Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Negatiivsest pingest kontakti saamine

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Negatiivsest pingest kontakti saamine

    Tere,

    pöördun murega Teie poole.
    Mul on üks liin mille taga on 24V mootor. Mootor avab ühe luugi. Kui luuk on avatud siis on mootoril pinge peal ja kõik korras.
    Kui luuk on suletud on pinge -6V kanti. Mis ka loogiline kuna milleks kinnisele mootorile pinget anda kuid mul on vaja teha lühis. Nõue on selline. Kui luuk avatud ja teen lühise siis kõik korras, kaitse lööb läbi kuid kui luuk kinni siis pinget peale ei tule ja lühisest pole abi.
    Avastanud olen, kui luuk kinni siis liinil on vastupidine pinge -6V kanti kuid kui lühis teha siis 0V.
    Ühesõnaga on vaja asja mis töötaks miinus pinge pealt ja annaks edasi kontakti kui pinge 0 on.
    Proovisin Optroniga kuid ei saanud. Vb peab lihtsam optroni kasutama kuid kas see töötaks?

    Ettepanekuid?
    viimati muutis kasutaja swodoo; 08 m 2013, 22:42.

    #2
    Vs: Negatiivse pingest kontakti saamine

    DC'st toituvaid seadmeid on mõnikord kaitstud toiteahelasse pandud sillaga.
    Lased silla "AC" otstele ükskõik kumbapidi DC peale, sillast välja tuleb ikka kindla poolsusega DC.
    Äkki saab seda nippi sinu rakenduses ka kasutada...
    Pingelang sillal kuigipalju on, aga sõltub koormusest... mõnikord pole tähtsust ka.
    Erilahendused.
    PS või mail.

    Comment


      #3
      Vs: Negatiivsest pingest kontakti saamine

      Esmalt postitatud swodoo poolt Vaata postitust
      Mul on üks liin mille taga on 24V mootor. Mootor avab ühe luugi.
      Kui luuk on avatud siis on mootoril pinge peal ja kõik korras.
      Oi kui segane probleem.

      Kas see on elektrimootor mis pöörleb ja avab luuki?
      Kui luuk on avanenud miks siis peaks mootor veel pinge all olema?
      Kui luuk on suletud on pinge -6V kanti.
      Mis ka loogiline kuna milleks kinnisele mootorile pinget anda
      Mis seda luuki sulgeb?
      Kust tuleb see -6V?
      Kas mootor pöörles ja sulgemisel mootor lõpetas pöörlemise?
      kuid mul on vaja teha lühis. Nõue on selline.
      Miks lühis, kes nõuab?
      Proovisin Optroniga kuid ei saanud. Vb peab lihtsam optroni kasutama kuid kas see töötaks?
      See -6 V võib olla testri mürapinge. Kui liini koormata nt
      panna liinile peale 24 V pirn kas siis on seal ka -6 V?
      Kui on, siis võib proovida takisti ja LED-iga - kas põleb?
      Optron on tegelikult ju LED ja veel midagi.

      Comment


        #4
        Vs: Negatiivsest pingest kontakti saamine

        Esmalt postitatud A.R. poolt Vaata postitust
        Oi kui segane probleem.

        Kas see on elektrimootor mis pöörleb ja avab luuki?
        Kui luuk on avanenud miks siis peaks mootor veel pinge all olema?

        Mis seda luuki sulgeb?
        Kust tuleb see -6V?
        Kas mootor pöörles ja sulgemisel mootor lõpetas pöörlemise?

        Miks lühis, kes nõuab?

        See -6 V võib olla testri mürapinge. Kui liini koormata nt
        panna liinile peale 24 V pirn kas siis on seal ka -6 V?
        Kui on, siis võib proovida takisti ja LED-iga - kas põleb?
        Optron on tegelikult ju LED ja veel midagi.
        Elekrtimootor ikka 24V. Kui luuk on avatud siis tuleb 24V pinget peale kuid kui luuk kinni siis ei peagi tulema kuid sealt probleem hakkabki.
        -6V tuleb äkki takistuse või kes kurat teab kus kohast kuid see peaks aitama kuna lühises olles kaob see ära.
        Lühist nõuab päästeamet. Proovisin rtansistori ja releega seda teha ja sain toimima kuniks tuleb peale 24v mis tranistori ära kärsatas.

