI POSTITUS EI SOBI SIIS PALUKS SEE KUSTUTADA !

                          Comment


                            #14
                            Vs: Kuidas steppermootor panna teatud arv samme tegema ilma arvutita?

                            Kui samme ei taha lugeda ja juhtida ainult nuppudega:

                            Olen seda KITi kunagi järgi teinud ja täitsa toimiks taolisteks rakendusteks. Selline Kitina ka müügil:

                            Comment


                              #15
                              Vs: Kuidas steppermootor panna teatud arv samme tegema ilma arvutita?

                              Esmalt postitatud klm poolt Vaata postitust
                              PIC iga muidu asi töötab, aga kiiruse muutumist pole käima saanud.
                              Mitte ei jõua pärale see probleem.
                              Pingestad ühe faasi.
                              Ootad mingi aja.
                              Pingestad järgmise faasi,
                              Kui täissamm siis võtad eelmise maha, kui poolsamm siis võtad eelmise maha järgmisel taktil.
                              (nii muutub kiirus KAKS, mitte KAHEKSA korda, nii tundub mulle. Isiklikult)

                              Kui on tarvis kiirust muuta, siis tuleb muuta muutuste vahelist aega.
                              Kood:
                              int aeg=500, faas=0, i;
                               for(i=500;i>0; i--{
                                Tee_samm((faas++)&3);
                                sleep(aeg+i);
                               }
                              Selline programmilõik peaks tõstma mootori kiirust 2 korda.
                              Võime muuta ka aeglasemalt kui liidame/lahutame näiteks 0,3 ja ümardame.

                              Olen sarnaselt teinud kuskil 86. aastast alates ja on küll mõjunud kiirusele.
                              __________________
                              Aga mis siis kui toita igat faasi kahest allikast?
                              I1= 0,5; I2=1 saame muutuvad voolud 0,5; 1; 1,5
                              Siis peaks saama sujuvama liikumise.
                              See on idee eilselt "popkooripeolt". Pole proovitud. Veel.
                              viimati muutis kasutaja A.R.; 01 m 2012, 08:00.

                              Comment

                              Working...
                              X