Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Negatiivsest pingest kontakti saamine

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Vs: Negatiivsest pingest kontakti saamine

    Tere

    Püüan nüüd vastata kuna olen olnud arvutist eemal.

    Murpy- anna andeks et ei tea kõike ja kirjutasin oma mõte valesti lahti. Tänud teistele kes kaitsesid. Ja selle põhjuseks ongi paberi puudumine.

    Vastused.
    Tegu on suitsuluugiga mida juhib keskus. Ahel on keskus->ajam/mootor->luuk Mootoril muutub polaarsus kui sulgeb või avab.
    Liinis -6V puhul 1,2-1,3mA (mootor suletud)

    Järjestiku on ühentaud kokku 3 mootorit mida juhib üks keskus. Liini lõpus on takisti 10K
    Päästeametil on vaja tekitada lühis kinnises olekus (-6V, 1,2-1,3mA) juhul kui kaabel peaks lühises olema. Kui luugid/mootor lahti siis pinge peal ja pole probleemi.


    Proovin kiiremini vastata järgmine kord

    Comment


      #17
      Vs: Negatiivsest pingest kontakti saamine

      Tähendab, probleem on siis selles, et seal üldse -6V olemas on? Ja selle pingega pole võimalik tekitada piisavalt suure vooluga lühist? Kas seda pinget siis täielikult välja lülitada pole võimalik või peab see seal mingil põhjusel siiski olema (mõne anduri toiteks, luugi hoidmiseks garanteeritult kinnises olekus, kaablis tekkivast katkestusest signaliseerimiseks vms.)? Sest mingit mõtet poleks üritada tekitada lühist liinis, kus pinge täielikult puudub.
      viimati muutis kasutaja A.S.; 10 m 2013, 19:20.

      Comment


        #18
        Vs: Negatiivsest pingest kontakti saamine

        Esmalt postitatud A.S. poolt Vaata postitust
        Tähendab, probleem on siis selles, et seal üldse -6V olemas on? Ja selle pingega pole võimalik tekitada piisavalt suure vooluga lühist? Kas seda pinget siis täielikult välja lülitada pole võimalik või peab see seal mingil põhjusel siiski olema (mõne anduri toiteks, luugi hoidmiseks garanteeritult kinnises olekus, kaablis tekkivast katkestusest signaliseerimiseks vms.)? Sest mingit mõtet poleks üritada tekitada lühist liinis, kus pinge täielikult puudub.
        see -6V ei sega, las ta olla seal. Selle vooluga ei saa kaitset läbi lüüa. Seda pinget ei saa nn välja lülitada, see on keskuses sees.
        Tehniliselt on sul õigus et pole mõtet tekitada lühist kus puudub pinge. Kuid nõue ja proovin leida lahenust
        Kui tekitada lühis siis kaob ka -6V ära. Ise arvan et see peaks abiks olema.

        Comment


          #19
          Vs: Negatiivsest pingest kontakti saamine

          Esmalt postitatud swodoo poolt Vaata postitust
          Päästeametil on vaja tekitada lühis kinnises olekus (-6V, 1,2-1,3mA)
          juhul kui kaabel peaks lühises olema.
          Kui kaabel on lühises siis on ju lühis olemas?

          Mida need kolm mootorit teevad?
          Kas igaühel on oma luuk?
          Mootorid on järjest? Igal mootoril langeb 8 V 3x8= 24.
          Või on nad rööpi peal, igal mootoril 24 V ja lõpus on 10 k oom.

          Kuidas nüüd selle 10 k ja 24 V on?
          Kui mootorid seisavad ja takisti olemas siis vool oleks kas
          24 / 10 = 2,4 mA
          või (24+6) / 10 = 3 mA
          Kui mootor on järjest siis on vool väiksem ja vast saab kuidagi 1,2 mA.
          Aga ta ei pöörle siis!