        Comment


          #5
          Vs: Negatiivsest pingest kontakti saamine

          Tähendab, sul on vaja tekitada lühis olukorras kui pinge puudub ehk siis suurt lühisvoolu ei saa ka parema tahtmise juures tekkida? Ja see -6V poolt tekitatud pisike (mitu mA see on?) vool peaks siis kusagil (eemal?) tekitama suurema pinge abil suurema lühise? Kas sellisel juhul mootori normaalne tööpinge/töövool samuti seda pseudolühist tekitama ei hakka? On sellel päästeameti nõudmisel ka mingi loogiline selgitus?

          Vead mootori juurde täiendava 24V ahela, selle külge paned surunupuga lüliti ja tekitadki seda lühist, millal aga pähe tuleb.

          Esmalt postitatud swodoo poolt Vaata postitust
          Proovisin rtansistori ja releega seda teha ja sain toimima kuniks tuleb peale 24v mis tranistori ära kärsatas.
          Diood kuhugi vahele toppida, et vaid negatiivne pinge (-6V) läbi pääseb, positiivne pinge jääb dioodi taha pidama?

          Comment


            #6
            Vs: Negatiivsest pingest kontakti saamine

            Esmalt postitatud swodoo poolt Vaata postitust
            Elekrtimootor ikka 24V. Kui luuk on avatud siis tuleb 24V pinget peale kuid kui luuk kinni siis ei peagi tulema kuid sealt probleem hakkabki.
            Kuidas on seotud luuk ja mootor?
            Kas mootor avab seda luuki?
            Kuidas luuk sulgub?
            Kas luugi küljes on mingi lüliti?


            -6V tuleb äkki takistuse või kes kurat teab kus kohast kuid see peaks aitama kuna lühises olles kaob see ära.
            Kurat võib ju teada
            aga et nõu anda peab aru saama mis seal toimub,
            mis on mis ja väga oleks abi ühenduste skeemist.

            Kuskil on toide, ilmselt alalisvoolu allikas.
            Sealt tuleb liin. Kas kaks soont?
            Kas kuskil on lülitid?
            Kas mootor vahel seisab ja siis käib kahes suunas?
            Lühist nõuab päästeamet.
            Kuidas päästeamet täpselt ütles?
            Lühis on selline asi mida kasutatakse rikkete puhul.
            Kas nad ütlesid et peab olema lühis või et lühise puhul peab midagi olema?
            Proovisin rtansistori ja releega seda teha ja
            sain toimima kuniks tuleb peale 24v mis tranistori ära kärsatas.
            Kui nii läks, siis oled muidugi natuke ärevil.
            Räägi rahulikult, see asi ON TEHTAV.
            Aga enne peab asjast aru saama.

            Mis luuk see on? Kas tanki kahuritorni luuk?
            Või mõni katuseluuk? Või ....

            Rahu, ainult rahu
            Oota natuke nende rtansistoritega.

            Comment


              #7
              Vs: Negatiivsest pingest kontakti saamine

              Esmalt postitatud A.S. poolt Vaata postitust
              Tähendab, sul on vaja tekitada
              Kas sa saad aru mida Ta teeb?
              24 V ja päästeamet?
              Kaevandus või gaasikamber?

              Kui seal midagi nii kaitstakse siis
              peab see mootor olema kollkektorvaba.

              Comment


                #8
                Vs: Negatiivsest pingest kontakti saamine

                Ainult oletus, aga ehk on tegu suitsueemaldusluukide ja nende juhtimisega?

                Comment


                  #9
                  Vs: Negatiivsest pingest kontakti saamine

                  Diood mootori ja toite vahele, +24V tuleb läbi, -6V ei tule. Lisasin ka skeemi kuidas ühendada ilma toiteplokki läbi põletamata, see päästeameti lühise nõue, ma kahtleks selle nõude elektrotehnilises pädevuses. http://www.upload.ee/files/3501558/Mootor.bmp.html
                  Edit: väike viga eelmises skeemis, parandasin ära.
                  viimati muutis kasutaja resr; 09 m 2013, 17:08.
                  -Artificial_Intelligent-

                  Comment


                    #10
                    Vs: Negatiivsest pingest kontakti saamine

                    Diood on muidugi tore asi, aga kas mootor ei pea seda luuki ka sulgema, saades selleks peale vastupidise polaarsusega pinge? Või kas mootor üldse ongi mootor, mitte näiteks elektromagnet vms? Mootorilt oleks ju viisakas pinge pealt maha võtta, peale seda kui mootor on luugi juba avanud. Vastasel korral mootor peaks ju lausa maha põlema kui muidugi just näiteks kasvõi ettevõtte sisekorra eeskirjad mootori mahapõlemist ei keela.

                    Comment


                      #11
                      Vs: Negatiivsest pingest kontakti saamine

                      "-6V tuleb äkki takistuse" Mul tekib küsimus kuidas saab selline inimene ohutus asju ültse teha? Las ma arvan, paber teeb tööd. Aga mis saab kui keegi sisse põleb kuna -6 volti läks takistusse?
                      Meenub lugu kus elektroonik paigaldas endale suitsuandurid. Korralikud, tulekindalte kaablitega ja puha. Päästeamet tuli andureid kontrollima ja väitis et neid pole kuna paigaldise teostajal puudus paber.
                      Vahi kuhume jõudnud oleme eesti riigis. Ei oskagi rohkem midagi öelda sellise asja kohta.
                      Modelleerimises ja tootmises kehtivad:
                      1. Avariikindel vooluring lühistab kõik teised.
                      2. Transistor, millel on kiiresti toimiv kaitse, säästab kaitset, sulades kõigepealt ise.

                      Comment


                        #12
                        Vs: Negatiivsest pingest kontakti saamine

                        Esmalt postitatud murphy poolt Vaata postitust
                        elektroonik paigaldas endale suitsuandurid. Korralikud, tulekindalte kaablitega
                        Ei aita küll teema algatajat, aga miks peaks suitsuandur olema ühendatud tulekindla kaabliga? Kui selline tuli juba lahti, et kaablid maha põlevad, on anduril natuke hilja rakenduda.

                        Comment


                          #13
                          Vs: Negatiivsest pingest kontakti saamine

                          Esmalt postitatud murphy poolt Vaata postitust
                          Vahi kuhume jõudnud oleme eesti riigis. Ei oskagi rohkem midagi öelda sellise asja kohta.
                          OT: aga ole hea ja ära ütle midagi. see sinu eesti riigi kiunumine ei aita ühelegi teemale kaasa tehnika foorumis.

                          käesolev teema on ikka müstiliselt segane. teema algataja võiks nüüd ennast kokku võtta ja uuesti kogu süsteemi puust ja punaseks meile lahti seletada. mis mootor? kust, kuidas ja millal mõõdetakse pingeid? miks on vaja midagi lühistada? miks lülitamine ei sobi?

                          Comment


                            #14
                            Vs: Negatiivsest pingest kontakti saamine

                            Esmalt postitatud raulo poolt Vaata postitust
                            OT: aga ole hea ja ära ütle midagi. see sinu eesti riigi kiunumine ei aita ühelegi teemale kaasa tehnika foorumis.
                            Pigem mõeldi sellega, et kuhu bürokraatia üldiselt võib viia. Ja kui kusagil kabinetis on paberile tehtud ilmselge totrus, siis peabki kogemustega praktik sellele tähelepanu juhtima.
                            73lpiC3kCzI 1hz9KtdUAoU FHo6rXLHNTU
                            ATiP1pN4XeM

                            Comment


                              #15
                              Vs: Negatiivsest pingest kontakti saamine

                              Kas see elekter ja luuk pole äkki selline probleem?

                              Vaja on ühte kauget luuki avada-sulgeda.
                              Lüliti muudab voolu suunda, mootor pöörleb, luuk läheb kinni lahti.
                              Lõpulüliti katkestab voolu. Et juhtimine säiliks on lõpulülitiga rööpi diood.
                              Selline süsteem töötab.
                              Keegi selle ehitas.

                              Tuleb päästeamet. Kaabel on pinge all. "lülitage pinge välja"
                              Lülitage - lühistage mis seal nii vahet on?
                              ***
                              Nüüd kui kontrollida et vool katkes tuleks ka pinge maha võtta.
                              Väike mõtisklus pakkus kaks võimalust.

                              Comment

                              Working...
                              X