          Midagi ei klapi. ;(

          OOT!
          kas on nii et -6V ja liinis 1,2 mA
          või -6 V ja selle koormamisel on max vool 1,2mA
          Natuke palju jobu - ei saa aru
          viimati muutis kasutaja A.R.; 10 m 2013, 20:18. Põhjus: OOT

          Comment


            #20
            Vs: Negatiivsest pingest kontakti saamine

            -6V ja 10K peaks andma vooluks 0.6mA, ilmselt siis see 1.2mA ongi lühisvool? Või läheb lisaks 0.6mA läbi mootorite? Või on lühisvool suurem? Kui suur on mootorite töövool, suurem -6V poolt tekitatud lühisvoolust?

            Comment


              #21
              Vs: Negatiivsest pingest kontakti saamine

              Päris segane jutt. Esita konkreetne küsimus mida ei saaks kolmepidi tõlgendada.
              Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

              Comment


                #22
                Vs: Negatiivsest pingest kontakti saamine

                Esmalt postitatud elukaz poolt Vaata postitust
                Päris segane jutt.
                Aga huvitav.
                Konstrueerid selle jutu põhjal tundub et töötava seadme,
                siis tuleb veel natuke lisaks.
                Ikkagi põnev.
                Testib oskust kuidas süsteemi kirjeldada ja
                küsimise oskust.

                Comment


                  #23
                  Vs: Negatiivsest pingest kontakti saamine

                  Ma mõtlen et mis tagamõte võiks olla.. ;
                  Et kas päästeamet nõuab lühist liinil, kui luugid on suletud asendis? Parajalt "käbliklik".
                  Mida moodi neid luuke siis avada pärast seda, kui luugid on sulgunud ja liin on lühises... vist mitte kuidagi?

                  Ma usun et päästeamet võiks siis skeemi ette näidata, mida ta soovib. Jutumehi on igasuguseid.. aga paber kinnitab soovid paremini.
                  Nühi põllukivi palju tahad, teemantit tast ikka ei saa

                  Comment


                    #24
                    Vs: Negatiivsest pingest kontakti saamine

                    Ma usun et see ei ole mingi eksklusiivne lahendus vaid tavaline asi mis peab vastama mingitele nõuetele ja mida ei pea või isegi ei tohi põlve otsas aretada.
                    Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

                    Comment


                      #25
                      Vs: Negatiivsest pingest kontakti saamine

                      Esmalt postitatud A.S. poolt Vaata postitust
                      -6V ja 10K peaks andma vooluks 0.6mA, ilmselt siis see 1.2mA ongi lühisvool?
                      Aga kui see 3 mootorit on paigutatud nagu Y.
                      Läheb üheni ja siis hargneb kaheks.
                      Mõlema haru lõpus on lõputakisti et kontrollida liini korrasolekut.
                      Siis saame kokku 5k ja 1,2 mA.

                      Kui nüüd kuskil mingi eeskiri ütleb et suitsukanalis
                      ei tohi olla alaliselt pingestatud liine
                      siis ongi käes see olukord et lühista.

                      Huvitav, palju see 6V koormata lubab?
                      Või anna 6V vahelduvat, siis alalise riist näitab nulli aga
                      liin on kontrolli all.
                      Millisek +- ja sek ootamist on veel parem.

                      See on siis rohkem juura rida.
                      Aga elektrooniliselt on see ju täitsa tore mõttemäng.
                      Ja ükski seadus ei keela mõelda elektrilise skeemi elementide üle.
                      Vähemalt 1903. - 2003. ükski jurist sellest ei kirjutanud.

                      Nende arusaamadega on sageli probleeme.
                      Käis FI-s EE spets tegemas kontrolli.

                      Küsib: Millised voolud ja pinged teil kasutusel on?
                      Üks mees ütle: Nii umbes 200 kV
                      Teine mees ütleb: Nii umbes 3000 A

                      EE mees teeb kokkuvõtte: Kui teil on kasutusel nii suured võimsused
                      siis peab teil olema ka eraldi väljaõpe postide otsa ronimise kohta.
                      Mõtles veel natuke ja küsis: Aga kust te seda võimsust saate?
                      Meie kooris: Ise teeme.

                      Comment


                        #26
                        Vs: Negatiivsest pingest kontakti saamine

                        Esmalt postitatud swodoo poolt Vaata postitust
                        Tegu on suitsuluugiga mida juhib keskus. Ahel on keskus->ajam/mootor->luuk Mootoril muutub polaarsus kui sulgeb või avab.
                        Liinis -6V puhul 1,2-1,3mA (mootor suletud)
                        Keskuse mudel? Keskuse tehniline dokumentatsioon olemas? Seal peaks ju olema juhend, kuidas mida ühendada.
                        Keegi pole targemaks muutunud sellest, et mind lolliks peab.

                        Comment


                          #27
                          Vs: Negatiivsest pingest kontakti saamine

                          Umbes nagu igiliikur - keegi ei tea, kuidas töötab, aga kõik üritavad käima saada.

                          Veel üks mõte.
                          -6V ja 10K on selleks, et kontrollida ega kaabel katki pole. Kui läheb katki, siis vool kaob ja keskus teeb midagi: piiksub, prääksub, vilgutab tulesid, saadab SMS-i - midaiganes.
                          Nüüd päästeamet ilmselt tahab, et lühise korral toimuks midagi analoogset? Sest kui lühis läheb kaablile peale ja mitte midagi ei juhtu, siis võib suitsuluugi avamise vajaduse tekkimisel korraga kiireks minna. Antakse käsk luuk avada ja kaitse lendabki välja, hakka nüüd kibekiiresti kaablit vahetama. Aga ka sellise monitoorimisega peaks ju keskus iseseisvalt hakkama saama?

                          Või päästeamet nõuab konkreetselt, et lühise korral justnimelt kaitse peab rakenduma? Väiksem kaitse panna?

                          Kas see -6V on justnimelt vaid kaabli kontrollimiseks? Või antakse see konkreetne pinge peale momendil kui vaja luuki sulgema hakata? Ja siis jääbki lihtsalt peale? Või sulgemine toimub -24V pingega?

                          Comment


                            #28
                            Vs: Negatiivsest pingest kontakti saamine

                            Oi kurja. Juhtusin alles nüüd seda teemat lugema ja ihukarvad tõusid püsti. Kui küsija selliseid küsimusi esitab peaks päästeamet sellise süsteemi küll vastu võtmata jättma ja tegija suitsuärastus süsteemide ehitamisest võimalikult kaugel hoidma.
                            Imelik on ka see, et kuidas päästeamet konkreetsel juhul sedasi põlve otsas lubab ehitada, tavaliselt päästeamet lubab tulekahju signalisatsiooni ja suitsuärastus süsteeme ehitata ainult sertifitseeritud seadmetest, kus ei pea ega ka tohi ise mingit kulibinlust teha. Kasutamine ja ühendamine käib nii nagu tootja ja sertifikaat ette näevad.

                            Tehnilisest küjest: Küsija ajab täielikku jama. Päästeamet nõuab, et suitsuärastusklappide mootoriteni viivate kaablite korrasolek oleks kontrollitav (tehekse seda nn. lõputakistite takistuse kontrolliga) ja vea korral oleks juhtpuldist näha, milline kaabel ei ole korras. Kõike seda oskavad sertifitseeritud seadmed ja seal ei ole vaja midagi ise leiutada.

                            Comment


                              #29
                              Vs: Negatiivsest pingest kontakti saamine

                              Isegi kui on serdiga seadmed siis paigaldama peab neid paberiga mees. Vahet pole mis elektroonika kogemus/paber on. Ohutus seadmete jaoks nõutakse paberit et oskad kustutit käes hoida vms. Muidu eelnevalt kirjeldatud näites keeras isehitaja poest ostetud suitsuandurid kvaliteetsete kõrvale.
                              Modelleerimises ja tootmises kehtivad:
                              1. Avariikindel vooluring lühistab kõik teised.
                              2. Transistor, millel on kiiresti toimiv kaitse, säästab kaitset, sulades kõigepealt ise.

                              Comment

                              Working...
                              X